Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο 1 δισ. ευρώ το κόστος για τις δύο επεκτάσεις

16/5/2018 01:01    Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος
"H Θεσσαλονίκη αλλάζει. Γίνεται μία σύγχρονη και ελκυστική μεγαλούπολη, φιλική στους πολίτες, και τους επισκέπτες της, και διεκδικεί μία προνομιακή θέση στο νέο αναπτυξιακό χάρτη της Ελλάδας και της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής" δήλωσε ο καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε, μιλώντας στο πλαίσιο των εργασιών του 2ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών, προσθέτοντας πως «με αντικειμενικότητα και ρεαλισμό, τον Νοέμβριο του 2020, η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό».

Ειδικότερα, ο κ. Μυλόπουλος, αναλύοντας το έργο και τις επεκτάσεις του, ανέφερε ότι το έργο για πρώτη φορά υλοποιείται γρήγορα, έχοντας φθάσει στο 65% της ολοκλήρωσής του, «τρέχοντας» τρεις φορές ταχύτερα την τελευταία διετία απ’ ό,τι στο παρελθόν. Όσον αφορά το μετρό Θεσσαλονίκης, από αυτό έχει ήδη ολοκληρωθεί το 100% των δίδυμων σηράγγων, το 95% των αρχαιολογικών εργασιών, ενώ ο σταθμός της Βενιζέλου θα έχει ολοκληρωθεί εντός διετίας. Σχετικά με την επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά, έχει ολοκληρωθεί το 55% του έργου.

Ο κ. Μυλόπουλος στο σημείο αυτό, σημείωσε ότι απορροφήθηκαν 200 εκατομμύρια ευρώ μόνο το 2017, γεγονός που καταδεικνύει τη δυναμική της κατασκευής του έργου. Σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, προγραμματίζονται ήδη οι επεκτάσεις του έργου: η Κυκλική Γραμμή προς τα δυτικά και η υπέργεια επέκταση της γραμμής Καλαμαριάς μέχρι το Αεροδρόμιο «Μακεδονία».

«Η επέκταση δυτικά και ανατολικά πρέπει να γίνει με τρόπο ισορροπημένο», καθώς, όπως είπε, «δυτικά υπάρχει μια μεγάλη κοινωνική πίεση λόγω της ανάπτυξης, ενώ ανατολικά οικονομική πίεση λόγω του αεροδρομίου».

Όπως εξήγησε ο κ. Μυλόπουλος, «έχουμε βελτιώσει τη γραμμή της επέκτασης: Δυτικά, με τη χάραξη μίας ημικυκλικής γραμμής, με στόχο να τονωθούν οι μεταφορές μεταξύ των δήμων, αλλά και τη σύνδεση της δυτικής Θεσσαλονίκης με το κέντρο και την ανατολική», ενώ το κόστος πρόκειται να ανέλθει συνολικά στο ένα δισεκατομμύριο.

Ανατολικά, «σχεδιάζουμε ένα έργο υπέργειο σε ύψος 5μέτρων, που θα εδράζεται επάνω σε γέφυρα, προκειμένου, να μην έχουμε το κόστος των απαλλοτριώσεων και των υπογείων έργων» ανέφερε ο κ. Μυλόπουλος. Παράλληλα, έκανε γνωστό ότι «έχει ξεκινήσει η διαβούλευση και για τις δύο γραμμές με τους δημάρχους των περιοχών». «Τελειώνοντας τη γραμμή το 2020, στόχος είναι να μην έχουμε καθυστερήσεις σε καμία προέκταση του μετρό», ξεκαθάρισε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α. Ε.

«Η Θεσσαλονίκη βλέπει για πρώτη φορά το έργο να τελειώνει. Μία τονωτική ένεση στην αυτοπεποίθηση των κατοίκων της πόλης» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Θόδωρος Παπαδόπουλος για το μετρό της Θεσσαλονίκης

Το στίγμα των έργων του μετρό της Αθήνας, έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Θόδωρος Παπαδόπουλος, μιλώντας στο πλαίσιο των εργασιών του 2ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών.

