Σπίρτζης: Ιδού τα αδιανόητα κέρδη των μετοχών του παλιου ΟΑΣΘ

14/9/2017 02:50    Ο υπουργός δημοσιοποίησε τα επίσημα οικονομικά στοιχεία
Βολές κατά του ιδιωτικού ΟΑΣΘ εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, κάνοντας λόγο για «λεόντεια συμφωνία» και «αδιανόητες αποδόσεις με εξασφαλισμένα κέρδη για τους μετόχους» του Οργανισμού.

Ο κ. Σπίρτζης δημοσιοποίησε τα επίσημα οικονομικά στοιχεία των ισολογισμών του ΟΑΣΘ από το 1990 έως και το 2016.
Όπως σημείωσε:

1) Από το 1990 μέχρι και το 2016 οι μέτοχοι πήραν επιχειρηματικό κέρδος € 324.454.000.

2) Στην ίδια περίοδο δηλαδή από το 1990 έως το 2016 η απολογιστική αντισταθμιστική καταβολή του κράτους δηλαδή η ζημία που κλήθηκε το κράτος να πληρώσει ανέρχονταν σε € 2.054.000.000.

Όλα αυτά, όπως τόνισε, προέκυπταν από τη συμφωνία του ιδιωτικοποιημένου ΟΑΣΘ με το κράτος και με την αρωγή της διαιτησίας. Η συμφωνία αυτή μπορεί να χαρακτηρισθεί ως «λεόντειος» εφόσον διασφαλίζει το επιχειρηματικό κέρδος ανεξαρτήτως αποτελέσματος και ανεξαρτήτως ορθολογικής ή μη διαχείρισης των λειτουργιών του οργανισμού.
Συνεπώς, σημείωσε, οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ από το 1990 – 2016 πήραν επιχειρηματικό κέρδος € 324.454.000 όχι επειδή πέτυχαν κέρδη αλλά επειδή επιβάρυναν το ελληνικό δημόσιο με μια ζημία € 2.054.000.000 στην αντίστοιχη περίοδο (σσ: μέσω των επιδοτήσεων).

«Όπως προκύπτει από τον παραπάνω πίνακα η ετήσια απόδοση του καταβεβλημένου κεφαλαίου των μετόχων από το 1990 – 2016 κυμαίνεται από 80% - 745%. Η "λεόντειος" αυτή συμφωνία δημιουργεί «αδιανόητες» αποδόσεις με εξασφαλισμένα κέρδη παρά το γεγονός ότι ο οργανισμός εμφάνισε ζημίες 2.054.000.000 ευρώ για την παραπάνω περίοδο», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Και συνέχισε:

3) Κανονισμός προμηθειών

α) Ο ισχύων κανονισμός λειτουργίας του ΟΑΣΘ εγκρίθηκε στις 04/09/2009 από τα αρμόδια υπουργεία.
Στον κανονισμό λειτουργίας δεν περιλαμβάνεται ο κανονισμός προμηθειών.
Ο κανονισμός προμηθειών έχει συνταχθεί από το διοικητικό συμβούλιο.

β) Άρθρο 4 Κανονισμού Προμηθειών: Προμήθεια υλικών - Εκτέλεση έργων παροχή υπηρεσιών επείγουσας μορφής.

Η προμήθεια, που κατά την κρίση της διοίκησης του ΟΑΣΘ χαρακτηρίζεται ως επείγουσα, γίνεται με απ’ ευθείας ανάθεση και ανεξαρτήτως ποσού.

γ) Οι επιτροπές και των Δημόσιων Διαγωνισμών και των Πρόχειρων Διαγωνισμών αποτελούνται διαχρονικά από τα ίδια πρόσωπα δηλαδή τέσσερις μετόχους και την διευθύντρια οικονομικών υπηρεσιών.

δ) Η προσφιλής τακτική της διοίκησης ήταν να καταρτίζει συμβάσεις προμηθειών διαρκείας δύο ετών με δικαίωμα παράτασης αυτών για ένα ακόμη έτος με τους ίδιους όρους, χωρίς στο ενδιάμεσο να γίνεται καμία έρευνα αγοράς ως προς τους όρους και τιμές των υλικών ή παρεχόμενων υπηρεσιών.

ε) Η σύμβαση καθαρισμού λεωφορείων και σταθμών ετήσιου κόστους 1.000.000 ευρώ περίπου παρατάθηκε πέντε φορές μέχρι 31/08/2017 ενώ η απόφαση της επιτροπής του ΟΑΣΘ ανακήρυξε άλλον ανάδοχο στις 09/03/2017 ο οποίος είχε προσφορά με λιγότερο ετήσιο κόστος 120.000 ευρώ περίπου. 

