Νομοσχέδιο για την Παιδεία: Αγγλικά από το Νηπιαγωγείο, αλλαγές στις Πανελλαδικές

29/5/2020 12:39    Τα 15 βασικά σημεία
Δομικές αλλαγές σε όλα τα στάδια της εκπαίδευσης, από το Νηπιαγωγείο έως και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

Το νέο σχέδιο νόμου, που μεταξύ άλλων προβλέπει την επαναφορά των Λατινικών και τη μείωση των Ομάδων Προσανατολισμού (από 4 σε 3), κατατέθηκε στη Βουλή και φέρει τον τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, η γενική προσέγγιση του νομοσχεδίου είναι «από κάτω προς τα πάνω», με αλλαγές που αρχίζουν από το νηπιαγωγείο (π.χ. εισαγωγή νέων θεματικών, εισαγωγή δημιουργικών δραστηριοτήτων στα αγγλικά) και φθάνουν μέχρι τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα σύμφωνα με το iefimerida, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις που στοχεύουν στην ενίσχυση των πανεπιστημίων, όπως π.χ. η προώθηση της εξωστρέφειας των ελληνικών ΑΕΙ με την ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων και τη συνεργασία με ΑΕΙ του εξωτερικού.

Τα 15 βασικά σημεία του νομοσχεδίου για την Παιδεία

Ειδικότερα στο νομοσχέδιο προβλέπονται, μεταξύ άλλων:

Εισάγονται πιλοτικά τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων από το επόμενο σχολικό έτος (2020-21), σηματοδοτώντας τη στροφή σε ένα σύγχρονο σχολείο που δίνει έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές (από κοινού «δεξιότητες του 21ου αιώνα»).

Νέες θεματικές όπως ο εθελοντισμός, η οδική ασφάλεια, η πρόληψη από εξαρτήσεις, ο αλληλοσεβασμός και η διαφορετικότητα, η ρομποτική, η επιχειρηματικότητα, η σεξουαλική αγωγή (κάθε θεματική θα είναι σταθμισμένη με την εκπαιδευτική βαθμίδα και ηλικία των μαθητών), στοχεύουν στην ευρύτερη καλλιέργεια και διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Οι θεματικές αυτές οργανώνται σε 4 θεματικούς κύκλους (Ευ Ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία).

 Εισάγεται πιλοτικά στο νηπιαγωγείο η ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.

 Ενισχύεται η διδασκαλία της πληροφορικής, των κλασσικών γραμμάτων, της φυσικής αγωγής και των ξένων γλωσσών.

 Διευρύνονται οι μέθοδοι αποτίμησης προόδου των μαθητών, π.χ. μέσω ερευνητικών εργασιών, και αυξάνονται τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (π.χ στο Γυμνάσιο από 4 σε 7).

 Συστήνεται η τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στο Λύκειο.

 Εισάγεται η λογική του «κόντρα» μαθήματος στη Γ’ Λυκείου για την ενίσχυση της γενικής παιδείας, που θα προσμετράται στο απολυτήριο (ιστορία για τους μαθητές που επιλέγουν πρακτική κατεύθυνση και μαθηματικά για τους μαθητές που επιλέγουν θεωρητική κατεύθυνση).

 Εξορθολογίζεται η διαδικασία προαγωγής και απόλυσης μαθητών (βαθμολογική βάση του 10).

Θεσμοθετείται ένα συνεκτικό πλαίσιο για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου (βασισμένο στο τρίπτυχο «Προγραμματισμός – Αυτοαξιολόγηση – Εξωτερική Αξιολόγηση»).

Εισάγονται ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας στο σχολικό περιβάλλον (θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, εκπαιδευτικού που αναλαμβάνει την παροχή συμβουλών και παιδαγωγικής υποστήριξης προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως κρούσματα ενδοσχολικής βίας, ενώ θεσμοθετείται και ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείων).

