ΟΑΣΘ - Σημαντικές παραλείψεις στη διαχείριση του στόλου κατέγραψε η νέα διοίκηση

5/7/2018 18:28    συνέντευξη Τύπου
Σημαντικές παραλείψεις ως προς την διαχείριση του στόλου του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) από την προηγούμενη διοίκηση διαπίστωσε η σημερινή μεταβατική διοίκηση του Οργανισμού, η οποία παρουσίασε, σε συνέντευξη Τύπου, τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα της απογραφής και της έρευνας που έχει ξεκινήσει, προκειμένου να διαπιστώσει την λειτουργικότητα και τις ανάγκες που υπάρχουν.

Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, υποστήριξε ότι ο στόλος των λεωφορείων ήταν αντικείμενο μίας ιδιότυπης διαχείρισης, η οποία έχει δημιουργήσει σοβαρά ερωτήματα σε σχέση με την ανάγκη διαφανούς αξιοποίησης των πάγιων στοιχείων του οργανισμού, ενώ άφησε αιχμές για μερίδα μετόχων και εργαζομένων που συνδέονται με το καθεστώς της προηγούμενης διοίκησης και έχουν «επιλεκτική συγγένεια με πρόσωπα της τότε κυβέρνησης, που έχουν όνομα και επίθετο».

Από την απογραφή προκύπτει ότι η νέα διοίκηση παρέλαβε έναν στόλο λεωφορείων σε πρόωρη γήρανση, που σε μεγάλο βαθμό δεν υποβάλλονταν σε συντηρήσεις, ή ανατάξεις, για διάστημα πολλών χρόνων, με αποτέλεσμα η πόλη της Θεσσαλονίκης να στερηθεί έναν σημαντικό αριθμό οχημάτων που θα εξυπηρετούσαν τις ανάγκες του πληθυσμού της, αλλά και να ζημιωθεί κατά εκατομμύρια ο ΟΑΣΘ από την μη αξιοποίησή του. Κατά την ίδια περίοδο που εκκρεμούσαν τέτοια θέματα διαχείρισης των λεωφορείων -παράλληλα με τους απλήρωτους εργαζόμενους- για τα έτη 2015-2017 είχαν καταβληθεί στους μετόχους του οργανισμού περί τα 36 εκατομμύρια ευρώ. 

Πιο συγκεκριμένα, από την απογραφή που διενεργήθηκε από γραφείο ορκωτών ελεγκτών, εμφανίζονται 622 λεωφορεία, από τα οποία διαπιστώθηκε ότι μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την εξυπηρέτηση του κοινού μόνο τα 245, ακόμη και αυτά με σημαντικά προβλήματα (σημειώνεται ότι σήμερα κυκλοφορούν στην πόλη 350 οχήματα). Σύμφωνα με άλλη επιτροπή που ορίστηκε για να καταμετρήσει τα ποσοστά ακινησίας του στόλου, για το διάστημα από 25/7/2017 έως 31/1/2018, χάθηκαν 47.446 μέρες κυκλοφορίας των λεωφορείων (προσθετικά για το κάθε όχημα). Από έγγραφα, δε, των διευθύνσεων του ΟΑΣΘ, την τελευταία περίοδο πριν την ανάληψη καθηκόντων της σημερινής διοίκησης, διαπιστώθηκε μακροχρόνια έλλειψη προληπτικής συντήρησης, ελλείψεις ανταλλακτικών και δυσκολίες προμηθειών, εξαιτίας των χρεών προς τους προμηθευτές, έλλειψη τεχνιτών για την συντήρηση και καθυστέρηση της διαδικασίας προμήθειας και ανανέωσης του ηλεκτρονικού εξοπλισμού των αμαξοστασίων.

«Την ίδια περίοδο που οι εργαζόμενοι παρέμεναν απλήρωτοι για τα έτη 2015, 2016 και 2017 είχαν καταβληθεί στους μετόχους 35,9 εκατομμύρια ευρώ. Γιατί; Ποια είναι η προτεραιότητα, αυτό είναι ένα ζήτημα προτεραιότητας» είπε ο κ.Παππάς και πρόσθεσε ότι η σημερινή διοίκηση προχώρησε και σε μία ακόμη ιστορική διαδρομή στη διαχείριση του στόλου, από την οποία προέκυψαν και άλλα στοιχεία, που εγείρουν ερωτήματα ως προς τις επιλογές της προηγούμενης διοίκησης, και για αυτό η συγκεκριμένη έρευνα θα συνεχιστεί.

Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι λεωφορεία που είχαν αποσβεστεί λογιστικά, ηλικίας 12 ή 15 ετών, εκποιήθηκαν είτε ως λειτουργικά (πώληση σε ΚΤΕΛ και αυτοκινητιστές) ή ως άχρηστο υλικό (scrap), «μεγάλο μέρος του οποίου σε έναν αγοραστή». Πιο ειδικά, στην περίοδο 2000-2016 εκποιήθηκαν- αποσύρθηκαν από τον ΟΑΣΘ 399 λεωφορεία, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων (80%) ήταν ηλικίας 12 ετών. Σύμφωνα με τον Στέλιο Παππά, από την συνεργασία με την ΕΛΒΟ διαπιστώθηκε ότι τα συγκεκριμένα οχήματα θα μπορούσαν να αναταχθούν και να προσφέρουν, τουλάχιστον για μία τριετία (εγγυημένη) ή και περισσότερο, τις υπηρεσίες τους, με ένα μέσο κόστος 15.000 ευρώ ανά λεωφορείο. «Αυτό σημαίνει ότι ο στόλος (399 που αποσύρθηκαν) θα κόστιζε 6 εκατομμύρια ευρώ, προσφέροντας πάνω από 360.000 μέρες εργασίας, αν αξιοποιούνταν. Αν υπολογίσουμε ότι το κάθε λεωφορείο προσφέρει έσοδο 500-600 ευρώ ημερησίως, αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαν να αποφέρουν στην τριετία 180-220 εκατομμύρια ευρώ. Αντί αυτής της επιλογής επελέγη η εκποίηση. Όμως αυτή η επιλογή δημιουργεί πολλά ερωτηματικά. Ήταν ένα πρόβλημα επιχειρηματικής διορατικότητας ή κάτι άλλο;» αναρωτήθηκε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, και ξεκαθάρισε ότι τα ερωτήματα αυτά αναμένεται να απαντηθούν στο μέλλον. «Τα λεωφορεία που έχουν περάσει από τον οργανισμό ξεπερνούν τα 1.000 και πρέπει να τα δούμε ένα προς ένα, καθώς και εάν αυτές οι συναλλαγές ήταν διαφανείς ή όχι» τόνισε.



ΑΠΕ

Επόμενο Προηγούμενο
 

Καύσωνας: «Στοπ» στα delivery σήμερα για 5 ώρες

Καύσωνας: «Στοπ» στα delivery σήμερα για 5 ώρες

11:55 26/7/2023

Προειδοποίηση για υψηλά πρόστιμα

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

11:54 26/7/2023

Τετάρτη 26/7 και Πέμπτη 27/7

Γιορτή σαρδέλας με πολύ κέφι και άφθονο κρασί!

Γιορτή σαρδέλας με πολύ κέφι και άφθονο κρασί!

18:25 25/7/2023

Μία γιορτή που περιμένουν όλοι οι κάτοικοι της Καλαμαριάς και ιδιαίτερα της Νέας Κρήνης

Άνοιξε η Δαήδειος Βιβλιοθήκη

Άνοιξε η Δαήδειος Βιβλιοθήκη

18:24 25/7/2023

Έτοιμη να υποδεχτεί τους φίλους του βιβλίου είναι και πάλι η Δαήδειος Βιβλιοθήκη του Δήμου Καλαμαριάς

Κανείς δεν είναι σαν αυτόν: Ο μαθηματικός γρίφος-«παλούκι» που λύνουν μόνο όσοι έχουν IQ πάνω από 135

Κανείς δεν είναι σαν αυτόν: Ο μαθηματικός γρίφος-«παλούκι» που λύνουν μόνο όσοι έχουν IQ πάνω από 135

09:37 25/7/2023

Εσύ μπορέις να τον λύσεις;

Ούτε Μύκονος, ούτε Σαντορίνη: Η Νικόλ Κίντμαν βρίσκεται στο ελληνικό νησί που θεωρεί το ωραιότερο στον κόσμο

Ούτε Μύκονος, ούτε Σαντορίνη: Η Νικόλ Κίντμαν βρίσκεται στο ελληνικό νησί που θεωρεί το ωραιότερο στον κόσμο

09:34 25/7/2023

Της πήρε τα μυαλά και όχι άδικα!

Πέθανε η Μαριάννα Βαρδινογιάννη

Πέθανε η Μαριάννα Βαρδινογιάννη

23:00 23/7/2023

Την τελευταία πνοή της άφησε η Μαριάννα Βαρδινογιάννη

Γεύση-όνειρο, μεγάλα πιάτα: Στην ταβέρνα που κάθε μέρα θυμίζει Κυριακή στο χωριό δεν θα ξέρεις τι να πρωτοφάς (Pics)

Γεύση-όνειρο, μεγάλα πιάτα: Στην ταβέρνα που κάθε μέρα θυμίζει Κυριακή στο χωριό δεν θα ξέρεις τι να πρωτοφάς (Pics)

19:27 22/7/2023

Γεύσεις από όλη την Ελλάδα, με ένα τηλεφώνημα στην πόρτα σου

«Με κατέστρεψες, τι ήταν αυτά;»: Το βίντεο του Ευτύχη Μπλέτσα για την μίμηση Μητσικώστα που έγινε viral (Vid)

«Με κατέστρεψες, τι ήταν αυτά;»: Το βίντεο του Ευτύχη Μπλέτσα για την μίμηση Μητσικώστα που έγινε viral (Vid)

19:14 22/7/2023

Μπλέτσας - Δούσης ήταν 2 από τις κορυφαίες μιμήσεις του Γιώργου Μητσικώστα.

Εντυπωσιακή αλλαγή για τον Ηρακλή Τσουζίνοβ – Η νέα εικόνα του νικητή του GNTM 2 χρόνια μετά (Pic)

Εντυπωσιακή αλλαγή για τον Ηρακλή Τσουζίνοβ – Η νέα εικόνα του νικητή του GNTM 2 χρόνια μετά (Pic)

19:30 21/7/2023

Περιζήτητος πια στις μεγάλες πασαρέλες.

Κλασικά Έπιπλα