Λύση η λεωφορειολωρίδα 2ης γενιάς από τον Φοίνικα μέχρι την ΧΑΝΘ

22/9/2017 09:18     για τον «κόμβο» 6χλμ
Σχεδόν 1.000 καταστήματα βρίσκονται στον ανατολικό οριζόντιο άξονα κυκλοφορίας της Θεσσαλονίκης, μήκους περίπου 6 χιλιομέτρων που ορίζεται με αφετηρία το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στο Φοίνικα, διαπερνά την οδό Εθνικής Αντιστάσεως, τις Λεωφόρους Βασιλίσσης Όλγας, Βασιλέως Γεωργίου Α' και την οδό Μανόλη Ανδρόνικου και καταλήγει στην Πλατεία της ΧΑΝΘ, στο κέντρο της πόλης.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, καταμέτρηση έγινε στο πλαίσιο έρευνας για τα πολεοδομικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου άξονα από την αναπληρώτρια καθηγήτρια της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) και σύμβουλο της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης - Ανώνυμη Αναπτυξιακή Εταιρεία ΟΤΑ (ΜΑΘ ΑΑΕ/ΟΤΑ) Αθηνά Γιαννακού. Η μελέτη εντάσσεται στο έργο με τίτλο «Εφαρμογή καινοτόμων συγκοινωνιακών λύσεων χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος σε πόλεις της Μεσογείου», «REgenerating mixed - use MED urban communities congested by traffic through Innovative low carbon mobility sOlutions» (REMEDIO).

«Συγκεκριμένα, καταμετρήσαμε 950 ισόγεια καταστήματα σε όλο τον άξονα που αναλογικά μεταφράζεται σε 1,75 καταστήματα ανά 10 μέτρα» εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ.Γιαννακού στο περιθώριο εκδήλωσης, με θέμα τα προβλήματα και τις προοπτικές βελτίωσης της κινητικότητας στον ανατολικό οριζόντιο άξονα. Όπως προέκυψε, από το σύνολο των καταστημάτων, το 19,5% είναι κενά, ποσοστό όμως που μειώθηκε από το 2013, οπότε η κ. Γιαννακού, στο πλαίσιο διπλωματικής, είχε επιβλέψει μελέτη για τα καταστήματα που βρίσκονται σε ένα μεγάλο τμήμα του άξονα.

«Είχαμε μελετήσει», διευκρινίζει, «τα καταστήματα από το ύψος της οδού Θ. Σοφούλη μέχρι τη ΧΑΝΘ και, αναλογικά, διαπιστώνουμε ότι πλέον μειώθηκαν τα κλειστά μαγαζιά». Το γεγονός αποδίδεται από την ίδια, στην εμπορική αξία που έχει ο δρόμος, στην αναπροσαρμογή των ενοικίων και στην, εν γένει, μεταφορά εμπορικών επιχειρήσεων από περιμετρικές οδούς, σε κεντρικές.

«Το θέμα είναι, βέβαια, ότι ένας άξονας με τέτοια εμπορική ζωτικότητα και με τεράστια ζώνη κατοικίας, έχει αυξημένες ανάγκες στάθμευσης και φορτοεκφόρτωσης, δημιουργώντας πολλαπλά προβλήματα στην απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων» τονίζει.

Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και τα πρώτα συμπεράσματα του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) που έχει αναλάβει την αξιολόγηση σεναρίου κατασκευής λεωφορειολωρίδας 2ης γενιάς. Όπως προκύπτει, χαρακτηριστικά προβλήματα τα οποία επιβαρύνουν την κυκλοφορία των οχημάτων στον άξονα, αποτελούν η παράνομη στάθμευση και το διπλοπαρκάρισμα στα αριστερά της οδού αλλά και η στάση και στάθμευση οχημάτων επάνω στη λεωφορειολωρίδα.

Η πρώτη δράση του αντικειμένου του ΙΜΕΤ σχετίζεται με την αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης της κυκλοφορίας στον άξονα με τη χρήση μικροσκοπικού μοντέλου προσομοίωσης. Το επόμενο βήμα του αντικειμένου του ινστιτούτου περιλαμβάνει την διατύπωση προτάσεων για την κατασκευή λεωφορειολωρίδας 2ης γενιάς κατά μήκος του ανατολικού οριζόντιου άξονα της Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα REMEDIO έχει ως αντικείμενο την προώθηση λύσεων χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος στο κυκλοφοριακό πρόβλημα 5 Μεσογειακών πόλεων (Θεσσαλονίκη, Τρεβίζο, Λισσαβώνα, Σπλιτ και Σεβίλλη). Στο πλαίσιο αυτό διερευνώνται από κοινού και ταυτόχρονα στις πόλεις του προγράμματος, αστικές διαδρομές με υψηλό κυκλοφοριακούς και άλλους φόρτους και αστικές επιβαρύνσεις που δημιουργούν προβλήματα στην εσωτερική διασύνδεση της κάθε πόλης και μελετάται η δυνατότητα ρύθμισης του κυκλοφοριακού προβλήματός με καινοτόμες δράσεις με σκοπό τη βελτίωση μετακίνησης του κοινού και των εμπορευματικών μεταφορών, στη βάση μέτρων προστασίας της ποιότητας της ατμόσφαιρας.




