Θεσσαλονίκη - Αθήνα: Η γέφυρα τεχνολογικό θαύμα (βιντεο)

31/1/2019 04:02    η γέφυρα της Εκκάρας

Ενα τεχνολογικό επίτευγμα περιλαμβάνει το τελευταίο τμήμα των 50 χλμ. από το Λειανοκλάδι ώς τον Δομοκό, που παραδόθηκε στην κυκλοφορία και ολοκληρώνει τη βασική σιδηροδρομική γραμμή Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Για έναν μήνα, το ταξίδι θα γίνεται με ντιζελοκίνητα τρένα, αλλά στο τέλος Φεβρουαρίου προβλέπεται να είναι έτοιμη και η ηλεκτροκίνηση, οπότε και θα ολοκληρωθεί το σίριαλ των κατασκευών που κράτησε τριάντα χρόνια!

Μέσα στο 2019 αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το σύστημα τηλεδιοίκησης, που θα επιτρέψει την ενίσχυση των δρομολογίων, ενώ τα τρένα θα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα έως 250 χλμ. την ώρα.

Το ενδιαφέρον εστιάζεται στη γέφυρα της Εκκάρας, κοντά στον Δομοκό, που είναι η μεγαλύτερη στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων και, το σπουδαιότερο, περνά από περιοχή με ρήγματα τα οποία στο παρελθόν είχαν δώσει μεγάλους σεισμούς. Ο μεγαλύτερος ήταν 7 Ρίχτερ και σημειώθηκε το 1954.

Με αυτά τα δεδομένα, το έργο σχεδιάστηκε να αντέξει σε ενδεχόμενο υποχώρησης του εδάφους έως 30 εκατοστά και να διευρυνθούν τα ρήγματα έως 15 εκατοστά, αλλαγές που αντιστοιχούν στις γεωλογικές επιπτώσεις πολύ μεγάλου σεισμού και με πιθανότητες να συμβεί μία φορά στα εκατό χρόνια.

Ειδική κατασκευή


Γέφυρα Εκκάρας

Οι ιδιομορφίες της περιοχής ελήφθησαν υπόψη από τους μελετητές και τις υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ κατά τον σχεδιασμό της γέφυρας των 405 μέτρων, που είναι δίδυμη και διαθέτει ανεξάρτητες κατασκευές για κάθε ρεύμα κίνησης των τρένων.

Στηρίζεται σε δύο πυλώνες, με ειδική θεμελίωση και προδιαγραφές που εφαρμόζονται στους ουρανοξύστες, οι οποίοι απορροφούν τους κραδασμούς που προκαλούν οι σεισμοί και λειτουργούν ως «μονωτικό» σύστημα για το υπόλοιπο έργο.

Με ειδική κατασκευή έγινε και το διπλό κατάστρωμα της γέφυρας, που «κρεμάστηκε» από μεταλλικά τόξα για να πολλαπλασιαστεί η αντοχή του σε περίπτωση σεισμού, αλλά και να απορροφήσει μικρές μετακινήσεις του εδάφους.

Δεν είναι το μόνο δύσκολο κομμάτι στη διαδρομή Λειανοκλάδι - Δομοκός, αφού στα 50 χλμ. περιλαμβάνονται επίσης οι δίδυμες σήραγγες στο όρος Οθρυς, μήκους 6,4 χλμ. η καθεμία, καθώς και 14 γέφυρες, μαζί με αυτές στην Εκκάρα.

Τα έργα, με προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ, είχαν δημοπρατηθεί το 2005, με προοπτική να ολοκληρωθούν την άνοιξη του 2011, αλλά με διαδοχικές παρατάσεις άργησαν οκτώ χρόνια, καθυστερήσεις που δεν δικαιολογούνται από τα σοβαρά τεχνικά προβλήματα.

Είναι το δεύτερο μέρος της πιο δύσκολης διαδρομής Τιθορέα - Δομοκός των 106 χλμ., που ξεκίνησε πριν από τριάντα χρόνια.

Τα τρένα ήδη χρησιμοποιούν από πέρυσι το κομμάτι Τιθορέα - Λειανοκλάδι, μήκους 56 χλμ., που περιλαμβάνει τις δίδυμες σήραγγες στο Καλλίδρομο, των 9,2 χλμ. η καθεμιά, που είναι οι μεγαλύτερες στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων.

