Θεσσαλονίκη - Αθήνα: Η γέφυρα τεχνολογικό θαύμα (βιντεο)

31/1/2019 04:02    η γέφυρα της Εκκάρας

Ενα τεχνολογικό επίτευγμα περιλαμβάνει το τελευταίο τμήμα των 50 χλμ. από το Λειανοκλάδι ώς τον Δομοκό, που παραδόθηκε στην κυκλοφορία και ολοκληρώνει τη βασική σιδηροδρομική γραμμή Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Για έναν μήνα, το ταξίδι θα γίνεται με ντιζελοκίνητα τρένα, αλλά στο τέλος Φεβρουαρίου προβλέπεται να είναι έτοιμη και η ηλεκτροκίνηση, οπότε και θα ολοκληρωθεί το σίριαλ των κατασκευών που κράτησε τριάντα χρόνια!

Μέσα στο 2019 αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το σύστημα τηλεδιοίκησης, που θα επιτρέψει την ενίσχυση των δρομολογίων, ενώ τα τρένα θα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα έως 250 χλμ. την ώρα.

Το ενδιαφέρον εστιάζεται στη γέφυρα της Εκκάρας, κοντά στον Δομοκό, που είναι η μεγαλύτερη στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων και, το σπουδαιότερο, περνά από περιοχή με ρήγματα τα οποία στο παρελθόν είχαν δώσει μεγάλους σεισμούς. Ο μεγαλύτερος ήταν 7 Ρίχτερ και σημειώθηκε το 1954.

Με αυτά τα δεδομένα, το έργο σχεδιάστηκε να αντέξει σε ενδεχόμενο υποχώρησης του εδάφους έως 30 εκατοστά και να διευρυνθούν τα ρήγματα έως 15 εκατοστά, αλλαγές που αντιστοιχούν στις γεωλογικές επιπτώσεις πολύ μεγάλου σεισμού και με πιθανότητες να συμβεί μία φορά στα εκατό χρόνια.

Ειδική κατασκευή


Γέφυρα Εκκάρας

Οι ιδιομορφίες της περιοχής ελήφθησαν υπόψη από τους μελετητές και τις υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ κατά τον σχεδιασμό της γέφυρας των 405 μέτρων, που είναι δίδυμη και διαθέτει ανεξάρτητες κατασκευές για κάθε ρεύμα κίνησης των τρένων.

Στηρίζεται σε δύο πυλώνες, με ειδική θεμελίωση και προδιαγραφές που εφαρμόζονται στους ουρανοξύστες, οι οποίοι απορροφούν τους κραδασμούς που προκαλούν οι σεισμοί και λειτουργούν ως «μονωτικό» σύστημα για το υπόλοιπο έργο.

Με ειδική κατασκευή έγινε και το διπλό κατάστρωμα της γέφυρας, που «κρεμάστηκε» από μεταλλικά τόξα για να πολλαπλασιαστεί η αντοχή του σε περίπτωση σεισμού, αλλά και να απορροφήσει μικρές μετακινήσεις του εδάφους.

Δεν είναι το μόνο δύσκολο κομμάτι στη διαδρομή Λειανοκλάδι - Δομοκός, αφού στα 50 χλμ. περιλαμβάνονται επίσης οι δίδυμες σήραγγες στο όρος Οθρυς, μήκους 6,4 χλμ. η καθεμία, καθώς και 14 γέφυρες, μαζί με αυτές στην Εκκάρα.

Τα έργα, με προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ, είχαν δημοπρατηθεί το 2005, με προοπτική να ολοκληρωθούν την άνοιξη του 2011, αλλά με διαδοχικές παρατάσεις άργησαν οκτώ χρόνια, καθυστερήσεις που δεν δικαιολογούνται από τα σοβαρά τεχνικά προβλήματα.

Είναι το δεύτερο μέρος της πιο δύσκολης διαδρομής Τιθορέα - Δομοκός των 106 χλμ., που ξεκίνησε πριν από τριάντα χρόνια.

Τα τρένα ήδη χρησιμοποιούν από πέρυσι το κομμάτι Τιθορέα - Λειανοκλάδι, μήκους 56 χλμ., που περιλαμβάνει τις δίδυμες σήραγγες στο Καλλίδρομο, των 9,2 χλμ. η καθεμιά, που είναι οι μεγαλύτερες στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων.

Η νέα γραμμή θα διαθέτει δύο νέους σταθμούς, στον Μώλο και τον Αγιο Στέφανο, καθώς και δύο στάσεις, στις Αγγειές και το Θαυμακό Φθιώτιδας.



efsyn - thessaliaeconomy

Επόμενο Προηγούμενο
 

Ο καιρός σήμερα στην Καλαμαριά

Ο καιρός σήμερα στην Καλαμαριά

06:58 20/10/2017

Παρασκευή

Ημέρα της Αστυνομίας

Ημέρα της Αστυνομίας

06:53 20/10/2017

20 Οκτωβρίου

Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης

Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης

06:53 20/10/2017

«Εβδομάδα Δράσης για τα Οστά και τις Αρθρώσεις»

Εορτή του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Αρτεμίου

Εορτή του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Αρτεμίου

06:48 20/10/2017

20 Οκτωβρίου

Η θάλασσα καταπίνει τις ελληνικές παραλίες!

Η θάλασσα καταπίνει τις ελληνικές παραλίες!

06:45 20/10/2017

Στο «κόκκινο» το 65% της Κρήτης

Όταν πεθάνεις το γνωρίζεις – Το μυαλό λειτουργεί και μετά τον θάνατο!

Όταν πεθάνεις το γνωρίζεις – Το μυαλό λειτουργεί και μετά τον θάνατο!

06:44 20/10/2017

Αποκαλυπτική έρευνα

Παρατείνονται οι δηλώσεις για το στεγαστικό επίδομα

Παρατείνονται οι δηλώσεις για το στεγαστικό επίδομα

05:59 20/10/2017

υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Χειμάρρα - Oι Αλβανικές αρχές κατεδαφίζουν πάλι σπίτια Ελλήνων

Χειμάρρα - Oι Αλβανικές αρχές κατεδαφίζουν πάλι σπίτια Ελλήνων

16:43 19/10/2017

Συνεχίζονται και κλιμακώνονται οι αλβανικές πιέσεις

Κορυφώνονται και στην Ελλάδα οι Ωριωνίδες

Κορυφώνονται και στην Ελλάδα οι Ωριωνίδες

10:08 19/10/2017

η βροχή από «πεφταστέρια»

Εξωδικαστικός: Ολα τα κριτήρια ένταξης για χρέη ως 50.000 ευρώ

Εξωδικαστικός: Ολα τα κριτήρια ένταξης για χρέη ως 50.000 ευρώ

10:02 19/10/2017

Στο μικροσκόπιο των θεσμών βρίσκεται η πρόταση

Κλασικά Έπιπλα