8000 υπογραφές για να αλλάξει κάτι στον ΟΑΣΘ

2/1/2020 13:24    Συνεχίζεται η συλλογή υπογραφών
Συνεχίζεται η συλλογή υπογραφών από πολίτες που ζητούν την άμεση παρέμβαση της κυβέρνησης για λήψη μέτρων προς βελτίωση του ΟΑΣΘ.

Μέχρι αυτή την ώρα μεσημέρι Πέμπτης 2 Ιανουαρίου, έχουν υπογράψει σχεδόν 8.000 πολίτες (υπογράψτε εδώ).

Όπως αναφέρεται στο κείμενο του ψηφίσματος ''Η κατάσταση για τη μετακίνηση των κατοίκων της Θεσσαλονίκης με τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι άνευ προηγουμένου.

Περισσότεροι από 1 εκατομμύριο πολίτες μετακινούνται με τα οχήματα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), που είναι περιορισμένα σε αριθμό συγκριτικά με τον αριθμό των πολιτών του κυρίως πολεοδομικού συγκροτήματος και των γειτονικών δήμων (Βόλβης, Δέλτα, Θερμαϊκού, Θέρμης, Λαγκαδά, Χαλκηδόνος, και Ωραιοκάστρου). 

Η κατάσταση που επικρατεί εντός των οχημάτων είναι αδικαιολόγητη και θέτει σε κίνδυνο την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών, δεδομένου ότι σε κάθε όχημα επιβαίνουν πολλοί περισσότεροι πολίτες από το επιτρεπτό όριο που ορίζεται από τους κατασκευαστές. Κατά καιρούς έχουν κυκλοφορήσει στη δημοσιότητα διάφορες φωτογραφίες που απεικονίζουν τις συνθήκες αυτές ενώ πραγματοποιήθηκε Ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019 με θέμα "Ενημέρωση για τις εξελίξεις στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης". 

Η  εξευτελιστική κατάσταση του ΟΑΣΘ οφείλεται στην αισθητά μειωμένη συχνότητα της εκάστοτε γραμμής, καθώς δεν τηρείται το πρόγραμμα δρομολογίων των γραμμών, όπως αυτό είναι αναρτημένο στην επίσημη ιστοσελίδα του oργανισμού (www.oasth.gr).

Απαιτείται η άμεση παρέμβαση των αρμόδιων αρχών προκειμένου να δοθεί τέλος στις άθλιες συνθήκες δημόσιας μετακίνησης που υφίστανται καθημερινά οι πολίτες της Θεσσαλονίκης και καταγγέλλεται η επικινδυνότητα της μεταφοράς των επιβατών υπό τις συνθήκες αυτές.

Απαιτείται να ελεγχθεί άμεσα αν τηρείται πρακτικά το πρόγραμμα δρομολογίων της έκαστης γραμμής, όπως αυτό περιγράφεται στην επίσημη ιστοσελίδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης στο εργαλείο "Πληροφορίες γραμμής", καθώς η ανάρτηση του προγράμματος αυτού είναι εντελώς φαινομενική και δε συνάδει καθόλου με την πραγματικότητα.

Απαιτείται λεπτομερής οικονομικός έλεγχος του Οργανισμού ώστε να ελεγχθεί αν οι επιχορηγήσεις που έχουν δοθεί κατά περιόδους στον Οργανισμό έχουν αξιοποιηθεί από τους αρμόδιους όπως προβλεπόταν κατά τη συμφωνία. Σύμφωνα με την τελευταία αναθεωρημένη έκδοση του νόμου 1608/50 προβλέπονται οι ποινές περί καταχραστών του Δημοσίου.

Χρήζει υψίστης σημασίας να επανελεγχθεί, επίσης, η κατάσταση των δημόσιων οχημάτων μέσω μηχανολογικού ελέγχου καθώς και, όχι η ικανότητα, αλλά ο τρόπος οδήγησης των οδηγών κατά τη μεταφορά των χιλιάδων πολιτών που επιβαίνουν καθημερινά στα αστικά λεωφορεία.  Χρειάζεται να επανεξεταστεί η πιστή τήρηση όσων ορίζονται σύμφωνα με τον Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων.

