Θεσσαλονίκη - Αθήνα: Η γέφυρα τεχνολογικό θαύμα (βιντεο)

31/1/2019 04:02    η γέφυρα της Εκκάρας

Ενα τεχνολογικό επίτευγμα περιλαμβάνει το τελευταίο τμήμα των 50 χλμ. από το Λειανοκλάδι ώς τον Δομοκό, που παραδόθηκε στην κυκλοφορία και ολοκληρώνει τη βασική σιδηροδρομική γραμμή Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Για έναν μήνα, το ταξίδι θα γίνεται με ντιζελοκίνητα τρένα, αλλά στο τέλος Φεβρουαρίου προβλέπεται να είναι έτοιμη και η ηλεκτροκίνηση, οπότε και θα ολοκληρωθεί το σίριαλ των κατασκευών που κράτησε τριάντα χρόνια!

Μέσα στο 2019 αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το σύστημα τηλεδιοίκησης, που θα επιτρέψει την ενίσχυση των δρομολογίων, ενώ τα τρένα θα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα έως 250 χλμ. την ώρα.

Το ενδιαφέρον εστιάζεται στη γέφυρα της Εκκάρας, κοντά στον Δομοκό, που είναι η μεγαλύτερη στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων και, το σπουδαιότερο, περνά από περιοχή με ρήγματα τα οποία στο παρελθόν είχαν δώσει μεγάλους σεισμούς. Ο μεγαλύτερος ήταν 7 Ρίχτερ και σημειώθηκε το 1954.

Με αυτά τα δεδομένα, το έργο σχεδιάστηκε να αντέξει σε ενδεχόμενο υποχώρησης του εδάφους έως 30 εκατοστά και να διευρυνθούν τα ρήγματα έως 15 εκατοστά, αλλαγές που αντιστοιχούν στις γεωλογικές επιπτώσεις πολύ μεγάλου σεισμού και με πιθανότητες να συμβεί μία φορά στα εκατό χρόνια.

Ειδική κατασκευή


Γέφυρα Εκκάρας

Οι ιδιομορφίες της περιοχής ελήφθησαν υπόψη από τους μελετητές και τις υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ κατά τον σχεδιασμό της γέφυρας των 405 μέτρων, που είναι δίδυμη και διαθέτει ανεξάρτητες κατασκευές για κάθε ρεύμα κίνησης των τρένων.

Στηρίζεται σε δύο πυλώνες, με ειδική θεμελίωση και προδιαγραφές που εφαρμόζονται στους ουρανοξύστες, οι οποίοι απορροφούν τους κραδασμούς που προκαλούν οι σεισμοί και λειτουργούν ως «μονωτικό» σύστημα για το υπόλοιπο έργο.

Με ειδική κατασκευή έγινε και το διπλό κατάστρωμα της γέφυρας, που «κρεμάστηκε» από μεταλλικά τόξα για να πολλαπλασιαστεί η αντοχή του σε περίπτωση σεισμού, αλλά και να απορροφήσει μικρές μετακινήσεις του εδάφους.

Δεν είναι το μόνο δύσκολο κομμάτι στη διαδρομή Λειανοκλάδι - Δομοκός, αφού στα 50 χλμ. περιλαμβάνονται επίσης οι δίδυμες σήραγγες στο όρος Οθρυς, μήκους 6,4 χλμ. η καθεμία, καθώς και 14 γέφυρες, μαζί με αυτές στην Εκκάρα.

Τα έργα, με προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ, είχαν δημοπρατηθεί το 2005, με προοπτική να ολοκληρωθούν την άνοιξη του 2011, αλλά με διαδοχικές παρατάσεις άργησαν οκτώ χρόνια, καθυστερήσεις που δεν δικαιολογούνται από τα σοβαρά τεχνικά προβλήματα.

Είναι το δεύτερο μέρος της πιο δύσκολης διαδρομής Τιθορέα - Δομοκός των 106 χλμ., που ξεκίνησε πριν από τριάντα χρόνια.

Τα τρένα ήδη χρησιμοποιούν από πέρυσι το κομμάτι Τιθορέα - Λειανοκλάδι, μήκους 56 χλμ., που περιλαμβάνει τις δίδυμες σήραγγες στο Καλλίδρομο, των 9,2 χλμ. η καθεμιά, που είναι οι μεγαλύτερες στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων.

Η νέα γραμμή θα διαθέτει δύο νέους σταθμούς, στον Μώλο και τον Αγιο Στέφανο, καθώς και δύο στάσεις, στις Αγγειές και το Θαυμακό Φθιώτιδας.



efsyn - thessaliaeconomy

Επόμενο Προηγούμενο
 

Που θα μεταφερθούν οι πρόσφυγες από την πλατεία Αριστοτέλους

Που θα μεταφερθούν οι πρόσφυγες από την πλατεία Αριστοτέλους

17:22 8/10/2018

Λύση στο ζήτημα

ΟΑΣΘ: Δε θα υπάρξουν νέες κινητοποιήσεις

ΟΑΣΘ: Δε θα υπάρξουν νέες κινητοποιήσεις

17:16 8/10/2018

σε καλο κλιμα η συνάντηση

Προϊόντα απευθείας από παραγωγούς στην Καλαμαριά

Προϊόντα απευθείας από παραγωγούς στην Καλαμαριά

16:56 8/10/2018

14 Οκτωβρίου

Χαλκιδική: Παρεμβάσεις για το... μαρτύριο της Νικήτης

Χαλκιδική: Παρεμβάσεις για το... μαρτύριο της Νικήτης

16:46 8/10/2018

περιφερειακό συμβούλιο

Πολίτες της Καλαμαριάς συγκροτούν μέτωπο κατά της ενεργειακής φτώχειας

Πολίτες της Καλαμαριάς συγκροτούν μέτωπο κατά της ενεργειακής φτώχειας

16:38 8/10/2018

Δράσεις

Έκτακτη διακοπή νερού στην Καλαμαριά

Έκτακτη διακοπή νερού στην Καλαμαριά

14:44 8/10/2018

ΕΥΑΘ

Μητρόπολη Καλαμαριάς: Μαθήματα μουσικής προπαιδείας-Θεατρικού Παιχνιδιού

Μητρόπολη Καλαμαριάς: Μαθήματα μουσικής προπαιδείας-Θεατρικού Παιχνιδιού

14:40 8/10/2018

Προκόπειο

Καλαμαριά: Ξεκινά τη λειτουργία της η τράπεζα ιματισμού του δήμου

Καλαμαριά: Ξεκινά τη λειτουργία της η τράπεζα ιματισμού του δήμου

14:29 8/10/2018

ποιοι ειναι οι δικαιουχοι

Θεσσαλονίκη - Δωρεάν εξέταση και υπερηχογράφημα μαστού

Θεσσαλονίκη - Δωρεάν εξέταση και υπερηχογράφημα μαστού

14:25 8/10/2018

Δημαρχιακο Μεγαρο

Δεν πρόκειται να κάνουμε καμία ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ

Δεν πρόκειται να κάνουμε καμία ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ

14:16 8/10/2018

υφυπουργός Υποδομών

Κλασικά Έπιπλα