Αισιόδοξα μηνύματα από την κυβέρνηση για τα υδροπλάνα, βάζουν την επένδυση σε τροχιά υλοποίησης.
Το σχέδιο νόμου που έμεινε κολλημένο από τον Σεπτέμβριο του 2016, βάζοντας φρένο στις επενδύσεις, βρίσκεται στο στάδιο των υπογραφών από τους συναρμόδιους υπουργούς και πρόκειται να φτάσει στη Βουλή ακόμη και μέσα στην εβδομάδα. Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να ξαναπετάξουν την ερχόμενη σεζόν τα υδροπλάνα, μια δεκαετία μετά το άδοξο τέλος της πρώτης επιχειρηματικής απόπειρας.
Οπως αποδείχθηκε από την πραγματικότητα, καθώς τα υδροπλάνα παρέμειναν καθηλωμένα, το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο (Ν. 4146/2013) δεν ευνόησε την απογείωση της δραστηριότητας. Η γραφειοκρατία, κυρίως στο επίπεδο των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων, οι δικαστικές εμπλοκές, αλλά και οι... πιέσεις ανταγωνιστικών κλάδων έχουν καθυστερήσει τη δημιουργία ενός έστω υποτυπώδους δικτύου υδατοδρομίων.
Από τις 25 αιτήσεις που έχουν υποβληθεί, μόλις τρία υδατοδρόμια έχουν μέχρι σήμερα αδειοδοτηθεί, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα.
Το πράσινο φως από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Πατρών για την προκήρυξη του διαγωνισμού για την εκμετάλλευση και λειτουργία του υδατοδρομίου Πατρών αναμένεται να δοθεί στις αρχές της εβδομάδας. Εφόσον οι διαδικασίες δεν φρενάρουν σε δικαστικές εμπλοκές, τότε ο ανάδοχος για το «μητροπολιτικό» αεροδρόμιο του Ιονίου θα αναδειχθεί ως το τέλος Αυγούστου. Εν τω μεταξύ, είναι εφικτό ως τον ερχόμενο Μάρτιο να έχουν αδειοδοτηθεί τα υδατοδρόμια Κεφαλλονιάς, Λευκάδας, Ιθάκης και Μεγανησίου, με την προϋπόθεση ότι οι δημόσιοι φορείς προχωρήσουν εγκαίρως τις επενδύσεις στον απαιτούμενο εξοπλισμό.
fpress