Θεσσαλονίκη: Έρχεται κέντρο ελέγχου και διαχείρισης κυκλοφορίας

16/10/2019 13:25    Το τέλος στο αλαλούμ των φαναριών
Στους επόμενους δώδεκα μήνες αναμένεται να αποκτήσει –επιτέλους- η Θεσσαλονίκη ένα ενιαίο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας, καθώς ενοποιούνται ήδη τα τρία ανεξάρτητα μέχρι σήμερα κέντρα που ήλεγχαν διαφορετικούς δρόμους του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος.

Το τέλος στο αλαλούμ των φαναριών και της κυκλοφοριακής ροής ανέλαβε να βάλει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο να βελτιώσει τη διαχείριση της κυκλοφορίας σε όλη τη Θεσσαλονίκη, να συντονίσει με ενιαίο τρόπο τους φωτεινούς σηματοδότες και να διαχειρίζεται από ένα κέντρο στο εξής κάθε έκτακτο κυκλοφοριακό ζήτημα, ώστε η κίνηση των οχημάτων να είναι παντού απρόσκοπτη.

Το σχετικό διαγωνισμό ενέκρινε και η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων, Πάρη Μπίλλια, το ενοποιημένο δίκτυο σε ένα κέντρο ελέγχου θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει σε διάστημα ενός έτους, προσφέροντας, όπως είπε, διαλειτουργικότητα στα συστήματα τα οποία θα επικοινωνούν μεταξύ τους, διευκολύνοντας την κυκλοφορία.

Αυτό σημαίνει ότι τα τρία υφιστάμενα συστήματα, που δεν μπορούσαν, κυρίως λόγω διαφορών και μη συνεργάσιμων λογισμικών (προέρχονται από διαφορετικούς παρόχους) θα συνεργάζονται κι έτσι ο έλεγχος της κυκλοφορίας θα είναι ενιαίος. Τα τρία συστήματα καλύπτουν σήμερα την κεντρική Θεσσαλονίκη, την οδό Τσιμισκή και τον έλεγχο των φωτεινών σηματοδοτών.

Στη διάρκεια του επόμενου έτους μάλιστα και προκειμένου το νέο σύστημα να γίνει πιο αποδοτικό θα γίνει σειρά παρεμβάσεων σε κόμβους των δρόμων που έχουν φανάρια, για να είναι ο έλεγχος ολοκληρωμένος. Αυτό σημαίνει ότι θα τοποθετηθούν αισθητήρες, αλλά και συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας, ανίχνευσης κυκλοφοριακού φόρτου, ενημέρωσης των οδηγών και θα εφαρμοστούν ολοκληρωμένες στρατηγικές διαχείρισης της κυκλοφορίας στους δρόμους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο κ. Μπίλλιας, σήμερα γίνονται στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης περίπου τρία εκατομμύρια μετακινήσεις την ημέρα. «Όταν λειτουργήσει το ενιαίο σύστημα θα μειωθούν οι σημερινοί κυκλοφοριακοί φόρτοι και μάλιστα σημαντικά, καθώς κυρίως θα βελτιωθεί η κατάσταση στους κόμβους που είναι ιδιαιτέρως επιβαρημένοι. Πάντως το τελευταίο διάστημα παρατηρείται αύξηση της τάσης μετακίνησης του κόσμου με ΙΧ αυτοκίνητα, κάτι που αν συνεχιστεί σύντομα μπορεί να επιστρέψουμε στη σημερινή κατάσταση. Αν για παράδειγμα ο σημερινός αριθμός των μετακινήσεων αυξηθεί σε 3.200.000 (δηλαδή 200.000 περισσότερες μετακινήσεις), η επιρροή που έχουν τα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας και οι βελτιώσεις που θα φέρουν μπορεί να είναι σταγόνα στον ωκεανό. Γι' αυτό παράλληλα με τη βελτίωση των υποδομών επιμένουμε σε συνολικές στρατηγικές διαχείρισης της κυκλοφορίας. Για τον περιορισμό της χρήσης των ΙΧ και την αύξηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, στο πλαίσιο και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας», τόνισε ο κ. Μπίλλιας.

