Χωρίς νυχτερινή βάρδια το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

17/9/2017 09:21    κινητοποιήσεις
Χωρίς τη νυχτερινή βάρδια λειτουργεί από εχθες η Πύλη 16 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, καθώς -παρά τις διαπραγματεύσεις και τις προσπάθειες περί του αντιθέτου- στις 10 το βράδυ ξεκίνησαν οι προγραμματισμένες κινητοποιήσεις των τελωνειακών, που διεκδικούν μεταξύ άλλων τη στελέχωση της υπηρεσίας με υπαλλήλους, την ενίσχυση των δομών με μέσα δίωξης και την εναπόθεση -εντός του λιμανιού- των έμφορτων εμπορευματοκιβωτίων με εγχώρια φορτία προς εξαγωγή για τουλάχιστον 24 ώρες πριν από τη φόρτωσή τους.

Η κατάργηση της 24ωρης λειτουργίας της Πύλης 16 έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία σε παραγωγικούς φορείς και επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας. Κι αυτό διότι από την κινητοποίηση της Ομοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδας (ΟΤΥΕ) αναμένεται να επηρεαστεί το ένα τρίτο (34%) της ημερήσιας διακίνησης της πύλης, με προφανείς επιπτώσεις, όπως ειπώθηκε και κατά τη χτεσινοβραδινή συνάντηση του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Γεώργιου Πιτσιλή, με εκπροσώπους της διοίκησης του ΟΛΘ, των συνδέσμων Βιομηχανιών και Εξαγωγέων, των επιμελητηρίων και των χρηστών του λιμένος (ναυτικών πρακτόρων και εκτελωνιστών). Η πύλη 16 θα λειτουργεί από σήμερα από τις 6 τα ξημερώματα μέχρι τις 10 το βράδυ και όχι επί 24ώρου βάσης, όπως ίσχυε.

«Θέλουμε να διευκολύνουμε τη λειτουργία του λιμανιού, υπάρχει ένας επενδυτής που έρχεται και δεν θέλουμε να υπάρξει πρόβλημα με τη λειτουργία του ΟΛΘ», δήλωσε ο κ.Πιτσιλής στη διάρκεια της συνάντησης (...) Ακούσαμε και τους εργαζομένους και τη διοίκηση του ΟΛΘ, αλλά και τους εκπροσώπους των φορέων που σχετίζονται με τη λειτουργία του λιμανιού, ακούσαμε και τα ειδικότερα προβλήματα που θα προκληθούν από την απεργία» σημείωσε ο επικεφαλής της ΑΑΔΕ. «Είμαστε και παραμένουμε σε επικοινωνία και με τους εκπροσώπους των εργαζομένων. Ως διοίκηση της ΑΑΔΕ είμαστε έτοιμοι να λάβουμε όλα τα μέτρα που χρειάζονται για την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού και την ομαλή του μετάβαση στο νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς» διαβεβαίωσε και συμπλήρωσε: «Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια μας για να βρεθεί μια λύση ικανοποιητική για όλους έστω την ύστατη στιγμή».

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Δημήτρης Μακρής, επισήμανε ότι κατά τις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν η διοίκηση του λιμένος διαβεβαίωσε τους εκπροσώπους των τελωνειακών ότι έχει τη διάθεση να τους στηρίξει με ό,τι απαιτείται -τόσο υλικοτεχνικό εξοπλισμό, όσο και προσωπικό- για τους ελέγχους των εμπορευματοκιβωτίων και στις τρεις βάρδιες στην Πύλη 16. Ωστόσο, η μεταφορά των εγχώριων προς εξαγωγή σε άλλες βάρδιες είναι πρακτικά ανέφικτη, λόγω έλλειψης προσωπικού. «Δυστυχώς, μέχρι στιγμής δεν ελήφθη κάποια απόφαση για αναστολή της απεργίας», σημείωσε ο κ.Μακρής.

Οι φορείς της περιοχής έχουν ήδη κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τις «βλαπτικές συνέπειες», που θα έχει για τις επιχειρήσεις και δη τις εξαγωγικές, η επικείμενη κατάργηση της νυχτερινής βάρδιας στην Πύλη 16. Οι διοικήσεις τριών επιμελητηρίων της πόλης -Εμποροβιομηχανικό, Βιοτεχνικό και Επαγγελματικό- με κοινή επιστολή τους προς τους συναρμόδιους υπουργούς, υφυπουργούς και γενικούς γραμματείς, τους ζήτησαν πρόσφατα να παρέμβουν, ώστε να δοθεί λύση στο πρόβλημα πριν να είναι ήδη αργά. «Δεν είναι δυνατόν να πληρώνεται το κόστος των διεκδικήσεων από τις επιχειρήσεις και από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης», υπογραμμίζεται στην επιστολή, η οποία απευθύνεται στους υπουργούς Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή, την υφυπουργό Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, τον διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημόσιων Εσόδων Γεώργιο Πιτσιλή και τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Λαμπρίδη.

