Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο 1 δισ. ευρώ το κόστος για τις δύο επεκτάσεις

16/5/2018 01:01    Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος
"H Θεσσαλονίκη αλλάζει. Γίνεται μία σύγχρονη και ελκυστική μεγαλούπολη, φιλική στους πολίτες, και τους επισκέπτες της, και διεκδικεί μία προνομιακή θέση στο νέο αναπτυξιακό χάρτη της Ελλάδας και της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής" δήλωσε ο καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε, μιλώντας στο πλαίσιο των εργασιών του 2ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών, προσθέτοντας πως «με αντικειμενικότητα και ρεαλισμό, τον Νοέμβριο του 2020, η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό».

Ειδικότερα, ο κ. Μυλόπουλος, αναλύοντας το έργο και τις επεκτάσεις του, ανέφερε ότι το έργο για πρώτη φορά υλοποιείται γρήγορα, έχοντας φθάσει στο 65% της ολοκλήρωσής του, «τρέχοντας» τρεις φορές ταχύτερα την τελευταία διετία απ’ ό,τι στο παρελθόν. Όσον αφορά το μετρό Θεσσαλονίκης, από αυτό έχει ήδη ολοκληρωθεί το 100% των δίδυμων σηράγγων, το 95% των αρχαιολογικών εργασιών, ενώ ο σταθμός της Βενιζέλου θα έχει ολοκληρωθεί εντός διετίας. Σχετικά με την επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά, έχει ολοκληρωθεί το 55% του έργου.

Ο κ. Μυλόπουλος στο σημείο αυτό, σημείωσε ότι απορροφήθηκαν 200 εκατομμύρια ευρώ μόνο το 2017, γεγονός που καταδεικνύει τη δυναμική της κατασκευής του έργου. Σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, προγραμματίζονται ήδη οι επεκτάσεις του έργου: η Κυκλική Γραμμή προς τα δυτικά και η υπέργεια επέκταση της γραμμής Καλαμαριάς μέχρι το Αεροδρόμιο «Μακεδονία».

«Η επέκταση δυτικά και ανατολικά πρέπει να γίνει με τρόπο ισορροπημένο», καθώς, όπως είπε, «δυτικά υπάρχει μια μεγάλη κοινωνική πίεση λόγω της ανάπτυξης, ενώ ανατολικά οικονομική πίεση λόγω του αεροδρομίου».

Όπως εξήγησε ο κ. Μυλόπουλος, «έχουμε βελτιώσει τη γραμμή της επέκτασης: Δυτικά, με τη χάραξη μίας ημικυκλικής γραμμής, με στόχο να τονωθούν οι μεταφορές μεταξύ των δήμων, αλλά και τη σύνδεση της δυτικής Θεσσαλονίκης με το κέντρο και την ανατολική», ενώ το κόστος πρόκειται να ανέλθει συνολικά στο ένα δισεκατομμύριο.

Ανατολικά, «σχεδιάζουμε ένα έργο υπέργειο σε ύψος 5μέτρων, που θα εδράζεται επάνω σε γέφυρα, προκειμένου, να μην έχουμε το κόστος των απαλλοτριώσεων και των υπογείων έργων» ανέφερε ο κ. Μυλόπουλος. Παράλληλα, έκανε γνωστό ότι «έχει ξεκινήσει η διαβούλευση και για τις δύο γραμμές με τους δημάρχους των περιοχών». «Τελειώνοντας τη γραμμή το 2020, στόχος είναι να μην έχουμε καθυστερήσεις σε καμία προέκταση του μετρό», ξεκαθάρισε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α. Ε.

«Η Θεσσαλονίκη βλέπει για πρώτη φορά το έργο να τελειώνει. Μία τονωτική ένεση στην αυτοπεποίθηση των κατοίκων της πόλης» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Θόδωρος Παπαδόπουλος για το μετρό της Θεσσαλονίκης

Το στίγμα των έργων του μετρό της Αθήνας, έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Θόδωρος Παπαδόπουλος, μιλώντας στο πλαίσιο των εργασιών του 2ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών.

