Νομοσχέδιο για την Παιδεία: Αγγλικά από το Νηπιαγωγείο, αλλαγές στις Πανελλαδικές

29/5/2020 12:39    Τα 15 βασικά σημεία
Δομικές αλλαγές σε όλα τα στάδια της εκπαίδευσης, από το Νηπιαγωγείο έως και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

Το νέο σχέδιο νόμου, που μεταξύ άλλων προβλέπει την επαναφορά των Λατινικών και τη μείωση των Ομάδων Προσανατολισμού (από 4 σε 3), κατατέθηκε στη Βουλή και φέρει τον τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, η γενική προσέγγιση του νομοσχεδίου είναι «από κάτω προς τα πάνω», με αλλαγές που αρχίζουν από το νηπιαγωγείο (π.χ. εισαγωγή νέων θεματικών, εισαγωγή δημιουργικών δραστηριοτήτων στα αγγλικά) και φθάνουν μέχρι τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα σύμφωνα με το iefimerida, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις που στοχεύουν στην ενίσχυση των πανεπιστημίων, όπως π.χ. η προώθηση της εξωστρέφειας των ελληνικών ΑΕΙ με την ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων και τη συνεργασία με ΑΕΙ του εξωτερικού.

Τα 15 βασικά σημεία του νομοσχεδίου για την Παιδεία

Ειδικότερα στο νομοσχέδιο προβλέπονται, μεταξύ άλλων:

Εισάγονται πιλοτικά τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων από το επόμενο σχολικό έτος (2020-21), σηματοδοτώντας τη στροφή σε ένα σύγχρονο σχολείο που δίνει έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές (από κοινού «δεξιότητες του 21ου αιώνα»).

Νέες θεματικές όπως ο εθελοντισμός, η οδική ασφάλεια, η πρόληψη από εξαρτήσεις, ο αλληλοσεβασμός και η διαφορετικότητα, η ρομποτική, η επιχειρηματικότητα, η σεξουαλική αγωγή (κάθε θεματική θα είναι σταθμισμένη με την εκπαιδευτική βαθμίδα και ηλικία των μαθητών), στοχεύουν στην ευρύτερη καλλιέργεια και διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Οι θεματικές αυτές οργανώνται σε 4 θεματικούς κύκλους (Ευ Ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία).

 Εισάγεται πιλοτικά στο νηπιαγωγείο η ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.

 Ενισχύεται η διδασκαλία της πληροφορικής, των κλασσικών γραμμάτων, της φυσικής αγωγής και των ξένων γλωσσών.

 Διευρύνονται οι μέθοδοι αποτίμησης προόδου των μαθητών, π.χ. μέσω ερευνητικών εργασιών, και αυξάνονται τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (π.χ στο Γυμνάσιο από 4 σε 7).

 Συστήνεται η τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στο Λύκειο.

 Εισάγεται η λογική του «κόντρα» μαθήματος στη Γ’ Λυκείου για την ενίσχυση της γενικής παιδείας, που θα προσμετράται στο απολυτήριο (ιστορία για τους μαθητές που επιλέγουν πρακτική κατεύθυνση και μαθηματικά για τους μαθητές που επιλέγουν θεωρητική κατεύθυνση).

 Εξορθολογίζεται η διαδικασία προαγωγής και απόλυσης μαθητών (βαθμολογική βάση του 10).

Θεσμοθετείται ένα συνεκτικό πλαίσιο για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου (βασισμένο στο τρίπτυχο «Προγραμματισμός – Αυτοαξιολόγηση – Εξωτερική Αξιολόγηση»).

Εισάγονται ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας στο σχολικό περιβάλλον (θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, εκπαιδευτικού που αναλαμβάνει την παροχή συμβουλών και παιδαγωγικής υποστήριξης προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως κρούσματα ενδοσχολικής βίας, ενώ θεσμοθετείται και ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείων).

Ενισχύεται και διευρύνεται ο θεσμός των Πρότυπων και των Πειραματικών σχολείων. Από το Σεπτέμβριο θα λειτουργούν 28 Πρότυπα και 34 Πειραματικά Σχολεία στη χώρα, ενώ προβλέπεται ακολούθως και η επέκταση του θεσμού.

