Νομοσχέδιο για την Παιδεία: Αγγλικά από το Νηπιαγωγείο, αλλαγές στις Πανελλαδικές

29/5/2020 12:39    Τα 15 βασικά σημεία
Δομικές αλλαγές σε όλα τα στάδια της εκπαίδευσης, από το Νηπιαγωγείο έως και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

Το νέο σχέδιο νόμου, που μεταξύ άλλων προβλέπει την επαναφορά των Λατινικών και τη μείωση των Ομάδων Προσανατολισμού (από 4 σε 3), κατατέθηκε στη Βουλή και φέρει τον τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, η γενική προσέγγιση του νομοσχεδίου είναι «από κάτω προς τα πάνω», με αλλαγές που αρχίζουν από το νηπιαγωγείο (π.χ. εισαγωγή νέων θεματικών, εισαγωγή δημιουργικών δραστηριοτήτων στα αγγλικά) και φθάνουν μέχρι τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα σύμφωνα με το iefimerida, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις που στοχεύουν στην ενίσχυση των πανεπιστημίων, όπως π.χ. η προώθηση της εξωστρέφειας των ελληνικών ΑΕΙ με την ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων και τη συνεργασία με ΑΕΙ του εξωτερικού.

Τα 15 βασικά σημεία του νομοσχεδίου για την Παιδεία

Ειδικότερα στο νομοσχέδιο προβλέπονται, μεταξύ άλλων:

Εισάγονται πιλοτικά τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων από το επόμενο σχολικό έτος (2020-21), σηματοδοτώντας τη στροφή σε ένα σύγχρονο σχολείο που δίνει έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές (από κοινού «δεξιότητες του 21ου αιώνα»).

Νέες θεματικές όπως ο εθελοντισμός, η οδική ασφάλεια, η πρόληψη από εξαρτήσεις, ο αλληλοσεβασμός και η διαφορετικότητα, η ρομποτική, η επιχειρηματικότητα, η σεξουαλική αγωγή (κάθε θεματική θα είναι σταθμισμένη με την εκπαιδευτική βαθμίδα και ηλικία των μαθητών), στοχεύουν στην ευρύτερη καλλιέργεια και διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Οι θεματικές αυτές οργανώνται σε 4 θεματικούς κύκλους (Ευ Ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία).

 Εισάγεται πιλοτικά στο νηπιαγωγείο η ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.

 Ενισχύεται η διδασκαλία της πληροφορικής, των κλασσικών γραμμάτων, της φυσικής αγωγής και των ξένων γλωσσών.

 Διευρύνονται οι μέθοδοι αποτίμησης προόδου των μαθητών, π.χ. μέσω ερευνητικών εργασιών, και αυξάνονται τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (π.χ στο Γυμνάσιο από 4 σε 7).

 Συστήνεται η τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στο Λύκειο.

 Εισάγεται η λογική του «κόντρα» μαθήματος στη Γ’ Λυκείου για την ενίσχυση της γενικής παιδείας, που θα προσμετράται στο απολυτήριο (ιστορία για τους μαθητές που επιλέγουν πρακτική κατεύθυνση και μαθηματικά για τους μαθητές που επιλέγουν θεωρητική κατεύθυνση).

 Εξορθολογίζεται η διαδικασία προαγωγής και απόλυσης μαθητών (βαθμολογική βάση του 10).

Θεσμοθετείται ένα συνεκτικό πλαίσιο για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου (βασισμένο στο τρίπτυχο «Προγραμματισμός – Αυτοαξιολόγηση – Εξωτερική Αξιολόγηση»).

Εισάγονται ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας στο σχολικό περιβάλλον (θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, εκπαιδευτικού που αναλαμβάνει την παροχή συμβουλών και παιδαγωγικής υποστήριξης προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως κρούσματα ενδοσχολικής βίας, ενώ θεσμοθετείται και ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείων).

