8000 υπογραφές για να αλλάξει κάτι στον ΟΑΣΘ

2/1/2020 13:24    Συνεχίζεται η συλλογή υπογραφών
Συνεχίζεται η συλλογή υπογραφών από πολίτες που ζητούν την άμεση παρέμβαση της κυβέρνησης για λήψη μέτρων προς βελτίωση του ΟΑΣΘ.

Μέχρι αυτή την ώρα μεσημέρι Πέμπτης 2 Ιανουαρίου, έχουν υπογράψει σχεδόν 8.000 πολίτες (υπογράψτε εδώ).

Όπως αναφέρεται στο κείμενο του ψηφίσματος ''Η κατάσταση για τη μετακίνηση των κατοίκων της Θεσσαλονίκης με τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι άνευ προηγουμένου.

Περισσότεροι από 1 εκατομμύριο πολίτες μετακινούνται με τα οχήματα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), που είναι περιορισμένα σε αριθμό συγκριτικά με τον αριθμό των πολιτών του κυρίως πολεοδομικού συγκροτήματος και των γειτονικών δήμων (Βόλβης, Δέλτα, Θερμαϊκού, Θέρμης, Λαγκαδά, Χαλκηδόνος, και Ωραιοκάστρου). 

Η κατάσταση που επικρατεί εντός των οχημάτων είναι αδικαιολόγητη και θέτει σε κίνδυνο την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών, δεδομένου ότι σε κάθε όχημα επιβαίνουν πολλοί περισσότεροι πολίτες από το επιτρεπτό όριο που ορίζεται από τους κατασκευαστές. Κατά καιρούς έχουν κυκλοφορήσει στη δημοσιότητα διάφορες φωτογραφίες που απεικονίζουν τις συνθήκες αυτές ενώ πραγματοποιήθηκε Ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019 με θέμα "Ενημέρωση για τις εξελίξεις στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης". 

Η  εξευτελιστική κατάσταση του ΟΑΣΘ οφείλεται στην αισθητά μειωμένη συχνότητα της εκάστοτε γραμμής, καθώς δεν τηρείται το πρόγραμμα δρομολογίων των γραμμών, όπως αυτό είναι αναρτημένο στην επίσημη ιστοσελίδα του oργανισμού (www.oasth.gr).

Απαιτείται η άμεση παρέμβαση των αρμόδιων αρχών προκειμένου να δοθεί τέλος στις άθλιες συνθήκες δημόσιας μετακίνησης που υφίστανται καθημερινά οι πολίτες της Θεσσαλονίκης και καταγγέλλεται η επικινδυνότητα της μεταφοράς των επιβατών υπό τις συνθήκες αυτές.

Απαιτείται να ελεγχθεί άμεσα αν τηρείται πρακτικά το πρόγραμμα δρομολογίων της έκαστης γραμμής, όπως αυτό περιγράφεται στην επίσημη ιστοσελίδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης στο εργαλείο "Πληροφορίες γραμμής", καθώς η ανάρτηση του προγράμματος αυτού είναι εντελώς φαινομενική και δε συνάδει καθόλου με την πραγματικότητα.

Απαιτείται λεπτομερής οικονομικός έλεγχος του Οργανισμού ώστε να ελεγχθεί αν οι επιχορηγήσεις που έχουν δοθεί κατά περιόδους στον Οργανισμό έχουν αξιοποιηθεί από τους αρμόδιους όπως προβλεπόταν κατά τη συμφωνία. Σύμφωνα με την τελευταία αναθεωρημένη έκδοση του νόμου 1608/50 προβλέπονται οι ποινές περί καταχραστών του Δημοσίου.

Χρήζει υψίστης σημασίας να επανελεγχθεί, επίσης, η κατάσταση των δημόσιων οχημάτων μέσω μηχανολογικού ελέγχου καθώς και, όχι η ικανότητα, αλλά ο τρόπος οδήγησης των οδηγών κατά τη μεταφορά των χιλιάδων πολιτών που επιβαίνουν καθημερινά στα αστικά λεωφορεία.  Χρειάζεται να επανεξεταστεί η πιστή τήρηση όσων ορίζονται σύμφωνα με τον Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων.

