Θεσσαλονίκη: Πώς θα γίνει νέο εμπορικό κέντρο… πάνω από τα τρένα!

18/10/2017 10:00    Η ΓΑΙΑΟΣΕ εκτιμά μια ιδιαίτερη ανάπτυξη στη δυτική Θεσσαλονίκη
Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ


Τη δημιουργία ενός εμπορικού κέντρου πάνω από τις αποβάθρες των τρένων, πίσω από τον επιβατικό σταθμό του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα εκτείνεται σε δυο επίπεδα και σε περίπου 100.000 τ.μ, σχεδιάζει η ΓΑΙΑΟΣΕ, στα πρότυπα ευρωπαϊκών σταθμών. Παράλληλα ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία χώρου πρασίνου στη δεξιά πλευρά του σταθμού αλλά και υπόγειο πάρκινγκ ακριβώς από κάτω. Η ΓΑΙΑΟΣΕ εκτιμά ότι η κατασκευή του εμπορικού κέντρου θα δημιουργήσει μια ιδιαίτερη ανάπτυξη στην περιοχή, θα αποτελέσει πόλο έλξης στη δυτική Θεσσαλονίκη, ενώ θα δημιουργήσει και θέσεις εργασίας.

«Τέτοιες επενδύσεις είναι βοηθητικές, ιδιαίτερα στην περιοχή. Την αναζωογονούν και εμπορικά και από την άλλη μεριά δημιουργούμε και ένα χώρο-πόλο έλξης και ανάπτυξης στη δυτική Θεσσαλονίκη, που της λείπει αυτήν τη στιγμή», δήλωσε χαρακτηριστικά μιλώντας στον «Τ.Θ.» ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ, κ. Θανάσης Σχίζας.

«Εκτιμούμε ότι δεν δημιουργεί κάποιο πρόβλημα στην περιοχή, απεναντίας δημιουργείται μια ιδιαίτερη ανάπτυξη. Επιπλέον και σε περιβαλλοντικό επίπεδο νομίζω ότι βοηθάει. Θα δημιουργήσουμε χώρους πρασίνου», πρόσθεσε ο ίδιος. Όπως εξήγησε, υπάρχει ένας χώρος περίπου 15-20 στρέμματα στα δεξιά του σταθμού (όπως τον κοιτάμε από μπροστά) και η   σκέψη είναι από κάτω να γίνει ένα υπόγειο πάρκινγκ και από πάνω χώροι πρασίνου και αυτά τα οποία προβλέπει το πολεοδομικό σχέδιο του δήμου.

Το χρονοδιάγραμμα

Σε ότι αφορά το χρονοδιάγραμμα, ο κ. Σχίζας σημείωσε ότι έχουν ξεκινήσει ήδη οι πολεοδομικές μελέτες και η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Η εκτίμηση είναι ότι μέχρι τέλος του μήνα θα κατατεθεί στο υπουργείο Μεταφορών για να ξεκινήσει ο κύκλος της διαβούλευσης με τους φορείς. Αυτό θα διαρκέσει από 45 ημέρες έως 2 μήνες. «Από κει και πέρα θα προχωρήσουμε στην ολοκλήρωση της διαδικασίας του Προεδρικού Διατάγματος και από την στιγμή που θα ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία θα δούμε πώς θα εξελιχθούν και τα έργα του Μετρό και θα προκηρύξουμε το διαγωνισμό για την ανάδειξη επενδυτή», επισημαίνει ο κ. Σχίζας. Στόχος είναι μόλις τελειώσουν τα έργα του μετρό να έχουν κλείσει όλες οι διαδικασίες, ούτως ώστε να ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής του εμπορικού, τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν σε διάστημα 2-3 χρόνων.

3 σημαντικές παρεμβάσεις στη Δυτική Θεσσαλονίκη

Ο κ. Σχίζας ανέφερε ότι γίνονται τρεις σημαντικές παρεμβάσεις στη δυτική Θεσσαλονίκη. Η μία είναι το εν λόγο εμπορικό κέντρο, πάνω από τον επιβατικό σταθμό, η άλλη είναι το μουσείο Ολοκαυτώματος στο χώρο του Παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού (σ.σ. θα δημιουργηθεί σε έκταση που διέθεσε η ΓΑΙΑΟΣΕ) και 4-5 χλμ πιο πέρα, στα Διαβατά, βρίσκεται το στρατόπεδο Γκόνου, όπου εκεί η ΓΑΙΑΟΣΕ προχωρά την ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου. «Το καθένα συνεισφέρει ανάλογα με τη δική του δυναμική στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής», τόνισε ο κ. Σχίζας αναφέροντας ότι κατ’ αρχάς θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και στο εμπορικό κέντρο και στο εμπορευματικό κέντρο.