Ο κ. Παπαδόπουλος χαρακτήρισε ως «πολύ σημαντική» την επέκταση της γραμμής 3, οι εργασίες της οποίας βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, καθώς, όπως εξήγησε, θα ενώνει το λιμάνι και το αεροδρόμιο - τις δύο βασικές πύλες εισόδου στην Αττική αλλά και στη χώρα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, πρόσθεσε ότι η επέκταση θα καταστήσει τον Πειραιά σημαντικό κόμβο μετεπιβίβασης, εφόσον θα γίνει το σημείο σύνδεσης των γραμμών 1 και 3 του μετρό, του τραμ, του προαστιακού σιδηρόδρομου και του λιμανιού.

 Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, αυτή τη στιγμή, το ποσοστό της συνολικής προόδου του έργου βρίσκεται στο 67% με τα έργα πολιτικού μηχανικού να έχει έχουν ολοκληρωθεί κατά 82%, και τα ηλεκτρο-μηχανολογικά έργα (Η.Μ) με την σιδηροδρομική επιδομή, κατά 35%. Η μεγάλη κατασκευαστική εκκρεμότητα του έργου, είναι επί της ουσίας ο σταθμός του Πειραιά, ο οποίος και παρουσιάζει τις μεγαλύτερες τεχνικές δυσκολίες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, ανακοίνωσε πως οι 3 πρώτοι σταθμοί της επέκτασης (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια) θα τεθούν λειτουργία τον Ιούνιο 2019, ενώ οι 3 τελευταίοι (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), τον Ιούνιο 2021. Η επέκταση της γραμμής 3 αναμένεται να μειώσει τη χρήση των ΙΧ κατά 23.000 σε ημερήσια βάση, ενώ κάθε μέρα υπολογίζεται ότι θα πραγματοποιούνται 30.000 επιβιβάσεις. 

Επίσης, έκανε εκτενή αναφορά και στο επόμενο μεγάλο έργο της Αττικό Μετρό, τη γραμμή 4, που σε πρώτη φάση θα αναπτυχθεί στο τμήμα 'Αλσος Βεΐκου-Γουδή και θα έχει μήκος 12,8 χλμ. Όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, οι σταθμοί θα είναι εξοπλισμένοι με ειδικές θύρες επί των αποβαθρών, ενώ στη γραμμή θα λειτουργούν, 18 υπεραυτόματοι συρμοί. Το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 1,65 δισ. ευρώ, ενώ έχει προταθεί για συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ, στο πλαίσιο του ΥΜΕΠΕΡΑΑ. Για την κατασκευή της γραμμής υπάρχει εγκεκριμένη δανειακή πίστωση από την ΕΤΕπ, ύψους 730 εκατ. ευρώ. Η νέα γραμμή 4 θα εξυπηρετεί 311.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ θα δημιουργήσει συνολικά 1.500 θέσεις εργασίας. Ο εκτιμώμενος χρόνος κατασκευής είναι 96 μήνες.

Η Α' Φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας είναι σε εξέλιξη, με τις προσφυγές των ενδιαφερόμενων σχημάτων να βρίσκονται υπό εξέταση από το ΣτΕ. Ο κος Παπαδόπουλος ανακοίνωσε πως η διακήρυξη της επόμενης φάσης του διαγωνισμού, αναμένεται τον Ιούνιο 2018.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, στην πλήρη ανάπτυξή της η γραμμή 4 θα διαθέτει 33 σταθμούς, με το συνολικό κατασκευαστικό κόστος να ανέρχεται στα 2,5 δισ. ευρώ. 



