ΜΕΤΡΟ: Μονοδρομείται η Εγνατία, κλείνει για δύο χρόνια η Βενιζέλου

22/9/2017 08:13    Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την κατασκευή του σταθμού «Βενιζέλου»
Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης υπάρχουν καλά αλλά υπάρχουν και κακά νέα. Τα καλά είναι ότι το έργο πλέον προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς και ότι από το 2018 θα αρχίσουν να βγάζουν τις λαμαρίνες γύρω από τους χώρους των εργοταξίων. Τα κακά νέα είναι ότι η κατάσταση στο σταθμό «Βενιζέλου» θα χειροτερέψει κατά πολύ, πριν καλυτερέψει, αφού για περίοδο τουλάχιστον έξι μηνών πιθανότατα θα μονοδρομηθεί η Εγνατία στο ύψος της οδού Βενιζέλου, ενώ η Βενιζέλου θα κλείσει για δύο χρόνια, στο τμήμα λίγο πάνω από την Ερμού και έως το Καραβάν Σαράι.

Εάν μέχρι σήμερα οι περίοικοι, οι καταστηματάρχες και επαγγελματίες του κέντρου και όλοι οι Θεσσαλονικείς και μετακινούμενοι, παραπονούνταν για το «σαλίγκαρο» στη συμβολή Εγνατίας με Βενιζέλου, τώρα θα πρέπει να οπλιστούν με υπομονή τουλάχιστον για μία διετία και μέχρι να κατασκευαστούν η πλάκα οροφής και οι προσβάσεις του σταθμού.

Το κλείσιμο της Βενιζέλου αλλά και την μεγάλη καθυστέρηση στην κατασκευή του σταθμού «Βενιζέλου», του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Πάρις Μπίλλιας την αποδίδει στην λύση που τελικώς ενέκρινε το ΚΑΣ, για ανάδειξη των αρχαιοτήτων με διατήρησή τους κατά χώρα απορρίπτοντας την προηγούμενη απόφαση που προέβλεπε απομάκρυνση προσωρινή, κατασκευή του σταθμού και επανατοποθέτησή τους εσωτερικά κατά ποσοστό άνω του 85%.

Πάντως, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθ. Γιάννη Μυλόπουλος δηλώνει στη Voria.gr ότι θα υπάρξουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Εγνατία, για να προχωρήσει το έργο του σταθμού- αρχαιολογική ανασκαφή και κατασκευή του σταθμού- αλλά και ότι δεν έχει εγκριθεί καμία κυκλοφοριακή μελέτη. Εσωτερικά, μεταξύ Αττικό Μετρό Α.Ε. και αναδόχου εξετάζονται πιθανά σενάρια και η κυκλοφοριακή μελέτη θα είναι έτοιμη προς το τέλος της χρονιάς.

«Δεν θα αιφνιδιαστεί κανένας, θα καλέσουμε τους φορείς, θα τους παρουσιάσουμε τη μελέτη και θα ληφθούν υπόψη τυχόν παρατηρήσεις τους. Οι ρυθμίσεις που θα γίνουν στην Εγνατία θα τεθούν σε εφαρμογή περί τον Φεβρουάριο με Μάρτιο του 2018 και θα ισχύσουν για ένα εξάμηνο», τονίζει ο κ. Μυλόπουλος.

Οι σκέψεις για τη μονοδρόμηση

Ποιες όμως θα είναι αυτές οι ρυθμίσεις; Πράγματι υπάρχει σκέψη για μονοδρόμηση της Εγνατίας στο ύψους του σταθμού, με την κυκλοφορία από ανατολικά προς δυτικά να γίνεται μέσω των οδών Χαλκέων και Φιλίππου. Σε τούτη τη φάση εξετάζονται διάφορα σενάρια, για να μπορεί να εξυπηρετηθεί και η κίνηση των λεωφορείων, όπως π.χ. και στις δύο κατευθύνσεις, προς δυτικά αλλά και προς ανατολικά, να κινούνται μόνο τα λεωφορεία.

Η μονοδρόμηση της Εγνατίας εφ’ όσον αποφασιστεί, θα ισχύσει για ένα εξάμηνο, επέμεινε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., ξεκαθαρίζοντας από τώρα ότι η Βενιζέλου θα κλείσει οπωσδήποτε για δύο χρόνια, στο τμήμα που επηρεάζεται από την κατασκευή του σταθμού.