Απαιτείται έλεγχος του αριθμού των αναπάντητων τηλεφωνικών κλήσεων κατά τις ημέρες και ώρες λειτουργίας των γραφείων του οργανισμού καθώς και των αναπάντητων γραπτών παραπόνων των πολιτών που υποβάλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Χρειάζεται επανεξέταση των ικανοτήτων των διοικητικών υπαλλήλων του οργανισμού που είναι αρμόδιοι για τα ανωτέρω καθήκοντα και επανεξέταση της πιστής τήρησης όσων ορίζονται σύμφωνα με τον Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΑΣΘ ΣΤΟ ΚΤΕΛ:

Στις 31 Δεκεμβρίου 2019 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης υπέγραψαν υπουργική απόφαση για την εκχώρηση περεταίρω συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Σερρών, Κιλκίς και Χαλκιδικής. Συγκεκριμένα,  πρόκειται να προστεθούν 120 λεωφορεία για την εξυπηρέτηση 25 λεωφορειακών γραμμών με ουσιαστική χρήση των 101 εξ αυτών καθώς τα υπόλοιπα 19 θα είναι εφεδρικά. Η απόφαση αυτή εκτιμάται ότι πρακτικά θα τεθεί σε λειτουργία εφόσον ολοκληρωθούν οι απαραίτητες ομόφωνες αποφάσεις του υπουργείου, του ΟΣΕΘ, του ΟΑΣΘ και του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης (για λογαριασμό και των 4 ΚΤΕΛ) σχετικά με το οριστικό σχέδιο της σύμβασης. Μετά την ολοκλήρωση του σταδίου αυτού, ακολουθεί η έγκριση του Ελεγκτικού Συμβουλίου και η συνολική διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο, με κάθε επιφύλαξη.

Τα λεωφορεία που προβλέπεται να ενισχύσουν τη δημόσια αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης είναι ημιαστικού τύπου. Κάποια από αυτά έχουν τρεις πόρτες, τα οποία είναι χωρητικότητας 85 επιβατών (25 καθήμενοι και 60 όρθιοι) και κάποια με δύο πόρτες, χωρητικότητας 95 επιβατών (35 καθήμενοι και 60 όρθιοι). Αυτό συνεπάγεται ότι ο αριθμός των πολιτών που μπορούν να εξυπηρετούνται από τη δημόσια συγκοινωνία αυξάνεται περί των 8.500 – 9.000 πολιτών, αριθμός πολύ μικρός, αν λάβουμε υπόψη τη δήλωση του Προέδρου του ΟΑΣΘ κ. Γιώργου Σκορδά ότι  «Το 50% των πολιτών τα χρησιμοποιεί και άνω του 70% θεωρεί σημαντική τη μεταφορά με τα λεωφορεία στην πόλη μας». Δεδομένου ότι οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο, το 50% των πολιτών που αναφέρεται αντιστοιχεί σε αριθμό μεγαλύτερο των 500.000 πολιτών.

Εκτός τούτου, όπως έχει επίσης αναφερθεί από τον κ. Σκορδά, μέχρι το φθινόπωρο του 2020 πρόκειται να αποσυρθούν 90 οχήματα λόγω παλαιότητας. Επομένως, όταν προβλέπεται η προσθήκη 101 οχημάτων για την κάλυψη των δρομολογίων 25 λεωφορειακών γραμμών και ταυτόχρονα προβλέπεται η απόσυρση 90 οχημάτων λόγω παλαιότητας και συχνής εμφάνισης μηχανολογικών βλαβών, τότε επί της ουσίας δεν μιλάμε για προσθήκη νέων οχημάτων αλλά για αντικατάσταση των παλιών που πρόκειται να αποσυρθούν.

Πέραν των προαναφερόμενων επιτακτικών αναγκών που παρατέθηκαν παραπάνω, είναι άμεση ανάγκη να ενισχυθεί ουσιαστικά η δημόσια συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης και να επέλθει αισθητή βελτίωση στην εξυπηρέτηση των πολιτών και στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ο αριθμός των οχημάτων που προστίθενται θα πρέπει να είναι αρκετά μεγαλύτερος από αυτόν που ορίζει η υπουργική απόφαση της 31ης Δεκεμβρίου. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των νέων οχημάτων πρέπει να ξεπερνά τον αριθμό των ήδη υπαρχόντων οχημάτων που έχουν τεθεί προς απόσυρση και αν θέλουμε να μιλάμε για πραγματική ενίσχυση, πρέπει να τον ξεπερνούν με μεγάλη διαφορά.

