Τι αλλάζει για τους συνδρομητές κινητής και σταθερής τηλεφωνίας

2/10/2018 18:36    Αλλαγές έφερε ο Οκτώβρης
Αλλαγές έφερε ο Οκτώβρης στις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.

Από χθες τέθηκε σε ισχύ το δεύτερο στάδιο των ρυθμίσεων που προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ, ο οποίος είχε δημοσιευθεί τον Δεκέμβριο του 2017.

Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις που επιβάλλονται με το δεύτερο στάδιο ρυθμίσεων, μεταξύ άλλων, συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:

Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους: Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου.

Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.

Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.

Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.

Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες: Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο: Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.

Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).

Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:

Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.

Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.

Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.


news

Επόμενο Προηγούμενο
 

Κι όμως: 2.073 υπαλλήλους μισθοδοτεί η Βουλή!

Κι όμως: 2.073 υπαλλήλους μισθοδοτεί η Βουλή!

03:22 10/10/2017

εγγραφα

Διήμερη ενημέρωση και πρόληψη για τον καρκίνο του μαστού

Διήμερη ενημέρωση και πρόληψη για τον καρκίνο του μαστού

03:18 10/10/2017

Το πρόγραμμα των ομιλιών

Ανοίγει από σήμερα για το κοινό το θωρηκτό «Αβέρωφ» (ωράριο επισκέψεων)

Ανοίγει από σήμερα για το κοινό το θωρηκτό «Αβέρωφ» (ωράριο επισκέψεων)

03:13 10/10/2017

στο λιμάνι Θεσσαλονίκης

ΔΕΗ: Ανατροπή για 500.000 καταναλωτές – Θα αλλάξουν εταιρεία υποχρεωτικά

ΔΕΗ: Ανατροπή για 500.000 καταναλωτές – Θα αλλάξουν εταιρεία υποχρεωτικά

03:10 10/10/2017

Χωρίς τη θέλησή τους!

Τι προβλέπει το επίμαχο νομοσχέδιο για την ταυτότητα φύλου

Τι προβλέπει το επίμαχο νομοσχέδιο για την ταυτότητα φύλου

03:09 10/10/2017

Στην Βουλή αυτή την ώρα

Εορτή των Αγίων Ευλαμπίου και Ευλαμπίας

Εορτή των Αγίων Ευλαμπίου και Ευλαμπίας

02:58 10/10/2017

10 Οκτωβρίου

Υπέκυψε στα τραύματά του ο άνδρας που καταπλακώθηκε από δένδρο

Υπέκυψε στα τραύματά του ο άνδρας που καταπλακώθηκε από δένδρο

02:55 10/10/2017

Ο άτυχος άνδρας νοσηλευόταν στο Παπαγεωργίου

Ανακοίνωση του δήμου για το ατύχημα κατά την διάρκεια κοπής δένδρου

Ανακοίνωση του δήμου για το ατύχημα κατά την διάρκεια κοπής δένδρου

05:03 9/10/2017

ο Δήμαρχος βρίσκεται στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου

Σε κρίσιμη κατάσταση 70χρονος εργαζόμενος στο δήμο

Σε κρίσιμη κατάσταση 70χρονος εργαζόμενος στο δήμο

05:01 9/10/2017

Τον καταπλάκωσε δέντρο

Φοίνικας - Κατηχητικά σχολεία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου

Φοίνικας - Κατηχητικά σχολεία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου

04:57 9/10/2017

Αγιασμός την Κυριακή

Κλασικά Έπιπλα