Σπίρτζης: Ιδού τα αδιανόητα κέρδη των μετοχών του παλιου ΟΑΣΘ

14/9/2017 02:50    Ο υπουργός δημοσιοποίησε τα επίσημα οικονομικά στοιχεία
Βολές κατά του ιδιωτικού ΟΑΣΘ εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, κάνοντας λόγο για «λεόντεια συμφωνία» και «αδιανόητες αποδόσεις με εξασφαλισμένα κέρδη για τους μετόχους» του Οργανισμού.

Ο κ. Σπίρτζης δημοσιοποίησε τα επίσημα οικονομικά στοιχεία των ισολογισμών του ΟΑΣΘ από το 1990 έως και το 2016.
Όπως σημείωσε:

1) Από το 1990 μέχρι και το 2016 οι μέτοχοι πήραν επιχειρηματικό κέρδος € 324.454.000.

2) Στην ίδια περίοδο δηλαδή από το 1990 έως το 2016 η απολογιστική αντισταθμιστική καταβολή του κράτους δηλαδή η ζημία που κλήθηκε το κράτος να πληρώσει ανέρχονταν σε € 2.054.000.000.

Όλα αυτά, όπως τόνισε, προέκυπταν από τη συμφωνία του ιδιωτικοποιημένου ΟΑΣΘ με το κράτος και με την αρωγή της διαιτησίας. Η συμφωνία αυτή μπορεί να χαρακτηρισθεί ως «λεόντειος» εφόσον διασφαλίζει το επιχειρηματικό κέρδος ανεξαρτήτως αποτελέσματος και ανεξαρτήτως ορθολογικής ή μη διαχείρισης των λειτουργιών του οργανισμού.
Συνεπώς, σημείωσε, οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ από το 1990 – 2016 πήραν επιχειρηματικό κέρδος € 324.454.000 όχι επειδή πέτυχαν κέρδη αλλά επειδή επιβάρυναν το ελληνικό δημόσιο με μια ζημία € 2.054.000.000 στην αντίστοιχη περίοδο (σσ: μέσω των επιδοτήσεων).

«Όπως προκύπτει από τον παραπάνω πίνακα η ετήσια απόδοση του καταβεβλημένου κεφαλαίου των μετόχων από το 1990 – 2016 κυμαίνεται από 80% - 745%. Η "λεόντειος" αυτή συμφωνία δημιουργεί «αδιανόητες» αποδόσεις με εξασφαλισμένα κέρδη παρά το γεγονός ότι ο οργανισμός εμφάνισε ζημίες 2.054.000.000 ευρώ για την παραπάνω περίοδο», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Και συνέχισε:

3) Κανονισμός προμηθειών

α) Ο ισχύων κανονισμός λειτουργίας του ΟΑΣΘ εγκρίθηκε στις 04/09/2009 από τα αρμόδια υπουργεία.
Στον κανονισμό λειτουργίας δεν περιλαμβάνεται ο κανονισμός προμηθειών.
Ο κανονισμός προμηθειών έχει συνταχθεί από το διοικητικό συμβούλιο.

β) Άρθρο 4 Κανονισμού Προμηθειών: Προμήθεια υλικών - Εκτέλεση έργων παροχή υπηρεσιών επείγουσας μορφής.

Η προμήθεια, που κατά την κρίση της διοίκησης του ΟΑΣΘ χαρακτηρίζεται ως επείγουσα, γίνεται με απ’ ευθείας ανάθεση και ανεξαρτήτως ποσού.

γ) Οι επιτροπές και των Δημόσιων Διαγωνισμών και των Πρόχειρων Διαγωνισμών αποτελούνται διαχρονικά από τα ίδια πρόσωπα δηλαδή τέσσερις μετόχους και την διευθύντρια οικονομικών υπηρεσιών.

δ) Η προσφιλής τακτική της διοίκησης ήταν να καταρτίζει συμβάσεις προμηθειών διαρκείας δύο ετών με δικαίωμα παράτασης αυτών για ένα ακόμη έτος με τους ίδιους όρους, χωρίς στο ενδιάμεσο να γίνεται καμία έρευνα αγοράς ως προς τους όρους και τιμές των υλικών ή παρεχόμενων υπηρεσιών.

ε) Η σύμβαση καθαρισμού λεωφορείων και σταθμών ετήσιου κόστους 1.000.000 ευρώ περίπου παρατάθηκε πέντε φορές μέχρι 31/08/2017 ενώ η απόφαση της επιτροπής του ΟΑΣΘ ανακήρυξε άλλον ανάδοχο στις 09/03/2017 ο οποίος είχε προσφορά με λιγότερο ετήσιο κόστος 120.000 ευρώ περίπου. 