«Όποιο σενάριο και αν επιλεγόταν για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων, η Βενιζέλου θα έκλεινε για να κατασκευαστούν οι προσβάσεις στο σταθμό που βρίσκεται στον άξονα της οδού», υποστήριξε ο κ. Μυλόπουλος.
Αυτή η θέση βρίσκει αντίθετο τον πρόεδρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Πάρι Μπίλλια ο οποίος υπογραμμίζει ότι η τεχνική λύση που είχε εκπονήσει το ΤΕΕ – με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων- δεν απαιτούσε το κλείσιμο της οδού Βενιζέλου επειδή τα όσα πρότεινε ήταν εντός του περιγράμματος του σταθμού.

Το βέβαιο είναι ότι σε μία περιοχή που έχει πληγεί ήδη σημαντικά, θα υπάρξουν νέες σοβαρές επιβαρύνσεις, ενώ νοτίως του σταθμού, εκεί που βρίσκεται το παρκάκι του καπνεργάτη, θα δημιουργηθεί ένα πολύ μεγάλο όρυγμα για να συνεχιστεί η ανασκαφή, οι κατασκευαστικές εργασίες και να φιλοξενηθούν τα συστήματα που θα υποστηρίζουν τη λειτουργία του σταθμού του Μετρό.

Αντισταθμιστικά ζητούν οι φορείς

«Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό επικοινώνησε μαζί μου και του δήλωσα πως ο εμπορικός κόσμος αναγνωρίζει την σημασία ολοκλήρωσης ενός μεγάλου έργου υποδομής, όπως είναι το Μετρό, αλλά με το κλείσιμο της Βενιζέλου, η περιοχή αυτή θα γίνει κυριολεκτικώς νεκρή πολιτεία. Μετά την ερήμωση της Εγνατίας, οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες που έμειναν εκεί, θα σβήσουν. Αν η Πολιτεία αναγνωρίζει κόστος για έργα, αρχαιότητες και τόσα άλλα και τα πληρώνει, θα πρέπει να αναγνωρίσει και το κόστος που υφίστανται οι άνθρωποι, θα πρέπει να καταβάλλει αποζημιώσεις», δήλωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Παντελής Φιλιππίδης.

«Μίλησα με τον κ. Φιλιππίδη και με τον πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου κ. Ζορπίδη και τους διαβεβαίωσα ότι εξετάζουμε μέτρα ανακούφισης των επιχειρήσεων. Θα δημιουργηθεί άνετος πεζόδρομος μπροστά από τα καταστήματα, ενώ είμαστε έτοιμοι, μαζί με τους φορείς, να ζητήσουμε αντισταθμιστικά οφέλη για όσους πληγούν», πρόσθεσε ο κ. Μυλόπουλος.

Και ενώ ο αγώνας και η αγωνία για τον σταθμό «Βενιζέλου» συνεχίζονται, επιχειρήσεις και κάτοικοι ταλαιπωρούνται επειδή στη φάση των χωροθετήσεων των σταθμών, επιλέχθηκε να γίνουν δύο σταθμοί στην καρδιά του ιστορικού κέντρου, σε «Βενιζέλου» και «Αγία Σοφία», μόλις σε απόσταση 350 μέτρων μεταξύ τους, που και οι δύο έπεσαν πάνω σε αρχαιότητες, όπως ήταν αναμενόμενο.

Μια διαφορετική, πιο λογική επιλογή, θα ήταν να γίνει ένας σταθμός, στην  Πλατεία Αριστοτέλους, μεταξύ Πλατείας Δημοκρατίας δυτικά και Συντριβανίου ανατολικά. Τουλάχιστον στην Αριστοτέλους, δεν θα είχε προσκληθεί η τεράστια όχληση που επί χρόνια υπάρχει στην Βενιζέλου με Εγνατίας, ούτε θα είχε προκύψει εις διπλούν το θέμα με της αρχαιότητες, ενώ και η δαπάνη θα ήταν ουσιωδώς μικρότερη.



voria

Επόμενο Προηγούμενο
 

Μπλακ άουτ στο ρεύμα: Τα 2 μέτρα που θα ληφθούν άμεσα αν το το κακό σενάριο επιβεβαιωθεί