Ενισχύεται και διευρύνεται ο θεσμός των Πρότυπων και των Πειραματικών σχολείων. Από το Σεπτέμβριο θα λειτουργούν 28 Πρότυπα και 34 Πειραματικά Σχολεία στη χώρα, ενώ προβλέπεται ακολούθως και η επέκταση του θεσμού.

Λαμβάνονται μέτρα για την αποτελεσματικότερη στελέχωση σχολικών μονάδων, όπως διπλή μοριοδότηση για τις δυσπρόσιτες περιοχές, μείωση της διάρκειας των πινάκων. Εισάγονται, τέλος, ρυθμίσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που αφορούν:

στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των πανεπιστημίων, για παράδειγμα μέσω της δυνατότητας ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων, αυτόνομα, από κάθε ΑΕΙ (και δίχως να απαιτείται έγκριση Υπουργού), της θεσμοθέτησης κοινών (joint) και διπλών (double) προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ καθώς και της θεσμοθέτησης θερινών προγραμμάτων.

στην εισαγωγή ακαδημαϊκού κριτηρίου στις μετεγγραφές, πατράλληλα με τον εξορθολογισμό των υφιστάμενων οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων.

στη διαδικασία ανάδειξης των Πρυτανικών Αρχών.





Επόμενο Προηγούμενο
 

Το προφίλ της Ελληνίδας κακοποιημένης γυναίκας

Το προφίλ της Ελληνίδας κακοποιημένης γυναίκας

13:27 19/9/2017

Τα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας αυξάνονται συνεχώς

«Πατρίδας Αρωθυμία»- Μνήμες του Πόντου στον δήμο Παύλου Μελά

«Πατρίδας Αρωθυμία»- Μνήμες του Πόντου στον δήμο Παύλου Μελά

13:03 19/9/2017

«Σεπτέμβριος όπως … Πολιτισμός»

Εγκαινιάζεται η τριμερής έκθεση «Κοινοί Ιεροί Τόποι στα Βαλκάνια και στη Μεσόγειο»

Εγκαινιάζεται η τριμερής έκθεση «Κοινοί Ιεροί Τόποι στα Βαλκάνια και στη Μεσόγειο»

12:30 19/9/2017

το Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου

Έκτακτες διακοπές νερού σε Πολίχνη και Πυλαία

Έκτακτες διακοπές νερού σε Πολίχνη και Πυλαία

12:27 19/9/2017

ΕΥΑΘ

Φιλανθρωπικό μπάρμπεκιου στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή

Φιλανθρωπικό μπάρμπεκιου στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή

12:07 19/9/2017

«BBQ στο Αγρόκτημα»

Πλήγμα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»

Πλήγμα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»

12:03 19/9/2017

σε σύγκρουση κυβέρνηση και Fraport

Ανοίγει ο δρόμος για λειτουργία νέων ΚΤΕΟ μέσα στις... γειτονιές

Ανοίγει ο δρόμος για λειτουργία νέων ΚΤΕΟ μέσα στις... γειτονιές

11:52 19/9/2017

Σαφείς κίνδυνοι περιβαλλοντικής υποβάθμισης του αστικού ιστού

Σε έξαρση η ιλαρά!

Σε έξαρση η ιλαρά!

11:44 19/9/2017

ΚΕΕΛΠΝΟ

Οι παράμετροι του ΟΗΕ για την επίλυση του Κυπριακού

Οι παράμετροι του ΟΗΕ για την επίλυση του Κυπριακού

11:41 19/9/2017

Συνάντηση Αναστασιάδη με τον γ.γ. του ΟΗΕ στις 22 Σεπτεμβρίου

Ανοίγει ξανά ο φάκελος για τα βασανιστήρια στον Βαγγέλη Γιακουμάκη

Ανοίγει ξανά ο φάκελος για τα βασανιστήρια στον Βαγγέλη Γιακουμάκη

11:03 19/9/2017

που βρέθηκε νεκρός στις αρχές του 2015

Κλασικά Έπιπλα