Έρχεται «έξυπνο» σύστημα πάρκινγκ στη Θεσσαλονίκη!

7/1/2019 09:27     Αλλάζουν όλα
Τι προβλέπει έργο του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής

Καθημερινά οι περισσότεροι οδηγοί στις πόλεις σπαταλούν πολύ από τον χρόνο τους για να βρουν μια θέση πάρκινγκ για να πάνε στη δουλειά τους, στο σπίτι τους ή στο κέντρο της πόλης. Πώς θα σας φαινόταν αν το smartphone σας μπορούσε να σας οδηγήσει σε σημεία της πόλης όπου υπάρχει ελεύθερη θέση για παρκάρισμα και σας ειδοποιούσε παράλληλα για τυχόν κλειστούς δρόμους και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις;

Αυτή η υπηρεσία είναι μια από αυτές που περιλαμβάνει το νέο έργο του υπουργείου Ψηφιακής πολιτικής το οποίο τέθηκε σε διαβούλευση με στόχο τη διαμόρφωση στρατηγικής για τις έξυπνες πόλεις και την υλοποίηση Εθνικού Συστήματος  Διαχείρισης Στάθμευσης. Παράλληλα, το σύστημα θα μπορεί να ενημερώνει αυτόματα τους δημοτικούς αστυνομικούς για τα σημεία όπου υπάρχει παράνομη στάθμευση σε θέσεις ΑμεΑ.

Το νέο σύστημα αναμένεται να εφαρμοστεί πιλοτικά για τουλάχιστον 20.000 θέσεις στάθμευσης σε δήμους σε ολόκληρη τη χώρα, οι οποίοι θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τις απαραίτητες συγκοινωνιακές μελέτες ώστε να προκύψει ο διαθέσιμος αριθμός στάθμευσης.

Η δημόσια διαβούλευση για το έργο που σύμφωνα με το υπουργείο αναμένεται να έχει οφέλη για όλους: τον δήμο, τους κατοίκους, τους εμπόρους, τα άτομα με ειδικές ανάγκες,  ολοκληρώθηκε στον ιστότοπο www.promitheus.gov.gr. Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 20 εκατ. ευρώ, ενώ έχει ορίζοντα υλοποίησης τους έξι μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Καθημερινός «βραχνάς» η αναζήτηση πάρκινγκ

Όπως τονίζει το υπουργείο, η καλή λειτουργία των Συστημάτων Ελεγχόμενης Στάθμευσης αποτελεί μια πολύ σημαντική παράμετρο που προσδιορίζει την ποιότητα ζωής κατοίκων και επισκεπτών στις σύγχρονες πόλεις, ιδιαίτερα στις περιοχές των αστικών και εμπορικών κέντρων.

«Οι ανάγκες των πολιτών για θέσεις στάθμευσης είναι συνεχώς αυξανόμενες και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης καλούνται να αντιμετωπίσουν τα σύνθετα προβλήματα που προκύπτουν. Η αναζήτηση μιας ελεύθερης θέσης στάθμευσης αποτελεί μια καθημερινή  διαδικασία για χιλιάδες πολίτες, οι οποίοι σπαταλούν ένα σημαντικό χρονικό διάστημα γι’ αυτήν και συνήθως αναγκάζονται να σταθμεύσουν σε σημαντική απόσταση από το χώρο κατοικίας ή εργασίας τους. Μια ακόμη σημαντική παράμετρος προκύπτει από την παράνομη στάθμευση η οποία προκύπτει ως συνέπεια της έλλειψης ελεύθερων θέσεων στάθμευσης αλλά και τις ελλιπούς αστυνόμευσης. Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών και ειδικότερα νέες καινοτόμες λύσεις που βασίζονται στο ΙΟΤ, στις έξυπνες εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα και οι εναλλακτικοί μηχανισμοί πληρωμών, δημιουργούν ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών», επισημαίνεται.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με έρευνες το 30% της κυκλοφοριακής συμφόρησης οφείλεται σε οδηγούς που αναζητούν θέση στάθμευσης.

Τι θα περιλαμβάνει το έργο

Πιο συγκεκριμένα το έργο θα περιλαμβάνει τα εξής:

-Τεχνολογία Geo-Location: Ο οδηγός βρίσκει θέση στάθμευσης μέσω smartphone, που τον οδηγεί προς τα σημεία της πόλης που φαίνεται πως υπάρχουν ελεύθερες θέσεις. Ειδοποιεί για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, καιρικά φαινόμενα ή δραστηριότητες του δήμου.

-Εφαρμογή PDA: Ο δημοτικός αστυνομικός λαμβάνει στο PDA του αυτόματα εντολές για παράνομη στάθμευση, για την περιοχή επέμβασής του και μόνο, με αποτέλεσμα να περιορίζονται οι μετακινήσεις του. Γρήγορη έκδοση κλήσης σε περίπτωση παράβασης.

