Εντός του έτους οι προετοιμασίες για την επέκταση του Μετρό

24/8/2018 09:48    πρόδρομες εργασίες
Εντός του έτους θα ξεκινήσουν οι προετοιμασίες και οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, επισήμανε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

«Πιστεύω ότι (θα αρχίσουν) μέσα στον χρόνο. Ήδη έχει ολοκληρωθεί ο διάλογος με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης για τη χωροθέτηση των σταθμών, από την ενημέρωση που έχω είναι ότι σε δύο-τρεις περιπτώσεις μόνο δεν έχει συμφωνηθεί η ακριβής χωροθέτησή τους και υπάρχουν ακόμη προβλήματα, αλλά θεωρώ ότι πολύ σύντομα θα ξεκινήσουμε τις πρόδρομες εργασίες για τους σταθμούς της επέκτασης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης, επισημαίνοντας ότι η επέκταση του Μετρό αφορά πρώτα στη δυτική πλευρά της πόλης και στη συνέχεια προς το αεροδρόμιο. 

«Επιτέλους η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό και το 2019, βάσει χρονοδιαγράμματος, θα μπει σε δοκιμαστική λειτουργία», τόνισε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Απ’ ό,τι μπορεί να δει κανείς, αρκετοί σταθμοί είναι στην ολοκλήρωσή τους και σε λίγο θα ανοίξουν στο κοινό για να μπορεί να τους δει, ο σταθμός και το μηχανοστάσιο προχωρούν κανονικά, όπως και οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες και προετοιμάζουμε πλέον την επόμενη φάση, που είναι η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, οι πρόδρομες εργασίες πρώτα στη δυτική Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια προς το αεροδρόμιο».

«Ο γηρασμένος στόλος βασικό πρόβλημα του ΟΑΣΘ»

Για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ο κ. Σπίρτζης επισήμανε, μεταξύ άλλων, πως «το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή είναι ο γηρασμένος στόλος του, ένας στόλος που έπρεπε να έχει ανανεωθεί εδώ και δεκαετίες και να πληθύνει γιατί είναι το μόνο μέσο που υπάρχει αυτή τη στιγμή στη Θεσσαλονίκη».

«Αυτό που έχουμε φροντίσει», πρόσθεσε, «είναι να υπάρχει ανανέωση του στόλου -γιατί δεν βρήκαμε ένα ευρώ είτε στα ταμεία του ΟΑΣΘ, είτε στα ταμεία του κράτους και για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης για ανανέωση του στόλου- αυτό όμως που θα κάνουμε αυτή τη φορά είναι ένα τελείως διαφορετικό μοντέλο στο πώς θα γίνει η ανανέωση, τι τύχη θα έχει, ποιοι θα τον συντηρούν, τι ακριβώς θα γίνεται με τα λεωφορεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη».
Ερωτηθείς σχετικά με το ενδεχόμενο μείωσης του εισιτηρίου, ο υπουργός υπογράμμισε πως «από τη στιγμή που θα εφαρμοστεί και στη Θεσσαλονίκη το ηλεκτρονικό εισιτήριο μπορούμε να εφαρμόσουμε το ζωνικό σύστημα, να πληρώνει κάποιος πολίτης ανάλογα με την απόσταση που πηγαίνει».

Ο υπουργός ανέφερε ακόμα ότι «το μοντέλο πρέπει να αλλάξει τελείως, πρέπει ο αστικός σχεδιασμός και οι αστικές συγκοινωνίες να αντιμετωπιστούν στο σύνολο της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης μαζί με έναν ενιαίο σχεδιασμό τόσο για τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης όσο και για το Μετρό και τις διάφορες φάσεις που θα λειτουργεί».

Δίκαιες οι αντιδράσεις για τα πλευρικά διόδια στην Εγνατία

Ερωτηθείς για τις αντιδράσεις πολιτών αλλά και δημάρχων για τη λειτουργία πλευρικών διοδίων στην Εγνατία Οδό, ο κ. Σπίρτζης σχολίασε: «Έχουν απόλυτο δίκιο γιατί χρησιμοποιήθηκε και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη ένα κομμάτι οδοποιίας που πληρώθηκε από τον ελληνικό λαό για να μπορεί να χρηματοδοτήσει την κατασκευή άλλων έργων, άλλων παραχωρήσεων σε κάποιες τιμές και με κάποιους όρους που δεν είχαν καμία σχέση με την ελληνική κοινωνία ή με τις δυνατότητες που έχουν οι πολίτες για να μετακινηθούν».

Αυτό που είναι αυταπόδεικτο -συνέχισε ο υπουργός- είναι ότι «δυστυχώς και το ΤΑΙΠΕΔ και όσοι είχαν προγραμματίσει αυτήν την ιδιωτικοποίηση, την παραχώρηση της Εγνατίας, κινήθηκαν στο ίδιο και σε χειρότερο μοντέλο παραχώρησης από τις συμβάσεις παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητόδορμων της χώρας».

