Θεσσαλονίκη - Αθήνα: Η γέφυρα τεχνολογικό θαύμα (βιντεο)

31/1/2019 04:02    η γέφυρα της Εκκάρας

Ενα τεχνολογικό επίτευγμα περιλαμβάνει το τελευταίο τμήμα των 50 χλμ. από το Λειανοκλάδι ώς τον Δομοκό, που παραδόθηκε στην κυκλοφορία και ολοκληρώνει τη βασική σιδηροδρομική γραμμή Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Για έναν μήνα, το ταξίδι θα γίνεται με ντιζελοκίνητα τρένα, αλλά στο τέλος Φεβρουαρίου προβλέπεται να είναι έτοιμη και η ηλεκτροκίνηση, οπότε και θα ολοκληρωθεί το σίριαλ των κατασκευών που κράτησε τριάντα χρόνια!

Μέσα στο 2019 αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το σύστημα τηλεδιοίκησης, που θα επιτρέψει την ενίσχυση των δρομολογίων, ενώ τα τρένα θα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα έως 250 χλμ. την ώρα.

Το ενδιαφέρον εστιάζεται στη γέφυρα της Εκκάρας, κοντά στον Δομοκό, που είναι η μεγαλύτερη στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων και, το σπουδαιότερο, περνά από περιοχή με ρήγματα τα οποία στο παρελθόν είχαν δώσει μεγάλους σεισμούς. Ο μεγαλύτερος ήταν 7 Ρίχτερ και σημειώθηκε το 1954.

Με αυτά τα δεδομένα, το έργο σχεδιάστηκε να αντέξει σε ενδεχόμενο υποχώρησης του εδάφους έως 30 εκατοστά και να διευρυνθούν τα ρήγματα έως 15 εκατοστά, αλλαγές που αντιστοιχούν στις γεωλογικές επιπτώσεις πολύ μεγάλου σεισμού και με πιθανότητες να συμβεί μία φορά στα εκατό χρόνια.

Ειδική κατασκευή


Γέφυρα Εκκάρας

Οι ιδιομορφίες της περιοχής ελήφθησαν υπόψη από τους μελετητές και τις υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ κατά τον σχεδιασμό της γέφυρας των 405 μέτρων, που είναι δίδυμη και διαθέτει ανεξάρτητες κατασκευές για κάθε ρεύμα κίνησης των τρένων.

Στηρίζεται σε δύο πυλώνες, με ειδική θεμελίωση και προδιαγραφές που εφαρμόζονται στους ουρανοξύστες, οι οποίοι απορροφούν τους κραδασμούς που προκαλούν οι σεισμοί και λειτουργούν ως «μονωτικό» σύστημα για το υπόλοιπο έργο.

Με ειδική κατασκευή έγινε και το διπλό κατάστρωμα της γέφυρας, που «κρεμάστηκε» από μεταλλικά τόξα για να πολλαπλασιαστεί η αντοχή του σε περίπτωση σεισμού, αλλά και να απορροφήσει μικρές μετακινήσεις του εδάφους.

Δεν είναι το μόνο δύσκολο κομμάτι στη διαδρομή Λειανοκλάδι - Δομοκός, αφού στα 50 χλμ. περιλαμβάνονται επίσης οι δίδυμες σήραγγες στο όρος Οθρυς, μήκους 6,4 χλμ. η καθεμία, καθώς και 14 γέφυρες, μαζί με αυτές στην Εκκάρα.

Τα έργα, με προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ, είχαν δημοπρατηθεί το 2005, με προοπτική να ολοκληρωθούν την άνοιξη του 2011, αλλά με διαδοχικές παρατάσεις άργησαν οκτώ χρόνια, καθυστερήσεις που δεν δικαιολογούνται από τα σοβαρά τεχνικά προβλήματα.

Είναι το δεύτερο μέρος της πιο δύσκολης διαδρομής Τιθορέα - Δομοκός των 106 χλμ., που ξεκίνησε πριν από τριάντα χρόνια.

Τα τρένα ήδη χρησιμοποιούν από πέρυσι το κομμάτι Τιθορέα - Λειανοκλάδι, μήκους 56 χλμ., που περιλαμβάνει τις δίδυμες σήραγγες στο Καλλίδρομο, των 9,2 χλμ. η καθεμιά, που είναι οι μεγαλύτερες στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων.

Η νέα γραμμή θα διαθέτει δύο νέους σταθμούς, στον Μώλο και τον Αγιο Στέφανο, καθώς και δύο στάσεις, στις Αγγειές και το Θαυμακό Φθιώτιδας.



efsyn - thessaliaeconomy

Επόμενο Προηγούμενο
 

Έκτακτο υπουργικό για τις φονικές πυρκαγιές της Αττικής

Έκτακτο υπουργικό για τις φονικές πυρκαγιές της Αττικής

14:50 27/7/2018

συγκαλεί ο πρωθυπουργός

Στους 87 οι νεκροί από τις φωτιές. Κατέληξε 62χρονος διασωληνωμένος

Στους 87 οι νεκροί από τις φωτιές. Κατέληξε 62χρονος διασωληνωμένος

14:36 27/7/2018

Ιατροδικαστική Υπηρεσία

Παραμένουν τα προβλήματα ηλεκτροδότησης στην ανατ. Θεσσαλονίκη

Παραμένουν τα προβλήματα ηλεκτροδότησης στην ανατ. Θεσσαλονίκη

11:46 27/7/2018

ΔΕΔΔΗΕ

Yπ. Εργασίας: Πρόσθετα μέτρα στήριξης για τους πυρόπληκτους

Yπ. Εργασίας: Πρόσθετα μέτρα στήριξης για τους πυρόπληκτους

11:24 27/7/2018

έκτακτο βοήθημα

Μετρό - Η πρόοδος στην Καλαμαριά - Τι γίνεται στη βασική γραμμή;

Μετρό - Η πρόοδος στην Καλαμαριά - Τι γίνεται στη βασική γραμμή;

11:15 27/7/2018

Αττικό Μετρό

Απόψε το ματωμένο φεγγάρι

Απόψε το ματωμένο φεγγάρι

10:16 27/7/2018

η μεγαλύτερη έκλειψη σελήνης

Σήμερα η καταβολή ΚΕΑ και η πληρωμή των συντάξεων του Αυγούστου

Σήμερα η καταβολή ΚΕΑ και η πληρωμή των συντάξεων του Αυγούστου

10:05 27/7/2018

Κοινωνικό Εισόδημα

Χαλκιδική: Καμία δίοδος στη θάλασσα για 1000 μέτρα - ''Ιδιωτικές παραλίες''!

Χαλκιδική: Καμία δίοδος στη θάλασσα για 1000 μέτρα - ''Ιδιωτικές παραλίες''!

09:58 27/7/2018

Πολύχρονο και Χανιώτη

Δεκτά όλα τα παιδιά στους παιδικούς σταθμούς των πυρόπληκτων περιοχών

Δεκτά όλα τα παιδιά στους παιδικούς σταθμούς των πυρόπληκτων περιοχών

09:34 27/7/2018

ΕΕΤΑΑ

Δήμος Καλαμαριάς - Μέχρι 1 Αυγούστου η συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας

Δήμος Καλαμαριάς - Μέχρι 1 Αυγούστου η συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας

09:26 27/7/2018

για τους πυρόπληκτους

Κλασικά Έπιπλα