Θεσσαλονίκη - Αθήνα: Η γέφυρα τεχνολογικό θαύμα (βιντεο)

31/1/2019 04:02    η γέφυρα της Εκκάρας

Ενα τεχνολογικό επίτευγμα περιλαμβάνει το τελευταίο τμήμα των 50 χλμ. από το Λειανοκλάδι ώς τον Δομοκό, που παραδόθηκε στην κυκλοφορία και ολοκληρώνει τη βασική σιδηροδρομική γραμμή Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Για έναν μήνα, το ταξίδι θα γίνεται με ντιζελοκίνητα τρένα, αλλά στο τέλος Φεβρουαρίου προβλέπεται να είναι έτοιμη και η ηλεκτροκίνηση, οπότε και θα ολοκληρωθεί το σίριαλ των κατασκευών που κράτησε τριάντα χρόνια!

Μέσα στο 2019 αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το σύστημα τηλεδιοίκησης, που θα επιτρέψει την ενίσχυση των δρομολογίων, ενώ τα τρένα θα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα έως 250 χλμ. την ώρα.

Το ενδιαφέρον εστιάζεται στη γέφυρα της Εκκάρας, κοντά στον Δομοκό, που είναι η μεγαλύτερη στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων και, το σπουδαιότερο, περνά από περιοχή με ρήγματα τα οποία στο παρελθόν είχαν δώσει μεγάλους σεισμούς. Ο μεγαλύτερος ήταν 7 Ρίχτερ και σημειώθηκε το 1954.

Με αυτά τα δεδομένα, το έργο σχεδιάστηκε να αντέξει σε ενδεχόμενο υποχώρησης του εδάφους έως 30 εκατοστά και να διευρυνθούν τα ρήγματα έως 15 εκατοστά, αλλαγές που αντιστοιχούν στις γεωλογικές επιπτώσεις πολύ μεγάλου σεισμού και με πιθανότητες να συμβεί μία φορά στα εκατό χρόνια.

Ειδική κατασκευή


Γέφυρα Εκκάρας

Οι ιδιομορφίες της περιοχής ελήφθησαν υπόψη από τους μελετητές και τις υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ κατά τον σχεδιασμό της γέφυρας των 405 μέτρων, που είναι δίδυμη και διαθέτει ανεξάρτητες κατασκευές για κάθε ρεύμα κίνησης των τρένων.

Στηρίζεται σε δύο πυλώνες, με ειδική θεμελίωση και προδιαγραφές που εφαρμόζονται στους ουρανοξύστες, οι οποίοι απορροφούν τους κραδασμούς που προκαλούν οι σεισμοί και λειτουργούν ως «μονωτικό» σύστημα για το υπόλοιπο έργο.

Με ειδική κατασκευή έγινε και το διπλό κατάστρωμα της γέφυρας, που «κρεμάστηκε» από μεταλλικά τόξα για να πολλαπλασιαστεί η αντοχή του σε περίπτωση σεισμού, αλλά και να απορροφήσει μικρές μετακινήσεις του εδάφους.

Δεν είναι το μόνο δύσκολο κομμάτι στη διαδρομή Λειανοκλάδι - Δομοκός, αφού στα 50 χλμ. περιλαμβάνονται επίσης οι δίδυμες σήραγγες στο όρος Οθρυς, μήκους 6,4 χλμ. η καθεμία, καθώς και 14 γέφυρες, μαζί με αυτές στην Εκκάρα.

Τα έργα, με προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ, είχαν δημοπρατηθεί το 2005, με προοπτική να ολοκληρωθούν την άνοιξη του 2011, αλλά με διαδοχικές παρατάσεις άργησαν οκτώ χρόνια, καθυστερήσεις που δεν δικαιολογούνται από τα σοβαρά τεχνικά προβλήματα.

Είναι το δεύτερο μέρος της πιο δύσκολης διαδρομής Τιθορέα - Δομοκός των 106 χλμ., που ξεκίνησε πριν από τριάντα χρόνια.

Τα τρένα ήδη χρησιμοποιούν από πέρυσι το κομμάτι Τιθορέα - Λειανοκλάδι, μήκους 56 χλμ., που περιλαμβάνει τις δίδυμες σήραγγες στο Καλλίδρομο, των 9,2 χλμ. η καθεμιά, που είναι οι μεγαλύτερες στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων.

Η νέα γραμμή θα διαθέτει δύο νέους σταθμούς, στον Μώλο και τον Αγιο Στέφανο, καθώς και δύο στάσεις, στις Αγγειές και το Θαυμακό Φθιώτιδας.



efsyn - thessaliaeconomy

Επόμενο Προηγούμενο
 

«Τίτλοι τέλους» στη διερεύνηση της τραγικής υπόθεσης Παντελίδη

«Τίτλοι τέλους» στη διερεύνηση της τραγικής υπόθεσης Παντελίδη

11:15 14/10/2018

απορριπτική διάταξη

ΟΑΕΔ: Τρία νέα προγράμματα εργασίας

ΟΑΕΔ: Τρία νέα προγράμματα εργασίας

10:28 14/10/2018

χιλιάδες νέες θέσεις

Σοκ - Κατήγγειλαν γιαγιά για αποπλάνηση του ανήλικου εγγονού της!

Σοκ - Κατήγγειλαν γιαγιά για αποπλάνηση του ανήλικου εγγονού της!

10:17 14/10/2018

στη Ρόδο

Βυθίστηκαν στο πένθος δύο χωριά μετά το τροχαίο με τον 30χρονο και την 19χρονη

Βυθίστηκαν στο πένθος δύο χωριά μετά το τροχαίο με τον 30χρονο και την 19χρονη

09:49 14/10/2018

εικόνες

Φωτιά σε έξι τροχόσπιτα στη Χαλκιδική

Φωτιά σε έξι τροχόσπιτα στη Χαλκιδική

09:15 14/10/2018

Σιθωνία

Φωτιά σε διώροφη οικοδομή στη Θεσσαλονίκη

Φωτιά σε διώροφη οικοδομή στη Θεσσαλονίκη

09:05 14/10/2018

Συμμαχική Οδό

Ακουστικοί αισθητήρες τοποθετούνται σε δάσος για πρώτη φορά στην Ελλάδα!

Ακουστικοί αισθητήρες τοποθετούνται σε δάσος για πρώτη φορά στην Ελλάδα!

08:55 14/10/2018

Και τα δάση έχουν αυτιά!

Ελεύθερη είσοδος σήμερα στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα

Ελεύθερη είσοδος σήμερα στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα

08:30 14/10/2018

δείτε το ωράριο

Μαθήματα πρώτων βοηθειών σήμερα στην παραλία Θεσσαλονίκης

Μαθήματα πρώτων βοηθειών σήμερα στην παραλία Θεσσαλονίκης

08:19 14/10/2018

Ελληνική Ομάδα Διάσωσης

Καλαμαριά: Αύριο τελευταία μέρα αιτήσεων για 4 προσλήψεις στον δήμο

Καλαμαριά: Αύριο τελευταία μέρα αιτήσεων για 4 προσλήψεις στον δήμο

07:31 14/10/2018

ορισμένου χρόνου

Κλασικά Έπιπλα