Η ΔΕΘ και η συμβολή της στην ανάπτυξη της πόλης!

12/9/2017 04:58    Γράφει ο Γ. Μπουτάρης

Γράφει για την Karfitsa ο Γ. Μπουτάρης


Η ΔΕΘ, που διαχρονικά αποτελούσε κεντρικό πυλώνα ανάπτυξης της πόλης, βρίσκεται σήμερα σ’ ένα μεταβατικό στάδιο. Έπειτα από ένα διάστημα κάμψης, με την καθοριστική συνεισφορά της διοίκησης της εταιρίας, ο θεσμός ξαναγίνεται μόδα, προσελκύοντας χιλιάδες κόσμου από κάθε γωνιά της Βόρειας Ελλάδας. Είναι ενδεικτικό πως τη δεδομένη χρονική στιγμή καταγράφεται μια πληρότητα σχεδόν 100% στις διαθέσιμες κλίνες, ενώ η εικόνα των γεμάτων καφέ, μπαρ και εστιατορίων την εβδομάδα της έκθεσης αποκαλύπτει πως χιλιάδες είναι και οι επισκέπτες που έρχο νται αυθημερόν. Αλλά και σε επίπεδο αγοράς είναι μια καλή ευκαιρία να δουλέψουν τα καταστήματα. Πολύ σημαντική είναι η πρωτοβουλία του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης για την καθιέρωση της περιόδου «Helexpo Sales», την οποία χαιρετίζουμε.

Ωστόσο, ο διεθνής εκθεσιακός μας φορέας είναι σημαντικό να επαναπροσδιορίσει το ρόλο του και να πάψει να αποτελεί πεδίο κυβερνητικών εξαγγελιών και υποσχεσιολογίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη λειτουργία της πόλης. Τα τελευταία χρόνια διαπιστώνουμε ότι η διοργάνωση, χωρίς να χάνει το εμπορικό της στίγμα, αρχίζει και ανακτά τον ψυχαγωγικό της χαρακτήρα, εξαιτίας του οποίου δικαίως είχε καταστεί πόλος έλξης της Βόρειας Ελλάδας. Και με δεδομένη τη στροφή που υπάρχει σε εμπορικό επίπεδο στις κλαδικές εκθέσεις, εκτιμώ ότι σωστά κινούμαστε στην κατεύθυνση να ξαναγίνει μια μεγάλη, σύγχρονη εμποροπανήγυρις. Σε κάθε περίπτωση, όμως, πρέπει να υπάρξει ουσιαστική συζήτηση για την ταυτότητα που θέλουμε να έχει η έκθεση και σε αυτήν να στηριχθεί το μάστερ πλαν, που θα καθορίσει και το μέλλον του φορέα. Η Διεθνής Έκθεση, βέβαια, είναι μόνο ένα κομμάτι στο πάζλ της ανάπτυξης της πόλης. Η Θεσσαλονίκη, πρέπει να ανακτήσει τον κομβικό οικονομικό, εμπορικό και πολιτισμικό της ρόλο στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων. Και γι’ αυτό είναι αναγκαίο να ενισχύσει τις βασικές της υποδομές, να αποκτήσει λιμάνι και αεροδρόμιο που να λειτουργούν με ανταγωνιστικούς όρους, καθώς επίσης αξιόπιστο και λειτουργικό δίκτυο αστικών συγκοινωνιών.

Απαραίτητη είναι, επίσης, η διαμόρφωση ενός αξιόπιστου συστήματος υποδομών και αστικής κινητικότητας, που θα λειτουργήσει συμπληρωματικά στο ΜΕΤΡΟ και παράλληλα με τα άλλα αναγκαία έργα, όπως η παράκτια συγκοινωνία και το τραμ, πάντα όμως με ορθολογική χρήση των φυσικών πόρων και με σεβασμό στο περιβάλλον και το δημόσιο χώρο. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται τα έργα που έχουμε προγραμματίσει το επόμενο διάστημα, όπως η ανάπλαση της Πλατείας Ελευθερίας και της Πλατείας Φαναριωτών και η διαπλάτυνση με ξύλινο deck της παλιάς παραλίας. Αυτά είναι πάγια αιτήματα των φορέων της πόλης, που αποτελούν και βασικές προϋποθέσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης.

