Το σχέδιο για τον ΟΑΣΘ που θα παρουσιάσει ο Πρωθυπουργός

5/9/2019 10:17    ΔΕΘ
Σε μια μορφή Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) φέρεται να έχει καταλήξει η κυβέρνηση για τις οδικές αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Αυτό σημαίνει ότι η κατ’ αρχήν απόφαση είναι να διατηρηθεί ο κρατικός χαρακτήρας του ΟΑΣΘ, αλλά συγχρόνως ένα μεγάλο μέρος του συγκοινωνιακού έργου το οποίο εκτελεί σήμερα ο Οργανισμός, να δοθεί σε ιδιώτη, εν προκειμένω στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με έγκυρη κυβερνητική πηγή, ο κεντρικός πυλώνας του σχεδίου το οποίο επεξεργάστηκε η κυβέρνηση για τις οδικές αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης προβλέπει την εκχώρηση μεγάλου μέρους του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, ο σχεδιασμός προβλέπει την εκχώρηση στο ΚΤΕΛ σχεδόν του συνόλου των λεωφορειακών γραμμών της υπαίθρου, με εξαίρεση δυο, τρεις γραμμές της ανατολικής Θεσσαλονίκης. Σε ορισμένες, μάλιστα περιπτώσεις το ΚΤΕΛ θα φτάνει ως και στους σταθμούς μετεπιβίβασης στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και στο ΙΚΕΑ.  

Με βάση αυτόν τον σχεδιασμό τα όρια δράσης του ΟΑΣΘ επιστρέφουν ουσιαστικά εκεί που βρίσκονταν πριν από τις δύο επεκτάσεις της ζώνης εξυπηρέτησης, οι οποίες υλοποιήθηκαν το 2001 και το 2011. Εν ολίγοις, εφόσον ο σχεδιασμός υλοποιηθεί στο σύνολό του το ΚΤΕΛ θα αναλάβει κατ’ ουσία το ¼ του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ. Με τον τρόπο αυτόν η κυβέρνηση προσπαθεί να αντιμετωπίσει το μείζον πρόβλημα της έλλειψης λεωφορείων το οποίο προϊόντος του χρόνου θα γίνεται οξύτερο καθώς δεκάδες λεωφορεία πρόκειται να αποσυρθούν την προσεχή διετία λόγω ορίου ηλικίας.

Η κατάσταση του στόλου

Σύμφωνα με πληροφορίες από τις αλλεπάλληλες συσκέψεις οι οποίες έγιναν τις τελευταίες ημέρες στον ΟΑΣΘ διαπιστώθηκε ότι ένα σημαντικό μέρος του στόλου του Οργανισμού ο οποίος ανέρχεται σε 620 λεωφορεία είναι αδύνατον να αναταχθεί. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, περίπου 60 με 65 λεωφορεία είναι παντελώς άχρηστα, κάποια μάλιστα δεν έχουν συμπληρώσει καν δεκαετία. Άλλα σχεδόν εκατό έχουν πολύ σοβαρές βλάβες οι οποίες ωστόσο επισκευάζονται, αλλά θα απαιτήσουν περί τον ενάμιση με δύο μήνες και απομένουν περίπου 150 τα οποία έχουν βλάβες οι οποίες όμως μπορούν να επισκευαστούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Υπό αυτά τα δεδομένα η κυβέρνηση φέρεται να κατέληξε στην απόφαση να εκχωρήσει και άλλες γραμμές προς το ΚΤΕΛ ώστε να περιορίσει τις ανάγκες του ΟΑΣΘ σε λεωφορεία αλλά και σε οδηγούς. Σύμφωνα με κυβερνητική πηγή, οι συζητήσεις μεταξύ του υπουργείου Μεταφορών και του ΚΤΕΛ ξεκίνησαν πριν από μερικές ημέρες και εξελίσσονται με εντατικούς ρυθμούς προκειμένου να επιτευχθεί κατ’ αρχήν συμφωνία ως την Παρασκευή ώστε να μπορεί ο πρωθυπουργός να προβεί σε ανακοινώσεις στην ΔΕΘ.

