Εντός του έτους οι προετοιμασίες για την επέκταση του Μετρό

24/8/2018 09:48    πρόδρομες εργασίες
Εντός του έτους θα ξεκινήσουν οι προετοιμασίες και οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, επισήμανε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

«Πιστεύω ότι (θα αρχίσουν) μέσα στον χρόνο. Ήδη έχει ολοκληρωθεί ο διάλογος με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης για τη χωροθέτηση των σταθμών, από την ενημέρωση που έχω είναι ότι σε δύο-τρεις περιπτώσεις μόνο δεν έχει συμφωνηθεί η ακριβής χωροθέτησή τους και υπάρχουν ακόμη προβλήματα, αλλά θεωρώ ότι πολύ σύντομα θα ξεκινήσουμε τις πρόδρομες εργασίες για τους σταθμούς της επέκτασης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης, επισημαίνοντας ότι η επέκταση του Μετρό αφορά πρώτα στη δυτική πλευρά της πόλης και στη συνέχεια προς το αεροδρόμιο. 

«Επιτέλους η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό και το 2019, βάσει χρονοδιαγράμματος, θα μπει σε δοκιμαστική λειτουργία», τόνισε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Απ’ ό,τι μπορεί να δει κανείς, αρκετοί σταθμοί είναι στην ολοκλήρωσή τους και σε λίγο θα ανοίξουν στο κοινό για να μπορεί να τους δει, ο σταθμός και το μηχανοστάσιο προχωρούν κανονικά, όπως και οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες και προετοιμάζουμε πλέον την επόμενη φάση, που είναι η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, οι πρόδρομες εργασίες πρώτα στη δυτική Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια προς το αεροδρόμιο».

«Ο γηρασμένος στόλος βασικό πρόβλημα του ΟΑΣΘ»

Για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ο κ. Σπίρτζης επισήμανε, μεταξύ άλλων, πως «το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή είναι ο γηρασμένος στόλος του, ένας στόλος που έπρεπε να έχει ανανεωθεί εδώ και δεκαετίες και να πληθύνει γιατί είναι το μόνο μέσο που υπάρχει αυτή τη στιγμή στη Θεσσαλονίκη».

«Αυτό που έχουμε φροντίσει», πρόσθεσε, «είναι να υπάρχει ανανέωση του στόλου -γιατί δεν βρήκαμε ένα ευρώ είτε στα ταμεία του ΟΑΣΘ, είτε στα ταμεία του κράτους και για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης για ανανέωση του στόλου- αυτό όμως που θα κάνουμε αυτή τη φορά είναι ένα τελείως διαφορετικό μοντέλο στο πώς θα γίνει η ανανέωση, τι τύχη θα έχει, ποιοι θα τον συντηρούν, τι ακριβώς θα γίνεται με τα λεωφορεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη».
Ερωτηθείς σχετικά με το ενδεχόμενο μείωσης του εισιτηρίου, ο υπουργός υπογράμμισε πως «από τη στιγμή που θα εφαρμοστεί και στη Θεσσαλονίκη το ηλεκτρονικό εισιτήριο μπορούμε να εφαρμόσουμε το ζωνικό σύστημα, να πληρώνει κάποιος πολίτης ανάλογα με την απόσταση που πηγαίνει».

Ο υπουργός ανέφερε ακόμα ότι «το μοντέλο πρέπει να αλλάξει τελείως, πρέπει ο αστικός σχεδιασμός και οι αστικές συγκοινωνίες να αντιμετωπιστούν στο σύνολο της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης μαζί με έναν ενιαίο σχεδιασμό τόσο για τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης όσο και για το Μετρό και τις διάφορες φάσεις που θα λειτουργεί».

Δίκαιες οι αντιδράσεις για τα πλευρικά διόδια στην Εγνατία

Ερωτηθείς για τις αντιδράσεις πολιτών αλλά και δημάρχων για τη λειτουργία πλευρικών διοδίων στην Εγνατία Οδό, ο κ. Σπίρτζης σχολίασε: «Έχουν απόλυτο δίκιο γιατί χρησιμοποιήθηκε και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη ένα κομμάτι οδοποιίας που πληρώθηκε από τον ελληνικό λαό για να μπορεί να χρηματοδοτήσει την κατασκευή άλλων έργων, άλλων παραχωρήσεων σε κάποιες τιμές και με κάποιους όρους που δεν είχαν καμία σχέση με την ελληνική κοινωνία ή με τις δυνατότητες που έχουν οι πολίτες για να μετακινηθούν».

Αυτό που είναι αυταπόδεικτο -συνέχισε ο υπουργός- είναι ότι «δυστυχώς και το ΤΑΙΠΕΔ και όσοι είχαν προγραμματίσει αυτήν την ιδιωτικοποίηση, την παραχώρηση της Εγνατίας, κινήθηκαν στο ίδιο και σε χειρότερο μοντέλο παραχώρησης από τις συμβάσεις παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητόδορμων της χώρας».

«Όλοι γνωρίζουν ότι κάθε δίμηνο-τρίμηνο είχαμε διαπραγμάτευση και διαφωνία με τους θεσμούς για την Εγνατία και όλοι γνωρίζουν ότι ακόμα και την τελευταία στιγμή -παρότι ήταν συμφωνημένο - επιχειρήθηκε να εξαιρεθεί η Εγνατία από το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα των διοδίων, που η δική μας κυβέρνηση προχωρά για υλοποίηση σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας», επισήμανε ο υπουργός.

