Μετρό, Flyover, ΟΑΣΘ, και αντιπλημμυρικά στη συνάντηση Καραμανλή-Τζιτζικώστα

29/1/2021 13:09     Περιφέρεια
Τα έργα του Μετρό της Θεσσαλονίκης, της κατασκευής του οδικού άξονα flyover και της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Έδεσσας, καθώς και η κατάσταση στον ΟΑΣΘ και τα αντιπλημμυρικά έργα στις Σέρρες βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, στην έδρα της Περιφέρειας στη Θεσσαλονίκη. 

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, ότι από την πλευρά του υπουργείου και της Περιφέρειας έχει γίνει επίσημα η πρόταση να ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης τα έργα της παράκαμψης των Γιαννιτσών και του τμήματος Μαυροβούνι - Έδεσσα. Υπογράμμισε, παράλληλα, ότι όταν δημοπρατούνται ή εξαγγέλλονται τα έργα θα πρέπει να υπάρχει η απαιτούμενη χρηματοδότηση και πρόσθεσε: «εδώ λοιπόν η κυβέρνηση έχει αποφασίσει ότι το έργο αυτό είναι ένα από τα κεντρικά έργα τα οποία πρέπει να γίνουν».

Σχετικά με τον οδικό άξονα flyover, ο κ. Τζιτζικώστας γνωστοποίησε ότι «η διαδικασία προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς» και δήλωσε αισιόδοξος ότι μέχρι το 2026 η Θεσσαλονίκη θα έχει αποκτήσει έναν σύγχρονο παράλληλο αυτοκινητόδρομο που θα ενισχύσει την κυκλοφορία της σημερινής περιφερειακής οδού. Για το Μετρό ανέφερε ότι «το επόμενο διάστημα θα ενταθούν οι εργασίες προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος του 2023». Επ αυτού, ο υπουργός τόνισε πως «έχει ληφθεί μια απόφαση η οποία ακούει σε ένα σύνθημα, σε μια πραγματικότητα: εμείς θέλουμε και αρχαία και μετρό» και σημείωσε: «ας αφήσουμε τις διχόνοιες του παρελθόντος. Για πρώτη φορά νομίζω η Περιφέρεια, το ΤΕΕ, ο Δήμος η κυβέρνηση έχουν συμφωνήσει στη λύση της απόσπασης και της επανατοποθέτησης. Μερικοί ακόμη έχουν αντίθετες απόψεις περιμένουμε την απόφαση του ΣτΕ και είμαστε αισιόδοξοι ότι θα βρεθεί μια οριστική λύση ως προς το Μετρό της Θεσσαλονίκης και αυτό είναι ένα έργο που έχει ταλαιπωρήσει τους Θεσσαλονικείς για πολλά χρόνια και θα βρει το δρόμο του».

Για την κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι όταν ο ίδιος ανέλαβε το υπουργείο «η Θεσσαλονίκη είχε 235 λεωφορεία ενώ σήμερα έχει 450», αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση πάνω 80%. Επιπλέον σχολίασε ότι έχουν δοθεί δρομολόγια στα ΚΤΕΛ ενώ ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη η μεταρρύθμιση της εκμίσθωσης λεωφορείων με το σύστημα του leasing. «Έχουμε όμως αρκετά βήματα να κάνουμε γιατί ξέρουμε ότι ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και πρέπει να βελτιώνουμε καθημερινά τις συγκοινωνίες στην πόλη της Θεσσαλονίκης» υπογράμμισε.

Αναφερόμενος στα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας επισήμανε ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δημιουργεί στις Σέρρες ένα μάστερ πλαν για όλη την αντιπλημμυρική προστασία του νομού Σερρών, ώστε να δοθούν λύσεις στα προβλήματα που έχουν να κάνουν με τον ποταμό Στρυμόνα και τη λίμνη Κερκίνη.