Ποιες γραμμές θα δοθούν

Στις προθέσεις της κυβέρνησης ήταν αρχικά να δοθούν στο ΚΤΕΛ άλλες πέντε λεωφορειακές γραμμές, πέρα από τις έξι τις οποίες είχε εκχωρήσει ήδη από τον Ιούνιο η προηγούμενη κυβέρνηση. Πρόκειται για τις γραμμές: Νο 80 (Μάλγαρα, Κύμινα, Χαλάστρα, Ανατολικό, Βραχιά προς Σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονία), Νο 81 (Κουφάλια, Χαλκηδόνα προς Σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονία), Νο 82 (Μονόλοφος, Νέα Φιλαδέλφεια, Μεσαίο, Νεοχωρούδα, Πεντάλοφος, Πετρωτό κ.λπ. προς Σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονία), Νο 83 (Λαγκαδάς – Σταθμό Μετεπιβίβασης Σταυρούπολης - Πανεπιστήμιο) και Νο 84 (Λητή, Μελισσοχώρι, Δρυμός προς Σταθμό Μετεπιβίβασης Σταυρούπολης).

Ωστόσο, βλέποντας την κατάσταση την οποία παρέλαβε, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να ξεφορτωθεί και άλλο κομμάτι του συγκοινωνιακού έργου εκχωρώντας στο ΚΤΕΛ το σύνολο των γραμμών της υπαίθρου εκτός από αυτές οι οποίες πηγαίνουν προς τα ανατολικά παράλια του νομού (Επανομή, Περαία, Μηχανιώνα).

Πόσα λεωφορεία θα διαθέσει το ΚΤΕΛ

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, στο ΚΤΕΛ θα ανατεθούν και γραμμές οι οποίες μπαίνουν ακόμη και μέσα στην πόλη και καταλήγουν στον τερματικό σταθμό του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (π.χ. γραμμές Ωραιοκάστρου) ή και στο πανεπιστήμιο. Επίσης θα δοθούν όλες οι γραμμές της ανατολικής Θεσσαλονίκης οι οποίες καταλήγουν στο ΙΚΕΑ (κυρίως περιοχών του δήμου Θέρμης) πλην αυτών που πάνε στα παράλια. Παράλληλα θα δοθούν στο ΚΤΕΛ και κάποιες τοπικές γραμμές (π.χ. Κοιμητήρια Ευόσμου, Λαχαναγορά – Ν.Σ.Σ., Πεύκα κ.ο.κ.).

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις για την εξυπηρέτηση όλων αυτών των γραμμών το ΚΤΕΛ θα χρειαστεί να διαθέσει άλλα σχεδόν 100 λεωφορεία, πέρα από τα 25 τα οποία έχει δρομολογήσει στις έξι γραμμές που έχει ήδη αναλάβει. Επιπλέον, θα χρειαστεί και περίπου 250 οδηγούς, πέρα από τους 70 που απασχολεί ήδη σε αυτές τις έξι γραμμές.

Η υλοποίηση του σχεδιασμού, εφόσον βεβαίως υπάρξει οριστική συμφωνία μεταξύ υπουργείου Μεταφορών και ΚΤΕΛ, αναμένεται να γίνει σταδιακά σε βάθος δύο, τριών μηνών.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ πασχίζει να επισκευάσει και άλλα λεωφορεία ώστε ως το τέλος της εβδομάδας και κατά την περίοδο της ΔΕΘ να μπορεί να βγάλει στους δρόμους περί τα 320 οχήματα. Επόμενος στόχος είναι ως το τέλος Σεπτεμβρίου ο αριθμός των μάχιμων λεωφορείων να ανέλθει στα 380.



