Θεσσαλονίκη - Αθήνα: Η γέφυρα τεχνολογικό θαύμα (βιντεο)

31/1/2019 04:02    η γέφυρα της Εκκάρας

Ενα τεχνολογικό επίτευγμα περιλαμβάνει το τελευταίο τμήμα των 50 χλμ. από το Λειανοκλάδι ώς τον Δομοκό, που παραδόθηκε στην κυκλοφορία και ολοκληρώνει τη βασική σιδηροδρομική γραμμή Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Για έναν μήνα, το ταξίδι θα γίνεται με ντιζελοκίνητα τρένα, αλλά στο τέλος Φεβρουαρίου προβλέπεται να είναι έτοιμη και η ηλεκτροκίνηση, οπότε και θα ολοκληρωθεί το σίριαλ των κατασκευών που κράτησε τριάντα χρόνια!

Μέσα στο 2019 αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το σύστημα τηλεδιοίκησης, που θα επιτρέψει την ενίσχυση των δρομολογίων, ενώ τα τρένα θα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα έως 250 χλμ. την ώρα.

Το ενδιαφέρον εστιάζεται στη γέφυρα της Εκκάρας, κοντά στον Δομοκό, που είναι η μεγαλύτερη στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων και, το σπουδαιότερο, περνά από περιοχή με ρήγματα τα οποία στο παρελθόν είχαν δώσει μεγάλους σεισμούς. Ο μεγαλύτερος ήταν 7 Ρίχτερ και σημειώθηκε το 1954.

Με αυτά τα δεδομένα, το έργο σχεδιάστηκε να αντέξει σε ενδεχόμενο υποχώρησης του εδάφους έως 30 εκατοστά και να διευρυνθούν τα ρήγματα έως 15 εκατοστά, αλλαγές που αντιστοιχούν στις γεωλογικές επιπτώσεις πολύ μεγάλου σεισμού και με πιθανότητες να συμβεί μία φορά στα εκατό χρόνια.

Ειδική κατασκευή


Γέφυρα Εκκάρας

Οι ιδιομορφίες της περιοχής ελήφθησαν υπόψη από τους μελετητές και τις υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ κατά τον σχεδιασμό της γέφυρας των 405 μέτρων, που είναι δίδυμη και διαθέτει ανεξάρτητες κατασκευές για κάθε ρεύμα κίνησης των τρένων.

Στηρίζεται σε δύο πυλώνες, με ειδική θεμελίωση και προδιαγραφές που εφαρμόζονται στους ουρανοξύστες, οι οποίοι απορροφούν τους κραδασμούς που προκαλούν οι σεισμοί και λειτουργούν ως «μονωτικό» σύστημα για το υπόλοιπο έργο.

Με ειδική κατασκευή έγινε και το διπλό κατάστρωμα της γέφυρας, που «κρεμάστηκε» από μεταλλικά τόξα για να πολλαπλασιαστεί η αντοχή του σε περίπτωση σεισμού, αλλά και να απορροφήσει μικρές μετακινήσεις του εδάφους.

Δεν είναι το μόνο δύσκολο κομμάτι στη διαδρομή Λειανοκλάδι - Δομοκός, αφού στα 50 χλμ. περιλαμβάνονται επίσης οι δίδυμες σήραγγες στο όρος Οθρυς, μήκους 6,4 χλμ. η καθεμία, καθώς και 14 γέφυρες, μαζί με αυτές στην Εκκάρα.

Τα έργα, με προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ, είχαν δημοπρατηθεί το 2005, με προοπτική να ολοκληρωθούν την άνοιξη του 2011, αλλά με διαδοχικές παρατάσεις άργησαν οκτώ χρόνια, καθυστερήσεις που δεν δικαιολογούνται από τα σοβαρά τεχνικά προβλήματα.

Είναι το δεύτερο μέρος της πιο δύσκολης διαδρομής Τιθορέα - Δομοκός των 106 χλμ., που ξεκίνησε πριν από τριάντα χρόνια.

Τα τρένα ήδη χρησιμοποιούν από πέρυσι το κομμάτι Τιθορέα - Λειανοκλάδι, μήκους 56 χλμ., που περιλαμβάνει τις δίδυμες σήραγγες στο Καλλίδρομο, των 9,2 χλμ. η καθεμιά, που είναι οι μεγαλύτερες στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων.

Η νέα γραμμή θα διαθέτει δύο νέους σταθμούς, στον Μώλο και τον Αγιο Στέφανο, καθώς και δύο στάσεις, στις Αγγειές και το Θαυμακό Φθιώτιδας.



efsyn - thessaliaeconomy

Επόμενο Προηγούμενο
 

Στουρνάρας: Η Ελλάδα επιστρέφει στις αγορές

Στουρνάρας: Η Ελλάδα επιστρέφει στις αγορές

15:45 2/7/2018

ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος

Αποφυλακίζεται ο Άκης Τσοχατζόπουλος

Αποφυλακίζεται ο Άκης Τσοχατζόπουλος

15:41 2/7/2018

πρώην υπουργός

Καλαμαριά - ''Μαμά από το πουθενά'' στο Θερινό Κινηματογράφο Αύρα

Καλαμαριά - ''Μαμά από το πουθενά'' στο Θερινό Κινηματογράφο Αύρα

10:57 2/7/2018

βιντεο

Συγκέντρωση και μηχανοκίνητη πορεία για το ονοματολογικό

Συγκέντρωση και μηχανοκίνητη πορεία για το ονοματολογικό

10:48 2/7/2018

για τη Μακεδονία

Γυναίκα έπεσε από τον 2ο όροφο του Νοσοκομείου Γιαννιτσών

Γυναίκα έπεσε από τον 2ο όροφο του Νοσοκομείου Γιαννιτσών

10:46 2/7/2018

συνθήκες ερευνώνται

Το πρόγραμμα του Αγίου Νικολάου για τον Ιούλιο

Το πρόγραμμα του Αγίου Νικολάου για τον Ιούλιο

10:44 2/7/2018

Καθεδρικός Ναός

Δημοψήφισμα για τον διαχωρισμό Κράτους - Εκκλησίας μελετά η Κυβέρνηση

Δημοψήφισμα για τον διαχωρισμό Κράτους - Εκκλησίας μελετά η Κυβέρνηση

03:40 2/7/2018

το φθινόπωρο

Επίδομα στέγασης - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι - Όλα τα κριτήρια

Επίδομα στέγασης - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι - Όλα τα κριτήρια

03:27 2/7/2018

νέα ΚΥΑ

«Λίφτινγκ» σε πεζοδρόμια και κοινόχρηστους χώρους της λεωφόρου Μ. Αλεξάνδρου

«Λίφτινγκ» σε πεζοδρόμια και κοινόχρηστους χώρους της λεωφόρου Μ. Αλεξάνδρου

03:23 2/7/2018

λειτουργική και αισθητική αποκατάσταση

Σύγκρουση λεωφορείων του ΟΑΣΘ με τρεις τραυματίες!

Σύγκρουση λεωφορείων του ΟΑΣΘ με τρεις τραυματίες!

03:18 2/7/2018

Κλασικά Έπιπλα