Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο 1 δισ. ευρώ το κόστος για τις δύο επεκτάσεις

16/5/2018 01:01    Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος
"H Θεσσαλονίκη αλλάζει. Γίνεται μία σύγχρονη και ελκυστική μεγαλούπολη, φιλική στους πολίτες, και τους επισκέπτες της, και διεκδικεί μία προνομιακή θέση στο νέο αναπτυξιακό χάρτη της Ελλάδας και της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής" δήλωσε ο καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε, μιλώντας στο πλαίσιο των εργασιών του 2ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών, προσθέτοντας πως «με αντικειμενικότητα και ρεαλισμό, τον Νοέμβριο του 2020, η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό».

Ειδικότερα, ο κ. Μυλόπουλος, αναλύοντας το έργο και τις επεκτάσεις του, ανέφερε ότι το έργο για πρώτη φορά υλοποιείται γρήγορα, έχοντας φθάσει στο 65% της ολοκλήρωσής του, «τρέχοντας» τρεις φορές ταχύτερα την τελευταία διετία απ’ ό,τι στο παρελθόν. Όσον αφορά το μετρό Θεσσαλονίκης, από αυτό έχει ήδη ολοκληρωθεί το 100% των δίδυμων σηράγγων, το 95% των αρχαιολογικών εργασιών, ενώ ο σταθμός της Βενιζέλου θα έχει ολοκληρωθεί εντός διετίας. Σχετικά με την επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά, έχει ολοκληρωθεί το 55% του έργου.

Ο κ. Μυλόπουλος στο σημείο αυτό, σημείωσε ότι απορροφήθηκαν 200 εκατομμύρια ευρώ μόνο το 2017, γεγονός που καταδεικνύει τη δυναμική της κατασκευής του έργου. Σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, προγραμματίζονται ήδη οι επεκτάσεις του έργου: η Κυκλική Γραμμή προς τα δυτικά και η υπέργεια επέκταση της γραμμής Καλαμαριάς μέχρι το Αεροδρόμιο «Μακεδονία».

«Η επέκταση δυτικά και ανατολικά πρέπει να γίνει με τρόπο ισορροπημένο», καθώς, όπως είπε, «δυτικά υπάρχει μια μεγάλη κοινωνική πίεση λόγω της ανάπτυξης, ενώ ανατολικά οικονομική πίεση λόγω του αεροδρομίου».

Όπως εξήγησε ο κ. Μυλόπουλος, «έχουμε βελτιώσει τη γραμμή της επέκτασης: Δυτικά, με τη χάραξη μίας ημικυκλικής γραμμής, με στόχο να τονωθούν οι μεταφορές μεταξύ των δήμων, αλλά και τη σύνδεση της δυτικής Θεσσαλονίκης με το κέντρο και την ανατολική», ενώ το κόστος πρόκειται να ανέλθει συνολικά στο ένα δισεκατομμύριο.

Ανατολικά, «σχεδιάζουμε ένα έργο υπέργειο σε ύψος 5μέτρων, που θα εδράζεται επάνω σε γέφυρα, προκειμένου, να μην έχουμε το κόστος των απαλλοτριώσεων και των υπογείων έργων» ανέφερε ο κ. Μυλόπουλος. Παράλληλα, έκανε γνωστό ότι «έχει ξεκινήσει η διαβούλευση και για τις δύο γραμμές με τους δημάρχους των περιοχών». «Τελειώνοντας τη γραμμή το 2020, στόχος είναι να μην έχουμε καθυστερήσεις σε καμία προέκταση του μετρό», ξεκαθάρισε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α. Ε.

«Η Θεσσαλονίκη βλέπει για πρώτη φορά το έργο να τελειώνει. Μία τονωτική ένεση στην αυτοπεποίθηση των κατοίκων της πόλης» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Θόδωρος Παπαδόπουλος για το μετρό της Θεσσαλονίκης

Το στίγμα των έργων του μετρό της Αθήνας, έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Θόδωρος Παπαδόπουλος, μιλώντας στο πλαίσιο των εργασιών του 2ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών.

