Τι αλλάζει για τους συνδρομητές κινητής και σταθερής τηλεφωνίας

2/10/2018 18:36    Αλλαγές έφερε ο Οκτώβρης
Αλλαγές έφερε ο Οκτώβρης στις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.

Από χθες τέθηκε σε ισχύ το δεύτερο στάδιο των ρυθμίσεων που προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ, ο οποίος είχε δημοσιευθεί τον Δεκέμβριο του 2017.

Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις που επιβάλλονται με το δεύτερο στάδιο ρυθμίσεων, μεταξύ άλλων, συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:

Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους: Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου.

Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.

Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.

Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.

Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες: Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο: Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.

Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).

Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:

Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.

Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.

Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.


news

Επόμενο Προηγούμενο
 

Ποια επιδόματα, επιτέλους, δεν κατάσχονται

Ποια επιδόματα, επιτέλους, δεν κατάσχονται

18:48 29/9/2017

Διαστάσεις χιονοστιβάδας έχουν λάβει οι απλήρωτοι φόροι

Σειρήνες συναγερμού θα ηχήσουν την ερχόμενη Τρίτη

Σειρήνες συναγερμού θα ηχήσουν την ερχόμενη Τρίτη

18:45 29/9/2017

«Παρμενίων 2017»

«Βραδιά του Ερευνητή» στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

«Βραδιά του Ερευνητή» στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

18:42 29/9/2017

ένας θεσμός που κρατά 12 χρόνια

Προς έναρξη εργασιών για την ανέγερση του Μουσείου Ολοκαυτώματος στη Θεσσαλονίκη

Προς έναρξη εργασιών για την ανέγερση του Μουσείου Ολοκαυτώματος στη Θεσσαλονίκη

18:40 29/9/2017

Μέσα στον Νοέμβριο του 2017...

Μόνιμες θέσεις εργασίας στον ΟΤΑ μέσω ΑΣΕΠ

Μόνιμες θέσεις εργασίας στον ΟΤΑ μέσω ΑΣΕΠ

18:38 29/9/2017

Δείτε αναλυτικά!

Ξεκίνησε το πρόγραμμα «Εγγύηση για τη Νεολαία» του ΟΑΕΔ

Ξεκίνησε το πρόγραμμα «Εγγύηση για τη Νεολαία» του ΟΑΕΔ

18:36 29/9/2017

Είσαι νέος 15-24 ετών και ψάχνεις μία θέση απασχόλησης;

«Πέφτουν» οι υπογραφές για τον ΟΛΘ

«Πέφτουν» οι υπογραφές για τον ΟΛΘ

18:19 29/9/2017

Τι προβλέπει το σχέδιο

Ποιοι θα είναι οι χαμένοι του επιδόματος θέρμανσης

Ποιοι θα είναι οι χαμένοι του επιδόματος θέρμανσης

18:10 29/9/2017

Τι αλλαγές έρχονται – «Κουρεμένο» κατά 50% το επίδομα

Την επόμενη εβδομάδα ανοίγει η πλατφόρμα για τους οικιστές Εργατικών Κατοικιών

Την επόμενη εβδομάδα ανοίγει η πλατφόρμα για τους οικιστές Εργατικών Κατοικιών

17:58 29/9/2017

Ηλεκτρονική καταχώρηση των αιτήσεων ρύθμισης των οφειλών

 «Σάρωσε» ο Τσερμενίδης στις εκλογές ΟΑΣΘ

«Σάρωσε» ο Τσερμενίδης στις εκλογές ΟΑΣΘ

17:55 29/9/2017

Θα εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στο νέο ΟΑΣΘ

Κλασικά Έπιπλα