Έρχονται οι Χειμερινές εκπτώσεις - Μέχρι πότε θα διαρκέσουν

3/1/2020 17:24    Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών
Οι χειμερινές εκπτώσεις αρχίζουν πάντα τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου και ολοκληρώνονται τέλη Φεβρουαρίου, δηλαδή στις 28 ή 29 Φεβρουαρίου. Συγκεκριμένα, οι χειμερινές εκπτώσεις 2020 θα αρχίσουν τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2020 και θα διαρκέσουν έως το Σάββατο 29 Φεβρουαρίου 2020.

Οι ημερομηνίες των χειμερινών εκπτώσεων είναι κατά βάση οι ίδιες με την προηγούμενη χρονιά και υπάρχει μια μικρή απόκλιση μιας ή δυο ημερών. Σημειώνεται ότι οι επίσημες περίοδοι των εκπτώσεων μέσα στο έτος είναι τέσσερις, δύο χειμερινές και δύο καλοκαιρινές, ενώ είθισται μέσα αυτά τα διαστήματα κάποιες Κυριακές τα καταστήματα είναι ανοιχτά.

Από το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, διαβάστε μερικές χρήσιμες συμβουλές για όλους τους καταναλωτές. Αξίζει να τονιστεί ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους και να αποφεύγουν πιθανές παγίδες από αθέμιτες και επιθετικές εμπορικές πρακτικές.

Ειδικότερα, το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει τα εξής:

• Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις μεγάλες εκπτώσεις.

• Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.

• Για την περίοδο των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει πινακίδα σε ορατά από τους καταναλωτές σημεία του καταστήματος και των βιτρινών, που θα αναγράφει το ποσοστό των εκπτώσεων, που παρέχονται, στις τιμές πώλησης κάθε είδους ή ομάδας ειδών ή όλων των ειδών του καταστήματος. Αν δεν υπάρχει τέτοια πινακίδα, πρέπει σε κάθε είδος να υπάρχει καρτελάκι, που να αναγράφει την τιμή πώλησης του προϊόντος, πριν την έκπτωση (διαγραμμένη) και την τιμή, μετά την έκπτωση.

• Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεάζονται από τις διαφημίσεις.

• Θα αποβεί πολύ χρήσιμο για τους καταναλωτές, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούν την αγορά, για να διερευνήσουν τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουν τα είδη, που θέλουν να αγοράσουν. Έτσι, θα έχουν τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση, καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.

• Επιβάλλεται ο προγραμματισμός τις αγορές, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, προς αποφυγή της υπερκατανάλωσης.

• Απαραίτητη είναι η έρευνα αγοράς.

• Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν “κράχτες”, ενώ μέσα στο κατάστημα σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.

• Αν οι καταναλωτές χρησιμοποιούν για τις αγορές τους δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουν κάθε λεπτομέρεια για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.

• Πρέπει να απαιτούν απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά τους.

• Πρέπει να ελέγχουν την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουν.



newsit 
Επόμενο Προηγούμενο
 

«Άντε γ@@σου ρε μαλ…»: Ιστορικό «κράξιμο» της Μαρίας Σολωμού στον Mente Fuerte! (vid)

«Άντε γ@@σου ρε μαλ…»: Ιστορικό «κράξιμο» της Μαρίας Σολωμού στον Mente Fuerte! (vid)

13:29 14/12/2022

To «ζευγάρι» που δεν ξέρεις αν τσακώνονται ή κάνουν πλάκα.

H ιδιοφυΐα που διέλυσε το Ίντερνετ: O φοιτητής που δημιούργησε μία βιομηχανία δισεκατομμυρίων επειδή… βαριόταν

H ιδιοφυΐα που διέλυσε το Ίντερνετ: O φοιτητής που δημιούργησε μία βιομηχανία δισεκατομμυρίων επειδή… βαριόταν

13:28 14/12/2022

Του φαινόταν τόσο βαρετά τα μαθήματα που αποφάσισε να κάνει ένα πείραμα...

Για εξπέρ στις σειρές: Κάνε το 10/10 και κέρδισε το περιζήτητο σύστημα σιδερώματος Izzy

Για εξπέρ στις σειρές: Κάνε το 10/10 και κέρδισε το περιζήτητο σύστημα σιδερώματος Izzy

18:48 13/12/2022

Για εξπέρ στις σειρές

Ο Γιάννης Δαρδαμανέλης τιμά τον αείμνηστο Θρασύβουλο Λαζαρίδη, δίνοντας το όνομά του στον πεζόδρομο της Καλαμαριάς

Ο Γιάννης Δαρδαμανέλης τιμά τον αείμνηστο Θρασύβουλο Λαζαρίδη, δίνοντας το όνομά του στον πεζόδρομο της Καλαμαριάς

14:42 13/12/2022

Εισηγήθηκε χθες στο Δημοτικό Συμβούλιο τη μετονομασία του πεζόδρομου Κομνηνών της Καλαμαριάς, σε «Θρασύβουλου Λαζαρίδη».

Αποκαθήλωση για το Netflix…

Αποκαθήλωση για το Netflix…

13:54 13/12/2022

Αναπάντεχο Χ2 σε αυτή την είδηση που διαβάσαμε

Για μυαλά- ξυράφια: 10 απλές μαθηματικές πράξεις που λύνει μόνο το genius 3% του πληθυσμού! Εσύ;

Για μυαλά- ξυράφια: 10 απλές μαθηματικές πράξεις που λύνει μόνο το genius 3% του πληθυσμού! Εσύ;

13:53 13/12/2022

Ετοιμάσου να κάνεις το μυαλό σου κομπιουτεράκι!

Κρατήστε την στο νο1 του Netflix για... πάντα: Η ταινία-ορόσημο της 10ετίας μόλις ανέβηκε! (vid)

Κρατήστε την στο νο1 του Netflix για... πάντα: Η ταινία-ορόσημο της 10ετίας μόλις ανέβηκε! (vid)

13:52 13/12/2022

Οκ, να μας συγχωρεί η Disney

Quizy κινηματογράφου: Θα κάνεις το 10/10 στο εύκολο κουίζ που κερδίζεις μια καφετιέρα Izzy;

Quizy κινηματογράφου: Θα κάνεις το 10/10 στο εύκολο κουίζ που κερδίζεις μια καφετιέρα Izzy;

19:17 12/12/2022

Quizy κινηματογράφου

4 εκατ. views σε 3 μέρες: Η ταινιάρα του Netflix που κάνει θραύση με το καλημέρα είναι το πιο βαρύ χαρτί του για τα Όσκαρ (Vid)

4 εκατ. views σε 3 μέρες: Η ταινιάρα του Netflix που κάνει θραύση με το καλημέρα είναι το πιο βαρύ χαρτί του για τα Όσκαρ (Vid)

19:16 12/12/2022

Πριν 3 μέρες κυκλοφόρησε το επίσημο τρέιλερ και αγγίζει ήδη τα 4 εκατ. views

«Χριστουγεννιάτικες Σελίδες» για μικρούς και μεγάλους

«Χριστουγεννιάτικες Σελίδες» για μικρούς και μεγάλους

13:52 12/12/2022

Τα Χριστούγεννα του 2022 φτάνουν!

Κλασικά Έπιπλα