Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες με το τρένο το 2021

25/9/2019 13:21    ΟΣΕ
Με στόχο να μειώσει σε τρεις ώρες, από τέσσερις σήμερα, τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη με τρένο το 2021 θα εργαστεί η νέα διοίκηση του ΟΣΕ με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (ΥΠΥΜΕ). Προς την κατεύθυνση αυτή, όπως είπε ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής, θα χρειαστεί, εκτός από την ανάπτυξη της σηματοδότησης, εκτεταμένη συντήρηση και σε πολλά σημεία ανάταξη της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν κατά την ακρόαση της νέας διοίκησης του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, βάσει του σχεδιασμού της κυβέρνησης, πρώτης προτεραιότητας είναι τα έργα αναβάθμισης / ανάταξης του άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη και σε δεύτερη φάση η επαναχάραξη / αναβάθμιση του ανατολικού κλάδου της σιδηροδρομικής Εγνατίας και η αναβάθμιση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται και οι συνδέσεις λιμένων με το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως είναι η σύνδεση του λιμένα Καβάλας, του προβλήτα 6 που θα δημιουργήσει ο ΟΛΘ στον λιμένα της Θεσσαλονίκης κ.ά.

Ο υπουργός Υποδομών, ωστόσο, άφησε λίγα περιθώρια για τις υπογειοποιήσεις σιδηροδρομικών γραμμών που βρίσκονται κυρίως σε κατοικημένες περιοχές. Ο ίδιος κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση και τον προκάτοχό του Χρ. Σπίρτζη, που καλλιέργησε κλίμα για ένα τέτοιο ενδεχόμενο (π.χ. Πάτρα), τη στιγμή όμως που δεν υπάρχουν μελέτες και κυρίως απουσιάζει η χρηματοδότηση. Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι στην καλύτερη περίπτωση θα έχουμε «βυθίσεις» της σιδηροδρομικής γραμμής, παρά τη δημιουργία τούνελ τύπου μετρό. Για το έργο της Πάτρας υπογράμμισε ότι «δεν έχει βρεθεί ποτέ μια λύση, γιατί είναι ένα έργο πανάκριβο, δύσκολο και δεν υπάρχει χρηματοδότηση», ενώ για το έργο της Λάρισας σημείωσε ότι «θα ήταν ίσως υπερβολή να πούμε για την πόλη της Λάρισας ότι θα κάνουμε υπόγειο σιδηρόδρομο». Το έργο που θα προχωρήσει είναι η υπογειοποίηση –ορθότερα η «βύθιση»– του δικτύου στα Σεπόλια, για την οποία υπάρχει σύμβαση από τον Οκτώβριο του 2018, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει ξεκινήσει. Προς την κατεύθυνση αυτή ευθύνεται και η ασυνεννοησία των προηγούμενων διοικήσεων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ.

Ο υπουργός ανέφερε ότι τα τελευταία χρόνια υπήρχε μια τέτοια αντιπαλότητα μεταξύ διοικήσεων μητρικής και θυγατρικής εταιρείας, και τα έργα που ολοκλήρωνε η ΕΡΓΟΣΕ δεν τα παραλάμβανε η μητρική ΟΣΕ. Ερωτηθείς σχετικά για το ενδεχόμενο συγχώνευσης των δύο επιχειρήσεων προκειμένου να αποσοβηθούν στο μέλλον αντίστοιχα φαινόμενα, ο κ. Καραμανλής είπε ότι παραμένει ανοιχτό, χωρίς να έχουν ληφθεί ακόμη αποφάσεις. Για τις νέες διοικήσεις σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ η αρμόδια επιτροπή της Βουλής γνωμοδότησε θετικά κατά πλειοψηφία.



kathimerini
Επόμενο Προηγούμενο
 

Καλαμαριά - Ξεκίνησαν οι εγγραφές για τον 2ο κύκλο για το ψυχο-εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Καλαμαριά - Ξεκίνησαν οι εγγραφές για τον 2ο κύκλο για το ψυχο-εκπαιδευτικό πρόγραμμα

18:17 30/10/2017

W.I.N HELLAS ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

Ιδανική αρχή για τον Απόλλωνα Πόντου με διπλό

Ιδανική αρχή για τον Απόλλωνα Πόντου με διπλό

17:59 30/10/2017

… δώρο του Καλογέρη

Ποσειδώνας Καλαμαριάς - Ακρίτες Συκεών 2-0

Ποσειδώνας Καλαμαριάς - Ακρίτες Συκεών 2-0

22:46 29/10/2017

μίνι ρεπορτάζ

Αυτά είναι τα πιο βρώμικα μέρη μέσα στ’ αεροπλάνα

Αυτά είναι τα πιο βρώμικα μέρη μέσα στ’ αεροπλάνα

22:44 29/10/2017

σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας

Αυτός είναι ο πιο επικίνδυνος δρόμος στην Ελλάδα και ο 10ος παγκοσμίως

Αυτός είναι ο πιο επικίνδυνος δρόμος στην Ελλάδα και ο 10ος παγκοσμίως

22:42 29/10/2017

video

Οι επιστήμονες παρακολουθούν έναν «επισκέπτη» από άλλο ηλιακό σύστημα

Οι επιστήμονες παρακολουθούν έναν «επισκέπτη» από άλλο ηλιακό σύστημα

22:31 29/10/2017

A/2017 U1

ΔΕΘ - Για 8η χρονιά η έκθεση τοπικών προϊόντων

ΔΕΘ - Για 8η χρονιά η έκθεση τοπικών προϊόντων

22:29 29/10/2017

«ΚΡΗΤΗ: Η Μεγάλη Συνάντηση-Toπικές Γεύσεις Ελλάδας»

«Έτσι θα είναι το μητροπολιτικό πάρκο στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά»

«Έτσι θα είναι το μητροπολιτικό πάρκο στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά»

22:27 29/10/2017

εικονες

Ρεκόρ επισκεπτών στο θωρηκτό «Αβέρωφ»!

Ρεκόρ επισκεπτών στο θωρηκτό «Αβέρωφ»!

22:24 29/10/2017

Θεσσαλονίκη

Στην τελική ευθεία για την αλλαγή λογισμικού στα μηχανήματα του ΟΑΣΘ

Στην τελική ευθεία για την αλλαγή λογισμικού στα μηχανήματα του ΟΑΣΘ

22:09 29/10/2017

0,50 ευρώ, 1 ευρώ, και 2 ευρώ

Κλασικά Έπιπλα