Εμείς ως δημοτική αρχή διεκδικούμε φέτος ακόμα τρία σημαντικά ζητήματα, για τα οποία πρέπει να προωθηθούν λύσεις. Το πρώτο αφορά στην ολοκλήρωση της μεταβίβασης της χρήσης του παραλιακού μετώπου στην πόλη. Αυτή τη στιγμή τα κομμάτια από τον Λευκό Πύργο έως το Μακεδονία Παλλάς, από το Μέγαρο Μουσικής έως τον Κελλάριο Όρμο και από την οδό Μαρίας Κάλλας έως την εκκλησία Κυρίλλου και Μεθοδίου δεν ανήκουν στον δήμο και ως εκ τούτου δεν μπορεί να προχωρήσει η αξιοποίησή τους προς όφελος των πολιτών. Το ζήτημα είχαμε θέσει και πέρσι στην πολιτική ηγεσία του τόπου και θα το ξαναθέσουμε και φέτος μέχρις ότου γίνει πράξη η υπόσχεση της κυβέρνησης. Το δεύτερο είναι η ευθύνη για τον καθαρισμό του Θερμαϊκού Κόλπου. Μπορεί να την αναλάβει το Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ή κάποιος φορέας διαδημοτικής συνεργασίας. Σε κάθε περίπτωση είναι απολύτως απαραίτητο κάποιος να αναλάβει τη συνολική ευθύνη, ώστε να μην παραστεί και πάλι ανάγκη να βασιστούμε στη φιλοτιμία κάποιου χορηγού. Ενδεικτικά αναφέρω πως σήμερα την ευθύνη έχουν… 58 φορείς!

Το τρίτο ζήτημα που θέτουμε ως διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης αφορά στην άρση των εμποδίων για την υλοποίηση του έργου της αναβάθμισης της νοτιοανατολικής πύλης της πόλης. Ένα έργο που περιλαμβάνει τη διάνοιξη της οδού Ψελλού, η οποία αποτελεί προϋπόθεση για την ολοκλήρωση του μετρό σε σχέση με τη λειτουργία του τερματικού σταθμού της Νέας Ελβετίας.

Τέλος, για να λειτουργήσει αποτελεσματικά η πόλη είναι αναγκαίο ένα μητροπολιτικό σύστημα αστικής διακυβέρνησης, το οποίο θα βασίζεται σε πολυτομεακές συνεργασίες σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, στη διαφάνεια και στη χρηστή οικονομική διαχείριση. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να κάνουμε πράξη το όραμά μας, μία Θεσσαλονίκη εξωστρεφή, φιλόξενη και συμμετοχική, ανοιχτή και ταυτόχρονα σύγχρονη και λειτουργική, που να διασφαλίζει την ευημερία των πολιτών της.


 ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ από τη free press Karfitsa που κυκλοφορεί


Επόμενο Προηγούμενο
 

Κάρτα Ανεργίας: 5 προσφορές που μάλλον δε γνώριζες!

Κάρτα Ανεργίας: 5 προσφορές που μάλλον δε γνώριζες!

23:30 13/9/2017

ΟΑΕΔ

Πως θα γίνεται η επιλογή των σημαιοφόρων στα δημοτικά

Πως θα γίνεται η επιλογή των σημαιοφόρων στα δημοτικά

22:27 13/9/2017

Στα σχολεία η εγκύκλιος

120 εκατ. ευρώ για δωρεάν WiFi στην Ευρώπη

120 εκατ. ευρώ για δωρεάν WiFi στην Ευρώπη

21:32 13/9/2017

Ευρωπαϊκή Ένωση

Ανακαλύφθηκε φαραωνικός τάφος από το 1.000 π.Χ.

Ανακαλύφθηκε φαραωνικός τάφος από το 1.000 π.Χ.

21:26 13/9/2017

ΦΩΤΟ

Μοναδική στην Ευρώπη η νέα αρχαιολογική ανακάλυψη στην Θεσσαλονίκη

Μοναδική στην Ευρώπη η νέα αρχαιολογική ανακάλυψη στην Θεσσαλονίκη

21:04 13/9/2017

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό εύρημα

45χρονος έπεσε από την ταράτσα του σπιτιού του στο Φίλυρο Θεσσαλονίκης

45χρονος έπεσε από την ταράτσα του σπιτιού του στο Φίλυρο Θεσσαλονίκης

20:58 13/9/2017

νοσηλεύεται βαριά τραυματισμένος

"Αυτοκτόνησε" η Εθνική κι αποκλείστηκε - Φεύγει ο Μίσσας

20:29 13/9/2017

ηττήθηκε από τη Ρωσία

Σε Παρίσι (2024) και Λος Άντζελες (2028) οι Ολυμπιακοί Αγώνες

Σε Παρίσι (2024) και Λος Άντζελες (2028) οι Ολυμπιακοί Αγώνες

20:21 13/9/2017

ΔΟΕ

Παιδιατρικό νοσοκομείο θα αποκτήσει η Θεσσαλονίκη

Παιδιατρικό νοσοκομείο θα αποκτήσει η Θεσσαλονίκη

20:10 13/9/2017

χάρη σε δωρεά του ιδρύματος “Σταύρος Νιάρχος”

ΟΑΣΘ: Μειώνονται οι τιμές των εισιτηρίων μέχρι τον Οκτώβριο

ΟΑΣΘ: Μειώνονται οι τιμές των εισιτηρίων μέχρι τον Οκτώβριο

20:01 13/9/2017

υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Κλασικά Έπιπλα