Έρχεται ο υποχρεωτικός περιοριστής ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητα

24/2/2019 01:49    Ευρωπαϊκή Ένωση
Το 2013, είχε πέσει στο τραπέζι από την Ευρωπαϊκή Ένωση μια τρελή, πολύ τρελή ιδέα, καθώς η Ε.Ε είχε προτείνει όλα τα αυτοκίνητα που κινούνται στους δρόμους της να εξοπλίζονται με συσκευές οι οποίες θα πατούν αυτόματα το φρένο, μόλις κάποιος οδηγός ξεπεράσει το όριο ταχύτητας του δρόμου που κινείται.

Την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου, αυτό ψηφίστηκε και θα τεθεί σε εφαρμογή μέσα στα τρία επόμενα χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, μετά την έγκριση των ευρωβουλευτών, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) θα επιβάλει υποχρεωτικούς περιοριστές ταχύτητας και καταγραφείς δεδομένων σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα.

Οι περιοριστές (Intelligent Speed Assistance, ISA) θα χρησιμοποιούν δεδομένα από το GPS ή/και κάμερες αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας, για να καθορίζουν την ταχύτητα που κινείται το αυτοκίνητο, ώστε αυτή να είναι εντός του νόμιμου ορίου.

Η ισχύς του κινητήρα θα περιορίζεται στη συνέχεια, αλλά θα είναι δυνατό ο οδηγός να παρακάμψει το σύστημα πατώντας τέρμα το γκάζι. Ωστόσο το σύστημα θα ενεργοποιείται εκ νέου κάθε φορά που θα ξεκινά το αυτοκίνητο.

Εάν νομίζεις ότι θα μπορείς απλά με το πιέζεις τέρμα το γκάζι ότι θα παρακάμπτεται το σύστημα, πλανάσαι πλάνην οικτρά. Το ETSC δηλώνει ότι:

«Αν ο οδηγός συνεχίσει να οδηγεί πάνω από το όριο ταχύτητας για μερικά δευτερόλεπτα, το σύστημα θα πρέπει να δίνει μια ηχητική προειδοποίηση για μερικά δευτερόλεπτα και θα εμφανίζει μια οπτική προειδοποίηση, μέχρις ότου το όχημα να κινηθεί ξανά στο όριο ταχύτητας, ή πιο αργά.»

Σκοπός του συγκεκριμένου συστήματος είναι η μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 25.000 τα επόμενα 15 χρόνια, νούμερο που αντιστοιχεί στο 30% των ετήσιων θανάτων λόγω τροχαίων ατυχημάτων που γίνονται στους δρόμους της Ευρώπης.

Επίσης η Ε.Ε θέλει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να τεθούν σε ισχύ αυστηρότερες δοκιμές πρόσκρουσης, ενώ από το 2022 θα γίνει υποχρεωτικό το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος.

Επιπλέον θέλει την υποχρεωτική εγκατάσταση και άλλων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, όπως το Emergency Lane Keeping και νέο πρότυπο direct vision για τα λεωφορεία και τα φορτηγά.

Τέλος ζητά την εγκατάσταση “μαύρων κουτιών” καταγραφής δεδομένων και κρίσιμων πληροφοριών λίγο πριν από μια σύγκρουση, παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούν τα αεροπλάνα.


autoblog
Επόμενο Προηγούμενο
 

Εορτή του Αγίου Καλλιστράτου και των συν αυτώ Μαρτυρησάντων

Εορτή του Αγίου Καλλιστράτου και των συν αυτώ Μαρτυρησάντων

00:34 27/9/2017

27 Σεπτεμβρίου

Ο καιρός σήμερα στην Καλαμαριά

Ο καιρός σήμερα στην Καλαμαριά

00:00 27/9/2017

27 Σεπτέμβρη

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Σαμοθράκη λόγω της κακοκαιρίας

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Σαμοθράκη λόγω της κακοκαιρίας

21:44 26/9/2017

Κομμένο στα δύο το νησί

2.000 στρέμματα στάχτη άφησε πίσω της η φωτιά στη Χαλκιδική

2.000 στρέμματα στάχτη άφησε πίσω της η φωτιά στη Χαλκιδική

02:15 26/9/2017

Μόλα Καλύβα

ΗΠΑ-Β. Κορέα: Κήρυξαν τον «πόλεμο» με δηλώσεις

ΗΠΑ-Β. Κορέα: Κήρυξαν τον «πόλεμο» με δηλώσεις

02:10 26/9/2017

στο... βάθος πυρηνικός εφιάλτης

Δημοσκόπηση ΠΑΜΑΚ: Προβάδισμα 13% για ΝΔ έναντι ΣΥΡΙΖΑ

Δημοσκόπηση ΠΑΜΑΚ: Προβάδισμα 13% για ΝΔ έναντι ΣΥΡΙΖΑ

02:08 26/9/2017

νέα έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

20.000 συμμετοχές στον 6ο Διεθνή Νυχτερινό Ημιμαραθώνιο Θεσσαλονίκης

20.000 συμμετοχές στον 6ο Διεθνή Νυχτερινό Ημιμαραθώνιο Θεσσαλονίκης

02:01 26/9/2017

νέο ρεκόρ ατομικών συμμετοχών

Μοτοσικλέτα παρέσυρε πεζό στην ανατολική Θεσσαλονίκη

Μοτοσικλέτα παρέσυρε πεζό στην ανατολική Θεσσαλονίκη

01:59 26/9/2017

Κωνσταντίνου Καραμανλή

Στη Θεσσαλονίκη το Euro Pride 2020

Στη Θεσσαλονίκη το Euro Pride 2020

01:54 26/9/2017

Μπουτάρης: Περήφανοι που το φέραμε

Εκδόθηκε η Ενοριακή Φλόγα

Εκδόθηκε η Ενοριακή Φλόγα

01:33 26/9/2017

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Κλασικά Έπιπλα