typosthes

Επόμενο Προηγούμενο
 

Κλασικό και ακαταμάχητο: Το σουβλατζίδικο-τοτέμ με το κορυφαίο τυλιχτό της Αθήνας (pics)

Κλασικό και ακαταμάχητο: Το σουβλατζίδικο-τοτέμ με το κορυφαίο τυλιχτό της Αθήνας (pics)

19:42 23/1/2024

Υπέροχο!

«Όχι» στις αντιμισθίες των δημοτικών συμβούλων δήλωσε ομόφωνα το Δ.Σ. της Καλαμαριάς

«Όχι» στις αντιμισθίες των δημοτικών συμβούλων δήλωσε ομόφωνα το Δ.Σ. της Καλαμαριάς

16:24 23/1/2024

Μία συμβολική και ταυτόχρονα ουσιαστική απόφαση

Οι Επιδημίες του Χειμώνα – Οι Πολίτες ρωτούν, οι Ειδικοί Ιατροί απαντούν

Οι Επιδημίες του Χειμώνα – Οι Πολίτες ρωτούν, οι Ειδικοί Ιατροί απαντούν

16:23 23/1/2024

24/01 - 6:00 μμ - 7:30 μμ

Οι «Νηπιοβιβλιοσκώληκες» της Καλαμαριάς παράδειγμα προς μίμηση

Οι «Νηπιοβιβλιοσκώληκες» της Καλαμαριάς παράδειγμα προς μίμηση

16:20 23/1/2024

Κάθε ρεκόρ ανάγνωσης ποιοτικών και προσεκτικά επιλεγμένων βιβλίων έσπασαν οι μικροί μαθητές της Καλαμαριάς

«Πιστεύω αυτό ήθελε να πει»: Η εξήγηση για τις «σκληρές» δηλώσεις του Γιώργου Νταλάρα που έγιναν viral (vid)

«Πιστεύω αυτό ήθελε να πει»: Η εξήγηση για τις «σκληρές» δηλώσεις του Γιώργου Νταλάρα που έγιναν viral (vid)

14:45 23/1/2024

«Ίσως δεν το εξέφρασε σωστά».

16 χρόνια μετά το «Ευτυχισμένοι Μαζί»: Ο μικρός Γιαννάκης είναι πια… άντρας και θυμίζει μοντέλο (Pics)

16 χρόνια μετά το «Ευτυχισμένοι Μαζί»: Ο μικρός Γιαννάκης είναι πια… άντρας και θυμίζει μοντέλο (Pics)

19:25 22/1/2024

Δεν θα τον αναγνωρίζετε.

Χάρης Κωστόπουλος: Την Τρίτη κηδεία του

Χάρης Κωστόπουλος: Την Τρίτη κηδεία του

17:51 22/1/2024

Η επιθυμία της οικογένειας

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

14:09 22/1/2024

Δευτέρα 22/01 και Τρίτη 23/01

«Είναι ασφαλής αυτή τη στιγμή»: Η ατάκα του Κατερινόπουλου για την εξαφάνιση του Μπάμπη που τα είπε όλα

«Είναι ασφαλής αυτή τη στιγμή»: Η ατάκα του Κατερινόπουλου για την εξαφάνιση του Μπάμπη που τα είπε όλα

14:03 22/1/2024

Τα λόγια του Θανάση Κατερινόπουλου «φωτογράφισαν» πρόσωπα και καταστάσεις…

Με στόχο την «απογείωση»: Αυτοί είναι οι 2 καινούργιοι παίκτες που μπαίνουν στο Survivor (vid)

Με στόχο την «απογείωση»: Αυτοί είναι οι 2 καινούργιοι παίκτες που μπαίνουν στο Survivor (vid)

23:48 21/1/2024

Όσα δηλώνουν λίγο πριν ταξιδέψουν για Άγιο Δομήνικο.

Κλασικά Έπιπλα