Ο κ. Παπαδόπουλος χαρακτήρισε ως «πολύ σημαντική» την επέκταση της γραμμής 3, οι εργασίες της οποίας βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, καθώς, όπως εξήγησε, θα ενώνει το λιμάνι και το αεροδρόμιο - τις δύο βασικές πύλες εισόδου στην Αττική αλλά και στη χώρα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, πρόσθεσε ότι η επέκταση θα καταστήσει τον Πειραιά σημαντικό κόμβο μετεπιβίβασης, εφόσον θα γίνει το σημείο σύνδεσης των γραμμών 1 και 3 του μετρό, του τραμ, του προαστιακού σιδηρόδρομου και του λιμανιού.

 Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, αυτή τη στιγμή, το ποσοστό της συνολικής προόδου του έργου βρίσκεται στο 67% με τα έργα πολιτικού μηχανικού να έχει έχουν ολοκληρωθεί κατά 82%, και τα ηλεκτρο-μηχανολογικά έργα (Η.Μ) με την σιδηροδρομική επιδομή, κατά 35%. Η μεγάλη κατασκευαστική εκκρεμότητα του έργου, είναι επί της ουσίας ο σταθμός του Πειραιά, ο οποίος και παρουσιάζει τις μεγαλύτερες τεχνικές δυσκολίες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, ανακοίνωσε πως οι 3 πρώτοι σταθμοί της επέκτασης (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια) θα τεθούν λειτουργία τον Ιούνιο 2019, ενώ οι 3 τελευταίοι (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), τον Ιούνιο 2021. Η επέκταση της γραμμής 3 αναμένεται να μειώσει τη χρήση των ΙΧ κατά 23.000 σε ημερήσια βάση, ενώ κάθε μέρα υπολογίζεται ότι θα πραγματοποιούνται 30.000 επιβιβάσεις. 

Επίσης, έκανε εκτενή αναφορά και στο επόμενο μεγάλο έργο της Αττικό Μετρό, τη γραμμή 4, που σε πρώτη φάση θα αναπτυχθεί στο τμήμα 'Αλσος Βεΐκου-Γουδή και θα έχει μήκος 12,8 χλμ. Όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, οι σταθμοί θα είναι εξοπλισμένοι με ειδικές θύρες επί των αποβαθρών, ενώ στη γραμμή θα λειτουργούν, 18 υπεραυτόματοι συρμοί. Το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 1,65 δισ. ευρώ, ενώ έχει προταθεί για συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ, στο πλαίσιο του ΥΜΕΠΕΡΑΑ. Για την κατασκευή της γραμμής υπάρχει εγκεκριμένη δανειακή πίστωση από την ΕΤΕπ, ύψους 730 εκατ. ευρώ. Η νέα γραμμή 4 θα εξυπηρετεί 311.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ θα δημιουργήσει συνολικά 1.500 θέσεις εργασίας. Ο εκτιμώμενος χρόνος κατασκευής είναι 96 μήνες.

Η Α' Φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας είναι σε εξέλιξη, με τις προσφυγές των ενδιαφερόμενων σχημάτων να βρίσκονται υπό εξέταση από το ΣτΕ. Ο κος Παπαδόπουλος ανακοίνωσε πως η διακήρυξη της επόμενης φάσης του διαγωνισμού, αναμένεται τον Ιούνιο 2018.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, στην πλήρη ανάπτυξή της η γραμμή 4 θα διαθέτει 33 σταθμούς, με το συνολικό κατασκευαστικό κόστος να ανέρχεται στα 2,5 δισ. ευρώ. 



 ΑΠΕ
Επόμενο Προηγούμενο
 

Αυτογκόλ Λιάγκα μετά την αποθέωση…

Αυτογκόλ Λιάγκα μετά την αποθέωση…

18:48 7/3/2023

Δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο.