Ενισχύεται και διευρύνεται ο θεσμός των Πρότυπων και των Πειραματικών σχολείων. Από το Σεπτέμβριο θα λειτουργούν 28 Πρότυπα και 34 Πειραματικά Σχολεία στη χώρα, ενώ προβλέπεται ακολούθως και η επέκταση του θεσμού.

Λαμβάνονται μέτρα για την αποτελεσματικότερη στελέχωση σχολικών μονάδων, όπως διπλή μοριοδότηση για τις δυσπρόσιτες περιοχές, μείωση της διάρκειας των πινάκων. Εισάγονται, τέλος, ρυθμίσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που αφορούν:

στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των πανεπιστημίων, για παράδειγμα μέσω της δυνατότητας ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων, αυτόνομα, από κάθε ΑΕΙ (και δίχως να απαιτείται έγκριση Υπουργού), της θεσμοθέτησης κοινών (joint) και διπλών (double) προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ καθώς και της θεσμοθέτησης θερινών προγραμμάτων.

στην εισαγωγή ακαδημαϊκού κριτηρίου στις μετεγγραφές, πατράλληλα με τον εξορθολογισμό των υφιστάμενων οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων.

στη διαδικασία ανάδειξης των Πρυτανικών Αρχών.





Επόμενο Προηγούμενο
 

Εορτή του Οσίου Ρωμανού του Μελωδού

Εορτή του Οσίου Ρωμανού του Μελωδού

00:24 1/10/2017

1 Οκτωβρίου

Αρχαιότερος από όσο πιστεύαμε ο Homo sapiens

Αρχαιότερος από όσο πιστεύαμε ο Homo sapiens

18:45 30/9/2017

Νέα ευρήματα υποδεικνύουν...

Γη και ζωή γεννήθηκαν σχεδόν ταυτόχρονα

Γη και ζωή γεννήθηκαν σχεδόν ταυτόχρονα

18:42 30/9/2017

Νέα μελέτη

ΕΟΠΥΥ: Όλα όσα αλλάζουν από την 1η Οκτωβρίου στις επισκέψεις των γιατρών

ΕΟΠΥΥ: Όλα όσα αλλάζουν από την 1η Οκτωβρίου στις επισκέψεις των γιατρών

18:35 30/9/2017

Νέα δεδομένα για τους ασφαλισμένους

Η βάση της Σούδας κυρίαρχο θέμα στη συνάντηση Τράμπ - Τσίπρα

Η βάση της Σούδας κυρίαρχο θέμα στη συνάντηση Τράμπ - Τσίπρα

18:31 30/9/2017

Τον Οκτώβριο στην Ουάσιγκτον ο πρωθυπουργός

Δωρεάν μαθήματα ιταλικών στη Βιβλιοθήκη Ανω Πόλης

Δωρεάν μαθήματα ιταλικών στη Βιβλιοθήκη Ανω Πόλης

18:24 30/9/2017

Δ. Θεσσαλονίκης

Δέσμευση για έναρξη της κατασκευής αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας-Βουλγαρίας

Δέσμευση για έναρξη της κατασκευής αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας-Βουλγαρίας

18:13 30/9/2017

Ξεκινάει άμεσα η κατασκευή

«Feelings' Stories» στο Θέατρο Σοφούλη

«Feelings' Stories» στο Θέατρο Σοφούλη

18:02 30/9/2017

Γενική είσοδος: 5 ευρώ

«Χαράτσι» στις πλαστικές σακούλες και με τη βούλα

«Χαράτσι» στις πλαστικές σακούλες και με τη βούλα

17:58 30/9/2017

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως

Σε δίκη 5 του Δήμου Θεσσαλονίκης για διαγωνισμούς καθαριότητας

Σε δίκη 5 του Δήμου Θεσσαλονίκης για διαγωνισμούς καθαριότητας

17:55 30/9/2017

υποθέσεις που αφορούσαν την επισκευή 961 κάδων απορριμμάτων

Κλασικά Έπιπλα