Αλλαγές-σοκ προωθεί για τα Τέλη Κυκλοφορίας η ΕΕ

14/11/2018 11:22    Ριζική ανατροπή
Ριζική ανατροπή στα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας θα προκαλέσει η απόφαση της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να αλλάξει τον τρόπου υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας ώστε να έχουμε καθαρότερο περιβάλλον και δικαιότερες χρεώσεις.

Στο πλαίσιο αυτό το Ευρωκοινοβούλιο αποφάσισε να θεσπίσει ανώτατα όρια στα Τέλη Κυκλοφορίας ενώ για περιστασιακούς χρήστες άλλων κρατών-μελών επιδιώκει να θεσπίσει τα ημερήσια ή εβδομαδιαία Τέλη Κυκλοφορίας.

Στα επαγγελματικά οχήματα και δη φορτηγά τα Τέλη Κυκλοφορίας θα αλλάξουν ριζικά και θα αντικατασταθούν από ένα φόρο που θα υπολογίζεται σύμφωνα με τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε φορτηγό και την ανάλογη ρύπανση αλλά και βλάβη στο οδόστρωμα που προκαλεί.

Μάλιστα προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα οχήματα φορολογούνται ανάλογα με την πραγματική τους οδική χρήση και τη ρύπανση που προκαλούν, σύμφωνα με την πρόταση του Ευρωκοινοβουλίου, η τιμολόγηση των οδικών μεταφορών θα πρέπει να βασίζεται στην απόσταση και, συγκεκριμένα από το 2023 για βαρέα επαγγελματικά οχήματα και φορτηγά άνω των 2.4 τόνων και από το 2027 για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και μικρά λεωφορεία.

Επιπλέον, το σχέδιο κανόνων προβλέπει ανώτατα όρια τιμών για Τέλη Κυκλοφορίας που μπορούν να επιβληθούν στους οδηγούς επιβατικών αυτοκινήτων, με στόχο να εξασφαλιστεί η δίκαιη μεταχείριση των περιστασιακών χρηστών και των οδηγών από άλλες χώρες της ΕΕ. Τα αυτοκόλλητα σήματα πρέπει επίσης να είναι διαθέσιμα για μικρότερες περιόδους -μιας ημέρας και μιας εβδομάδας.

Τώρα εναπόκειται στους υπουργούς της ΕΕ να υιοθετήσουν αυτή τη θέση, ώστε οι διαπραγματεύσεις σχετικά με την τελική έκδοση των διατάξεων να μπορέσουν να ξεκινήσουν με το Συμβούλιο.

Ακόμη, προκειμένου να ενθαρρυνθεί η χρήση φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων, οι χώρες της ΕΕ πρέπει να ορίσουν συντελεστές τιμολόγησης οδικών μεταφορών με βάση τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα.

Από το 2021, εάν ένα κράτος μέλος επιβάλλει Τέλη στα βαρέα οχήματα και στα φορτηγά μεταφοράς τροφίμων, θα πρέπει επίσης να ισχύει μια “επιβάρυνση εξωτερικού κόστους” – μια χρέωση για την ατμοσφαιρική ή ηχητική ρύπανση.

Από το 2026, αν εφαρμόζεται τέλος εξωτερικού κόστους σε οποιοδήποτε τμήμα της οδού, θα πρέπει να ισχύει και για άλλες κατηγορίες οχημάτων.

Για να καταργηθούν οι απαλλαγές που επιτρέπονται βάσει των ισχυόντων κανόνων, εάν ένα κράτος μέλος χρησιμοποιεί Τέλη κυκλοφορίας , θα πρέπει να τα εφαρμόσει από το 2020 σε όλα τα βαρέα οχήματα και τα φορτηγά που χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο για τις οδικές μεταφορές αγαθών. Οι ισχύουσες διατάξεις επιτρέπουν στις χώρες της ΕΕ να εξαιρούν τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα 12 τόνων, καθώς και τα λεωφορεία και πούλμαν.

Οι νέοι κανόνες θα επιτρέψουν στις χώρες της ΕΕ να προβλέψουν μειώσεις, για παράδειγμα για τους συχνούς χρήστες ελαφρών οχημάτων σε περιοχές που δεν είναι πυκνοκατοικημένες ή στα προάστια των πόλεων.


Του Γιώργου Κ. Ανδρή


newsauto

Επόμενο Προηγούμενο
 

Ο καιρός σήμερα στην Καλαμαριά

Ο καιρός σήμερα στην Καλαμαριά

02:17 11/10/2017

Τετάρτη 11 Οκτωβρίου

Εορτή του Αγίου Φιλίππου του Αποστόλου

Εορτή του Αγίου Φιλίππου του Αποστόλου

02:07 11/10/2017

11 Οκτωβρίου

Διεθνής Ημέρα Κοριτσιού

Διεθνής Ημέρα Κοριτσιού

02:03 11/10/2017

ΟΗΕ

Παγκόσμια Ημέρα Παχυσαρκίας

Παγκόσμια Ημέρα Παχυσαρκίας

02:01 11/10/2017

Παγκόσμια Ομοσπονδία Παχυσαρκίας (WOF)

Εξαρθρώθηκε σπείρα που κατηγορείται για 20 κλοπές στην Καλαμαριά

Εξαρθρώθηκε σπείρα που κατηγορείται για 20 κλοπές στην Καλαμαριά

20:30 10/10/2017

δράστες ηλικίας 25, 22, 22 και 41 ετών

Θεσσαλονίκη: Δωρεάν σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

Θεσσαλονίκη: Δωρεάν σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

20:18 10/10/2017

Εκπαιδευτικό Κέντρο Υποστήριξης Ζωής

2 Κοινωνικοί Φροντιστές ζητούνται στον Δήμο Παύλου Μελά

2 Κοινωνικοί Φροντιστές ζητούνται στον Δήμο Παύλου Μελά

20:16 10/10/2017

Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου

Επιστημονικούς και Εργαστηριακούς Συνεργάτες ζητεί το Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης

Επιστημονικούς και Εργαστηριακούς Συνεργάτες ζητεί το Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης

20:12 10/10/2017

με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαιίου ορισμένου χρόνου

Τα κακά και τα χειρότερα σενάρια για τη θέρμανσή μας

Τα κακά και τα χειρότερα σενάρια για τη θέρμανσή μας

20:06 10/10/2017

χειμώνας βαρύς

Από τη 13η σύνταξη στο … 13ο επίδομα

Από τη 13η σύνταξη στο … 13ο επίδομα

20:02 10/10/2017

Όλα τα σενάρια για τη διάθεση του «υπερ-πλεονάσματος»

Κλασικά Έπιπλα