Σε θεωρητικό επίπεδο υπάρχουν κι άλλες προσεχείς συμφωνίες που εκτιμάται να υπογραφούν κατά την περίοδο του πρώτου εξαμήνου του 2020. Ωστόσο, αυτό είναι εντελώς αόριστο και αβέβαιο και ως τη στιγμή της υλοποίησής των συμφωνιών αυτών είναι πολύ πιθανό να έχουν αποσυρθεί κι άλλα από τα ήδη υπάρχοντα οχήματα και να πρόκειται και πάλι ουσιαστικά για αντικατάσταση οχημάτων και όχι για προσθήκη νέων, όπως παρουσιάζεται.  

Εν έτει 2019, στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας μας δε νοείται να επικρατούν συνθήκες εξευτελισμού τόσων πολιτών και συνάμα να παραγκωνίζεται από "μερικούς" η ελεγκτική και διοικητική ικανότητα των ελληνικών κυβερνητικών αρχών που σέβονται τους πολίτες''.



Επόμενο Προηγούμενο
 

Στη Θεσσαλονίκη ξανά την άλλη εβδομάδα Τσίπρας – Μητσοτάκης

Στη Θεσσαλονίκη ξανά την άλλη εβδομάδα Τσίπρας – Μητσοτάκης

16:33 27/9/2017

Thessaloniki Summit

Εκτάκτως συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο απόψε

Εκτάκτως συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο απόψε

16:24 27/9/2017

για τη μεταφορά ή μη των διαθεσίμων του Δήμου Καλαμαριάς

Το πρόγραμμα του Οικουμενικού Πατριάρχη στη Θεσσαλονίκη

Το πρόγραμμα του Οικουμενικού Πατριάρχη στη Θεσσαλονίκη

16:18 27/9/2017

Στη Θεσσαλονίκη θα βρεθεί ο κ.κ. Βαρθολομαίος

ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ «Το πρώτο μου σχολείο» ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ ΤΜΗΜΑ

ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ «Το πρώτο μου σχολείο» ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ ΤΜΗΜΑ

15:45 27/9/2017

υπάρχουν θέσεις VOUCHERS

"Όχι" στη μεταφορά των αποθεματικών των Δήμων στην Τράπεζα της Ελλάδας

15:41 27/9/2017

ΠΕΔ-ΚΜ

Σύγκληση Δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Καλαμαριάς

Σύγκληση Δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Καλαμαριάς

15:34 27/9/2017

τακτική συνεδρίαση

Επιχείρηση απομάκρυνσης αλλοδαπών από το χώρο του Κόδρα

Επιχείρηση απομάκρυνσης αλλοδαπών από το χώρο του Κόδρα

15:28 27/9/2017

«επιχείρηση σκούπα»

Στα ΕΠΑΛ Λαγκαδά κάνουν κατάληψη επειδή δεν επιτρέπεται το κάπνισμα στην αυλή!

Στα ΕΠΑΛ Λαγκαδά κάνουν κατάληψη επειδή δεν επιτρέπεται το κάπνισμα στην αυλή!

15:15 27/9/2017

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΡΕΙΣ ΜΕΡΕΣ

Μειοδοτικός διαγωνισμός για την εκρίζωση πρέμνων κ την φύτευση νέων δέντρων

Μειοδοτικός διαγωνισμός για την εκρίζωση πρέμνων κ την φύτευση νέων δέντρων

13:41 27/9/2017

Τμήμα Προμηθειών

Έκθεση «100 χρόνια από τη μεγάλη πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης τον Αύγουστο του 1917»

Έκθεση «100 χρόνια από τη μεγάλη πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης τον Αύγουστο του 1917»

01:19 27/9/2017

στον εκθεσιακό χώρο του ΚΙΘ

Κλασικά Έπιπλα