Ερωτηθείς αν υπάρχει σχεδιασμός και για άλλα εμπορικά κέντρα σε σταθμούς, ο κ. Σχίζας είπε ότι τέτοια εποχή του χρόνου εκτιμάται ότι θα έχει γίνει διαγωνισμός και για το σταθμό του Πειραιά. Εκεί θα είναι μικρότερο το εμπορικό περίπου σε σύγκριση με αυτό που σχεδιάζεται στη Θεσσαλονίκη.

Σχετικά με την ΓΑΙΑΟΣΕ

Σημειώνεται ότι η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. είναι επιχείρηση δημόσιας ωφέλειας, με μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο,  που δραστηριοποιείται στον χώρο της ανάπτυξης και διαχείρισης  της σιδηροδρομικής ακίνητης περιουσίας καθώς και στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω ΑΠΕ. Η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. είναι ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές ακινήτων σε ολόκληρη τη χώρα και διαχειρίζεται εκτάσεις 100.000 στρεμμάτων και πλήθος κτιρίων άνω των 4500 με εμβαδόν 540.000 τ.μ. Η εταιρεία δεν χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό ή τον ΟΣΕ Α.Ε. και παρουσιάζει σημαντική κερδοφορία.



typosthes

Επόμενο Προηγούμενο
 

«Ψήνονται» νέα mall σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη

«Ψήνονται» νέα mall σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη

09:55 17/10/2017

Το σχέδιο της ΓΑΙΑΟΣΕ για τις δύο περιοχές

Πόσο θα πληρώσουμε για ρεύμα και πετρέλαιο φέτος το χειμώνα

Πόσο θα πληρώσουμε για ρεύμα και πετρέλαιο φέτος το χειμώνα

09:53 17/10/2017

Όλα τα σενάρια

2 Χειριστές ζητά ο Δήμος Τεμπών

2 Χειριστές ζητά ο Δήμος Τεμπών

09:45 17/10/2017

με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου

Ενίσχυση χιλιάδων ευρώ σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική για έργα υποδομών

Ενίσχυση χιλιάδων ευρώ σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική για έργα υποδομών

09:37 17/10/2017

έργα αποκατάστασης των ζημιών από τα έντονα καιρικά φαινόμενα

Ζητούν περισσότερα δρομολόγια του ΟΑΣΘ για μαθητές

Ζητούν περισσότερα δρομολόγια του ΟΑΣΘ για μαθητές

09:33 17/10/2017

«Οικολογία-Αλληλεγγύη»

Όποιος πρόλαβε - Δεν υπάρχει χρόνος για άλλα σχολεία στο θωρηκτό «Αβέρωφ»!

Όποιος πρόλαβε - Δεν υπάρχει χρόνος για άλλα σχολεία στο θωρηκτό «Αβέρωφ»!

09:22 17/10/2017

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού

Στην επόμενη φάση η πώληση για το Λιμάνι Θεσσαλονίκης

Στην επόμενη φάση η πώληση για το Λιμάνι Θεσσαλονίκης

09:19 17/10/2017

ΤΑΙΠΕΔ

Θεσσαλονίκη: Έρχεται η Γιορτή Καστάνου με άφθονα κάστανα, γλέντι και θέα!

Θεσσαλονίκη: Έρχεται η Γιορτή Καστάνου με άφθονα κάστανα, γλέντι και θέα!

09:16 17/10/2017

Ορεινή πεζοπορία στο «Περιαστικό δάσος» και το «Καλογερικό»

Τουλάχιστον 1.000.000 αυτοκίνητα ανακαλεί η Mercedes

Τουλάχιστον 1.000.000 αυτοκίνητα ανακαλεί η Mercedes

09:12 17/10/2017

εξαιτίας ενός ελαττώματος

Νόμος τα ισόβια για πρόκληση θανατηφόρου δυστυχήματος στη Βρετανία

Νόμος τα ισόβια για πρόκληση θανατηφόρου δυστυχήματος στη Βρετανία

09:09 17/10/2017

Η βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε..

Κλασικά Έπιπλα