Ο αντιπεριφερειάρχης υπογράμμισε ότι η συμπλήρωση των υποδομών και τα νέα έργα είναι αναγκαία εξέλιξη, όπως και η χρήση των νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση της κατάστασης στους δρόμους. «Δεν λύνουν το κυκλοφοριακό, το βελτιώνουν. Απαιτούνται όμως και αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς για να φτάσουμε σταδιακά σε λύσεις και δυστυχώς ακόμη στη Θεσσαλονίκη δεν έχουμε τέτοια αξιόπιστα μέσα, οπότε περιορίζουμε τις εναλλακτικές για τους πολίτες. Είναι αναγκαίο να βελτιωθεί η κατάσταση στον ΟΑΣΘ, να ολοκληρωθεί το μετρό και να αναβαθμιστεί η περιφερειακή οδός. Για το μετρό πρέπει όλοι να πιέσουμε για να τελειώσει, ενώ για την αναβάθμιση της περιφερειακής είμαστε στη φάση επικαιροποίησης των μελετών και σε περίπου ένα χρόνο υπολογίζουμε ότι θα γίνει ο διαγωνισμός», συμπλήρωσε.


voria
Επόμενο Προηγούμενο
 

Απεργιακές κινητοποιήσεις σιδηροδρομικών Πέμπτη και Παρασκευή

Απεργιακές κινητοποιήσεις σιδηροδρομικών Πέμπτη και Παρασκευή

22:03 5/6/2018

ΕΕΣΣΤΥ

Οι λεπτομέρειες της σύνδεσης Θεσσαλονίκης με Σκιάθο - Μύκονο - Πάρο - Σαντορίνη - Κρήτη

Οι λεπτομέρειες της σύνδεσης Θεσσαλονίκης με Σκιάθο - Μύκονο - Πάρο - Σαντορίνη - Κρήτη

21:56 5/6/2018

Κάθε πότε θα αναχωρούν

Αστεροειδής πέρασε και διαλύθηκε πάνω από την Αφρική

Αστεροειδής πέρασε και διαλύθηκε πάνω από την Αφρική

17:21 5/6/2018

βιντεο

To απόλυτο αλαλούμ με τις φορολογικές δηλώσεις των ηλικιωμένων

To απόλυτο αλαλούμ με τις φορολογικές δηλώσεις των ηλικιωμένων

15:19 5/6/2018

Γενικό Λογιστήριο του Κράτους

35 άτομα με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στη Λάρισα

35 άτομα με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στη Λάρισα

15:15 5/6/2018

Δήμος Λαρισαίων

Τι αλλάζει με τις νέες ρυθμίσεις για τη φορητότητα σε σταθερά και κινητά;

Τι αλλάζει με τις νέες ρυθμίσεις για τη φορητότητα σε σταθερά και κινητά;

15:08 5/6/2018

νέες ρυθμίσεις

Δείτε ζωντανά που υπάρχουν μέδουσες στη Ελλάδα!

Δείτε ζωντανά που υπάρχουν μέδουσες στη Ελλάδα!

14:47 5/6/2018

Παρατηρητήριο Βιοποικιλότητας

Αμανατίδης: Εμβληματικός χώρος το αρχαίο θέατρο του Δίου

Αμανατίδης: Εμβληματικός χώρος το αρχαίο θέατρο του Δίου

14:43 5/6/2018

υφυπουργός Εξωτερικών

Νεκρό ανδρόγυνο σε τροχαίο στην Πιερία

Νεκρό ανδρόγυνο σε τροχαίο στην Πιερία

14:40 5/6/2018

Αθηνών - Θεσσαλονίκης

Αυτοκίνητο παρέσυρε και σκότωσε ηλικιωμένο

Αυτοκίνητο παρέσυρε και σκότωσε ηλικιωμένο

14:36 5/6/2018

Ξηροχωρι

Κλασικά Έπιπλα