Λαμβάνονται μέτρα για την αποτελεσματικότερη στελέχωση σχολικών μονάδων, όπως διπλή μοριοδότηση για τις δυσπρόσιτες περιοχές, μείωση της διάρκειας των πινάκων. Εισάγονται, τέλος, ρυθμίσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που αφορούν:

στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των πανεπιστημίων, για παράδειγμα μέσω της δυνατότητας ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων, αυτόνομα, από κάθε ΑΕΙ (και δίχως να απαιτείται έγκριση Υπουργού), της θεσμοθέτησης κοινών (joint) και διπλών (double) προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ καθώς και της θεσμοθέτησης θερινών προγραμμάτων.

στην εισαγωγή ακαδημαϊκού κριτηρίου στις μετεγγραφές, πατράλληλα με τον εξορθολογισμό των υφιστάμενων οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων.

στη διαδικασία ανάδειξης των Πρυτανικών Αρχών.





Επόμενο Προηγούμενο
 

Δέντρο καταπλάκωσε άντρα στην Καλαμαριά

Δέντρο καταπλάκωσε άντρα στην Καλαμαριά

12:55 2/10/2017

Mεταφέρθηκε διασωληνωμένος στο νοσοκομείο

Δράσεις στην Περιφερειακή Βιβλιοθήκη Χαριλάου για μικρούς και μεγάλους

Δράσεις στην Περιφερειακή Βιβλιοθήκη Χαριλάου για μικρούς και μεγάλους

21:00 1/10/2017

τον Οκτώβριο

Μπορείς να βάλεις κάμερα έξω από το διαμέρισμά σου - Οι όροι και προϋποθέσεις

Μπορείς να βάλεις κάμερα έξω από το διαμέρισμά σου - Οι όροι και προϋποθέσεις

20:55 1/10/2017

"Ναι" στις κάμερες από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων

Καταλονία - Δημοψήφισμα: Βίαιη επέμβαση της αστυνομίας στα εκλογικά κέντρα

Καταλονία - Δημοψήφισμα: Βίαιη επέμβαση της αστυνομίας στα εκλογικά κέντρα

20:45 1/10/2017

Πλαστικές σφαίρες και τραυματίες

Μέτοχοι ΟΑΣΘ: Προσφεύγουμε στο ΣΤΕ – 98 λεωφορεία λιγότερα στη Θεσσαλονίκη

Μέτοχοι ΟΑΣΘ: Προσφεύγουμε στο ΣΤΕ – 98 λεωφορεία λιγότερα στη Θεσσαλονίκη

20:36 1/10/2017

527 ευρώ το μήνα μεικτό κέρδος αναλογούσε ανά μέτοχο σύμφωνα με τον κ.Στεφανίδη

Οκτώβριος: μήνας πρόληψης κατά του καρκίνου του μαστού

Οκτώβριος: μήνας πρόληψης κατά του καρκίνου του μαστού

16:43 1/10/2017

Η σημασία της σωστής πρόληψης και έγκαιρης θεραπείας..

Ξεκινά το Erasmus για νέους επιχειρηματίες

Ξεκινά το Erasmus για νέους επιχειρηματίες

00:34 1/10/2017

πανευρωπαϊκό πρόγραμμα

Καρφιά Γαβρόγλου για θρησκευτικά: ΄΄ Η Εκκλησία δέχθηκε όλες τις αλλαγές ΄΄

Καρφιά Γαβρόγλου για θρησκευτικά: ΄΄ Η Εκκλησία δέχθηκε όλες τις αλλαγές ΄΄

00:28 1/10/2017

ο υπουργός Παιδείας

Παγκόσμια Ημέρα Χορτοφαγίας

Παγκόσμια Ημέρα Χορτοφαγίας

00:26 1/10/2017

πρωτογιορτάστηκε στις ΗΠΑ το 1977

Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων

Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων

00:25 1/10/2017

Υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1990

Κλασικά Έπιπλα