Ρεσιτάλ ή υπερβολές; Αυτό είναι το βίντεο των 90’’ για το οποίο αποθεώθηκε ο Μουτσινάς (Vid)

Ρεσιτάλ ή υπερβολές; Αυτό είναι το βίντεο των 90’’ για το οποίο αποθεώθηκε ο Μουτσινάς (Vid)

18:46 7/3/2023

Ο παρουσιαστής... εξερράγη

Η ψευδαίσθηση της χθεσινής εκπομπής των Ράδιο Αρβύλα…

Η ψευδαίσθηση της χθεσινής εκπομπής των Ράδιο Αρβύλα…

14:05 7/3/2023

Ας το απολαύσουμε όσο προλαβαίνουμε...

Νοστιμιά και ποσότητα: Το σουβλάκι που προτιμούν γιατροί και διαιτολόγοι το τρως δίχως τύψεις

Νοστιμιά και ποσότητα: Το σουβλάκι που προτιμούν γιατροί και διαιτολόγοι το τρως δίχως τύψεις

20:14 6/3/2023

Η νοστιμιά με άλλα υλικά.

Είναι οριστικό: Η απόφαση Μητσοτάκη για τις εκλογές μετά την τραγωδία στα Τέμπη

Είναι οριστικό: Η απόφαση Μητσοτάκη για τις εκλογές μετά την τραγωδία στα Τέμπη

20:13 6/3/2023

Οι τελικές αποφάσεις του πρωθυπουργού

Αυτό δεν θα το φανταζόμασταν ποτέ: Ο λόγος που τα τρένα δεν έχουν ζώνες ασφαλείας για τους επιβάτες

Αυτό δεν θα το φανταζόμασταν ποτέ: Ο λόγος που τα τρένα δεν έχουν ζώνες ασφαλείας για τους επιβάτες

20:10 6/3/2023

Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί τα τρένα δεν διαθέτουν ζώνες ασφαλείας όπως τα αυτοκίνητα και τα αεροπλάνα;

Δεν έχει ξαναγίνει ποτέ: Η ταινία-φαινόμενο που καπάρωσε και τις 3 πρώτες θέσεις του Netflix έγραψε ιστορία (Vid)

Δεν έχει ξαναγίνει ποτέ: Η ταινία-φαινόμενο που καπάρωσε και τις 3 πρώτες θέσεις του Netflix έγραψε ιστορία (Vid)

13:31 6/3/2023

Το χωριό που σβήστηκε απ’ το χάρτη: Τα σημάδια της βιβλικής καταστροφής στην Ευρυτανία που αγνόησε η πολιτεία

Το χωριό που σβήστηκε απ’ το χάρτη: Τα σημάδια της βιβλικής καταστροφής στην Ευρυτανία που αγνόησε η πολιτεία

17:54 5/3/2023

Η ευτυχής συγκυρία που έσωσε πολλούς από τους κατοίκους του χωριού

Καλλιέργησε ένα «τέρας»: Ο απίστευτος λόγος που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πάσχει από έλλειψη προσωπικού

Καλλιέργησε ένα «τέρας»: Ο απίστευτος λόγος που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πάσχει από έλλειψη προσωπικού

17:52 5/3/2023

Το κέντρο δευτεροβάθμιου ελέγχου κυκλοφορίας των τρένων, που θα μπορούσε να αποτρέψει την τραγωδία, έκλεισε και λόγω λειψανδρίας...

«Ήταν λάθος»: Ο λόγος που η Τατιάνα Στεφανίδου ζήτησε δημόσια συγγνώμη για τα Τέμπη

«Ήταν λάθος»: Ο λόγος που η Τατιάνα Στεφανίδου ζήτησε δημόσια συγγνώμη για τα Τέμπη

17:44 5/3/2023

Το λάθος της εκπομπής «T-Live»

Κλασικά Έπιπλα