Κορωνοϊός: Πώς θα είναι τα ταξίδια με αεροπλάνο -Τούνελ απολύμανσης, ειδικός τρόπος επιβίβασης

1/5/2020 10:39    αεροπορικές δίνουν μια γεύση
Μελλοντικά οι πτήσεις με το αεροπλάνο θα είναι μια πρωτόγνωρη εμπειρία, με χρονοβόρες διαδικασίες ασφαλείας, συνεχείς απολυμάνσεις, υποχρεωτική χρήση μάσκας στο πρόσωπο και πολύ πλεξιγκλάς, γράφει η Deutsche Welle.

Το άρθρο της σχετικά με το πως θα είναι στην μετα-κορωνοϊό εποχή ξεκινά με τις οργισμένες δηλώσεις του Μάικλ ο Λίρι, του αφεντικού της Ryanair που έκαναν τον γύρο του κόσμου. «Η άδεια μεσαία θέση στα αεροσκάφη δεν προσφέρει καμιά κοινωνική αποστασιοποίηση, είναι μια χαζή ιδέα, που δεν προσφέρει τίποτα. Εάν υιοθετηθούν τέτοιες αποφάσεις από την Ιρλανδία, τότε είτε θα πληρώσει η κυβέρνηση για την άδεια θέση, είτε απλά δεν πρόκειται να ξαναπετάξουμε» είπε το αφεντικό της Ryanair, συμβάλλοντας με τον γνωστό εκρηκτικό του ταμπεραμέντο στον προβληματισμό για το υπό ποιες προϋποθέσεις ασφάλειας σε καιρούς πανδημίας θα ξαναρχίσουν οι αεροπορικές εταιρίες τις πτήσεις τους. Ένα γίνεται σαφές: επιστροφή στις παλιές καλές και γνωστές εποχές για την αεροπλοΐα δεν πρόκειται να γίνει γρήγορα, ίσως και ποτέ.

Χρονοβόρες διαδικασίες

Η κοινωνική αποστασιοποίηση θέτει σε κίνδυνο το επιχειρηματικό μοντέλο μιας αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, όπως είναι η Ryanair, όπου οι επιβάτες κάθονται ο ένας δίπλα στον άλλο, με τα πόδια στριμωγμένα και με πυκνά δρομολόγια πτήσεων. Στην εποχή του κορωνοϊού δεν μπορεί να συνεχιστεί, γιατί μελλοντικά με την εντατική απολύμανση, τη μακρά διαδικασία επιβίβασης για την εξασφάλιση των απαιτούμενων αποστάσεων ανάμεσα στους επιβιβαζόμενους, όλα αυτό θα διαρκεί πολύ και θα μεταφράζεται σε κόστος.  Ενδέχεται μάλιστα να υιοθετηθούν γρήγορα τεστ στα αεροδρόμια. Πληροφορίες από αρμόδιες αρχές για τον κίνδυνο μόλυνσης στο αεροπλάνο δεν έχουν γίνει γνωστές μέχρι τώρα.

Ο κλάδος της αεροπλοΐας επισημαίνει συνεχώς ότι ο αέρας στην καμπίνα είναι τόσο καθαρός λόγω των φίλτρων τελευταίας τεχνολογίας, όσο και σε μια χειρουργική αίθουσα και ότι το ρεύμα αέρος κινείται από πάνω προς τα κάτω, πράγμα που μειώνει ακόμη περισσότερο τον κίνδυνο μόλυνσης. Επίσης δεν έχει αποδειχθεί ότι το άδειο μεσαίο κάθισμα μειώνει τον κίνδυνο. Παρόλα αυτά πολλές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Lufthansa και η Eurowings, μπλοκάρουν τη μεσαία θέση. Και η Easyjet υπόσχεται ότι για την αρχή τουλάχιστον η μεσαία θέση θα μένει άδεια. «Είναι κοσμητικού περιεχόμενου, δεν υπάρχει επιστημονικός λόγος να το κάνει κανείς» υποστηρίζει ο Σάσαν Νίγκαμ, επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας αεροπλοΐας Simplifying, που έχει αναλύσει το θέμα.

