Σπίρτζης: Ιδού τα αδιανόητα κέρδη των μετοχών του παλιου ΟΑΣΘ

14/9/2017 02:50    Ο υπουργός δημοσιοποίησε τα επίσημα οικονομικά στοιχεία
Βολές κατά του ιδιωτικού ΟΑΣΘ εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, κάνοντας λόγο για «λεόντεια συμφωνία» και «αδιανόητες αποδόσεις με εξασφαλισμένα κέρδη για τους μετόχους» του Οργανισμού.

Ο κ. Σπίρτζης δημοσιοποίησε τα επίσημα οικονομικά στοιχεία των ισολογισμών του ΟΑΣΘ από το 1990 έως και το 2016.
Όπως σημείωσε:

1) Από το 1990 μέχρι και το 2016 οι μέτοχοι πήραν επιχειρηματικό κέρδος € 324.454.000.

2) Στην ίδια περίοδο δηλαδή από το 1990 έως το 2016 η απολογιστική αντισταθμιστική καταβολή του κράτους δηλαδή η ζημία που κλήθηκε το κράτος να πληρώσει ανέρχονταν σε € 2.054.000.000.

Όλα αυτά, όπως τόνισε, προέκυπταν από τη συμφωνία του ιδιωτικοποιημένου ΟΑΣΘ με το κράτος και με την αρωγή της διαιτησίας. Η συμφωνία αυτή μπορεί να χαρακτηρισθεί ως «λεόντειος» εφόσον διασφαλίζει το επιχειρηματικό κέρδος ανεξαρτήτως αποτελέσματος και ανεξαρτήτως ορθολογικής ή μη διαχείρισης των λειτουργιών του οργανισμού.
Συνεπώς, σημείωσε, οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ από το 1990 – 2016 πήραν επιχειρηματικό κέρδος € 324.454.000 όχι επειδή πέτυχαν κέρδη αλλά επειδή επιβάρυναν το ελληνικό δημόσιο με μια ζημία € 2.054.000.000 στην αντίστοιχη περίοδο (σσ: μέσω των επιδοτήσεων).

«Όπως προκύπτει από τον παραπάνω πίνακα η ετήσια απόδοση του καταβεβλημένου κεφαλαίου των μετόχων από το 1990 – 2016 κυμαίνεται από 80% - 745%. Η "λεόντειος" αυτή συμφωνία δημιουργεί «αδιανόητες» αποδόσεις με εξασφαλισμένα κέρδη παρά το γεγονός ότι ο οργανισμός εμφάνισε ζημίες 2.054.000.000 ευρώ για την παραπάνω περίοδο», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Και συνέχισε:

3) Κανονισμός προμηθειών

α) Ο ισχύων κανονισμός λειτουργίας του ΟΑΣΘ εγκρίθηκε στις 04/09/2009 από τα αρμόδια υπουργεία.
Στον κανονισμό λειτουργίας δεν περιλαμβάνεται ο κανονισμός προμηθειών.
Ο κανονισμός προμηθειών έχει συνταχθεί από το διοικητικό συμβούλιο.

β) Άρθρο 4 Κανονισμού Προμηθειών: Προμήθεια υλικών - Εκτέλεση έργων παροχή υπηρεσιών επείγουσας μορφής.

Η προμήθεια, που κατά την κρίση της διοίκησης του ΟΑΣΘ χαρακτηρίζεται ως επείγουσα, γίνεται με απ’ ευθείας ανάθεση και ανεξαρτήτως ποσού.

γ) Οι επιτροπές και των Δημόσιων Διαγωνισμών και των Πρόχειρων Διαγωνισμών αποτελούνται διαχρονικά από τα ίδια πρόσωπα δηλαδή τέσσερις μετόχους και την διευθύντρια οικονομικών υπηρεσιών.

δ) Η προσφιλής τακτική της διοίκησης ήταν να καταρτίζει συμβάσεις προμηθειών διαρκείας δύο ετών με δικαίωμα παράτασης αυτών για ένα ακόμη έτος με τους ίδιους όρους, χωρίς στο ενδιάμεσο να γίνεται καμία έρευνα αγοράς ως προς τους όρους και τιμές των υλικών ή παρεχόμενων υπηρεσιών.

ε) Η σύμβαση καθαρισμού λεωφορείων και σταθμών ετήσιου κόστους 1.000.000 ευρώ περίπου παρατάθηκε πέντε φορές μέχρι 31/08/2017 ενώ η απόφαση της επιτροπής του ΟΑΣΘ ανακήρυξε άλλον ανάδοχο στις 09/03/2017 ο οποίος είχε προσφορά με λιγότερο ετήσιο κόστος 120.000 ευρώ περίπου. 