Απαιτείται έλεγχος του αριθμού των αναπάντητων τηλεφωνικών κλήσεων κατά τις ημέρες και ώρες λειτουργίας των γραφείων του οργανισμού καθώς και των αναπάντητων γραπτών παραπόνων των πολιτών που υποβάλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Χρειάζεται επανεξέταση των ικανοτήτων των διοικητικών υπαλλήλων του οργανισμού που είναι αρμόδιοι για τα ανωτέρω καθήκοντα και επανεξέταση της πιστής τήρησης όσων ορίζονται σύμφωνα με τον Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΑΣΘ ΣΤΟ ΚΤΕΛ:

Στις 31 Δεκεμβρίου 2019 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης υπέγραψαν υπουργική απόφαση για την εκχώρηση περεταίρω συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Σερρών, Κιλκίς και Χαλκιδικής. Συγκεκριμένα,  πρόκειται να προστεθούν 120 λεωφορεία για την εξυπηρέτηση 25 λεωφορειακών γραμμών με ουσιαστική χρήση των 101 εξ αυτών καθώς τα υπόλοιπα 19 θα είναι εφεδρικά. Η απόφαση αυτή εκτιμάται ότι πρακτικά θα τεθεί σε λειτουργία εφόσον ολοκληρωθούν οι απαραίτητες ομόφωνες αποφάσεις του υπουργείου, του ΟΣΕΘ, του ΟΑΣΘ και του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης (για λογαριασμό και των 4 ΚΤΕΛ) σχετικά με το οριστικό σχέδιο της σύμβασης. Μετά την ολοκλήρωση του σταδίου αυτού, ακολουθεί η έγκριση του Ελεγκτικού Συμβουλίου και η συνολική διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο, με κάθε επιφύλαξη.

Τα λεωφορεία που προβλέπεται να ενισχύσουν τη δημόσια αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης είναι ημιαστικού τύπου. Κάποια από αυτά έχουν τρεις πόρτες, τα οποία είναι χωρητικότητας 85 επιβατών (25 καθήμενοι και 60 όρθιοι) και κάποια με δύο πόρτες, χωρητικότητας 95 επιβατών (35 καθήμενοι και 60 όρθιοι). Αυτό συνεπάγεται ότι ο αριθμός των πολιτών που μπορούν να εξυπηρετούνται από τη δημόσια συγκοινωνία αυξάνεται περί των 8.500 – 9.000 πολιτών, αριθμός πολύ μικρός, αν λάβουμε υπόψη τη δήλωση του Προέδρου του ΟΑΣΘ κ. Γιώργου Σκορδά ότι  «Το 50% των πολιτών τα χρησιμοποιεί και άνω του 70% θεωρεί σημαντική τη μεταφορά με τα λεωφορεία στην πόλη μας». Δεδομένου ότι οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο, το 50% των πολιτών που αναφέρεται αντιστοιχεί σε αριθμό μεγαλύτερο των 500.000 πολιτών.

Εκτός τούτου, όπως έχει επίσης αναφερθεί από τον κ. Σκορδά, μέχρι το φθινόπωρο του 2020 πρόκειται να αποσυρθούν 90 οχήματα λόγω παλαιότητας. Επομένως, όταν προβλέπεται η προσθήκη 101 οχημάτων για την κάλυψη των δρομολογίων 25 λεωφορειακών γραμμών και ταυτόχρονα προβλέπεται η απόσυρση 90 οχημάτων λόγω παλαιότητας και συχνής εμφάνισης μηχανολογικών βλαβών, τότε επί της ουσίας δεν μιλάμε για προσθήκη νέων οχημάτων αλλά για αντικατάσταση των παλιών που πρόκειται να αποσυρθούν.

