Ο «εγκέφαλος» του Μετρό στον Βότση Καλαμαριάς

7/2/2020 09:10    αμαξοστάσιο της Πυλαίας

Το αμαξοστάσιο του Μετρό βρίσκεται στη συμβολή των οδών Ερυθρού Σταύρου με Καππαδοκίας στην περιοχή Βότση της Καλαμαριάς. Εκτείνεται σε μια έκταση πάνω από 100 στρέμματα εντός των οποίων έχουν ανεγερθεί δύο εντυπωσιακά κτήρια τα οποία συνδέονται μεταξύ τους και η θέα τους είναι ορατή από χιλιόμετρα μακριά.

Πρόκειται για το κέντρο λειτουργίας και διαχείρισης του μετρό Θεσσαλονίκης. Εκεί θα εγκατασταθούν τα επιτελικά στελέχη και το εξειδικευμένο προσωπικό που θα είναι υπεύθυνο για την ασφαλή και ομαλή κίνηση των συρμών αλλά και των σταθμών.

Ουσιαστικά θα είναι ο «εγκέφαλος» που θα δίνει τις εντολές στους 18 αυτοματοποιημένους συρμούς για να κινηθούν στους σταθμούς από και προς το αμαξοστάσιο αλλά και το ηλεκτρονικό «μάτι» που θα επιτηρεί την πορεία τους μέσα στις στοές 24ωρες το 2ωρο. Εκεί επίσης σύμφωνα με το rthess.gr θα πραγματοποιούνται οι έλεγχοι και οι συντηρήσεις των τρένων ενώ θα στεγάζονται και διοικητικές υπηρεσίες. Εκτιμάται ότι στην «καρδιά» του μετρό θα εργάζονται περίπου 500 άνθρωποι.



Επίπεδο εργασιών

Οι εργασίες για την κατασκευή του αμαξοστασίου ξεκίνησαν το 2012. Σήμερα μετά από 8 περίπου χρόνια το έργο βρίσκεται στην τελική του φάση. Τα ηλεκτρομηχανολογικά βρίσκονται στο 45%, τα αρχιτεκτονικά στο 73% ενώ έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού.

Ήδη έχουν τοποθετηθεί οι ράγες οι οποίες θα ηλεκτροδοτηθούν  μερικώς το επόμενο διάστημα ώστε να ξεκινήσουν οι πρώτες δοκιμές των συρμών μέσα στο αμαξοστάσιο ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι διαμορφώσεις των υπολοίπων εγκαταστάσεων και το αύλειου χώρου.



Οι αυτόματοι συρμοί

Οι συρμοί είναι Ιταλικής κατασκευής, θα είναι αυτόματοι δηλαδή θα κινούνται χωρίς οδηγό. Ο κάθε συρμός έχει μήκος 5 5μέτρα θα έχει τέσσερα βαγόνια με συνολική χωρητικότητα τα 450 άτομα.  Θα κινείται με μια μέση ταχύτητα 35 χλμ και θα μπορεί να φτάσει τα 80 χλμ ανά ώρα. Σε περίπτωση που παρουσιαστεί κάποια βλάβη διαθέτει ηλεκτρονικά συστήματα που θα επιτρέπουν σε οδηγό να ανέβει και να την επιδιορθώσει ή να το οδηγήσει πίσω στο αμαξοστάσιο.

Οι πέντε από τους συνολικά 18 συρμούς βρίσκονται ήδη στο αμαξοστάσιο και μάλιστα είναι τοποθετημένοι πάνω στις ράγες περιμένοντας να τεθούν σε δοκιμαστική λειτουργία.|




 

Επόμενο Προηγούμενο
 

Δάνειο 20 εκατ. ευρώ στο Δ. Θεσσαλονίκης για υποδομές εκπαίδευσης, περιβάλλοντος, ενέργειας

Δάνειο 20 εκατ. ευρώ στο Δ. Θεσσαλονίκης για υποδομές εκπαίδευσης, περιβάλλοντος, ενέργειας

09:07 15/10/2017

ΕΤΕπ

Οι δρόμοι του κρασιού της Πελοποννήσου στη Θεσσαλονίκη

Οι δρόμοι του κρασιού της Πελοποννήσου στη Θεσσαλονίκη

09:05 15/10/2017

Δευτέρα 23 Οκτωβρίου

Μυστήριο με νέα ανακοίνωση για

Μυστήριο με νέα ανακοίνωση για "ακραίο συμβάν" σχετικά με τα βαρυτικά κύματα

09:03 15/10/2017

NASA

Μέχρι τις 10 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη το θωρακισμένο καταδρομικό «Γ. Αβέρωφ»

Μέχρι τις 10 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη το θωρακισμένο καταδρομικό «Γ. Αβέρωφ»

08:58 15/10/2017

Γενικό Επιτελείο Ναυτικού

Συνελήφθη 48χρονος στην Καλαμαριά για απόπειρα απάτης

Συνελήφθη 48χρονος στην Καλαμαριά για απόπειρα απάτης

08:55 15/10/2017

το απόγευμα της Παρασκευής

Ο καιρός σήμερα στην Καλαμαριά

Ο καιρός σήμερα στην Καλαμαριά

08:52 15/10/2017

15 Οκτωβρίου

Η Θεσσαλονίκη τιμά σήμερα το Ναύαρχο Βότση

Η Θεσσαλονίκη τιμά σήμερα το Ναύαρχο Βότση

08:47 15/10/2017

Βότσεια 2017

Με εγκαύματα σε όλο το σώμα βρέθηκε 25χρονος στις γραμμές του ΟΣΕ

Με εγκαύματα σε όλο το σώμα βρέθηκε 25χρονος στις γραμμές του ΟΣΕ

08:44 15/10/2017

Λάρισα

Τρίτο Ενιαύσιο Ιερατικό Συνέδριο ​της Ιεράς ​ Μητροπόλεως Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς

Τρίτο Ενιαύσιο Ιερατικό Συνέδριο ​της Ιεράς ​ Μητροπόλεως Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς

08:37 15/10/2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Καταιγίδα» ηλεκτρικών αυτοκινήτων έρχεται στην Ευρώπη

«Καταιγίδα» ηλεκτρικών αυτοκινήτων έρχεται στην Ευρώπη

08:33 15/10/2017

Η «μάχη των στάνταρντ» που μπερδεύει τους καταναλωτές- οδηγούς

Κλασικά Έπιπλα