Πλήγμα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»

19/9/2017 12:03    σε σύγκρουση κυβέρνηση και Fraport
Μία εργολαβία ύψους 2,5 εκατ. ευρώ οδηγεί σε σύγκρουση την κυβέρνηση και τη Fraport. Aυτό είναι το διακύβευμα των εργασιών στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», από το οποίο κάθε πλευρά «ξιφουλκεί» εναντίον της άλλης. Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης έχει δραματοποιήσει την κατάσταση, αναφέροντας απώλεια εκατοντάδων εκατ. ευρώ από τα κοινοτικά προγράμματα σε ένα έργο, όμως, που δεν ξεπερνά τα 20 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, το έργο της δημιουργίας του νέου διαδρόμου προσ-/απογείωσης αεροσκαφών, γνωστός στους ειδικούς ως 10-28, έχει δύο εργολαβίες. Η πρώτη αφορά την επέκταση του διαδρόμου (μέσα στη θάλασσα) και η δεύτερη είναι η αναβάθμιση του ασφαλτοτάπητα.

Την πρώτη εργολαβία, ύψους 115 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ), έχει αναλάβει ο όμιλος Ελλάκτωρ, υλοποιείται κανονικά και θα ολοκληρωθεί στο 100% του αντικειμένου.

Η δεύτερη εργολαβία είναι ύψους 20,5 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ) και την έχει αναλάβει ο όμιλος J&P Avax (ΕΤΕΘ). Το διαφιλονικούμενο αντικείμενο του έργου αφορά την αναβάθμιση του ασφαλτοτάπητα στο σημείο διασταύρωσης των δύο διάδρομων προσ-/απογείωσης των αεροσκαφών του αερολιμένα και είναι ύψους 2,5 εκατ. ευρώ. Αντιστοιχεί, δηλαδή, μόλις στο 12% της εργολαβίας ή στο 0,4% του συνολικού έργου. Είναι, επομένως, υπερβολές του υπουργού Χρ. Σπίρτζη τα περί επιστροφών στην Ε.Ε. εκατοντάδων εκατ. ευρώ και αποζημιώσεων άλλων τόσων εκατοντάδων εκατ. ευρώ στους εργολάβους από ένα έργο συνολικού ύψους 135 εκατ. ευρώ, ενώ η συγκεκριμένη εργολαβία μόλις που ξεπερνά τα 20 εκατ. ευρώ.

Οι άνθρωποι της Fraport αναφέρουν ακόμη ότι επειδή η μείωση του αντικειμένου της εργολαβίας είναι λιγότερο από 20%, ο ανάδοχος δεν δικαιούται αποζημίωσης βάσει της ελληνικής νομοθεσίας. Αυτό έχει παραδεχθεί δημοσίως και ο εκπρόσωπος της ΕΤΕΘ. Τα στελέχη της Fraport παραδέχονται ότι για το θέμα πριν από την ανάληψη του αεροδρομίου δεν είχαν άποψη. Ηταν ένα έργο που αφορούσε το ελληνικό Δημόσιο και όχι την εταιρεία, λένε χαρακτηριστικά. Θεωρούσαν επιβεβλημένο το έργο και απλώς συντάχθηκαν με τους φορείς της βόρειας Ελλάδας για μετάθεση των έργων κατά τη χειμερινή σεζόν, έτσι ώστε να μην επιβαρυνθεί η πιο σημαντική θερινή σεζόν. Αναλαμβάνοντας τη διαχείριση του αερολιμένα, η Fraport διαπίστωσε ότι οι όροι ασφάλειας στις προσ/απογειώσεις των αεροσκαφών τηρούνται ακόμη και με τον παλαιό ασφαλτοτάπητα στο συγκεκριμένο σημείο. «Σε άλλη περίπτωση, δεν θα συζητούσαμε την αναβολή του έργου, ακόμη και αν η οικονομική ζημία ήταν μεγαλύτερη από αυτήν που προδιαγράφεται σήμερα», παραδέχεται στέλεχος της επιχείρησης.

Ωστόσο, θεωρώντας ότι «η διασταύρωση μπορεί ν’ αντέξει» ακόμη και 20 χρόνια χρήσης, η Fraport δεν θέλει να ζημιωθεί. Η κίνηση στον αερολιμένα έχει αυξηθεί κατά 13% φέτος και κατά 25% από τις αφίξεις αλλοδαπών. Εκείνο που φοβάται περισσότερο η επιχείρηση δεν είναι η μείωση της κίνησης επιβατών, αλλά η ζημία που μπορεί να γίνει με τη φυγή των μεγάλων εταιρικών πελατών προς τρίτα αεροδρόμια.



thessalonikipress

Επόμενο Προηγούμενο
 

Ο καιρός σήμερα στην Καλαμαριά

Ο καιρός σήμερα στην Καλαμαριά

02:17 11/10/2017

Τετάρτη 11 Οκτωβρίου

Εορτή του Αγίου Φιλίππου του Αποστόλου

Εορτή του Αγίου Φιλίππου του Αποστόλου

02:07 11/10/2017

11 Οκτωβρίου

Διεθνής Ημέρα Κοριτσιού

Διεθνής Ημέρα Κοριτσιού

02:03 11/10/2017

ΟΗΕ

Παγκόσμια Ημέρα Παχυσαρκίας

Παγκόσμια Ημέρα Παχυσαρκίας

02:01 11/10/2017

Παγκόσμια Ομοσπονδία Παχυσαρκίας (WOF)

Εξαρθρώθηκε σπείρα που κατηγορείται για 20 κλοπές στην Καλαμαριά

Εξαρθρώθηκε σπείρα που κατηγορείται για 20 κλοπές στην Καλαμαριά

20:30 10/10/2017

δράστες ηλικίας 25, 22, 22 και 41 ετών

Θεσσαλονίκη: Δωρεάν σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

Θεσσαλονίκη: Δωρεάν σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

20:18 10/10/2017

Εκπαιδευτικό Κέντρο Υποστήριξης Ζωής

2 Κοινωνικοί Φροντιστές ζητούνται στον Δήμο Παύλου Μελά

2 Κοινωνικοί Φροντιστές ζητούνται στον Δήμο Παύλου Μελά

20:16 10/10/2017

Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου

Επιστημονικούς και Εργαστηριακούς Συνεργάτες ζητεί το Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης

Επιστημονικούς και Εργαστηριακούς Συνεργάτες ζητεί το Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης

20:12 10/10/2017

με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαιίου ορισμένου χρόνου

Τα κακά και τα χειρότερα σενάρια για τη θέρμανσή μας

Τα κακά και τα χειρότερα σενάρια για τη θέρμανσή μας

20:06 10/10/2017

χειμώνας βαρύς

Από τη 13η σύνταξη στο … 13ο επίδομα

Από τη 13η σύνταξη στο … 13ο επίδομα

20:02 10/10/2017

Όλα τα σενάρια για τη διάθεση του «υπερ-πλεονάσματος»

Κλασικά Έπιπλα