Νέα διόδια έξω από την Θεσσαλονίκη - Οι σκέψεις για την τιμή

16/10/2019 11:46    σε ποια σημεία
Έως το τέλος του μήνα θα δημοσιευθεί η κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών για την έναρξη λειτουργίας των μετωπικών σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού στη Θεσσαλονίκη και την Ασπροβάλτα, οι οποίοι δεν χρησιμοποιούνται παρά το γεγονός ότι η κατασκευή τους έχει ολοκληρωθεί εδώ και περίπου ένα έτος.

Η έναρξη λειτουργίας των δύο σταθμών αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης έναντι των θεσμών, οι οποίοι έχουν επανειλημμένα εκφράσει την ανησυχία τους για τις μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώνονται στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του οδικού άξονα σε ιδιώτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το αργότερο έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2020 αναμένεται να δημοσιευθεί κοινή υπουργική απόφαση και για τη λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Στρυμονικό Σερρών, η κατασκευή του οποίου έχει επίσης ολοκληρωθεί.

Κατά τις ίδιες πηγές, οι τιμές των διοδίων θα παραμείνουν αμετάβλητες στα 0,03 ευρώ (3 λεπτά) ανά χιλιόμετρο μέχρι να ολοκληρωθούν έργα στις υποδομές του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας, τα οποία είναι απαραίτητα για την ασφάλεια των οδηγών.

Ο σχεδιασμός που είχε εκπονηθεί για την τιμολογιακή πολιτική προέβλεπε την αύξηση των χρεώσεων σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο με την έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών και στη συνέχεια σε 0,067 ευρώ, προκειμένου να εξισωθούν με τις τιμές στους υπόλοιπους οδικούς άξονες που λειτουργούν με συμβάσεις παραχώρησης.

Η κυβέρνηση, ωστόσο, δεν προτίθεται να προχωρήσει σε αύξηση των τιμών άμεσα, δεδομένου ότι οι υποδομές και οι υπηρεσίες της Εγνατίας Οδού δεν είναι σε αντίστοιχο επίπεδο με εκείνες των υπόλοιπων μεγάλων οδικών αξόνων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η γέφυρα Αξιού, η οποία είναι υπό κατάρρευση. Στη γέφυρα πρέπει να γίνουν άμεσα εκτεταμένες παρεμβάσεις, οι οποίες αναμένεται να κοστίσουν περίπου 25 εκατομμύρια ευρώ, καθώς δεν αποκλείεται ακόμα και να χρειαστεί η κατασκευή νέας γέφυρας στην περιοχή. Έργα ενίσχυσης απαιτούνται και στη γέφυρα Στρυμονικού.

Η κυβέρνηση επιθυμεί να διευθετήσει το συντομότερο δυνατό τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στην Εγνατία Οδό, προκειμένου να ξεκολλήσει ο διαγωνισμός που είναι σε εξέλιξη και να καταγραφεί πρόοδος στην επόμενη έκθεση ενισχυμένης εποπτείας των θεσμών, η οποία αναμένεται να δημοσιευθεί στις αρχές Νοεμβρίου.

Μεταξύ των ζητημάτων που παραμένουν σε εκκρεμότητα είναι η ολοκλήρωση των μετωπικών σταθμών διοδίων στα Σιάτιστα, το Αρδάνιο και την Καβάλα. Η κατασκευή των δύο πρώτων εξελίσσεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς, ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο και για την περίπτωση της Καβάλας, δεδομένου ότι τα έργα έχουν παγώσει λόγω ζητημάτων που αφορούν στις απαλλοτριώσεις γης. Σε εξέλιξη είναι και η κατασκευή των 43 πλευρικών σταθμών.

Για να συνεχιστεί η διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού πρέπει να ολοκληρωθεί η πιστοποίηση των σηράγγων στον αυτοκινητόδρομο από τη διοικητική αρχή σηράγγων.

Πηγές που παρακολουθούν τη διαδικασία εκτιμούν ότι το κόστος για την πιστοποίηση θα ανέλθει σε ποσό μεταξύ 40 και 50 εκατομμυρίων ευρώ. Όπως αναφέρουν, υπό εξέταση είναι το ποιος θα επωμισθεί το κόστος, όχι μόνο για τις σήραγγες αλλά και για τις υπόλοιπες εργασίες συντήρησης που πρέπει να γίνουν στην Εγνατία Οδό.

