Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαντά γιατι το «Ασημένιο Βέλος» γύρισε στην Ιταλία

20/9/2018 16:52    επιχειρήματα και διευκρινίσεις

Απάντηση δίνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα «έντονα στοιχεία παραπληροφόρησης» γύρω από το ''Ασημένιο Βέλος'' που αναπαράγονται τις τελευταίες ημέρες, όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τονίζει πως «εξ αρχής ανακοίνωσε ότι το τραίνο που χρησιμοποιήθηκε για την εκδήλωση στην ΔΕΘ ήρθε στην Ελλάδα προσωρινά και για δοκιμές. Προφανώς, οποιοδήποτε τραίνο με τα χαρακτηριστικά του "Ασημένιου Βέλους" δεν θα μπορούσε να κυκλοφορήσει σε μία μη ηλεκτροδοτούμενη σε όλο το μήκος της γραμμή, όπως είναι επί του παρόντος αυτή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης».

Συγκεκριμένα και αναφορικά με τα θέματα που θίγουν έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σημειώνει:

Επιχείρημα 1

Το μήκος της αμαξοστοιχίας δεν «χωράει» σε πολλές από τις πλατφόρμες.

Απάντηση

Το «Ασημένιο Βέλος» είναι ένα block train, όπως όλα τα σύγχρονα τραίνα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη. Όμως το μήκος του μπορεί να τροποποιηθεί και θα τροποποιηθεί ώστε να μην υπάρχει θέμα με τις υπάρχουσες αποβάθρες των Σταθμών.

Επιχείρημα 2

Το ΕΤR 485 δεν χωράει στο αμαξοστάσιο με αποτέλεσμα να προκαλούνται δυσλειτουργίες όσον αφορά τη συντήρησή του.

Απάντηση

Για την αποκατάσταση της αλήθειας σημειώνεται ότι το τραίνο, καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής του στη Θεσσαλονίκη, παρέμεινε (ολόκληρο) εντός του αμαξοστασίου. Επιπλέον, οι τροποποιήσεις (όπως αυτές αναφέρονται παραπάνω) θα λύσουν τα όποια προβλήματα (αν) υπάρχουν σε κάποια αμαξοστάσια της χώρας μας. Το τραίνο θα συντηρείται κανονικά όπως προβλέπεται από τον κατασκευαστή του.

Επιχείρημα 3

Το ΕΤR 485 διαθέτει δύο κεραίες (παντογράφους) σε κάθε συρμό για την ηλεκτροδότησή του. Το ελληνικό δίκτυο ακόμη δεν υποστηρίζει κάτι τέτοιο. Ακόμα και στο παρθενικό του δρομολόγιο κινήθηκε με μία μόνο κεραία (η άλλη αφαιρέθηκε).

Απάντηση

Τα τραίνα υψηλών ταχυτήτων χρησιμοποιούν ένα παντογράφο. ΤΟ ETR 485 διαθέτει τέσσερις (4) παντογράφους σε κάθε συρμό για την ηλεκτροδότησή του: ένα σε κάθε άκρο (κοντά στην καμπίνα μηχανοδήγησης) και δύο (2) προς το κέντρο. Οι παντογράφοι των άκρων χρησιμοποιούνται σε δίκτυο με τάση 3 kvolts, ενώ εκείνοι στο μέσο (του τραίνου) σε δίκτυο με τάση 25 kVolts (διότι στην Ιταλία, όπου εκτελεί δρομολόγια, υπάρχουν και οι δύο τάσεις). Αναλόγως της κατεύθυνσής του και της τάσης δικτύου (στη χώρα μας η τάση του σιδηροδρομικού δικτύου είναι μόνο 25 kVolts) χρησιμοποιείται ένας παντογράφoς. Σε κάθε περίπτωση, κατεγράφη ταχύτητα 217 χλμ/ώρα, γεγονός που καταρρίπτει (και αυτό) τον ισχυρισμό περί σχέσης παντογράφου και ταχύτητας.

Επιχείρημα 4

Το συγκεκριμένο τραίνο είναι ακατάλληλο για το ελληνικό δίκτυο.

Απάντηση

Η κυκλοφορία του τραίνου στο τμήμα του δικτύου που επετράπη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να εκτελέσει τις δοκιμές αποδεικνύει ότι - άπαξ ολοκληρωμένο - το δίκτυο είναι κατάλληλο.

Επιχείρημα 5

Γιατί επέστρεψε στην Ιταλία το νέο τραίνο;

Απάντηση

Ήταν εξ αρχής προγραμματισμένο να επιστρέψει το τραίνο στην Ιταλία, δοθέντος ότι δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση και τα υπόλοιπα έργα του δικτύου που θα επέτρεπαν σήμερα τη δρομολόγησή του. Για να εισαχθεί ένας νέος τύπος τροχαίου υλικού σε ένα δίκτυο χρειάζεται χρόνος για τις δοκιμές, προσαρμογές, κλπ. Το τραίνο ήρθε για δοκιμαστικά δρομολόγια, προκειμένου να επιταχυνθεί η ένταξή των τραίνων αυτού του τύπου στο στόλο μας.