4) Διαχείριση προσωπικού

Ενώ ανάγκες καθαρισμού αμαξωμάτων και εκδοτηρίων καθώς και υπηρεσίες ελέγχου εισιτηρίων θα μπορούσαν εύκολα να καλυφθούν από το υπάρχον πλεονάζον προσωπικό του οργανισμού, η διοίκηση του ΟΑΣΘ αποφάσισε να  αναθέσει αυτά σε τρίτους με συνέπεια τη σημαντική οικονομική αιμορραγία του οργανισμού κατά 2.000.000 ευρώ περίπου το χρόνο.

5) Ανάλωση καυσίμων

Ο Έλεγχος ως προς τη διαχείριση της ανάλωσης των καυσίμων, ανταλλακτικών και λοιπών αποθεμάτων είναι απολύτως ελλιπής.

Η εξαγωγή της αποθήκης των καυσίμων γίνεται με μια συγκεντρωτική εγγραφή, χωρίς να υπάρχει κανένα αξιόπιστο σύστημα αναλυτικής παρακολούθησης της αναλωθείσας ποσότητας.

Η παρακολούθηση κόστους ανά αυτοκίνητο (κέντρο κόστους) είναι αναγκαία διότι έτσι μόνον εξασφαλίζεται η απόλυτη διαφάνεια της διαχείρισης.

Για τις χρήσεις 1990 – 2016, από την αντιστοίχιση εσόδων – εξόδων προκύπτει σημαντική υπερκάλυψη των εσόδων από τα αντίστοιχα έξοδα.
Συγκεκριμένα, τα έξοδα είναι μεγαλύτερα από τα έσοδα κατά 2,83 φορές κατά μέσον όρο.



voria

Επόμενο Προηγούμενο
 

Στην τελική ευθεία για την αλλαγή λογισμικού στα μηχανήματα του ΟΑΣΘ

Στην τελική ευθεία για την αλλαγή λογισμικού στα μηχανήματα του ΟΑΣΘ

22:09 29/10/2017

0,50 ευρώ, 1 ευρώ, και 2 ευρώ

Πώς επηρεάζει τον ύπνο μας η αλλαγή της ώρας

Πώς επηρεάζει τον ύπνο μας η αλλαγή της ώρας

22:06 29/10/2017

Τι αναφέρουν οι ειδικοί

Θεσσαλονίκη: Πώς θα γιορτάσει η πόλη την επέτειο της 30ης Οκτωβρίου

Θεσσαλονίκη: Πώς θα γιορτάσει η πόλη την επέτειο της 30ης Οκτωβρίου

21:54 29/10/2017

Καθιέρωση ως επετείου απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ξεκινούν τα έργα στο Σταθμό Βενιζέλου!

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ξεκινούν τα έργα στο Σταθμό Βενιζέλου!

21:44 29/10/2017

Τι αναφέρει η Αττικό Μετρό για τα έργα και άλλους σταθμούς

Πώς θα «χτίσετε» το αφορολόγητο με... POS

Πώς θα «χτίσετε» το αφορολόγητο με... POS

21:39 29/10/2017

Ποιοι εξαιρούνται και τα πρόστιμα

Τέλη κυκλοφορίας: Δείτε πότε θα πληρωθούν - ποιοι είναι οι κερδισμένοι

Τέλη κυκλοφορίας: Δείτε πότε θα πληρωθούν - ποιοι είναι οι κερδισμένοι

21:35 29/10/2017

Στο ίδιο ύψος με πέρυσι

Σύγκληση Δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Καλαμαριάς

Σύγκληση Δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Καλαμαριάς

21:23 29/10/2017

σε τακτική συνεδρίαση

Καλαμαριά - Το πρόγραμμα των παιδικών βιβλιοθηκών για τον Νοέμβριο

Καλαμαριά - Το πρόγραμμα των παιδικών βιβλιοθηκών για τον Νοέμβριο

21:19 29/10/2017

Ο δημιουργικός κόσμος των βιβλιοθηκών

Εκδηλώσεις Κεντρικής Βιβλιοθήκης Δήμου Καλαμαριάς για τον Νοέμβριο

Εκδηλώσεις Κεντρικής Βιβλιοθήκης Δήμου Καλαμαριάς για τον Νοέμβριο

21:09 29/10/2017

αναλυτικα

Προσοχή μην μπερδευτείτε: Η ώρα άλλαξε και έγινε χειμερινή!

Προσοχή μην μπερδευτείτε: Η ώρα άλλαξε και έγινε χειμερινή!

19:48 29/10/2017

Αλλαγή ώρας 2017

Κλασικά Έπιπλα