Ανακαλύφθηκαν τρία τεράστια φαράγγια κάτω από τα χιόνια στην Ανταρκτική

26/5/2018 08:38    Έχουν μήκος εκατοντάδων χιλιομέτρων
Βρετανοί γεωεπιστήμονες ανακάλυψαν κάτω από τους πάγους της Ανταρκτικής τρία τεράστια και βαθιά φαράγγια, σύμφωνα με tovima, καθένα από τα οποία έχει μήκος εκατοντάδων χιλιομέτρων και ελίσσεται ανάμεσα σε ψηλά βουνά, χωρίς να είναι ορατά πάνω από την καλυμμένη με χιόνια και πάγους επιφάνεια.

Οι ερευνητές του πολικού ερευνητικού προγράμματος PolarGAP, με επικεφαλής τη Δρ Κέιτ Γουίντερ του Τμήματος Γεωγραφίας και Περιβαλλοντικών Επιστημών του βρετανικού Πανεπιστημίου Νορθάμπρια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο επιστημονικό έντυπο Geophysical Research Letters, πραγματοποίησαν την ανακάλυψη με τη βοήθεια ιπτάμενου ραντάρ, σύμφωνα με το BBC.

Όπως ανέφεραν, αν οι πάγοι της Ανταρκτικής λιώσουν κι άλλο λόγω της κλιματικής αλλαγής, τότε τα υπόγεια φαράγγια θα επιταχύνουν την μετακίνηση των λιωμένων πάγων προς τη θάλασσα, με συνέπεια την άνοδο της στάθμης των υδάτων.

«Τα φαράγγια αυτά λειτουργούν ως κανάλια του πάγου από το κέντρο της ηπείρου προς την ακτή. Συνεπώς, αν οι κλιματικές συνθήκες αλλάξουν στην Ανταρκτική, θα πρέπει να περιμένουμε τον πάγο να κυλήσει πολύ πιο γρήγορα προς τη θάλασσα. Αυτό τα κάνει πραγματικά σημαντικά και, παρόλα αυτά, δεν γνωρίζαμε την ύπαρξή τους έως τώρα», δήλωσε η Γουίντερ.

Το μεγαλύτερο από τα φαράγγια (Foundation Trough) έχει μήκος άνω των 350 χιλιομέτρων και πλάτος 35 χιλιομέτρων. Το δεύτερο (Patuxent Trough) έχει μήκος πάνω από 300 χιλιόμετρα και πλάτος πάνω από 15 χιλιόμετρα, ενώ το τρίτο φαράγγι (Offset Rift Basin) έχει μήκος άνω των 150 χιλιομέτρων και πλάτος περίπου 30 χιλιομέτρων.

Τα φαράγγια είναι θαμμένα κάτω από πολλές εκατοντάδες μέτρα πάγου. Έτσι, για να φθάσει κανείς στον πάτο του μεγαλύτερου φαραγγιού, θα πρέπει να κάνει γεώτρηση βάθους άνω των δύο χιλιομέτρων.

Το πρόγραμμα PolarGAP χρηματοδοτείται κυρίως από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA), που θέλει να συλλέξει στοιχεία για μια περιοχή του πλανήτη, την οποία οι δορυφόροι δεν μπορούν να δουν. Έτσι, ο μόνος τρόπος για να μην μείνει «τυφλή» αυτή η περιοχή, είναι να γίνει συλλογή στοιχείων από αεροπλάνα.

Αυτό έκανε η ομάδα της Γουίντερ, που χρησιμοποίησε αερομεταφερόμενο ραντάρ ικανό να δει κάτω από τον πάγο. Είναι πιθανό ότι αυτά τα γιγάντια φαράγγια κοντά στο Νότιο Πόλο δημιουργήθηκαν στη διάρκεια μιας προηγούμενης εποχής παγετώνων.



Επόμενο Προηγούμενο
 

Πλαστά χαρτονομίσματα των 20 ευρώ σε λαϊκές αγορές της Θεσσαλονίκης

Πλαστά χαρτονομίσματα των 20 ευρώ σε λαϊκές αγορές της Θεσσαλονίκης

10:58 15/9/2017

Τρεις συλλήψεις από την αστυνομία – Βρέθηκε και ποσότητα ναρκωτικών

Πανικός στο Λονδίνο μετά από έκρηξη σε σταθμό του μετρό

Πανικός στο Λονδίνο μετά από έκρηξη σε σταθμό του μετρό

10:53 15/9/2017

Ενοπλοι αστυνομικοί μετέβησαν επί τόπου

Δωρεάν κρασί και σταφύλια αύριο στο Άλσος Νέας Ελβετίας

Δωρεάν κρασί και σταφύλια αύριο στο Άλσος Νέας Ελβετίας

10:51 15/9/2017

με τη συνοδεία παραδοσιακής μουσικής

Σύγκληση της οικονομικής επιτροπής του Δήμου Καλαμαριάς

Σύγκληση της οικονομικής επιτροπής του Δήμου Καλαμαριάς

10:46 15/9/2017

τακτική συνεδρίαση

Σύγκληση Δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Καλαμαριάς

Σύγκληση Δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Καλαμαριάς

10:43 15/9/2017

τακτική συνεδρίαση

Αιτήσεις για 10.000 προσλήψεις ανέργων σε δήμους και περιφέρειες

Αιτήσεις για 10.000 προσλήψεις ανέργων σε δήμους και περιφέρειες

10:41 15/9/2017

ΟΑΕΔ

Ξεκίνησαν οι Εγγραφές στα τμήματα του Εργαστηρίου Θεατρικής Δημιουργίας

Ξεκίνησαν οι Εγγραφές στα τμήματα του Εργαστηρίου Θεατρικής Δημιουργίας

10:36 15/9/2017

δειτε τα τμήματα

Πρόσληψη 9 ατόμων στον Δήμο Καλαμαριάς

Πρόσληψη 9 ατόμων στον Δήμο Καλαμαριάς

10:31 15/9/2017

Κηπουρών και Εργατών Καθαριότητας

Σπίρτζης: Ιδού τα αδιανόητα κέρδη των μετοχών του παλιου ΟΑΣΘ

Σπίρτζης: Ιδού τα αδιανόητα κέρδη των μετοχών του παλιου ΟΑΣΘ

23:50 13/9/2017

Ο υπουργός δημοσιοποίησε τα επίσημα οικονομικά στοιχεία

Μυλόπουλος: Το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι πια ανέκδοτο – Τι θα γίνει με επεκτάσεις (Video)

Μυλόπουλος: Το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι πια ανέκδοτο – Τι θα γίνει με επεκτάσεις (Video)

23:36 13/9/2017

Το έργο σήμερα «τρέχει» και στη βασική γραμμή και στη γραμμή της Καλαμαριάς

Κλασικά Έπιπλα