Επιχείρημα 6

Στην Ελλάδα δεν θα έρθει ο τύπος τραίνου που παρουσιάστηκε. Ο συγκεκριμένος τύπος τραίνου έχει αποσυρθεί από την Ιταλία.

Απάντηση

Η κυκλοφορία του τραίνου ξεκινά με το τέλος των έργων της υποδομής - ηλεκτροκίνηση και ETCS. Το τραίνο που θα δρομολογηθεί είναι το «Ασημένιο Βέλος», προσαρμοσμένο στις προδιαγραφές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα τραίνα αυτού του τύπου εκτελούν καθημερινά 48 δρομολόγια στην Ιταλία με αφετηρία την Ρώμη: προς Βορρά (Venezia, Verona, Udine, Trieste, Bolzano, Genoa) και προς Νότο (Calabria, Lecce, Napoli). Το συγκεκριμένο τραίνο αποσύρθηκε από την προγραμματισμένη του κυκλοφορία προκειμένου να έρθει στην Ελλάδα για να ξεκινήσει τις δοκιμές το συντομότερο δυνατό και ευχαριστούμε την Trenitalia για τη διευκόλυνση αυτή.

Επιχείρημα 7

Πότε θα λειτουργήσει η νέα γραμμή; Σε ποια δρομολόγια θα λειτουργήσει το νέο τραίνο;

Απάντηση

Το τραίνο θα εκτελεί δρομολόγια στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα. Θα ξεκινήσει να εκτελεί δρομολόγια με την ολοκλήρωση των έργων και την παράδοση του δικτύου από τον Διαχειριστή της Υποδομής, ΟΣΕ.



newsbeast

Επόμενο Προηγούμενο
 

Πλαστική σακούλα βρέθηκε ακόμη και στο βαθύτερο σημείο των ωκεανών!

Πλαστική σακούλα βρέθηκε ακόμη και στο βαθύτερο σημείο των ωκεανών!

19:06 12/5/2018

στην Τάφρο των Μαριανών

Είδες η ΔΕΗ; Είδες τα ΕΛΤΑ; Σε απόγνωση τα νοικοκυριά

Είδες η ΔΕΗ; Είδες τα ΕΛΤΑ; Σε απόγνωση τα νοικοκυριά

19:03 12/5/2018

Τι λεει το Ινστιτούτο Καταναλωτών

2 Χειριστές Μηχανημάτων Έργων στον Δήμο Βέροιας

2 Χειριστές Μηχανημάτων Έργων στον Δήμο Βέροιας

18:54 12/5/2018

με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου

Έρευνα: Τα οφέλη της Eurovision για την… εθνική ψυχική υγεία μιας χώρας

Έρευνα: Τα οφέλη της Eurovision για την… εθνική ψυχική υγεία μιας χώρας

18:28 12/5/2018

μια νέα μελέτη

Έμπολα: Ο ΠΟΥ προετοιμάζεται ακόμη και για το «χειρότερο σενάριο» στο Κονγκό

Έμπολα: Ο ΠΟΥ προετοιμάζεται ακόμη και για το «χειρότερο σενάριο» στο Κονγκό

18:26 12/5/2018

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας

Σχηματίζεται «Task Force» για την αναχαίτιση τουρκικών γεωτρήσεων στην υφαλοκρηπίδα

Σχηματίζεται «Task Force» για την αναχαίτιση τουρκικών γεωτρήσεων στην υφαλοκρηπίδα

18:24 12/5/2018

ΥΠΕΘΑ

Στις 25 Μαΐου αλλάζουν όλα για τα προσωπικά online δεδομένα

Στις 25 Μαΐου αλλάζουν όλα για τα προσωπικά online δεδομένα

18:21 12/5/2018

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Αυτό είναι το πλαίσιο συμφωνίας που κατέθεσαν τα Σκόπια για το ονοματολογικό

Αυτό είναι το πλαίσιο συμφωνίας που κατέθεσαν τα Σκόπια για το ονοματολογικό

18:12 12/5/2018

στις 17 Μαΐου θα υπάρξει συνάντηση μεταξύ του Αλέξη Τσίπρα και του Ζόραν Ζάεφ

Κλείνουν οι αιτήσεις για μόνιμες προσλήψεις στην ΕΥΔΑΠ

Κλείνουν οι αιτήσεις για μόνιμες προσλήψεις στην ΕΥΔΑΠ

17:54 12/5/2018

μεχρι ποτε μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλλουν αιτήσεις

Ρύθμιση δασικών αυθαιρέτων - Πότε αναμένεται ο νέος νόμος

Ρύθμιση δασικών αυθαιρέτων - Πότε αναμένεται ο νέος νόμος

17:40 12/5/2018

ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΟΙΚΙΣΤΙΚΕΣ ΠΥΚΝΩΣΕΙΣ

Κλασικά Έπιπλα