-Εφαρμογές για Smartphone: Δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ εμπορικού κόσμου της περιοχής και οδηγών-επισκεπτών, που δίνει πληροφορίες για προσφορές, νέες αφίξεις προϊόντων κ.λπ., χωρίς χρέωση.

-Ευελιξία πληρωμών: Πληρωμή με πολλούς εναλλακτικούς τρόπους (ξυστή κάρτα, αγορά προπληρωμένου χρόνου στάθμευσης, χρήση κινητού, μέσω SMS ή εφαρμογών πληρωμής για smartphone, φωνητικής πύλης IVR).

-Αισθητήρες Στάθμευσης: Αισθητήρες στάθμευσης που ελέγχουν τη θέση στάθμευσης και μπορούν να τοποθετηθούν στο οδόστρωμα ή στο πεζοδρόμιο και οι οποίοι λειτουργούν με μπαταρία.

-Τεχνολογία Loyalty Scheme: Ενέργειες επιβράβευσης για όσους χρησιμοποιούν το σύστημα συχνά, ενισχύουν τη σχέση του δήμου με τους πολίτες, αλλά και την εικόνα του συστήματος σε νέους χρήστες.

Πώς θα ανιχνεύεται η κατάσταση των θέσεων

Όπως επισημαίνεται στην περιγραφή του αντικειμένου της συμφωνίας πλαίσιο,  επιδιώκεται η υλοποίηση ενός Εθνικού συστήματος διαχείρισης στάθμευσης με πολλαπλές εφαρμογές, όπως:

- Διευκόλυνση του χρήστη/οδηγού στην εύρεση, με τον απλούστερο δυνατό τρόπο, ελεύθερης θέσης στάθμευσης

- Εποπτεία και έλεγχος από τον κάθε Δήμο των θέσεων στάθμευσης που είναι διαθέσιμες ή όπου απαγορεύεται η στάθμευση

- Δημιουργία κατάλληλων συνθηκών κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης των κεντρικών αρτηριών που διατρέχουν το Δήμο

-Ανάπτυξη συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης είτε με πληρωμή είτε με μέγιστο χρονικό όριο στάθμευσης

-Παραγωγή αξιοποιήσιμων στατιστικών δεδομένων για την κίνηση στο κέντρο της πόλης σε επίπεδο ώρας, ημέρας και μήνα προτίμησης από τους πολίτες καθώς και δεδομένα για το μέσο χρόνο στάθμευσης. Με βάση τα δεδομένα αυτά η δημοτική αρχή αλλά και οι εμπορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο κέντρο της πόλης, μπορούν να κάνουν έξυπνες προωθητικές ενέργειες για την τόνωση της κίνησης ή την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών στις ώρες αιχμής

- Διαλειτουργικότητα με άλλες πλατφόρμες έξυπνης πόλης και παροχή ανοιχτών δεδομένων για εκμετάλλευση από την κοινωνία.

Η λειτουργία του Εθνικού συστήματος διαχείρισης στάθμευσης θα υποστηρίζεται από δίκτυο ασύρματης κάλυψης, διαφόρων προτύπων και συγκεκριμένα LoRaWAN, NB IoT.

Η ανίχνευση της κατάστασης των θέσεων στάθμευσης θα πραγματοποιείται από εξειδικευμένους αισθητήρες που τοποθετούνται εντός του οδοστρώματος ή/και από οπτικούς αισθητήρες, καθώς και ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα που διαχειρίζεται τις κεντρικές εφαρμογές διαχείρισης και εποπτείας. 

Οι λειτουργικές προδιαγραφές του συστήματος

Οι λειτουργικές προδιαγραφές του συστήματος, με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και τις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές, συνοπτικά περιλαμβάνουν τα εξής:

- Το σύστημα θα πρέπει να μπορεί να ανιχνεύει σε πραγματικό χρόνο την κατάσταση μιας θέσης στάθμευσης που βρίσκεται είτε στο δρόμο είτε σε εξωτερικό – ανοικτό χώρο.

-Η ανίχνευση της κατάστασης μια θέσης στάθμευσης θα πρέπει να μπορεί να γίνει είτε με τη χρήση αισθητήρα είτε με τη χρήση τεχνολογιών οπτικών αισθητήρων (αφορά και τις περιπτώσεις αποτροπής στάθμευσης σε διασταυρώσεις και γενικά σε σημεία όπου απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση).

- Θα πρέπει να μπορεί να γίνει είτε μοναδική αρίθμηση της κάθε θέσης στάθμευσης ή αρίθμηση ενός τομέα του Ελεγχόμενου Συστήματος Στάθμευσης που περιλαμβάνει ένα περιορισμένο αριθμό θέσεων στάθμευσης.

- Τα δεδομένα θα πρέπει να μπορούν να συγκεντρωθούν και να αποθηκευτούν σε μια κεντρική εφαρμογή.

- Θα πρέπει να μπορεί να υπολογίζεται η είσοδος και αποχώρηση ενός μεμονωμένου οχήματος από μια θέση στάθμευσης και να υπολογίζονται οι ελεύθερες θέσεις στάθμευσης σε πραγματικό χρόνο.