Είπε ακόμα πως «θα είναι καλό και η Τοπική Αυτοδιοίκηση να κάνει εκείνες τις απαραίτητες διεργασίες, διάλογο, μελέτες για να είναι τεκμηριωμένες προς το ΤΑΙΠΕΔ, για να αποδείξει ότι το να εγκατασταθούν οι κλασικοί σταθμοί διοδίων που γνωρίζουμε σε διάφορες περιοχές και κυρίως κοντά στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης είναι κάτι που μάλλον δεν είναι το βέλτιστο σχέδιο και σενάριο που πρέπει να έχει κανείς και για περιβαλλοντικούς λόγους αλλά και για την κυκλοφορία και για λόγους εισόδου».

«Πρέπει δηλαδή να γίνει ένας άλλος σχεδιασμός, μια άλλη αντιμετώπιση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, αλλά είναι στην ευχέρεια του ΤΑΙΠΕΔ και όχι στην ευχέρεια της ελληνικής κυβέρνησης, που δεσμεύθηκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και για τη χωροθέτηση των σταθμών διοδίων και για το ύψος των διοδίων που έχουν βάλει στην Εγνατία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.




Επόμενο Προηγούμενο
 

4.000 αυγά την εβδομάδα, πατάτες αυστηρά διαλεγμένες: Το μαγαζί που πάνω στη λιγούρα έκανε trend το πιο απλό πιάτο

4.000 αυγά την εβδομάδα, πατάτες αυστηρά διαλεγμένες: Το μαγαζί που πάνω στη λιγούρα έκανε trend το πιο απλό πιάτο

21:58 8/3/2023

Φτιάχτηκε σε μέρες μεγάλης… λιγούρας!

Ράδιο Αρβύλα: Το φάουλ του Κανάκη που έχυσε την καρδάρα με το γάλα…

Ράδιο Αρβύλα: Το φάουλ του Κανάκη που έχυσε την καρδάρα με το γάλα…

16:11 8/3/2023

Ναι μεν, αλλά.

Σουίτα με 32€, τρως βασιλικά με 15€ : Ο πιο προσιτός κι αναπτυσσόμενος προορισμός της Ευρώπης για ένα ΣΚ σχεδόν τσάμπα (Pics)

Σουίτα με 32€, τρως βασιλικά με 15€ : Ο πιο προσιτός κι αναπτυσσόμενος προορισμός της Ευρώπης για ένα ΣΚ σχεδόν τσάμπα (Pics)

18:49 7/3/2023

Όσα (νομίζατε ότι) ξέρατε, ξεχάστε τα...

Αυτογκόλ Λιάγκα μετά την αποθέωση…

Αυτογκόλ Λιάγκα μετά την αποθέωση…

18:48 7/3/2023

Δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο.

Ρεσιτάλ ή υπερβολές; Αυτό είναι το βίντεο των 90’’ για το οποίο αποθεώθηκε ο Μουτσινάς (Vid)

Ρεσιτάλ ή υπερβολές; Αυτό είναι το βίντεο των 90’’ για το οποίο αποθεώθηκε ο Μουτσινάς (Vid)

18:46 7/3/2023

Ο παρουσιαστής... εξερράγη

Η ψευδαίσθηση της χθεσινής εκπομπής των Ράδιο Αρβύλα…

Η ψευδαίσθηση της χθεσινής εκπομπής των Ράδιο Αρβύλα…

14:05 7/3/2023

Ας το απολαύσουμε όσο προλαβαίνουμε...

Νοστιμιά και ποσότητα: Το σουβλάκι που προτιμούν γιατροί και διαιτολόγοι το τρως δίχως τύψεις

Νοστιμιά και ποσότητα: Το σουβλάκι που προτιμούν γιατροί και διαιτολόγοι το τρως δίχως τύψεις

20:14 6/3/2023

Η νοστιμιά με άλλα υλικά.

Είναι οριστικό: Η απόφαση Μητσοτάκη για τις εκλογές μετά την τραγωδία στα Τέμπη

Είναι οριστικό: Η απόφαση Μητσοτάκη για τις εκλογές μετά την τραγωδία στα Τέμπη

20:13 6/3/2023

Οι τελικές αποφάσεις του πρωθυπουργού

Αυτό δεν θα το φανταζόμασταν ποτέ: Ο λόγος που τα τρένα δεν έχουν ζώνες ασφαλείας για τους επιβάτες

Αυτό δεν θα το φανταζόμασταν ποτέ: Ο λόγος που τα τρένα δεν έχουν ζώνες ασφαλείας για τους επιβάτες

20:10 6/3/2023

Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί τα τρένα δεν διαθέτουν ζώνες ασφαλείας όπως τα αυτοκίνητα και τα αεροπλάνα;

Δεν έχει ξαναγίνει ποτέ: Η ταινία-φαινόμενο που καπάρωσε και τις 3 πρώτες θέσεις του Netflix έγραψε ιστορία (Vid)

Δεν έχει ξαναγίνει ποτέ: Η ταινία-φαινόμενο που καπάρωσε και τις 3 πρώτες θέσεις του Netflix έγραψε ιστορία (Vid)

13:31 6/3/2023

Κλασικά Έπιπλα