Τι αλλάζει για τους συνδρομητές κινητής και σταθερής τηλεφωνίας

2/10/2018 18:36    Αλλαγές έφερε ο Οκτώβρης
Αλλαγές έφερε ο Οκτώβρης στις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.

Από χθες τέθηκε σε ισχύ το δεύτερο στάδιο των ρυθμίσεων που προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ, ο οποίος είχε δημοσιευθεί τον Δεκέμβριο του 2017.

Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις που επιβάλλονται με το δεύτερο στάδιο ρυθμίσεων, μεταξύ άλλων, συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:

Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους: Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου.

Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.

Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.

Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.

Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες: Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο: Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.

Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).

Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:

Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.

Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.

Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.


news

Επόμενο Προηγούμενο
 

«Πολιτιστικός Σεπτέμβρης 2017» στο δήμο Ωραιοκάστρου

«Πολιτιστικός Σεπτέμβρης 2017» στο δήμο Ωραιοκάστρου

19:48 13/9/2017

για δεύτερη συνεχή χρονιά

Εκδηλώσεις για τη νόσο Αλτσχάιμερ στη Θεσσαλονίκη

Εκδηλώσεις για τη νόσο Αλτσχάιμερ στη Θεσσαλονίκη

19:40 13/9/2017

Κάθε 3 δευτερόλεπτα, κάποιος στον κόσμο εμφανίζει άνοια

ΚΕΕΛΠΝΟ: Τέσσερις επιβεβαιωμένοι θάνατοι από τον ιό του Δυτικού Νείλου

ΚΕΕΛΠΝΟ: Τέσσερις επιβεβαιωμένοι θάνατοι από τον ιό του Δυτικού Νείλου

19:38 13/9/2017

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ

SOS από την Greenpeace για τον Σαρωνικό

SOS από την Greenpeace για τον Σαρωνικό

19:27 13/9/2017

ξεκινά συλλογή υπογραφών

Πληρωμή προνοιακών επιδομάτων από τον Δήμο Καλαμαριάς

Πληρωμή προνοιακών επιδομάτων από τον Δήμο Καλαμαριάς

19:22 13/9/2017

Δ΄ διμήνου 2017

3o Διεθνές Φεστιβάλ Χορευτικών Συγκροτημάτων από το δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη

3o Διεθνές Φεστιβάλ Χορευτικών Συγκροτημάτων από το δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη

19:02 13/9/2017

Με τη συμμετοχή σχημάτων από την Αρμενία, τη Βουλγαρία και την Ελλάδα

Δείτε απο μέσα το βαγόνι του Μετρό Θεσσαλονίκης

Δείτε απο μέσα το βαγόνι του Μετρό Θεσσαλονίκης

01:08 13/9/2017

βίντεο

iPhone: Η Apple αποκάλυψε τα νέα της smartphones

iPhone: Η Apple αποκάλυψε τα νέα της smartphones

21:22 12/9/2017

iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 Plus

Πέντε σημαντικοί λόγοι υγείας για να κάνετε συχνότερα σεξ

Πέντε σημαντικοί λόγοι υγείας για να κάνετε συχνότερα σεξ

21:13 12/9/2017

Νέα μελέτη

Μπαράζ παραβιάσεων και εμπλοκές με τουρκικά αεροπλάνα στο Αιγαίο

Μπαράζ παραβιάσεων και εμπλοκές με τουρκικά αεροπλάνα στο Αιγαίο

20:59 12/9/2017

ΓΕΕΘΑ

Κλασικά Έπιπλα