Ο κ. Παπαδόπουλος χαρακτήρισε ως «πολύ σημαντική» την επέκταση της γραμμής 3, οι εργασίες της οποίας βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, καθώς, όπως εξήγησε, θα ενώνει το λιμάνι και το αεροδρόμιο - τις δύο βασικές πύλες εισόδου στην Αττική αλλά και στη χώρα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, πρόσθεσε ότι η επέκταση θα καταστήσει τον Πειραιά σημαντικό κόμβο μετεπιβίβασης, εφόσον θα γίνει το σημείο σύνδεσης των γραμμών 1 και 3 του μετρό, του τραμ, του προαστιακού σιδηρόδρομου και του λιμανιού.

 Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, αυτή τη στιγμή, το ποσοστό της συνολικής προόδου του έργου βρίσκεται στο 67% με τα έργα πολιτικού μηχανικού να έχει έχουν ολοκληρωθεί κατά 82%, και τα ηλεκτρο-μηχανολογικά έργα (Η.Μ) με την σιδηροδρομική επιδομή, κατά 35%. Η μεγάλη κατασκευαστική εκκρεμότητα του έργου, είναι επί της ουσίας ο σταθμός του Πειραιά, ο οποίος και παρουσιάζει τις μεγαλύτερες τεχνικές δυσκολίες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, ανακοίνωσε πως οι 3 πρώτοι σταθμοί της επέκτασης (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια) θα τεθούν λειτουργία τον Ιούνιο 2019, ενώ οι 3 τελευταίοι (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), τον Ιούνιο 2021. Η επέκταση της γραμμής 3 αναμένεται να μειώσει τη χρήση των ΙΧ κατά 23.000 σε ημερήσια βάση, ενώ κάθε μέρα υπολογίζεται ότι θα πραγματοποιούνται 30.000 επιβιβάσεις. 

Επίσης, έκανε εκτενή αναφορά και στο επόμενο μεγάλο έργο της Αττικό Μετρό, τη γραμμή 4, που σε πρώτη φάση θα αναπτυχθεί στο τμήμα 'Αλσος Βεΐκου-Γουδή και θα έχει μήκος 12,8 χλμ. Όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, οι σταθμοί θα είναι εξοπλισμένοι με ειδικές θύρες επί των αποβαθρών, ενώ στη γραμμή θα λειτουργούν, 18 υπεραυτόματοι συρμοί. Το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 1,65 δισ. ευρώ, ενώ έχει προταθεί για συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ, στο πλαίσιο του ΥΜΕΠΕΡΑΑ. Για την κατασκευή της γραμμής υπάρχει εγκεκριμένη δανειακή πίστωση από την ΕΤΕπ, ύψους 730 εκατ. ευρώ. Η νέα γραμμή 4 θα εξυπηρετεί 311.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ θα δημιουργήσει συνολικά 1.500 θέσεις εργασίας. Ο εκτιμώμενος χρόνος κατασκευής είναι 96 μήνες.

Η Α' Φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας είναι σε εξέλιξη, με τις προσφυγές των ενδιαφερόμενων σχημάτων να βρίσκονται υπό εξέταση από το ΣτΕ. Ο κος Παπαδόπουλος ανακοίνωσε πως η διακήρυξη της επόμενης φάσης του διαγωνισμού, αναμένεται τον Ιούνιο 2018.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, στην πλήρη ανάπτυξή της η γραμμή 4 θα διαθέτει 33 σταθμούς, με το συνολικό κατασκευαστικό κόστος να ανέρχεται στα 2,5 δισ. ευρώ. 