-Η λύση θα πρέπει να υποστηρίζει πολλαπλά κανάλια πληρωμών θέσεων στάθμευσης (mobile app, άυλες συναλλαγές)

-Το πληροφοριακό σύστημα θα πρέπει να μπορεί να διαχειρίζεται τα δεδομένα και τους κανόνες της διαθεσιμότητας μιας θέσης στάθμευσης και τη διαλειτουργικότητα με τρίτες εφαρμογές

- Θα πρέπει να υπάρχει εφαρμογή κινητών τηλέφωνων η οποία να επιτρέπει την απεικόνιση σε χάρτη των διαθεσίμων θέσεων στάθμευσης καθώς και τις επιπλέον πληροφορίες που μπορεί να απαιτούνται για τον χαρακτηρισμό μιας θέσης στάθμευσης.

-Θα πρέπει να επιτρέπεται σε έναν πολίτη να μπορεί να εντοπίσει μια θέση στάθμευσης ενώ παράλληλα να μπορεί να οδηγηθεί – πλοηγηθεί με ηλεκτρονικό τρόπο σε αυτήν.

- Θα πρέπει να επιτρέπεται η πρόσβασή σε ιστορικά στοιχειά στάθμευσης καθώς και να μπορεί να διαθέτει ανοικτά δεδομένα

- Το σύστημα διαχείρισης στάθμευσης θα πρέπει να μπορεί να ενημερώνει τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα για σχετικές παραβάσεις

- Πρέπει να υπάρχει εφαρμογή για φορητές συσκευές με την οποία τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα θα ενημερώνονται για σχετικές παραβάσεις και θα εκδίδουν πράξεις βεβαίωσης παράβασης

- Πρέπει να υπάρχει εφαρμογή για φορητές συσκευές με την οποία οι οδηγοί θα δηλώνουν την έναρξη/λήξη της στάθμευσής τους και πιθανά θα χρεώνονται για αυτή

- Στο κεντρικό σύστημα πρέπει να υπάρχει λειτουργικότητα διαχείρισης πληρωμών, εκκαθάρισης πληρωμών, διαχείρισης κλήσεων, παραγωγής αναφορών, ενημέρωσης κατάστασης εξοπλισμού (πχ βλάβες, στάθμη μπαταρίας, κλπ).



typosthes
Επόμενο Προηγούμενο
 

1.500.000 κόσμος στο συλλαλητήριο για την Μακεδονία στο Σύνταγμα

1.500.000 κόσμος στο συλλαλητήριο για την Μακεδονία στο Σύνταγμα

09:40 5/2/2018

βιντεο

Εορτή της Αγίας Αγάθης

Εορτή της Αγίας Αγάθης

08:29 5/2/2018

5 Φεβρουαρίου

Υπεγράφη η νέα σύμβαση παραχώρησης για τον ΟΛΘ

Υπεγράφη η νέα σύμβαση παραχώρησης για τον ΟΛΘ

11:50 4/2/2018

Με στόχο να προχωρήσει η αξιοποίηση του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού..

«Εγκαίνια» για τρεις νέες τράπεζες στην Ελλάδα

«Εγκαίνια» για τρεις νέες τράπεζες στην Ελλάδα

09:50 4/2/2018

Στο επίκεντρο επενδυτικού ενδιαφέροντος ο κλάδος...

Μόνο το 35% των Ελληνίδων κάνει «τεστ-Παπ»

Μόνο το 35% των Ελληνίδων κάνει «τεστ-Παπ»

09:25 4/2/2018

Παγκόσμια Ημέρα κατά του καρκίνου

Οικογενειακά επιδόματα: Πότε θα δοθούν

Οικογενειακά επιδόματα: Πότε θα δοθούν

09:21 4/2/2018

Πώς θα στηθεί ο ΟΠΕΚΑ

Κοινωνικό Τιμολόγιο ΔΕΗ: Δείτε αναλυτικά!

Κοινωνικό Τιμολόγιο ΔΕΗ: Δείτε αναλυτικά!

09:19 4/2/2018

Εκδόθηκε σε ΦΕΚ

Δέος από την ανακάλυψη αρχαίας πόλης των Μάγια

Δέος από την ανακάλυψη αρχαίας πόλης των Μάγια

08:14 4/2/2018

ΒΙΝΤΕΟ-ΦΩΤΟ

Η μεγάλη προκήρυξη 8.166 μονίμων θέσεων Καθαριότητας Δήμων

Η μεγάλη προκήρυξη 8.166 μονίμων θέσεων Καθαριότητας Δήμων

08:11 4/2/2018

Η ανακοίνωση του ΑΣΕΠ

Κατακραυγή για την επιδρομή στο σπίτι του Θεοδωράκη πριν από το συλλαλητήριο

Κατακραυγή για την επιδρομή στο σπίτι του Θεοδωράκη πριν από το συλλαλητήριο

07:43 4/2/2018

εικόνες

Κλασικά Έπιπλα