Τα σενάρια που εξετάζονται είναι τρία: να καλυφθούν τα έξοδα από τα περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ που έχει στο ταμείο της η εταιρεία, να αναλάβει το κόστος το Δημόσιο ή το σχήμα που θα αναλάβει τη διαχείριση του αυτοκινητόδρομου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το προσφερόμενο τίμημα.

Σε κάθε περίπτωση θεωρείται δύσκολο να έχει ολοκληρωθεί η διευθέτηση των ζητημάτων που εκκρεμούν έως το τέλος Φεβρουαρίου, ημερομηνία που αποτελεί τον στόχο του ΤΑΙΠΕΔ για την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.


economistas
Επόμενο Προηγούμενο
 

«Χαλάστηκε» πολύς κόσμος: Κρίμα ρε Γιώργο Καπουτζίδη…

«Χαλάστηκε» πολύς κόσμος: Κρίμα ρε Γιώργο Καπουτζίδη…

13:19 18/9/2023

Πολλά τα προβλήματα για τον σεναριογράφο.

Οι 9 στους 10 απλά παραιτούνται στα μισά: Ο γρίφος του βιβλίου που έχει μπερδέψει τη μισή Ελλάδα – Το ‘χεις;

Οι 9 στους 10 απλά παραιτούνται στα μισά: Ο γρίφος του βιβλίου που έχει μπερδέψει τη μισή Ελλάδα – Το ‘χεις;

13:18 18/9/2023

Το ‘χεις;

Ασφαλτοστρώνεται η οδός Πόντου

Ασφαλτοστρώνεται η οδός Πόντου

12:31 18/9/2023

Το μεγάλο έργο των ασφαλτοστρώσεων στον Δήμο Καλαμαριάς

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

12:15 18/9/2023

Δευτέρα 18/9 και Τρίτη 19/9

Μόνο αν έχεις IQ 130+ τον λύνεις: Ο «βάναυσος» γρίφος με τις δραχμές που δείχνει άμεσα την ευφυΐα σου

Μόνο αν έχεις IQ 130+ τον λύνεις: Ο «βάναυσος» γρίφος με τις δραχμές που δείχνει άμεσα την ευφυΐα σου

23:51 17/9/2023

Θα δοκιμάσεις;

Κοντσίτα τέλος: Η νέα εικόνα του νικητή της Eurovision αφότου διαγνώστηκε με HIV δε θυμίζει σε τίποτα γυναίκα (pics)

Κοντσίτα τέλος: Η νέα εικόνα του νικητή της Eurovision αφότου διαγνώστηκε με HIV δε θυμίζει σε τίποτα γυναίκα (pics)

18:12 17/9/2023

Δεν αναγνωρίζεται εν έτει 2023.

Μόλις διαβάσεις τη λύση θα πεις «Δεν παίζει να μην το βρήκα»: Ο γρίφος του τρένου που τρέλανε τη μισή Ελλάδα

Μόλις διαβάσεις τη λύση θα πεις «Δεν παίζει να μην το βρήκα»: Ο γρίφος του τρένου που τρέλανε τη μισή Ελλάδα

23:42 16/9/2023

Θα το βρεις;

«Να μη σώσει να έρθει!»: Εκτός εαυτού η Ιωάννα Τούνη - Η κίνηση που την εξόργισε (vid)

«Να μη σώσει να έρθει!»: Εκτός εαυτού η Ιωάννα Τούνη - Η κίνηση που την εξόργισε (vid)

18:05 16/9/2023

Άστραψε και βρόντηξε η Ιωάννα!

Market Pass: Ξεκίνησαν ξανά οι αιτήσεις

Market Pass: Ξεκίνησαν ξανά οι αιτήσεις

13:28 15/9/2023

Τα ποσά και μέχρι πότε θα γίνουν οι πληρωμές

Πορείες για δεύτερο Σ/Κ στη ΔΕΘ

Πορείες για δεύτερο Σ/Κ στη ΔΕΘ

13:27 15/9/2023

Πότε κλείνει το κέντρο

Κλασικά Έπιπλα