 ΑΠΕ
Επόμενο Προηγούμενο
 

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

12:35 18/11/2022

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Παρασκευή 18 Νοεμβρίου, Σάββατο 19 Νοεμβρίου και Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2022

Αντικείμενο μελέτης: Αυτοί δεν θα κολλήσουν με τίποτα κορωνοϊό όσα κύματα κι αν περάσουν

Αντικείμενο μελέτης: Αυτοί δεν θα κολλήσουν με τίποτα κορωνοϊό όσα κύματα κι αν περάσουν

11:46 18/11/2022

Αν και έχουν περάσει σχεδόν 3 χρόνια από την στιγμή που εκδηλώθηκε η πανδημία του κορωνοϊού

Τεστ ευφυΐας: 50 περίπου άτομα σε όλη την Ελλάδα έχουν τόσο υψηλό IQ για να κάνουν το 10/10! Εσύ;

Τεστ ευφυΐας: 50 περίπου άτομα σε όλη την Ελλάδα έχουν τόσο υψηλό IQ για να κάνουν το 10/10! Εσύ;

11:44 18/11/2022

Ώρα να δούμε ποιος είναι ο Αϊνστάιν της παρέας…

20 χρόνια μαζί: Ο Μιχάλης Ρακιντζής σε σπάνια έξοδό του με το κορίτσι του «3,2,1», Κωνσταντίνα Στεφανοπούλου (Pic)

20 χρόνια μαζί: Ο Μιχάλης Ρακιντζής σε σπάνια έξοδό του με το κορίτσι του «3,2,1», Κωνσταντίνα Στεφανοπούλου (Pic)

21:38 17/11/2022

Η σπάνια δημόσια εμφάνισή τους.

«Όταν φορά κόκκινα ξέρει τον δολοφόνο»: Η Νικολούλη απαντά τι δείχνει το χρώμα των ρούχων της στην εκπομπή

«Όταν φορά κόκκινα ξέρει τον δολοφόνο»: Η Νικολούλη απαντά τι δείχνει το χρώμα των ρούχων της στην εκπομπή

21:32 17/11/2022

Η παρουσιάστρια είναι ξεκάθαρη για τις ενδυματολογικές της επιλογές

Το «τέρας» των αιθέρων: Το ταχύτερο εμπορικό αεροπλάνο στον κόσμο θα κάνει το Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 20’

Το «τέρας» των αιθέρων: Το ταχύτερο εμπορικό αεροπλάνο στον κόσμο θα κάνει το Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 20’

14:40 17/11/2022

Το πιο βαρύ χαρτί του: Η ταινιάρα με τον Κρίστιαν Μπέιλ που το Netflix θέλει να στείλει στα Όσκαρ (Vid)

Το πιο βαρύ χαρτί του: Η ταινιάρα με τον Κρίστιαν Μπέιλ που το Netflix θέλει να στείλει στα Όσκαρ (Vid)

11:58 17/11/2022

Και όχι άδικα...

Πάνω από 8/10, εύγε: Μόνο το genius 1% του πληθυσμού μπορεί από 2 στοιχεία να βρει τη χώρα! Εσύ;

Πάνω από 8/10, εύγε: Μόνο το genius 1% του πληθυσμού μπορεί από 2 στοιχεία να βρει τη χώρα! Εσύ;

00:25 17/11/2022

Είσαι έτοιμος να τεστάρεις τις basic γνώσεις σου;

Ορφέας Αυγουστίδης: Ο Αστέρης έδωσε spoiler για το ανατρεπτικό φινάλε του «Σασμού»

Ορφέας Αυγουστίδης: Ο Αστέρης έδωσε spoiler για το ανατρεπτικό φινάλε του «Σασμού»

21:27 16/11/2022

Θα δούμε τον Αστέρη και την Αργυρώ να παντρεύονται;

Δεν ξεκολλάει απ’ την κορυφή: Όλοι μιλούν για το νο1 του Netflix (Vid)

Δεν ξεκολλάει απ’ την κορυφή: Όλοι μιλούν για το νο1 του Netflix (Vid)

13:10 16/11/2022

Δεν χρειάστηκαν παρά δύο 24ωρα για να κατακλυστεί το διαδίκτυο με reviews

Κλασικά Έπιπλα