 ΑΠΕ
Επόμενο Προηγούμενο
 

10 ερωτήσεις, 2 βοήθειες: Θα κάνεις το 10/10 στο κουίζ που κερδίζεις Laptop, smartwatch και ασύρματα ακουστικά;

10 ερωτήσεις, 2 βοήθειες: Θα κάνεις το 10/10 στο κουίζ που κερδίζεις Laptop, smartwatch και ασύρματα ακουστικά;

17:49 22/1/2023

Παίξε και κέρδισε!

10 ερωτήσεις, 2 βοήθειες: Στο πανεύκολο κουίζ γεωγραφίας γυμνασίου μόνο 1/100 δεν κάνει ούτε ένα λάθος! Εσύ;

10 ερωτήσεις, 2 βοήθειες: Στο πανεύκολο κουίζ γεωγραφίας γυμνασίου μόνο 1/100 δεν κάνει ούτε ένα λάθος! Εσύ;

15:26 22/1/2023

Έχεις τις γνώσεις;

Κουίζ γεωγραφίας: 3 που θα απαντήσουν σωστά 10 απλές ερωτήσεις κερδίζουν Laptop, smartwatch και σεσουάρ! Εσύ;

Κουίζ γεωγραφίας: 3 που θα απαντήσουν σωστά 10 απλές ερωτήσεις κερδίζουν Laptop, smartwatch και σεσουάρ! Εσύ;

22:36 21/1/2023

Παίξε και κέρδισε!

Αεροπλάνο, φαγητό, διαμονή: Η μόνη πόλη στην Ευρώπη που προσφέρεται για φουλ φθηνό ΣΚ με 300€

Αεροπλάνο, φαγητό, διαμονή: Η μόνη πόλη στην Ευρώπη που προσφέρεται για φουλ φθηνό ΣΚ με 300€

17:11 21/1/2023

Ιδανική για χαμηλά μπάτζετ

Quizy Live: Θα κάνεις το 10/10 στο απλό κουίζ γνώσεων που ο νικητής κερδίζει το απόλυτο Laptop;

Quizy Live: Θα κάνεις το 10/10 στο απλό κουίζ γνώσεων που ο νικητής κερδίζει το απόλυτο Laptop;

14:48 21/1/2023

Έχεις τις γνώσεις;

Τους τελείωσε με μια πρόταση: Η ατάκα – φαρμάκι του Λαζόπουλου για όσους πήγαν στην κηδεία του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου

Τους τελείωσε με μια πρόταση: Η ατάκα – φαρμάκι του Λαζόπουλου για όσους πήγαν στην κηδεία του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου

13:00 21/1/2023

Η ερώτηση που τους απηύθυνε

«Ήθελα να κρύψω ότι είμαι ωραίος»: Η απίστευτη μεταμόρφωση του Sin Boy με κοντά μαλλιά (pic)

«Ήθελα να κρύψω ότι είμαι ωραίος»: Η απίστευτη μεταμόρφωση του Sin Boy με κοντά μαλλιά (pic)

19:13 20/1/2023

Ο τράπερ πήρε τη μεγάλη απόφαση.

Quizy Live: Έχεις τις γνώσεις να κάνεις το 10/10 στο κουίζ που κερδίζεις smart tv led 32'';

Quizy Live: Έχεις τις γνώσεις να κάνεις το 10/10 στο κουίζ που κερδίζεις smart tv led 32'';

19:12 20/1/2023

Έχεις τις γνώσεις να κάνεις το 10/10 στο κουίζ

Γ. Δαρδαμανέλης: «Βρισκόμαστε πάντα σε επαγρύπνηση, είτε η κακοκαιρία επηρεάσει την πόλη μας, είτε όχι»

Γ. Δαρδαμανέλης: «Βρισκόμαστε πάντα σε επαγρύπνηση, είτε η κακοκαιρία επηρεάσει την πόλη μας, είτε όχι»

13:18 20/1/2023

Σε ετοιμότητα βρίσκεται ο μηχανισμός της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Καλαμαριάς

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

13:16 20/1/2023

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Παρασκευή 20 Ιανουαρίου, Σάββατο 21 Ιανουαρίου και Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2023

Κλασικά Έπιπλα