Τι αλλάζει για τους συνδρομητές κινητής και σταθερής τηλεφωνίας

2/10/2018 18:36    Αλλαγές έφερε ο Οκτώβρης
Αλλαγές έφερε ο Οκτώβρης στις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.

Από χθες τέθηκε σε ισχύ το δεύτερο στάδιο των ρυθμίσεων που προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ, ο οποίος είχε δημοσιευθεί τον Δεκέμβριο του 2017.

Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις που επιβάλλονται με το δεύτερο στάδιο ρυθμίσεων, μεταξύ άλλων, συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:

Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους: Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου.

Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.

Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.

Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.

Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες: Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο: Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.

Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).

Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:

Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.

Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.

Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.


news

Επόμενο Προηγούμενο
 

«Ρεσιτάλ» προκλητικότητας στη Θράκη από τον Τούρκο αντιπρόεδρο

«Ρεσιτάλ» προκλητικότητας στη Θράκη από τον Τούρκο αντιπρόεδρο

04:18 5/11/2017

Ηχηρή απάντηση Παυλόπουλου (ΒΙΝΤΕΟ)

«Πορτοκαλί συναγερμός» στο Πεκίνο λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης

«Πορτοκαλί συναγερμός» στο Πεκίνο λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης

04:17 5/11/2017

το δεύτερο υψηλότερο επίπεδο στην κλίμακα προειδοποίησης

Βίντεο-ντοκουμέντο: Τουρκικό ελικόπτερο πέταξε πάνω από τα Ίμια

Βίντεο-ντοκουμέντο: Τουρκικό ελικόπτερο πέταξε πάνω από τα Ίμια

04:15 5/11/2017

αλλεπάλληλες προκλήσεις

Ο Τσίπρας έδωσε στον μικρό Αμίρ την ελληνική σημαία

Ο Τσίπρας έδωσε στον μικρό Αμίρ την ελληνική σημαία

04:13 5/11/2017

φωτογραφίες

Μπορείς να βοηθήσεις; Εξαφάνιση μαθηματικού από τη Θεσσαλονίκη

Μπορείς να βοηθήσεις; Εξαφάνιση μαθηματικού από τη Θεσσαλονίκη

04:10 5/11/2017

Αγνοείται ο Κωνσταντίνος Βαβούρης

Ανοιχτά σήμερα Κυριακή τα καταστήματα – Ποιο είναι το ωράριο

Ανοιχτά σήμερα Κυριακή τα καταστήματα – Ποιο είναι το ωράριο

04:07 5/11/2017

Την ίδια ώρα οι εμποροϋπάλληλοι έχουν προκηρύξει απεργία

Ημέρα Πανελλαδικού Ταυτόχρονου Δημόσιου Θηλασμού

Ημέρα Πανελλαδικού Ταυτόχρονου Δημόσιου Θηλασμού

04:00 5/11/2017

δημόσια και ταυτόχρονα σε 39 πόλεις της Ελλάδας

Εορτή των Αγίων Γαλακτίωνος και Επιστήμης

Εορτή των Αγίων Γαλακτίωνος και Επιστήμης

03:53 5/11/2017

5 Νοεμβρίου

Πρόστιμα και πινακίδες για τους ποδηλάτες

Πρόστιμα και πινακίδες για τους ποδηλάτες

03:51 5/11/2017

νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών

Καλαμαριά - Ποιες περιοχές δε θα έχουν νερό την Δευτέρα

Καλαμαριά - Ποιες περιοχές δε θα έχουν νερό την Δευτέρα

05:06 4/11/2017

Εταιρία Ύδρευσης & Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης

Κλασικά Έπιπλα