4) Διαχείριση προσωπικού

Ενώ ανάγκες καθαρισμού αμαξωμάτων και εκδοτηρίων καθώς και υπηρεσίες ελέγχου εισιτηρίων θα μπορούσαν εύκολα να καλυφθούν από το υπάρχον πλεονάζον προσωπικό του οργανισμού, η διοίκηση του ΟΑΣΘ αποφάσισε να  αναθέσει αυτά σε τρίτους με συνέπεια τη σημαντική οικονομική αιμορραγία του οργανισμού κατά 2.000.000 ευρώ περίπου το χρόνο.

5) Ανάλωση καυσίμων

Ο Έλεγχος ως προς τη διαχείριση της ανάλωσης των καυσίμων, ανταλλακτικών και λοιπών αποθεμάτων είναι απολύτως ελλιπής.

Η εξαγωγή της αποθήκης των καυσίμων γίνεται με μια συγκεντρωτική εγγραφή, χωρίς να υπάρχει κανένα αξιόπιστο σύστημα αναλυτικής παρακολούθησης της αναλωθείσας ποσότητας.

Η παρακολούθηση κόστους ανά αυτοκίνητο (κέντρο κόστους) είναι αναγκαία διότι έτσι μόνον εξασφαλίζεται η απόλυτη διαφάνεια της διαχείρισης.

Για τις χρήσεις 1990 – 2016, από την αντιστοίχιση εσόδων – εξόδων προκύπτει σημαντική υπερκάλυψη των εσόδων από τα αντίστοιχα έξοδα.
Συγκεκριμένα, τα έξοδα είναι μεγαλύτερα από τα έσοδα κατά 2,83 φορές κατά μέσον όρο.



voria

Επόμενο Προηγούμενο
 

Συνεχίζονται από αύριο οι εργασίες συντήρησης στην ΕΟ Θεσσαλονίκης-Νέων Μουδανιών

Συνεχίζονται από αύριο οι εργασίες συντήρησης στην ΕΟ Θεσσαλονίκης-Νέων Μουδανιών

17:36 27/9/2017

είχαν ανασταλεί λόγω της επίσκεψης του Οικουμενικού Πατριάρχη

Vintage αντικείμενα, ρούχα και αξεσουάρ στο φθινοπωρινό Flea Market

Vintage αντικείμενα, ρούχα και αξεσουάρ στο φθινοπωρινό Flea Market

17:34 27/9/2017

στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Θεσσαλονίκη: Δάσκαλος καταδικάστηκε για αποπλάνηση μαθητών

Θεσσαλονίκη: Δάσκαλος καταδικάστηκε για αποπλάνηση μαθητών

17:31 27/9/2017

Ένοχος και σε δεύτερο βαθμό..

Οπαδοί ΑΠΟΕΛ:

Οπαδοί ΑΠΟΕΛ: "Φέρτε τα μάρμαρα πίσω"

17:12 27/9/2017

Champions League

Θεσσαλονίκη: Ξεκινούν κινητοποιήσεις οι εκπαιδευτικοί

Θεσσαλονίκη: Ξεκινούν κινητοποιήσεις οι εκπαιδευτικοί

17:09 27/9/2017

στάσεις εργασίας

Μειοδοτικός διαγωνισμός για το κλάδεμα δέντρων

Μειοδοτικός διαγωνισμός για το κλάδεμα δέντρων

16:36 27/9/2017

«Κλάδεμα Δέντρων 2017-2018»

Στη Θεσσαλονίκη ξανά την άλλη εβδομάδα Τσίπρας – Μητσοτάκης

Στη Θεσσαλονίκη ξανά την άλλη εβδομάδα Τσίπρας – Μητσοτάκης

16:33 27/9/2017

Thessaloniki Summit

Εκτάκτως συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο απόψε

Εκτάκτως συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο απόψε

16:24 27/9/2017

για τη μεταφορά ή μη των διαθεσίμων του Δήμου Καλαμαριάς

Το πρόγραμμα του Οικουμενικού Πατριάρχη στη Θεσσαλονίκη

Το πρόγραμμα του Οικουμενικού Πατριάρχη στη Θεσσαλονίκη

16:18 27/9/2017

Στη Θεσσαλονίκη θα βρεθεί ο κ.κ. Βαρθολομαίος

ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ «Το πρώτο μου σχολείο» ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ ΤΜΗΜΑ

ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ «Το πρώτο μου σχολείο» ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ ΤΜΗΜΑ

15:45 27/9/2017

υπάρχουν θέσεις VOUCHERS

Κλασικά Έπιπλα