Πέραν των προαναφερόμενων επιτακτικών αναγκών που παρατέθηκαν παραπάνω, είναι άμεση ανάγκη να ενισχυθεί ουσιαστικά η δημόσια συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης και να επέλθει αισθητή βελτίωση στην εξυπηρέτηση των πολιτών και στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ο αριθμός των οχημάτων που προστίθενται θα πρέπει να είναι αρκετά μεγαλύτερος από αυτόν που ορίζει η υπουργική απόφαση της 31ης Δεκεμβρίου. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των νέων οχημάτων πρέπει να ξεπερνά τον αριθμό των ήδη υπαρχόντων οχημάτων που έχουν τεθεί προς απόσυρση και αν θέλουμε να μιλάμε για πραγματική ενίσχυση, πρέπει να τον ξεπερνούν με μεγάλη διαφορά.

Σε θεωρητικό επίπεδο υπάρχουν κι άλλες προσεχείς συμφωνίες που εκτιμάται να υπογραφούν κατά την περίοδο του πρώτου εξαμήνου του 2020. Ωστόσο, αυτό είναι εντελώς αόριστο και αβέβαιο και ως τη στιγμή της υλοποίησής των συμφωνιών αυτών είναι πολύ πιθανό να έχουν αποσυρθεί κι άλλα από τα ήδη υπάρχοντα οχήματα και να πρόκειται και πάλι ουσιαστικά για αντικατάσταση οχημάτων και όχι για προσθήκη νέων, όπως παρουσιάζεται.  

Εν έτει 2019, στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας μας δε νοείται να επικρατούν συνθήκες εξευτελισμού τόσων πολιτών και συνάμα να παραγκωνίζεται από "μερικούς" η ελεγκτική και διοικητική ικανότητα των ελληνικών κυβερνητικών αρχών που σέβονται τους πολίτες''.



Επόμενο Προηγούμενο
 

Και αέριο και ρεύμα «όλα σε ένα»

Και αέριο και ρεύμα «όλα σε ένα»

01:32 12/9/2017

Τα σχέδια της εταιρείας Αερίου Θεσσαλίας-Θεσσαλονίκης...

Ποιοι δικαιούνται φοιτητικό επίδομα 1.000 ευρώ

Ποιοι δικαιούνται φοιτητικό επίδομα 1.000 ευρώ

01:29 12/9/2017

Οι όροι, ιο προϋποθέσεις και η διαδικασία

Πόσο κοστίζει η σχολική λίστα

Πόσο κοστίζει η σχολική λίστα

01:27 12/9/2017

ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΝΑΛΩΤΕΣ

Το βάρος του νερού από τον τυφώνα Χάρβεϊ έκαμψε τον φλοιό της Γης!

Το βάρος του νερού από τον τυφώνα Χάρβεϊ έκαμψε τον φλοιό της Γης!

01:25 12/9/2017

Χιούστον

Αφαίρεση της «Γαλάζιας Σημαίας» από 19 ελληνικές ακτές

Αφαίρεση της «Γαλάζιας Σημαίας» από 19 ελληνικές ακτές

01:22 12/9/2017

δειτε απο ποιες

Στη Θεσσαλονίκη στις αρχές του Οκτωβρίου το θωρηκτό «Γεώργιος Αβέρωφ»

Στη Θεσσαλονίκη στις αρχές του Οκτωβρίου το θωρηκτό «Γεώργιος Αβέρωφ»

01:19 12/9/2017

ενόψει της διπλής επετείου της 26ης και 28ης Οκτωβρίου

Έρχονται αυστηρότερες ποινές για βανδαλισμούς μνημείων

Έρχονται αυστηρότερες ποινές για βανδαλισμούς μνημείων

01:17 12/9/2017

Φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών...

Νέες σκληρότερες κυρώσεις στη Βόρεια Κορέα από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ

Νέες σκληρότερες κυρώσεις στη Βόρεια Κορέα από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ

01:12 12/9/2017

πριν από λίγο

Εκδίδονται οι πρώτες ηλεκτρονικές κάρτες του ΟΑΣΑ

Εκδίδονται οι πρώτες ηλεκτρονικές κάρτες του ΟΑΣΑ

01:08 12/9/2017

Δόθηκε το «πράσινο φως» από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

Απειλούνται με κατασχέσεις 1.678.160 φορολογούμενοι

Απειλούνται με κατασχέσεις 1.678.160 φορολογούμενοι

01:05 12/9/2017

Έκρηξη απλήρωτων φόρων τον Ιούλιο

Κλασικά Έπιπλα