«Όλοι γνωρίζουν ότι κάθε δίμηνο-τρίμηνο είχαμε διαπραγμάτευση και διαφωνία με τους θεσμούς για την Εγνατία και όλοι γνωρίζουν ότι ακόμα και την τελευταία στιγμή -παρότι ήταν συμφωνημένο - επιχειρήθηκε να εξαιρεθεί η Εγνατία από το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα των διοδίων, που η δική μας κυβέρνηση προχωρά για υλοποίηση σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας», επισήμανε ο υπουργός.

Είπε ακόμα πως «θα είναι καλό και η Τοπική Αυτοδιοίκηση να κάνει εκείνες τις απαραίτητες διεργασίες, διάλογο, μελέτες για να είναι τεκμηριωμένες προς το ΤΑΙΠΕΔ, για να αποδείξει ότι το να εγκατασταθούν οι κλασικοί σταθμοί διοδίων που γνωρίζουμε σε διάφορες περιοχές και κυρίως κοντά στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης είναι κάτι που μάλλον δεν είναι το βέλτιστο σχέδιο και σενάριο που πρέπει να έχει κανείς και για περιβαλλοντικούς λόγους αλλά και για την κυκλοφορία και για λόγους εισόδου».

«Πρέπει δηλαδή να γίνει ένας άλλος σχεδιασμός, μια άλλη αντιμετώπιση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, αλλά είναι στην ευχέρεια του ΤΑΙΠΕΔ και όχι στην ευχέρεια της ελληνικής κυβέρνησης, που δεσμεύθηκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και για τη χωροθέτηση των σταθμών διοδίων και για το ύψος των διοδίων που έχουν βάλει στην Εγνατία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.




Επόμενο Προηγούμενο
 

Σταϊκούρας από Θεσσαλονίκη: 110 ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους τον Απρίλιο

Σταϊκούρας από Θεσσαλονίκη: 110 ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους τον Απρίλιο

16:53 15/1/2024

Συνάντηση εργασίας πραγματοποίησε σήμερα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Έκτακτη διακοπή υδροδότησης σε περιοχή του Δήμου Καλαμαριάς την Δευτέρα 15/1/2024

Έκτακτη διακοπή υδροδότησης σε περιοχή του Δήμου Καλαμαριάς την Δευτέρα 15/1/2024

15:09 15/1/2024

Έκτακτη διακοπή υδροδότησης την Δευτέρα 15/1/2024

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

15:06 15/1/2024

Δευτέρα 15/01 και Τρίτη 16/01

«Κορίτσια για σπίτι»: Έτσι είναι σήμερα η εντυπωσιακή ξανθιά παρουσιάστρια που ήταν μαζί με την Τσολάκη (pics)

«Κορίτσια για σπίτι»: Έτσι είναι σήμερα η εντυπωσιακή ξανθιά παρουσιάστρια που ήταν μαζί με την Τσολάκη (pics)

15:01 15/1/2024

Μία από τις πιο εντυπωσιακές παρουσίες των τελευταίων 20 ετών στην τηλεόραση.

Χορταίνεις όπως ποτέ, πληρώνεις λίγο: 2+1 ταβέρνες για να φας σαν βασιλιάς στις καλύτερες τιμές (pics)

Χορταίνεις όπως ποτέ, πληρώνεις λίγο: 2+1 ταβέρνες για να φας σαν βασιλιάς στις καλύτερες τιμές (pics)

00:02 15/1/2024

Κόντρα στην ακρίβεια...

Οριστικά τέλος από τον ALPHA: Η εκπομπή των μεγάλων προσδοκιών κατεβάζει ρολά

Οριστικά τέλος από τον ALPHA: Η εκπομπή των μεγάλων προσδοκιών κατεβάζει ρολά

18:54 14/1/2024

Μετά τη μικρή περίοδο χάριτος που της δόθηκε.

«Άνθρωπος είναι κι αυτός…»: Η ατάκα για τον Πέτρο Φιλιππίδη που σήκωσε άπειρη συζήτηση κι έγινε viral (vid)

«Άνθρωπος είναι κι αυτός…»: Η ατάκα για τον Πέτρο Φιλιππίδη που σήκωσε άπειρη συζήτηση κι έγινε viral (vid)

20:54 13/1/2024

Κάποιοι συμφώνησαν, κάποιοι… έκραξαν.

Τους έστειλε: Η live αντίδραση του Λάνθιμου όταν μαθαίνει πως 2 θεατές έφυγαν στα μισά του Poor Things

Τους έστειλε: Η live αντίδραση του Λάνθιμου όταν μαθαίνει πως 2 θεατές έφυγαν στα μισά του Poor Things

15:52 13/1/2024

Aπόλυτα συνειδητοποιημένος

Αποθεώνεται στα social media: Ο παίκτης που θεωρείται ήδη το μεγάλο φαβορί για να κατακτήσει το Survivor

Αποθεώνεται στα social media: Ο παίκτης που θεωρείται ήδη το μεγάλο φαβορί για να κατακτήσει το Survivor

18:54 12/1/2024

Θα αντέξει χωρίς ψηφοφορίες ως το τέλος;

«Πόσο λίγο ανδρισμό»: Το σκίτσο-φάουλ του Αρκά που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων (pic)

«Πόσο λίγο ανδρισμό»: Το σκίτσο-φάουλ του Αρκά που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων (pic)

15:32 12/1/2024

Οργή στα σχόλια.

Κλασικά Έπιπλα