Πώς να μην πέσετε θύματα απάτης στο διαδίκτυο τις καλοκαιρινές διακοπές

17/7/2018 02:28    Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

Στο πλαίσιο προληπτικής δράσης της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, προκειμένου οι πολίτες – χρήστες του διαδικτύου να μην πέσουν θύματα απάτης κατά τη διαδικασία ηλεκτρονικών συναλλαγών παντός τύπου, στη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών, τους συστήνει τι θα πρέπει να προσέχουν:

Κατά την διάρκεια ηλεκτρονικών συναλλαγών:

  • Δεν πραγματοποιούμε τις συναλλαγές μας χρησιμοποιώντας δημόσιους υπολογιστές, σε χώρους όπως internet cafe, καφετέριες και βιβλιοθήκες. Στους χώρους αυτούς, είναι δυνατή η τοποθέτηση – ενεργοποίηση ειδικού λογισμικού (keyloggers ή spywares) από επιτήδειους, με αποτέλεσμα να μπορούν να υποκλαπούν τα προσωπικά μας δεδομένα και στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν σε παράνομες συναλλαγές.
  • Όταν πραγματοποιούμε συναλλαγές από τον υπολογιστή μας, πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι έχουμε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας (firewall, antivirus, antispyware κ.λπ.), τα οποία πρέπει να είναι πρόσφατα ενημερωμένα (update).
  • Να πραγματοποιούμε πάντα τις συναλλαγές μας πληκτρολογώντας οι ίδιοι τη διεύθυνση της αντίστοιχης ιστοσελίδας. Να μην κάνουμε «κλικ» πάνω σε συνδέσμους (links) από μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς υπάρχει περίπτωση να είναι απατηλά.
  • Να πραγματοποιούμε τις πληρωμές-συναλλαγές μας μόνο μέσω ιστοσελίδων που έχουν το εικονίδιο ασφαλείας (μία κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser).
  • Να επαληθεύουμε ότι στις ιστοσελίδες όπου πληκτρολογούμε τα δεδομένα μας, αναγράφεται το πρωτόκολλο HTTPS.
  • Πριν πραγματοποιήσουμε οποιαδήποτε συναλλαγή, μέσω μιας ιστοσελίδας, να επικοινωνούμε με το ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) ή την εταιρία, προκειμένου να επιβεβαιώσουμε εάν θα λάβουμε απάντηση και αν υφίσταται – λειτουργεί η επιχείρηση
  • Πάντα να διατηρούμε στον υπολογιστή μας ή να εκτυπώνουμε τις αποδείξεις από τις συγκεκριμένες συναλλαγές.
  • Να είμαστε βέβαιοι ότι οι κωδικοί μας, οι αριθμοί των καρτών μας (χρεωστικών-πιστωτικών) και άλλα προσωπικά στοιχεία μας, είναι διασφαλισμένα επαρκώς, ώστε να μη μπορεί κάποιος να τα υποκλέψει ή να τα απομνημονεύσει.
  • Να φροντίζουμε να αλλάζουμε τους κωδικούς μας σε τακτά χρονικά διαστήματα και αυτοί να αποτελούνται από συνδυασμό μικρών και κεφαλαίων γραμμάτων, αριθμούς και σύμβολα.
  • Προτείνεται η χρήση προπληρωμένης κάρτας, για την πραγματοποίηση των αντίστοιχων συναλλαγών. Με αυτόν τον τρόπο, ελαχιστοποιείται η πιθανότητα για μεγαλύτερη απώλεια χρημάτων από την υποτιθέμενη τιμή μιας απατηλής κράτησης/συναλλαγής.

Τι θα πρέπει να προσέχουν οι πολίτες στις συναλλαγές τους σχετικά με κρατήσεις:

  • Δεν πληρώνουμε προκαταβολικά σε εταιρία, τουριστικό γραφείο ή οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση με παρεμφερές αντικείμενο, την οποία δε γνωρίζουμε.
  • Να αναζητούμε πληροφορίες και σχετικές αναρτήσεις, για το πώς το διαδικτυακό κατάστημα διαχειρίζεται τυχόν παράπονα πελατών του.
  • Να ζητάμε την αυθεντική απόδειξη ή γραπτή απόδειξη αγοράς.
  • Να προσέχουμε, ιδιαιτέρως, όταν η προσφορά φαίνεται πολύ καλή για να είναι αληθινή και το άλλο μέρος ασκεί συνεχώς πίεση για την ολοκλήρωση της αγοραπωλησίας.