Αλλά ο ψυχολογικός παράγοντας είναι σημαντικός. «Θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε ασφαλή αεροπορική εμπειρία, που θα πρέπει να είναι ορατή και στον επιβάτη για να εξασφαλίσουμε την εμπιστοσύνη του» υπόσχεται ο Ίνγκο Βούγκετσερ, επικεφαλής μάρκετινγκ καμπίνας στην Airbus. Η Simplifying έχει εκπονήσει ένα απλό σενάριο για το πώς θα πρέπει να γίνονται οι πτήσεις σε εποχές αποστείρωσης. «Οι αλλαγές θα είναι τόσο καταιγιστικές, όπως την περίοδο μετά τις βομβιστικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001, όχι τόσο μαζικές αλλά με διάρκεια» προβλέπει ο Σάσανκ Νίγκαμ.

«Εκτός από τους κανόνες ασφαλείας που είχαν ληφθεί τότε, θα προστεθεί και το στοιχείο της απολύμανσης. Στη μελέτη του, που παρουσιάστηκε πρόσφατα, περιγράφει το ταξίδι με το αεροπλάνο ως εξής: Μαζί με την διαδικτυακή κράτηση της πτήσης θα πρέπει να επισυνάπτεται και ένα είδος διαβατηρίου ανοσίας, που να επιβεβαιώνει αντισώματα του Covid-19. Η άφιξη στο αεροδρόμιο θα πρέπει να γίνεται τουλάχιστον 4 ώρες πριν την πτήση. Πριν το Check-in οι επιβάτες θα πρέπει να περνούν μέσα από ένα τούνελ απολύμανσης και ένα σκάνερ εντοπισμού της θερμοκρασίας του σώματος. Μια νέα υπηρεσία υγείας μαζί με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, τα αεροδρόμια και τις ενώσεις αεροπορικών εταιρειών, μπορούν να συμφωνήσουν στις προδιαγραφές ασφαλείας.

Ζήτω το πλεξιγκλάς!

«Θα πρέπει να συνταχθούμε για να συμφωνήσουμε σε μέτρα που να ισχύουν παντού και να είναι κατανοητά σε όσους πετούν» υποστηρίζει ο Κρίστοφ Μίλερ, που έχει διατελέσει επί πολλά χρόνια επικεφαλής αεροπορικών εταιρειών. «Χρειάζεται ένα δίχτυ ασφαλείας, δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το μπαίνουν οι άνθρωποι στο αεροπλάνο έντρομοι μήπως μολυνθούν με τον νέο ίο» επισημαίνει. «Αλλά εάν οι κανονισμοί είναι όπως αυτοί που προτείνει η Simpliflying, τότε είναι καλύτερο να αποφύγω μελλοντικά το αεροπλάνο». Σε κάθε περίπτωση η χρήση μάσκας θα είναι υποχρεωτική, αυτό τουλάχιστον προβλέπει το λόμπι γερμανικών αεροπορικών εταιρειών BDL σε ένα σχέδιο, για το ενδεχόμενο έναρξης και πάλι των αεροπορικών συγκοινωνιών. Κι αυτό σε όλη τη διάρκεια από την επιβίβαση, την πτήση και την αποβίβαση.

Στον Καναδά ισχύει ήδη, στις ΗΠΑ την αρχή κάνει η JetBlue. Ο όμιλος Lufthansa το καθιερώνει τη Δευτέρα 04.05. Η απολύμανση περιλαμβάνει όλες τις αποσκευές και η επιβίβαση στο αεροσκάφος θα γίνεται σε ολιγομελείς ομάδες. Στη καμπίνα του αεροσκάφους θα γίνουν πολλές αλλαγές. Για πρώτη φορά κατασκευαστές αεροπορικών καθισμάτων, όπως η ιταλική Aviointeriors, περιλαμβάνουν στις προσφορές τους τζάμια από πλεξιγκλάς, που θα καλύπτουν το κεφάλι μέχρι τον ώμο του επιβάτη. Θα θυμίζουν παλιούς τηλεφωνικούς θαλάμους. Στο πιο σοφιστικέ μοντέλο ονόματι «Ιανός», όπως ο θεός των Ρωμαίων, που απεικονίζεται συνήθως με δύο κεφάλια, ο επιβάτης της μεσαίας θέσης θα κάθεται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση από τους διπλανούς τους και το κουβούκλιο από πλεξιγκλάς θα προσφέρει προδιαγραφές ασφάλειας και απόστασης.