Από την πλευρά του ο κ. Τζιτζικώστας ανακοίνωσε ότι προχωράει το έργο της σύνδεσης του σιδηρόδρομου Αθήνα- Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες και εκτίμησε ότι θα παραδοθεί προς χρήση σε 1,5 χρόνο. Για το έργο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης- Έδεσσας, επισήμανε ότι η Έδεσσα είναι η μόνη πρωτεύουσα νομού που σήμερα δεν συνδέεται με εθνικό δρόμο με τη Θεσσαλονίκη και σχολίασε ότι το έργο πλέον μπαίνει σε ράγες υλοποίησης καθώς ανακοινώνεται, ανεξάρτητα από το χρηματοδοτικό εργαλείο που θα επιλεγεί, ότι το έργο που θα προχωρήσει και θα υλοποιηθεί. Σχετικά με το Παιδιατρικό νοσοκομείο στο Φίλυρο σημείωσε ότι «η Περιφέρεια μαζί με το υπουργείο Υποδομών προχωράει στην αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού δικτύου προκειμένου όταν το νοσοκομείο αυτό ολοκληρωθεί να είναι έτοιμο να εξυπηρετήσει το οδικό δίκτυο, τον κόσμο, τους πολίτες. Ταυτόχρονα συζητάμε τη νέα χάραξη ενός νέου δρόμου που θα συνδέσει από την εξωτερική περιφερειακή το νέο παιδιατρικό νοσοκομείο για τη διευκόλυνση όλων των ασθενών».

Αναφερόμενος, άλλωστε, στον δυτικό προαστιακό σιδηρόδρομο της Θεσσαλονίκης, είπε ότι συμφώνησε με τον υπουργό την έναρξη των διαδικασιών και τόνισε: «οι προμελέτες υπάρχουν, θα ξεκινήσουμε σύντομα τις μελέτες και ο τελικός στόχος είναι η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ενα σύγχρονο σιδηρόδρομο για τη Δυτική πλευρά της πόλης». Για την ενίσχυση, τέλος, των επιχειρήσεων, γνωστοποίησε ότι πέραν των επιχειρήσεων που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα «Διέξοδος» γίνονται προσπάθειες αναζήτησης περισσότερων κονδυλίων από το νέο ΕΣΠΑ για την στήριξη των μικρότερων, των πολύ μικρών επιχειρήσειων.



Επόμενο Προηγούμενο
 

Ανέφικτο το POS στα πανηγύρια - Έλεγχοι στην Κεντρική Μακεδονία

Ανέφικτο το POS στα πανηγύρια - Έλεγχοι στην Κεντρική Μακεδονία

01:56 12/9/2017

Σειρά ζητημάτων

Οι Έλληνες κρύβουν…στα στρώματα 38 δις ευρώ μετρητά

Οι Έλληνες κρύβουν…στα στρώματα 38 δις ευρώ μετρητά

01:52 12/9/2017

Τράπεζα της Ελλάδος

Την Θεσσαλονίκη επισκέπτεται για 2 μέρες ο Θεοδωράκης

Την Θεσσαλονίκη επισκέπτεται για 2 μέρες ο Θεοδωράκης

01:49 12/9/2017

Αναλυτικά το πρόγραμμα του

Ορατός ο κίνδυνος για αποσύρσεις φαρμάκων από τα νοσοκομεία

Ορατός ο κίνδυνος για αποσύρσεις φαρμάκων από τα νοσοκομεία

01:45 12/9/2017

Κρυμμένο rebate στο... rebate, απειλεί τη νοσοκομειακή αγορά

ΙΣΑ: Το σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας καταρρέει πριν ακόμα ξεκινήσει

ΙΣΑ: Το σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας καταρρέει πριν ακόμα ξεκινήσει

01:42 12/9/2017

Ιατρικός Σύλλογος Αθηνων

Τουρκικές παραβιάσεις: Οι Τούρκοι

Τουρκικές παραβιάσεις: Οι Τούρκοι "ζεσταίνουν" το κλίμα στο Αιγαίο

01:37 12/9/2017

Η ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ

Καμμένος απο ΔΕΘ: Οι Ένοπλες Δυνάμεις ήταν και θα είναι πάντα δίπλα στον πολίτη

Καμμένος απο ΔΕΘ: Οι Ένοπλες Δυνάμεις ήταν και θα είναι πάντα δίπλα στον πολίτη

01:35 12/9/2017

ΦΩΤΟ

Και αέριο και ρεύμα «όλα σε ένα»

Και αέριο και ρεύμα «όλα σε ένα»

01:32 12/9/2017

Τα σχέδια της εταιρείας Αερίου Θεσσαλίας-Θεσσαλονίκης...

Ποιοι δικαιούνται φοιτητικό επίδομα 1.000 ευρώ

Ποιοι δικαιούνται φοιτητικό επίδομα 1.000 ευρώ

01:29 12/9/2017

Οι όροι, ιο προϋποθέσεις και η διαδικασία

Πόσο κοστίζει η σχολική λίστα

Πόσο κοστίζει η σχολική λίστα

01:27 12/9/2017

ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΝΑΛΩΤΕΣ

Κλασικά Έπιπλα