Θεσσαλονίκη - Αθήνα: Η γέφυρα τεχνολογικό θαύμα (βιντεο)

31/1/2019 04:02    η γέφυρα της Εκκάρας

Ενα τεχνολογικό επίτευγμα περιλαμβάνει το τελευταίο τμήμα των 50 χλμ. από το Λειανοκλάδι ώς τον Δομοκό, που παραδόθηκε στην κυκλοφορία και ολοκληρώνει τη βασική σιδηροδρομική γραμμή Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Για έναν μήνα, το ταξίδι θα γίνεται με ντιζελοκίνητα τρένα, αλλά στο τέλος Φεβρουαρίου προβλέπεται να είναι έτοιμη και η ηλεκτροκίνηση, οπότε και θα ολοκληρωθεί το σίριαλ των κατασκευών που κράτησε τριάντα χρόνια!

Μέσα στο 2019 αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το σύστημα τηλεδιοίκησης, που θα επιτρέψει την ενίσχυση των δρομολογίων, ενώ τα τρένα θα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα έως 250 χλμ. την ώρα.

Το ενδιαφέρον εστιάζεται στη γέφυρα της Εκκάρας, κοντά στον Δομοκό, που είναι η μεγαλύτερη στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων και, το σπουδαιότερο, περνά από περιοχή με ρήγματα τα οποία στο παρελθόν είχαν δώσει μεγάλους σεισμούς. Ο μεγαλύτερος ήταν 7 Ρίχτερ και σημειώθηκε το 1954.

Με αυτά τα δεδομένα, το έργο σχεδιάστηκε να αντέξει σε ενδεχόμενο υποχώρησης του εδάφους έως 30 εκατοστά και να διευρυνθούν τα ρήγματα έως 15 εκατοστά, αλλαγές που αντιστοιχούν στις γεωλογικές επιπτώσεις πολύ μεγάλου σεισμού και με πιθανότητες να συμβεί μία φορά στα εκατό χρόνια.

Ειδική κατασκευή


Γέφυρα Εκκάρας

Οι ιδιομορφίες της περιοχής ελήφθησαν υπόψη από τους μελετητές και τις υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ κατά τον σχεδιασμό της γέφυρας των 405 μέτρων, που είναι δίδυμη και διαθέτει ανεξάρτητες κατασκευές για κάθε ρεύμα κίνησης των τρένων.

Στηρίζεται σε δύο πυλώνες, με ειδική θεμελίωση και προδιαγραφές που εφαρμόζονται στους ουρανοξύστες, οι οποίοι απορροφούν τους κραδασμούς που προκαλούν οι σεισμοί και λειτουργούν ως «μονωτικό» σύστημα για το υπόλοιπο έργο.

Με ειδική κατασκευή έγινε και το διπλό κατάστρωμα της γέφυρας, που «κρεμάστηκε» από μεταλλικά τόξα για να πολλαπλασιαστεί η αντοχή του σε περίπτωση σεισμού, αλλά και να απορροφήσει μικρές μετακινήσεις του εδάφους.

Δεν είναι το μόνο δύσκολο κομμάτι στη διαδρομή Λειανοκλάδι - Δομοκός, αφού στα 50 χλμ. περιλαμβάνονται επίσης οι δίδυμες σήραγγες στο όρος Οθρυς, μήκους 6,4 χλμ. η καθεμία, καθώς και 14 γέφυρες, μαζί με αυτές στην Εκκάρα.

Τα έργα, με προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ, είχαν δημοπρατηθεί το 2005, με προοπτική να ολοκληρωθούν την άνοιξη του 2011, αλλά με διαδοχικές παρατάσεις άργησαν οκτώ χρόνια, καθυστερήσεις που δεν δικαιολογούνται από τα σοβαρά τεχνικά προβλήματα.

Είναι το δεύτερο μέρος της πιο δύσκολης διαδρομής Τιθορέα - Δομοκός των 106 χλμ., που ξεκίνησε πριν από τριάντα χρόνια.

Τα τρένα ήδη χρησιμοποιούν από πέρυσι το κομμάτι Τιθορέα - Λειανοκλάδι, μήκους 56 χλμ., που περιλαμβάνει τις δίδυμες σήραγγες στο Καλλίδρομο, των 9,2 χλμ. η καθεμιά, που είναι οι μεγαλύτερες στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων.

Η νέα γραμμή θα διαθέτει δύο νέους σταθμούς, στον Μώλο και τον Αγιο Στέφανο, καθώς και δύο στάσεις, στις Αγγειές και το Θαυμακό Φθιώτιδας.



efsyn - thessaliaeconomy

Επόμενο Προηγούμενο
 

Ο κύβος ερρίφθη για την ανακατασκευή της Τούμπας!

Ο κύβος ερρίφθη για την ανακατασκευή της Τούμπας!

23:00 4/9/2018

Μαξίμου

Θεσσαλονίκη: 61 οδηγοί οδηγούσαν μεθυσμένοι σε μια εβδομάδα

Θεσσαλονίκη: 61 οδηγοί οδηγούσαν μεθυσμένοι σε μια εβδομάδα

22:56 4/9/2018

Τροχαία

Οικογένεια θα δίνει 300 ευρώ σε γείτονες όποτε κάνουν φασαρία τα παιδιά!

Οικογένεια θα δίνει 300 ευρώ σε γείτονες όποτε κάνουν φασαρία τα παιδιά!

22:40 4/9/2018

Θεσσαλονίκη

Ο Μητροπολίτης Ιουστίνος σε Κερασιά και Καλαμαριά

Ο Μητροπολίτης Ιουστίνος σε Κερασιά και Καλαμαριά

21:00 4/9/2018

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

Καλαμαριά - Θα γίνει τελικά η συναυλία της μπάντας του Πολεμικού Ναυτικού!

Καλαμαριά - Θα γίνει τελικά η συναυλία της μπάντας του Πολεμικού Ναυτικού!

20:26 4/9/2018

Κυβερνείο

Καλαμαριά - Οι ταινίες του θερινού κινηματογράφου Αυρα

Καλαμαριά - Οι ταινίες του θερινού κινηματογράφου Αυρα

20:21 4/9/2018

βιντεο

Συνεχίζονται οι ψεκασμοί για την καταπολέμηση των κουνουπιών

Συνεχίζονται οι ψεκασμοί για την καταπολέμηση των κουνουπιών

17:13 4/9/2018

Περιφέρεια

Εκτεταμένες εργασίες στο οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής τα επόμενα δύο χρόνια

Εκτεταμένες εργασίες στο οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής τα επόμενα δύο χρόνια

16:30 4/9/2018

βελτίωση οδικού δικτύου

Αλ. Τσίπρας: Θα δώσουμε μαζί τη μάχη για να ξαναγεννηθεί το Μάτι

Αλ. Τσίπρας: Θα δώσουμε μαζί τη μάχη για να ξαναγεννηθεί το Μάτι

16:10 4/9/2018

βιντεο

Check in και παράδοση αποσκευών στη ΔΕΘ για όσους ''πετάνε'' από «Μακεδονία»!

Check in και παράδοση αποσκευών στη ΔΕΘ για όσους ''πετάνε'' από «Μακεδονία»!

16:00 4/9/2018

ΔΕΘ-Helexpo και Fraport

Κλασικά Έπιπλα