Μπλακ άουτ στο ρεύμα: Τα 2 μέτρα που θα ληφθούν άμεσα αν το το κακό σενάριο επιβεβαιωθεί

13:29 14/12/2022

Οι καταναλωτές πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για όλα τα ενδεχόμενα

«Άντε γ@@σου ρε μαλ…»: Ιστορικό «κράξιμο» της Μαρίας Σολωμού στον Mente Fuerte! (vid)

«Άντε γ@@σου ρε μαλ…»: Ιστορικό «κράξιμο» της Μαρίας Σολωμού στον Mente Fuerte! (vid)

13:29 14/12/2022

To «ζευγάρι» που δεν ξέρεις αν τσακώνονται ή κάνουν πλάκα.

H ιδιοφυΐα που διέλυσε το Ίντερνετ: O φοιτητής που δημιούργησε μία βιομηχανία δισεκατομμυρίων επειδή… βαριόταν

H ιδιοφυΐα που διέλυσε το Ίντερνετ: O φοιτητής που δημιούργησε μία βιομηχανία δισεκατομμυρίων επειδή… βαριόταν

13:28 14/12/2022

Του φαινόταν τόσο βαρετά τα μαθήματα που αποφάσισε να κάνει ένα πείραμα...

Για εξπέρ στις σειρές: Κάνε το 10/10 και κέρδισε το περιζήτητο σύστημα σιδερώματος Izzy

Για εξπέρ στις σειρές: Κάνε το 10/10 και κέρδισε το περιζήτητο σύστημα σιδερώματος Izzy

18:48 13/12/2022

Για εξπέρ στις σειρές

Ο Γιάννης Δαρδαμανέλης τιμά τον αείμνηστο Θρασύβουλο Λαζαρίδη, δίνοντας το όνομά του στον πεζόδρομο της Καλαμαριάς

Ο Γιάννης Δαρδαμανέλης τιμά τον αείμνηστο Θρασύβουλο Λαζαρίδη, δίνοντας το όνομά του στον πεζόδρομο της Καλαμαριάς

14:42 13/12/2022

Εισηγήθηκε χθες στο Δημοτικό Συμβούλιο τη μετονομασία του πεζόδρομου Κομνηνών της Καλαμαριάς, σε «Θρασύβουλου Λαζαρίδη».

Αποκαθήλωση για το Netflix…

Αποκαθήλωση για το Netflix…

13:54 13/12/2022

Αναπάντεχο Χ2 σε αυτή την είδηση που διαβάσαμε

Για μυαλά- ξυράφια: 10 απλές μαθηματικές πράξεις που λύνει μόνο το genius 3% του πληθυσμού! Εσύ;

Για μυαλά- ξυράφια: 10 απλές μαθηματικές πράξεις που λύνει μόνο το genius 3% του πληθυσμού! Εσύ;

13:53 13/12/2022

Ετοιμάσου να κάνεις το μυαλό σου κομπιουτεράκι!

Κρατήστε την στο νο1 του Netflix για... πάντα: Η ταινία-ορόσημο της 10ετίας μόλις ανέβηκε! (vid)

Κρατήστε την στο νο1 του Netflix για... πάντα: Η ταινία-ορόσημο της 10ετίας μόλις ανέβηκε! (vid)

13:52 13/12/2022

Οκ, να μας συγχωρεί η Disney

Quizy κινηματογράφου: Θα κάνεις το 10/10 στο εύκολο κουίζ που κερδίζεις μια καφετιέρα Izzy;

Quizy κινηματογράφου: Θα κάνεις το 10/10 στο εύκολο κουίζ που κερδίζεις μια καφετιέρα Izzy;

19:17 12/12/2022

Quizy κινηματογράφου

4 εκατ. views σε 3 μέρες: Η ταινιάρα του Netflix που κάνει θραύση με το καλημέρα είναι το πιο βαρύ χαρτί του για τα Όσκαρ (Vid)

4 εκατ. views σε 3 μέρες: Η ταινιάρα του Netflix που κάνει θραύση με το καλημέρα είναι το πιο βαρύ χαρτί του για τα Όσκαρ (Vid)

19:16 12/12/2022

Πριν 3 μέρες κυκλοφόρησε το επίσημο τρέιλερ και αγγίζει ήδη τα 4 εκατ. views

Κλασικά Έπιπλα