Άγνωστο παραμένει το πότε θα λειτουργήσει ο νέος σταθμός διοδίων στο Ωραιόκαστρο, καθώς δεν έχει εκδοθεί ακόμη η απαραίτητη ΚΥΑ.
"Εμείς από τις αρχές Οκτωβρίου είμαστε έτοιμοι, αλλά για να λειτουργήσει ο σταθμός χρειάζεται ΚΥΑ, την οποία πρέπει να υπογράψουν οι δυο αρμόδιοι υπουργοί", δήλωσε στον Τύπο Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος της "Εγνατία Οδός ΑΕ" κ. Απόστολος Αντωνούδης. Πάντως, σύμφωνα με τον ίδιο, από την στιγμή που θα υπογραφεί η ΚΥΑ, μέσα σε 4 ημέρες θα αρχίσει να λειτουργεί ο σταθμός.
Την ίδια ώρα, έτοιμος να λειτουργήσει είναι ο σταθμός στην Ασπροβάλτα, ενδεχομένως μάλιστα να λειτουργήσει και πιο νωρίς από αυτόν του Ωραιοκάστρου, όπως εκτίμησε ο κ. Αντωνούδης.
Σε ότι αφορά το σταθμό στο Στρυμονικό αναμένεται να λειτουργήσει την άνοιξη του 2019, ενώ οι σταθμοί σε Σιάτιστα και Αρδάνιο υπολογίζεται ότι θα αρχίσουν να κατασκευάζονται μέσα στο Δεκέμβριο του 2018 και αναμένεται να είναι έτοιμοι τον Μάρτιο-Απρίλιο του 2019. Την άνοιξη του 2019 εξάλλου αναμένεται να είναι έτοιμοι και όλοι οι πλευρικοί σταθμοί. Σημειώνεται πάντως ότι νέοι αυτοί σταθμοί δεν θα λειτουργήσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς θα καταργηθούν όταν τεθεί σε λειτουργία το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα.
Όπως έχει γίνει γνωστό η διέλευση από τα διόδια Ωραιοκάστρου θα κοστίζει 0,40 ευρώ και από την 1η Ιανουαρίου 2019 θα αυξηθεί στα 0,70 ευρώ.
Αύξηση διοδίων
Υπενθυμίζεται ότι στα διόδια της Εγνατίας Οδού θα ισχύσουν αυξήσεις από την πρώτη Ιανουαρίου του 2019. "Μέχρι το τέλος του 2018 το κόστος ανά χιλιόμετρο είναι στα 3 λεπτά και μετά θα πάμε στα 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο. "Εκεί είναι υπό την αίρεση της έγκρισης της ευρωπαϊκής επιτροπής, η οποία δεν διαφωνεί στα 5 λεπτά αλλά έχει βάλει ένα ζήτημα σύνδεσης της χρέωσης των αυτοκινήτων ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων. Αυτό το ζήτημα είναι άλυτο ακόμα και στην Ευρώπη και σύμφωνα με τον κ. Αντωνούδη είναι αρκετά δύσκολο να επιλυθεί. Επί του παρόντος ασχολείται το αρμόδιο υπουργείο με το συγκεκριμένο ζήτημα για το οποίο η λύση εκτιμάται ότι θα προκύψει μέσα στον μήνα ή τον επόμενο.
Σε ότι αφορά την παραχώρηση της Εγνατίας αυτήν τη στιγμή ο διαγωνισμός βρίσκεται στη β΄φάση και εδώ και κάποιους μήνες έχει ανοίξει το data room , ενώ παράλληλα γίνονται έλεγχοι και επισκέψεις στον αυτοκινητόδρομο από τους ενδιαφερόμενους. Η όλη διαδικασία αναμένεται να κλείσει περί το τέλος του 2018 και η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών να γίνει ενδεχομένως Μάρτιο- Απρίλιο του 2019. Ωστόσο αυτή είναι η σημερινή εκτίμηση σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, το οποίο έχει πάρει πολλές φορές παράταση, όπως λέει ο κ. Αντωνούδης.
Έργα σε περίπου 7.000 επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου
Στο μεταξύ, το προσεχές διάστημα αναμένεται να εγκριθεί η χρηματοδότηση για να αρχίσουν έργα σε 7.000 σημεία το οδικού δικτύου σε όλη την Ελλάδα, τα οποία έχουν κριθεί επικίνδυνα για ατυχήματα.
"Ως Εγνατία Οδός Α.Ε. έχουμε ολοκληρώσει τις μελέτες από το τέλος του 2015 για περίπου 7.000 σημεία τα οποία έχουν κριθεί επικίνδυνα στο επαρχιακό και εθνικό δίκτυο σε όλη την Ελλάδα. Την υλοποίηση των μελετών θα την αναλάβει η Εγνατία Οδός μέσω χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ)", αναφέρει ο κ. Αντωνούδης.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι βρισκόμαστε στην τελική φάση της διαδικασίας και αναμένεται μια ΚΥΑ από τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών "ώστε να πάμε στην σύναψη δανείου, το οποίο θα είναι με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου. Πιστεύω ότι θα το έχουμε υπογράψει έως το τέλος του έτους, οπότε θα μπούμε απευθείας και στους διαγωνισμούς για όλες τις περιφέρειας της χώρας". Σημειώνεται ότι πρόκειται για σημεία του οδικού δικτύου όπου έχει παρατηρηθεί ότι υπάρχουν ατυχήματα και θάνατοι.
typosthes