4) Διαχείριση προσωπικού

Ενώ ανάγκες καθαρισμού αμαξωμάτων και εκδοτηρίων καθώς και υπηρεσίες ελέγχου εισιτηρίων θα μπορούσαν εύκολα να καλυφθούν από το υπάρχον πλεονάζον προσωπικό του οργανισμού, η διοίκηση του ΟΑΣΘ αποφάσισε να  αναθέσει αυτά σε τρίτους με συνέπεια τη σημαντική οικονομική αιμορραγία του οργανισμού κατά 2.000.000 ευρώ περίπου το χρόνο.

5) Ανάλωση καυσίμων

Ο Έλεγχος ως προς τη διαχείριση της ανάλωσης των καυσίμων, ανταλλακτικών και λοιπών αποθεμάτων είναι απολύτως ελλιπής.

Η εξαγωγή της αποθήκης των καυσίμων γίνεται με μια συγκεντρωτική εγγραφή, χωρίς να υπάρχει κανένα αξιόπιστο σύστημα αναλυτικής παρακολούθησης της αναλωθείσας ποσότητας.

Η παρακολούθηση κόστους ανά αυτοκίνητο (κέντρο κόστους) είναι αναγκαία διότι έτσι μόνον εξασφαλίζεται η απόλυτη διαφάνεια της διαχείρισης.

Για τις χρήσεις 1990 – 2016, από την αντιστοίχιση εσόδων – εξόδων προκύπτει σημαντική υπερκάλυψη των εσόδων από τα αντίστοιχα έξοδα.
Συγκεκριμένα, τα έξοδα είναι μεγαλύτερα από τα έσοδα κατά 2,83 φορές κατά μέσον όρο.



voria

Επόμενο Προηγούμενο
 

Στον 51χρονο αγνοούμενο ανήκει το πτώμα που βρέθηκε στην Ποτίδαια

Στον 51χρονο αγνοούμενο ανήκει το πτώμα που βρέθηκε στην Ποτίδαια

09:08 12/11/2017

Επιβεβαιώθηκε το χειρότερο σενάριο

Χαμηλότερη η ασφαλιστική κάλυψη των Ελλήνων από τις χώρες του ΟΟΣΑ

Χαμηλότερη η ασφαλιστική κάλυψη των Ελλήνων από τις χώρες του ΟΟΣΑ

09:04 12/11/2017

ετήσια έκθεση

ΟΑΣΘ: Πόσο θα κοστίζουν οι κάρτες απεριόριστων διαδρομών

ΟΑΣΘ: Πόσο θα κοστίζουν οι κάρτες απεριόριστων διαδρομών

08:57 12/11/2017

μετά τις 15 Νοεμβρίου

Θρίλερ με πτώματα παιδιών στη Λέσβο

Θρίλερ με πτώματα παιδιών στη Λέσβο

08:55 12/11/2017

Δεν έχει δηλωθεί καμία εξαφάνιση

Φονική θεομηνία στην Κέρκυρα με έναν νεκρό - Ανεμοστρόβιλος στη Λευκίμμη

Φονική θεομηνία στην Κέρκυρα με έναν νεκρό - Ανεμοστρόβιλος στη Λευκίμμη

07:24 12/11/2017

Έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ

Εκτροπή φορτηγού στη Χαλκιδική ‑ Νεκρός ο οδηγός

Εκτροπή φορτηγού στη Χαλκιδική ‑ Νεκρός ο οδηγός

04:44 9/11/2017

Προανάκριση διενεργεί το Τμήμα Τροχαίας Πολυγύρου

Καλαμαριά: «Στα καλά του καθισμένου» στο Θέατρο Σοφούλη

Καλαμαριά: «Στα καλά του καθισμένου» στο Θέατρο Σοφούλη

04:41 9/11/2017

Ο Δημήτρης Αντωνίου μας ξαφνιάζει για ακόμη μια φορά

Η μεγαλύτερη τεχνητή παραλία της Ευρώπης

Η μεγαλύτερη τεχνητή παραλία της Ευρώπης

04:39 9/11/2017

VIDEO

Θεσσαλονίκη: Νέο κόσμημα στη Νέα Παραλία, με υπογραφή Βαρώτσος!

Θεσσαλονίκη: Νέο κόσμημα στη Νέα Παραλία, με υπογραφή Βαρώτσος!

04:34 9/11/2017

Θα μπει στη θέση που είχε το «Φεγγαράκι της Ακτής»

Η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει απευθείας πτήσεις για το Κατάρ!

Η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει απευθείας πτήσεις για το Κατάρ!

04:32 9/11/2017

Η σύνδεση θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2018

Κλασικά Έπιπλα