Προστασία των συναλλαγών μέσω κινητού τηλεφώνου:

  • Να διατηρούμε το λογισμικό προστασίας του κινητού μας τηλεφώνου επικαιροποιημένο και όλες τις συσκευές που συνδέονται με αυτό προφυλαγμένες από κακόβουλες επιθέσεις και ιούς.
  • Να χρησιμοποιούμε «ισχυρό» κωδικό, προκειμένου να κλειδώνει τη συσκευή του κινητού μας τηλεφώνου.
  • Πριν προχωρήσουμε στην εγκατάσταση σχετικών εφαρμογών, να τις μελετάμε με ιδιαίτερη προσοχή.
  • Να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τα Wi-Fi Hotspot δίκτυα, στα οποία συνδεόμαστε με το κινητό μας τηλέφωνο.
  • Σε περίπτωση που γινόμαστε αποδέκτες μηνυμάτων από άγνωστο αποστολέα, να μην ανταποκρινόμαστε.

Σημειώνεται, ότι οι πολίτες μπορούν σε κάθε περίπτωση να επικοινωνούν, ανώνυμα ή επώνυμα, με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ για να καταγγείλουν σε βάρος τους αντίστοιχες πράξεις ή για να λάβουν οδηγίες στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

  • Τηλεφωνικά στον αριθμό: 11188
  • Στέλνοντας e-mail στο: ccu@cybercrimeunit.gov.gr
  • Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones), με λειτουργικό σύστημα iOS – Android: Feelsafe E-Commerce
  • Μέσω Twitter «Γραμμή SOS Cyber Alert»: @cyberalert

Επίσης, έχουν τη δυνατότητα να επισκεφτούν τον «Οδηγό του Πολίτη», μέσω της ιστοσελίδας της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr), προκειμένου να αντλήσουν χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή της εξαπάτησής τους.




Επόμενο Προηγούμενο
 

Η Καλαμαριά υποδέχεται τα Χριστούγεννα

Η Καλαμαριά υποδέχεται τα Χριστούγεννα

17:00 11/12/2024

12/12 - 6:30 μμ - 8:30 μμ

Ἀς σο Σοχοῦμ ἐχπάσταμε

Ἀς σο Σοχοῦμ ἐχπάσταμε

16:33 11/12/2024

Μοναδική επανεκτέλεση που τιμά την ποντιακή παράδοση

Εφημερεύοντα Φαρμακεία την Τετάρτη στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία την Τετάρτη στην Καλαμαριά

11:03 11/12/2024

Τετάρτη 11/12

Πότε ξεκινά το εορταστικό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων της Καλαμαριάς

Πότε ξεκινά το εορταστικό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων της Καλαμαριάς

20:00 10/12/2024

Ποιες Κυριακές είναι ανοιχτά τα καταστήματα

Όλοι με ένα κινητό

Όλοι με ένα κινητό

18:46 10/12/2024

Στο χέρι

«Με Στέβια και Αγαύη» στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς “Μελίνα Μερκούρη”

«Με Στέβια και Αγαύη» στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς “Μελίνα Μερκούρη”

16:23 10/12/2024

Πέμπτη 12/12

Χριστουγεννιάτικο Thrift Market στη Θεσσαλονίκη στον Πολυχώρο WE

Χριστουγεννιάτικο Thrift Market στη Θεσσαλονίκη στον Πολυχώρο WE

12:19 10/12/2024

Πέμπτη 12/12

Εφημερεύοντα Φαρμακεία την Τρίτη στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία την Τρίτη στην Καλαμαριά

10:00 10/12/2024

Τρίτη 10/12

Η άλλη έστειλε mail

Η άλλη έστειλε mail

18:44 9/12/2024

κασέτα

Μετρό Θεσσαλονίκης: Νέα ωράρια στα εκδοτήρια των σταθμών

Μετρό Θεσσαλονίκης: Νέα ωράρια στα εκδοτήρια των σταθμών

17:10 9/12/2024

Αλλαγές στα ωράρια λειτουργίας των εκδοτηρίων σε σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Κλασικά Έπιπλα