Θεσσαλονίκη - Αθήνα: Η γέφυρα τεχνολογικό θαύμα (βιντεο)

31/1/2019 04:02    η γέφυρα της Εκκάρας

Ενα τεχνολογικό επίτευγμα περιλαμβάνει το τελευταίο τμήμα των 50 χλμ. από το Λειανοκλάδι ώς τον Δομοκό, που παραδόθηκε στην κυκλοφορία και ολοκληρώνει τη βασική σιδηροδρομική γραμμή Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Για έναν μήνα, το ταξίδι θα γίνεται με ντιζελοκίνητα τρένα, αλλά στο τέλος Φεβρουαρίου προβλέπεται να είναι έτοιμη και η ηλεκτροκίνηση, οπότε και θα ολοκληρωθεί το σίριαλ των κατασκευών που κράτησε τριάντα χρόνια!

Μέσα στο 2019 αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το σύστημα τηλεδιοίκησης, που θα επιτρέψει την ενίσχυση των δρομολογίων, ενώ τα τρένα θα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα έως 250 χλμ. την ώρα.

Το ενδιαφέρον εστιάζεται στη γέφυρα της Εκκάρας, κοντά στον Δομοκό, που είναι η μεγαλύτερη στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων και, το σπουδαιότερο, περνά από περιοχή με ρήγματα τα οποία στο παρελθόν είχαν δώσει μεγάλους σεισμούς. Ο μεγαλύτερος ήταν 7 Ρίχτερ και σημειώθηκε το 1954.

Με αυτά τα δεδομένα, το έργο σχεδιάστηκε να αντέξει σε ενδεχόμενο υποχώρησης του εδάφους έως 30 εκατοστά και να διευρυνθούν τα ρήγματα έως 15 εκατοστά, αλλαγές που αντιστοιχούν στις γεωλογικές επιπτώσεις πολύ μεγάλου σεισμού και με πιθανότητες να συμβεί μία φορά στα εκατό χρόνια.

Ειδική κατασκευή


Γέφυρα Εκκάρας

Οι ιδιομορφίες της περιοχής ελήφθησαν υπόψη από τους μελετητές και τις υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ κατά τον σχεδιασμό της γέφυρας των 405 μέτρων, που είναι δίδυμη και διαθέτει ανεξάρτητες κατασκευές για κάθε ρεύμα κίνησης των τρένων.

Στηρίζεται σε δύο πυλώνες, με ειδική θεμελίωση και προδιαγραφές που εφαρμόζονται στους ουρανοξύστες, οι οποίοι απορροφούν τους κραδασμούς που προκαλούν οι σεισμοί και λειτουργούν ως «μονωτικό» σύστημα για το υπόλοιπο έργο.

Με ειδική κατασκευή έγινε και το διπλό κατάστρωμα της γέφυρας, που «κρεμάστηκε» από μεταλλικά τόξα για να πολλαπλασιαστεί η αντοχή του σε περίπτωση σεισμού, αλλά και να απορροφήσει μικρές μετακινήσεις του εδάφους.

Δεν είναι το μόνο δύσκολο κομμάτι στη διαδρομή Λειανοκλάδι - Δομοκός, αφού στα 50 χλμ. περιλαμβάνονται επίσης οι δίδυμες σήραγγες στο όρος Οθρυς, μήκους 6,4 χλμ. η καθεμία, καθώς και 14 γέφυρες, μαζί με αυτές στην Εκκάρα.

Τα έργα, με προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ, είχαν δημοπρατηθεί το 2005, με προοπτική να ολοκληρωθούν την άνοιξη του 2011, αλλά με διαδοχικές παρατάσεις άργησαν οκτώ χρόνια, καθυστερήσεις που δεν δικαιολογούνται από τα σοβαρά τεχνικά προβλήματα.

Είναι το δεύτερο μέρος της πιο δύσκολης διαδρομής Τιθορέα - Δομοκός των 106 χλμ., που ξεκίνησε πριν από τριάντα χρόνια.

Τα τρένα ήδη χρησιμοποιούν από πέρυσι το κομμάτι Τιθορέα - Λειανοκλάδι, μήκους 56 χλμ., που περιλαμβάνει τις δίδυμες σήραγγες στο Καλλίδρομο, των 9,2 χλμ. η καθεμιά, που είναι οι μεγαλύτερες στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων.

Η νέα γραμμή θα διαθέτει δύο νέους σταθμούς, στον Μώλο και τον Αγιο Στέφανο, καθώς και δύο στάσεις, στις Αγγειές και το Θαυμακό Φθιώτιδας.



efsyn - thessaliaeconomy

Επόμενο Προηγούμενο
 

Πέντε συλλήψεις για τα επεισόδια έξω από τη ΔΕΘ

Πέντε συλλήψεις για τα επεισόδια έξω από τη ΔΕΘ

11:55 26/6/2018

κατά της εκδήλωσης του ΣΥΡΙΖΑ

Δωρεάν διανομή κάδων κομποστοποίησης από το Δ. Παύλου Μελά

Δωρεάν διανομή κάδων κομποστοποίησης από το Δ. Παύλου Μελά

11:49 26/6/2018

κομπόστ - σπιτικό λίπασμα

Πληρώνεται σήμερα το επίδομα παιδιού (οι δικαιούχοι)

Πληρώνεται σήμερα το επίδομα παιδιού (οι δικαιούχοι)

11:06 26/6/2018

η Β’ δόση του Επιδόματος

186 μόνιμες θέσεις στο υπουργείο πολιτισμού

186 μόνιμες θέσεις στο υπουργείο πολιτισμού

10:57 26/6/2018

προκήρυξη

Ανακαλύφθηκαν νέα γονίδια που σχετίζονται με την εξυπνάδα

Ανακαλύφθηκαν νέα γονίδια που σχετίζονται με την εξυπνάδα

10:46 26/6/2018

1.000 νέα γονίδια

Το σχέδιο του δήμου Θεσσαλονίκης για την δημιουργία 8 πάρκινγκ

Το σχέδιο του δήμου Θεσσαλονίκης για την δημιουργία 8 πάρκινγκ

10:43 26/6/2018

τρία υπόγεια πάρκινγκ

Σύγκρουση οχημάτων στον περιφερειακό

Σύγκρουση οχημάτων στον περιφερειακό

10:23 26/6/2018

Πριν λίγο

Το οδόστρωμα «κατάπιε» λεωφορείο έξω από τη Θεσσαλονίκη

Το οδόστρωμα «κατάπιε» λεωφορείο έξω από τη Θεσσαλονίκη

09:53 26/6/2018

φωτογραφιες

Ο Τσίπρας συνεχάρη τον Ερντογάν ζητώντας την απελευθέρωση των δύο στρατιωτικών

Ο Τσίπρας συνεχάρη τον Ερντογάν ζητώντας την απελευθέρωση των δύο στρατιωτικών

08:16 26/6/2018

Tηλεφωνική επικοινωνία

Η Ελλάδα υπέρ της μείωσης εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα

Η Ελλάδα υπέρ της μείωσης εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα

08:10 26/6/2018

Συμβούλιο των Υπουργών Περιβάλλοντος

Κλασικά Έπιπλα