Η νέα γραμμή θα διαθέτει δύο νέους σταθμούς, στον Μώλο και τον Αγιο Στέφανο, καθώς και δύο στάσεις, στις Αγγειές και το Θαυμακό Φθιώτιδας.



efsyn - thessaliaeconomy

Επόμενο Προηγούμενο
 

26 χρόνια ακούγαμε λάθος: O απίθανος λόγος που ο Μαρκοράς αποκαλούσε τη Φλώρα «Τανσού» στους «Δυο Ξένους»

26 χρόνια ακούγαμε λάθος: O απίθανος λόγος που ο Μαρκοράς αποκαλούσε τη Φλώρα «Τανσού» στους «Δυο Ξένους»

19:02 4/12/2023

Όλοι θα ορκιζόμασταν ότι ακούγαμε «Τασού», σωστά;

Ο πεζόδρομος της Καλαμαριάς και επισήμως πεζόδρομος «Θρασύβουλου Λαζαρίδη»

Ο πεζόδρομος της Καλαμαριάς και επισήμως πεζόδρομος «Θρασύβουλου Λαζαρίδη»

16:37 4/12/2023

Μέσα σε κλίμα συγκίνησης πραγματοποιήθηκε χθες η μετονομασία του πεζόδρομου Κομνηνών σε πεζόδρομο «Θρασύβουλου Λαζαρίδη».

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

14:46 4/12/2023

Δευτέρα 04/12 και Τρίτη 05/12

«Δεν έπρεπε να το καταλάβει κανείς»: Όσες φορές κι αν δεις τα «Χριστούγεννα» της Βανδή δεν παίρνεις χαμπάρι αυτό που κάνει

«Δεν έπρεπε να το καταλάβει κανείς»: Όσες φορές κι αν δεις τα «Χριστούγεννα» της Βανδή δεν παίρνεις χαμπάρι αυτό που κάνει

13:55 4/12/2023

Το τραγούδι που το video clip του γυρίστηκε στα μουλωχτά...

«Καρφί» στο μάτι: Η βιτριολική ατάκα του Γιάννη Μπέζου για την «Χοντρή» της Πρωτοψάλτη (vid)

«Καρφί» στο μάτι: Η βιτριολική ατάκα του Γιάννη Μπέζου για την «Χοντρή» της Πρωτοψάλτη (vid)

13:48 4/12/2023

Άδικο έχει;

Πήρε το πράσινο φως για πρεμιέρα: Αυτά είναι τα πρώτα ονόματα που ακούγονται για το νέο J2US (Vid)

Πήρε το πράσινο φως για πρεμιέρα: Αυτά είναι τα πρώτα ονόματα που ακούγονται για το νέο J2US (Vid)

00:46 4/12/2023

Πρεμιέρα μετά το τέλος του Fame Story.

Πρωτοφανές ξέσπασμα: Πόσο δίκιο έχει ο Αντώνης Κανάκης… (Vid)

Πρωτοφανές ξέσπασμα: Πόσο δίκιο έχει ο Αντώνης Κανάκης… (Vid)

15:28 3/12/2023

Και λίγα είπε

Της Ελλάδος το παιδί: Μητσικώστας- Καλυβάτσης κάνουν σμήναρχο Κάκαλο με Κασσελάκη στον στρατό και δακρύζει το σύμπαν (vid)

Της Ελλάδος το παιδί: Μητσικώστας- Καλυβάτσης κάνουν σμήναρχο Κάκαλο με Κασσελάκη στον στρατό και δακρύζει το σύμπαν (vid)

01:39 3/12/2023

Μήτσι - Καλυβάτσης σε τρελά κέφια!

Ξαφνικός «θάνατος»: Τελειώνει η πιο επιτυχημένη ελληνική σειρά της σεζόν

Ξαφνικός «θάνατος»: Τελειώνει η πιο επιτυχημένη ελληνική σειρά της σεζόν

17:13 2/12/2023

Τι συνέβη

«Αυτό δεν λέγεται ειλικρίνεια, αλλά γαϊδουριά»: Το άβολο σκίτσο του Αρκά που προκάλεσε αντιδράσεις (pic)

«Αυτό δεν λέγεται ειλικρίνεια, αλλά γαϊδουριά»: Το άβολο σκίτσο του Αρκά που προκάλεσε αντιδράσεις (pic)

18:43 1/12/2023

Και εξόργισε κόσμο!

Κλασικά Έπιπλα