Μέχρι στιγμής καμιά αεροπορική εταιρεία δεν έχει παραγγείλει τέτοια «επίπλωση» για την εποχή συνύπαρξης με τον κορωνοϊό στους αιθέρες. Η ασιατική εταιρεία Haeco αντίθετα, σε πνεύμα ρεαλισμού, θα ανταλλάξει σειρές καθισμάτων στα εμπορικά της αεροσκάφη με άλλες για τη μεταφορά φορτίων. Έτσι δημιουργείται περισσότερος χώρος, που είναι απαραίτητος για μεταφορές φορτίων σε εποχές μετά από καραντίνα. Αλλά και η εμπειρία μέσα στην καμπίνα θα είναι διαφορετική. Το πλήρωμα θα φορά ειδικές φόρμες προστασίας, όλοι οι επιβάτες μάσκες και πλαστικά γάντια, ο χώρος της καμπίνας θα απολυμαίνεται πριν την πτήση, οι αεροσυνοδοί θα δίνουν στους επιβάτες κάθε μισή ώρα απολυμαντικά μαντίλια και μόνο στην πρώτη θέση θα προσφέρεται φαγητό, καλά συσκευασμένο. Ειδικό προσωπικό θα καθαρίζει κατά τη διάρκεια της πτήσης τις τουαλέτες και τον χώρο της κουζίνας. Στο αεροδρόμιο προορισμού οι επιβάτες θα δείχνουν το διαβατήριο ανοσίας, θα περνούν και πάλι τη διαδικασία απολύμανσης. Και κάπου εκεί θα χάνεται όλη η χαρά των ταξιδιών με το αεροπλάνο.


iefimerida

Επόμενο Προηγούμενο
 

Στην HORIZON 2020 για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα συμμετείχε ο δήμος Καλαμαριάς

Στην HORIZON 2020 για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα συμμετείχε ο δήμος Καλαμαριάς

15:27 12/6/2018

4η συνάντηση

Νόθευαν καύσιμα με διαλύτες μπογιάς από Βουλγαρία

Νόθευαν καύσιμα με διαλύτες μπογιάς από Βουλγαρία

15:19 12/6/2018

Συντονιστικό Επιχειρησιακό Κέντρο

Πάνω από 2.000 διδάχθηκαν ποντιακά, κάποιοι με τη βοήθεια ρομπότ!

Πάνω από 2.000 διδάχθηκαν ποντιακά, κάποιοι με τη βοήθεια ρομπότ!

15:12 12/6/2018

Επιτροπή Ποντιακών Μελετών

Ανακαλύφθηκαν πατητήρια της Βυζαντινής Περιόδου στο Ισραήλ

Ανακαλύφθηκαν πατητήρια της Βυζαντινής Περιόδου στο Ισραήλ

15:09 12/6/2018

Εθνικό Πάρκο Τσιπορί

Θεσσαλονίκη: Χρησιμοποιούσαν 8χρονο παραπληγικό παιδί για επιδόματα

Θεσσαλονίκη: Χρησιμοποιούσαν 8χρονο παραπληγικό παιδί για επιδόματα

13:34 12/6/2018

αυτόφωρη σύλληψη

Πυροβολισμοί από έρωτα στην Θεσσαλονικη

Πυροβολισμοί από έρωτα στην Θεσσαλονικη

13:32 12/6/2018

GPS στο ΙΧ της φίλης του

ΚΕΑ και επίδομα ανεργίας ΟΑΕΔ - Τι αλλάζει

ΚΕΑ και επίδομα ανεργίας ΟΑΕΔ - Τι αλλάζει

13:31 12/6/2018

με το νέο πολυνομοσχέδιο

Αυτή είναι η υπουργική απόφαση για τις νέες αντικειμενικές αξίες

Αυτή είναι η υπουργική απόφαση για τις νέες αντικειμενικές αξίες

11:44 12/6/2018

Υπογράφηκε

Θεσσαλονίκη - Περιμένουμε μεγαλύτερο σεισμό από του 1978!

Θεσσαλονίκη - Περιμένουμε μεγαλύτερο σεισμό από του 1978!

10:45 12/6/2018

το 78' δεν ήταν αυτό που φοβάται η πόλη

Διακοπές νερού τώρα στη Θεσσαλονίκη

Διακοπές νερού τώρα στη Θεσσαλονίκη

10:36 12/6/2018

ΕΥΑΘ

Κλασικά Έπιπλα