ΟΑΣΘ - Σημαντικές παραλείψεις στη διαχείριση του στόλου κατέγραψε η νέα διοίκηση

5/7/2018 18:28    συνέντευξη Τύπου
Σημαντικές παραλείψεις ως προς την διαχείριση του στόλου του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) από την προηγούμενη διοίκηση διαπίστωσε η σημερινή μεταβατική διοίκηση του Οργανισμού, η οποία παρουσίασε, σε συνέντευξη Τύπου, τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα της απογραφής και της έρευνας που έχει ξεκινήσει, προκειμένου να διαπιστώσει την λειτουργικότητα και τις ανάγκες που υπάρχουν.

Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, υποστήριξε ότι ο στόλος των λεωφορείων ήταν αντικείμενο μίας ιδιότυπης διαχείρισης, η οποία έχει δημιουργήσει σοβαρά ερωτήματα σε σχέση με την ανάγκη διαφανούς αξιοποίησης των πάγιων στοιχείων του οργανισμού, ενώ άφησε αιχμές για μερίδα μετόχων και εργαζομένων που συνδέονται με το καθεστώς της προηγούμενης διοίκησης και έχουν «επιλεκτική συγγένεια με πρόσωπα της τότε κυβέρνησης, που έχουν όνομα και επίθετο».

Από την απογραφή προκύπτει ότι η νέα διοίκηση παρέλαβε έναν στόλο λεωφορείων σε πρόωρη γήρανση, που σε μεγάλο βαθμό δεν υποβάλλονταν σε συντηρήσεις, ή ανατάξεις, για διάστημα πολλών χρόνων, με αποτέλεσμα η πόλη της Θεσσαλονίκης να στερηθεί έναν σημαντικό αριθμό οχημάτων που θα εξυπηρετούσαν τις ανάγκες του πληθυσμού της, αλλά και να ζημιωθεί κατά εκατομμύρια ο ΟΑΣΘ από την μη αξιοποίησή του. Κατά την ίδια περίοδο που εκκρεμούσαν τέτοια θέματα διαχείρισης των λεωφορείων -παράλληλα με τους απλήρωτους εργαζόμενους- για τα έτη 2015-2017 είχαν καταβληθεί στους μετόχους του οργανισμού περί τα 36 εκατομμύρια ευρώ. 

Πιο συγκεκριμένα, από την απογραφή που διενεργήθηκε από γραφείο ορκωτών ελεγκτών, εμφανίζονται 622 λεωφορεία, από τα οποία διαπιστώθηκε ότι μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την εξυπηρέτηση του κοινού μόνο τα 245, ακόμη και αυτά με σημαντικά προβλήματα (σημειώνεται ότι σήμερα κυκλοφορούν στην πόλη 350 οχήματα). Σύμφωνα με άλλη επιτροπή που ορίστηκε για να καταμετρήσει τα ποσοστά ακινησίας του στόλου, για το διάστημα από 25/7/2017 έως 31/1/2018, χάθηκαν 47.446 μέρες κυκλοφορίας των λεωφορείων (προσθετικά για το κάθε όχημα). Από έγγραφα, δε, των διευθύνσεων του ΟΑΣΘ, την τελευταία περίοδο πριν την ανάληψη καθηκόντων της σημερινής διοίκησης, διαπιστώθηκε μακροχρόνια έλλειψη προληπτικής συντήρησης, ελλείψεις ανταλλακτικών και δυσκολίες προμηθειών, εξαιτίας των χρεών προς τους προμηθευτές, έλλειψη τεχνιτών για την συντήρηση και καθυστέρηση της διαδικασίας προμήθειας και ανανέωσης του ηλεκτρονικού εξοπλισμού των αμαξοστασίων.

«Την ίδια περίοδο που οι εργαζόμενοι παρέμεναν απλήρωτοι για τα έτη 2015, 2016 και 2017 είχαν καταβληθεί στους μετόχους 35,9 εκατομμύρια ευρώ. Γιατί; Ποια είναι η προτεραιότητα, αυτό είναι ένα ζήτημα προτεραιότητας» είπε ο κ.Παππάς και πρόσθεσε ότι η σημερινή διοίκηση προχώρησε και σε μία ακόμη ιστορική διαδρομή στη διαχείριση του στόλου, από την οποία προέκυψαν και άλλα στοιχεία, που εγείρουν ερωτήματα ως προς τις επιλογές της προηγούμενης διοίκησης, και για αυτό η συγκεκριμένη έρευνα θα συνεχιστεί.

Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι λεωφορεία που είχαν αποσβεστεί λογιστικά, ηλικίας 12 ή 15 ετών, εκποιήθηκαν είτε ως λειτουργικά (πώληση σε ΚΤΕΛ και αυτοκινητιστές) ή ως άχρηστο υλικό (scrap), «μεγάλο μέρος του οποίου σε έναν αγοραστή». Πιο ειδικά, στην περίοδο 2000-2016 εκποιήθηκαν- αποσύρθηκαν από τον ΟΑΣΘ 399 λεωφορεία, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων (80%) ήταν ηλικίας 12 ετών. Σύμφωνα με τον Στέλιο Παππά, από την συνεργασία με την ΕΛΒΟ διαπιστώθηκε ότι τα συγκεκριμένα οχήματα θα μπορούσαν να αναταχθούν και να προσφέρουν, τουλάχιστον για μία τριετία (εγγυημένη) ή και περισσότερο, τις υπηρεσίες τους, με ένα μέσο κόστος 15.000 ευρώ ανά λεωφορείο. «Αυτό σημαίνει ότι ο στόλος (399 που αποσύρθηκαν) θα κόστιζε 6 εκατομμύρια ευρώ, προσφέροντας πάνω από 360.000 μέρες εργασίας, αν αξιοποιούνταν. Αν υπολογίσουμε ότι το κάθε λεωφορείο προσφέρει έσοδο 500-600 ευρώ ημερησίως, αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαν να αποφέρουν στην τριετία 180-220 εκατομμύρια ευρώ. Αντί αυτής της επιλογής επελέγη η εκποίηση. Όμως αυτή η επιλογή δημιουργεί πολλά ερωτηματικά. Ήταν ένα πρόβλημα επιχειρηματικής διορατικότητας ή κάτι άλλο;» αναρωτήθηκε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, και ξεκαθάρισε ότι τα ερωτήματα αυτά αναμένεται να απαντηθούν στο μέλλον. «Τα λεωφορεία που έχουν περάσει από τον οργανισμό ξεπερνούν τα 1.000 και πρέπει να τα δούμε ένα προς ένα, καθώς και εάν αυτές οι συναλλαγές ήταν διαφανείς ή όχι» τόνισε.



ΑΠΕ

Επόμενο Προηγούμενο
 

Επίσημο: Αυτές οι συσκευές μπαίνουν σε lockdown καθημερινά 18:00-21:00 για να βγει ο χειμώνας

Επίσημο: Αυτές οι συσκευές μπαίνουν σε lockdown καθημερινά 18:00-21:00 για να βγει ο χειμώνας

19:24 30/10/2022

Τι τονίζουν οι ενεργειακοί επιθεωρητές.

Πέτρος Φιλιππίδης: Εγκατέλειψε την Αθήνα και ζει στην απομόνωση – Αυτός είναι ο νέος τόπος κατοικίας του

Πέτρος Φιλιππίδης: Εγκατέλειψε την Αθήνα και ζει στην απομόνωση – Αυτός είναι ο νέος τόπος κατοικίας του

19:06 30/10/2022

Πού ζει πλέον ο ηθοποιός.

Ουρές για να το γευτούν: Το μεγαλύτερο πιτόγυρο στην Ελλάδα με τη γεύση που σε τρελαίνει (Pics)

Ουρές για να το γευτούν: Το μεγαλύτερο πιτόγυρο στην Ελλάδα με τη γεύση που σε τρελαίνει (Pics)

13:12 30/10/2022

Τελικά κάποιες φορές το μέγεθος μετράει…

Τα 3 ζώδια που δεν συγχωρούν ποτέ την απιστία

Τα 3 ζώδια που δεν συγχωρούν ποτέ την απιστία

13:03 30/10/2022

Αν το μάθουν, την έβαψες.

Κάτω από 2 λάθη, εύγε: 1/2 Έλληνες δεν γνωρίζει αν αυτές οι 10 σπουδαίες προσωπικότητες ζουν ή όχι! Εσύ;

Κάτω από 2 λάθη, εύγε: 1/2 Έλληνες δεν γνωρίζει αν αυτές οι 10 σπουδαίες προσωπικότητες ζουν ή όχι! Εσύ;

23:58 29/10/2022

Και σημαιοφόρος να ήσουν, εδώ οι σχολικές γνώσεις δεν μετρούν

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

19:05 29/10/2022

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Παρασκευή 28 Οκτωβρίου, Σάββατο 29 Οκτωβρίου και Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2022

Ανέβηκε χθες και σαρώνει: Δες απόψε την ταινιάρα του Netflix που πάει για 3 τουλάχιστον Όσκαρ (Vid)

Ανέβηκε χθες και σαρώνει: Δες απόψε την ταινιάρα του Netflix που πάει για 3 τουλάχιστον Όσκαρ (Vid)

16:41 29/10/2022

Μόνο 1% δεν κάνει λάθος: 10 ερωτήσεις για το «Κωνσταντίνου & Ελένης» που δεν απαντά ούτε η Κατακουζήνα! Εσύ;

Μόνο 1% δεν κάνει λάθος: 10 ερωτήσεις για το «Κωνσταντίνου & Ελένης» που δεν απαντά ούτε η Κατακουζήνα! Εσύ;

12:57 29/10/2022

Ούτε ο Χάρης Ρώμας δεν κάνει 11/11 σε 5 λεπτά...

Ο Δίας επιστρέφει στους Ιχθύες και φέρνει τύχη βουνό | Τα 4 ζώδια που ευνοούνται στο έπακρο

Ο Δίας επιστρέφει στους Ιχθύες και φέρνει τύχη βουνό | Τα 4 ζώδια που ευνοούνται στο έπακρο

12:47 29/10/2022

Επιτέλους, παίρνουν το αίμα τους πίσω!

Ρεύμα – Κατεβάζουμε τους διακόπτες: Αυτές είναι οι 10 συσκευές που δεν θα χρησιμοποιούμε για 3 ώρες τη μέρα

Ρεύμα – Κατεβάζουμε τους διακόπτες: Αυτές είναι οι 10 συσκευές που δεν θα χρησιμοποιούμε για 3 ώρες τη μέρα

22:04 28/10/2022

Ποιες είναι οι συστάσεις της ελληνικής κυβέρνησης.

Κλασικά Έπιπλα