Την έντονη ανησυχία της για τα νέα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν από τις 16.09.17 οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, με επιπτώσεις στη λειτουργία τους από την εξαγγελθείσα απεργία των τελωνειακών υπαλλήλων, είχε εκφράσει και η διοίκηση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β.Ελλάδος. «Δεν κατανοούμε την αιφνίδια απόφαση για περιορισμό κατά το 1/3 της ημερήσιας λειτουργίας της Πύλης 16, ο οποίος αναμφίβολα θα πλήξει τις εξαγωγές αλλά και το ίδιο το λιμάνι, σε μια μάλιστα εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για το ίδιο -αλλά και την οικονομία και την απασχόληση της ευρύτερης περιοχής- ενόψει της ολοκλήρωσης της διαδικασίας παραχώρησης. Προφανώς ως ΣΕΒΕ κατανοούμε τις όποιες ελλείψεις σε υποδομές και προσωπικό σχετίζονται τόσο με την τελωνειακή υπηρεσία όσο και με την εδώ και χρόνια αναμενόμενη οργάνωση και λειτουργία χώρου προσωρινής εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων εντός της ΟΛΘ, είναι όμως αυτονόητο ότι σε αυτό το μεταβατικό καθεστώς είναι αδύνατο να υπάρξουν μαγικές άμεσες λύσεις» υπογραμμιζόταν στην ανακοίνωση.

Σε παλαιότερες δηλώσεις τους, οι εκπρόσωποι των τελωνειακών είχαν -μεταξύ άλλων- επισημάνει ότι η ελεύθερη ζώνη του ΟΛΘ είναι ένας χώρος όπου μπαίνουν και εμπορεύματα για να εξαχθούν από τη χώρα. Αυτά τα κοντέινερ, θα έπρεπε -όπως τονίζουν- να εισέλθουν από την πύλη 16, να γίνουν εκεί οι προβλεπόμενες τελωνειακές εργασίες και έλεγχοι, ανάλυση κινδύνου, ταυτοποίηση κτλ- και στη συνέχεια να παραμείνουν επί τόπου, μέχρις ότου φορτωθούν στα καράβια. Ωστόσο, υποστηρίζουν, παρότι ο ΟΛΘ είναι ένα από τα 90 λιμάνια που ανήκουν στο κεντρικό διευρωπαϊκό δίκτυο, είναι το μοναδικό που δεν έχει χώρο εναπόθεσης. Έτσι, αντί το κοντέινερ προς εξαγωγή να βρίσκεται μέσα στο λιμάνι όπως προβλέπεται, πηγαίνει σε ιδιωτικές μάντρες και περιμένει το καράβι εκεί.

ΑΠΕ
Επόμενο Προηγούμενο
 

Βρέθηκε πλανήτης πιο... μαύρος κι από την πίσσα

Βρέθηκε πλανήτης πιο... μαύρος κι από την πίσσα

12:51 16/9/2017

NASA

Μεγάλο κακό κάνει το πολύ πορνό στον άντρα!

Μεγάλο κακό κάνει το πολύ πορνό στον άντρα!

12:38 16/9/2017

Μπορεί να τινάξει στον αέρα την αυτοπεποίθηση

Λονδίνο: Ανθρωποκυνηγητό για την τρομοκρατική επίθεση στο μετρό

Λονδίνο: Ανθρωποκυνηγητό για την τρομοκρατική επίθεση στο μετρό

12:32 16/9/2017

Η βρετανική αστυνομία συνεχίζει τις έρευνες

Στους Ιταλούς και με τη... βούλα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στους Ιταλούς και με τη... βούλα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

12:24 16/9/2017

Η συμφωνία και οι επενδύσεις των ξένων

Στη μνήμη των 353.000 - Αυτή είναι η φανέλα που επιθυμεί η ΠΑΕ Απόλλων Πόντου

Στη μνήμη των 353.000 - Αυτή είναι η φανέλα που επιθυμεί η ΠΑΕ Απόλλων Πόντου

12:13 16/9/2017

Άμεση αντίδραση υπήρξε από την ΠΑΕ Απόλλων Πόντου...

Η ΕΠΟ απαγορεύει τα μηνύματα για τη Γενοκτονία στις φανέλες των Ποντιακών ομάδων

Η ΕΠΟ απαγορεύει τα μηνύματα για τη Γενοκτονία στις φανέλες των Ποντιακών ομάδων

12:02 16/9/2017

έγγραφο

Πρόγραμμα δωρεάν μαθημάτων πληροφορικής

Πρόγραμμα δωρεάν μαθημάτων πληροφορικής

11:40 16/9/2017

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Δεν παίρνει «μπροστά» η ηλεκτροκίνηση

Δεν παίρνει «μπροστά» η ηλεκτροκίνηση

11:22 16/9/2017

Πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πουλήθηκαν στην Ελλάδα

Συναυλία αύριο στον Κήπο των Εποχών της Νέας Παραλίας με ελεύθερη είσοδο

Συναυλία αύριο στον Κήπο των Εποχών της Νέας Παραλίας με ελεύθερη είσοδο

11:11 16/9/2017

Μια μεγάλη μουσική συνάντηση

Καταργείται το λαδόξυδο στις ταβέρνες!

Καταργείται το λαδόξυδο στις ταβέρνες!

11:07 16/9/2017

από 1.1.2018

Κλασικά Έπιπλα