voria


Επόμενο Προηγούμενο
 

Κολλάς με την πρώτη μπουκιά: Το σουβλατζίδικο με τον πεντανόστιμο γύρο στα κάρβουνα δικαίως σαρώνει (pics)

Κολλάς με την πρώτη μπουκιά: Το σουβλατζίδικο με τον πεντανόστιμο γύρο στα κάρβουνα δικαίως σαρώνει (pics)

19:42 11/1/2024

Εδώ θα βρεις γεύσεις που θα σε συγκλονίσουν

Η λίστα με τη σημασία των emojis

Η λίστα με τη σημασία των emojis

18:42 11/1/2024

Οσο απίστευτο κι αν φαίνεται, τα μικρά εικονίδια που χρησιμοποιούνται στις συνομιλίες στα κοινωνικά δίκτυα για να εκφράζουν συναισθήματα

Μεταχειρισμένα βιβλία - τα καλύτερα παλαιοβιβλιοπωλεία

Μεταχειρισμένα βιβλία - τα καλύτερα παλαιοβιβλιοπωλεία

18:37 11/1/2024

Θα σας παρουσιάσουμε, τα καλύτερα παλαιοβιβλιοπωλεία της Θεσσαλονίκης

Ο Στέλιος Ρόκκος επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη μετά το θάνατο του αδερφού του

Ο Στέλιος Ρόκκος επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη μετά το θάνατο του αδερφού του

18:33 11/1/2024

Για μία τελευταία εμφάνιση στο νυχτερινό κέντρο όπου εμφανιζόταν

«Είναι για πολλές κλωτσιές»: Απασφάλισε on air ο Νίκος Μάνεσης…

«Είναι για πολλές κλωτσιές»: Απασφάλισε on air ο Νίκος Μάνεσης…

14:54 11/1/2024

Tι συμβούλεψε τους γονείς.

Αδάμαντος 4, Λυκαβηττός: Το πιο γνωστό σπίτι στην ιστορία της ελληνικής TV δεν βρισκόταν εκεί που έψαχναν όλοι

Αδάμαντος 4, Λυκαβηττός: Το πιο γνωστό σπίτι στην ιστορία της ελληνικής TV δεν βρισκόταν εκεί που έψαχναν όλοι

19:29 10/1/2024

Έγινε και δικό μας σπίτι!

Ο ναός των καλοφαγάδων: Το μαγαζί με τις μεγάλες μερίδες και το πιάτο- όνειρο που έμαθε όλη η Αθήνα (Pics)

Ο ναός των καλοφαγάδων: Το μαγαζί με τις μεγάλες μερίδες και το πιάτο- όνειρο που έμαθε όλη η Αθήνα (Pics)

14:20 10/1/2024

Ένα από τα πιο ξακουστά μαγαζιά της πόλης

Κουίζ «Παρά 5»: Έχεις τις γνώσεις να κάνεις πάνω από 8/10 στο κουίζ που χάνει κι ο Καπουτζίδης;

Κουίζ «Παρά 5»: Έχεις τις γνώσεις να κάνεις πάνω από 8/10 στο κουίζ που χάνει κι ο Καπουτζίδης;

14:19 10/1/2024

Ένα κουίζ για το «Παρά 5» και τον πιο εμβληματικό χαρακτήρα του.

Μέτρα προστασίας των αστέγων ενόψει κακοκαιρίας

Μέτρα προστασίας των αστέγων ενόψει κακοκαιρίας

13:41 10/1/2024

Έκτακτα μέτρα για την προστασία των ευπαθών κοινωνικών ομάδων και κυρίως των αστέγων από το ψύχος, παίρνει ο Δήμος Καλαμαριάς.

Κατάθεση Δελτίου Απογραφής στρατευσίμων γεννηθέντων το έτος 2006

Κατάθεση Δελτίου Απογραφής στρατευσίμων γεννηθέντων το έτος 2006

13:40 10/1/2024

2/01 - 31/03

Κλασικά Έπιπλα