Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο 1 δισ. ευρώ το κόστος για τις δύο επεκτάσεις

16/5/2018 01:01    Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος
"H Θεσσαλονίκη αλλάζει. Γίνεται μία σύγχρονη και ελκυστική μεγαλούπολη, φιλική στους πολίτες, και τους επισκέπτες της, και διεκδικεί μία προνομιακή θέση στο νέο αναπτυξιακό χάρτη της Ελλάδας και της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής" δήλωσε ο καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε, μιλώντας στο πλαίσιο των εργασιών του 2ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών, προσθέτοντας πως «με αντικειμενικότητα και ρεαλισμό, τον Νοέμβριο του 2020, η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό».

Ειδικότερα, ο κ. Μυλόπουλος, αναλύοντας το έργο και τις επεκτάσεις του, ανέφερε ότι το έργο για πρώτη φορά υλοποιείται γρήγορα, έχοντας φθάσει στο 65% της ολοκλήρωσής του, «τρέχοντας» τρεις φορές ταχύτερα την τελευταία διετία απ’ ό,τι στο παρελθόν. Όσον αφορά το μετρό Θεσσαλονίκης, από αυτό έχει ήδη ολοκληρωθεί το 100% των δίδυμων σηράγγων, το 95% των αρχαιολογικών εργασιών, ενώ ο σταθμός της Βενιζέλου θα έχει ολοκληρωθεί εντός διετίας. Σχετικά με την επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά, έχει ολοκληρωθεί το 55% του έργου.

Ο κ. Μυλόπουλος στο σημείο αυτό, σημείωσε ότι απορροφήθηκαν 200 εκατομμύρια ευρώ μόνο το 2017, γεγονός που καταδεικνύει τη δυναμική της κατασκευής του έργου. Σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, προγραμματίζονται ήδη οι επεκτάσεις του έργου: η Κυκλική Γραμμή προς τα δυτικά και η υπέργεια επέκταση της γραμμής Καλαμαριάς μέχρι το Αεροδρόμιο «Μακεδονία».

«Η επέκταση δυτικά και ανατολικά πρέπει να γίνει με τρόπο ισορροπημένο», καθώς, όπως είπε, «δυτικά υπάρχει μια μεγάλη κοινωνική πίεση λόγω της ανάπτυξης, ενώ ανατολικά οικονομική πίεση λόγω του αεροδρομίου».

Όπως εξήγησε ο κ. Μυλόπουλος, «έχουμε βελτιώσει τη γραμμή της επέκτασης: Δυτικά, με τη χάραξη μίας ημικυκλικής γραμμής, με στόχο να τονωθούν οι μεταφορές μεταξύ των δήμων, αλλά και τη σύνδεση της δυτικής Θεσσαλονίκης με το κέντρο και την ανατολική», ενώ το κόστος πρόκειται να ανέλθει συνολικά στο ένα δισεκατομμύριο.

Ανατολικά, «σχεδιάζουμε ένα έργο υπέργειο σε ύψος 5μέτρων, που θα εδράζεται επάνω σε γέφυρα, προκειμένου, να μην έχουμε το κόστος των απαλλοτριώσεων και των υπογείων έργων» ανέφερε ο κ. Μυλόπουλος. Παράλληλα, έκανε γνωστό ότι «έχει ξεκινήσει η διαβούλευση και για τις δύο γραμμές με τους δημάρχους των περιοχών». «Τελειώνοντας τη γραμμή το 2020, στόχος είναι να μην έχουμε καθυστερήσεις σε καμία προέκταση του μετρό», ξεκαθάρισε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α. Ε.

«Η Θεσσαλονίκη βλέπει για πρώτη φορά το έργο να τελειώνει. Μία τονωτική ένεση στην αυτοπεποίθηση των κατοίκων της πόλης» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Θόδωρος Παπαδόπουλος για το μετρό της Θεσσαλονίκης

Το στίγμα των έργων του μετρό της Αθήνας, έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Θόδωρος Παπαδόπουλος, μιλώντας στο πλαίσιο των εργασιών του 2ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών.

Ο κ. Παπαδόπουλος χαρακτήρισε ως «πολύ σημαντική» την επέκταση της γραμμής 3, οι εργασίες της οποίας βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, καθώς, όπως εξήγησε, θα ενώνει το λιμάνι και το αεροδρόμιο - τις δύο βασικές πύλες εισόδου στην Αττική αλλά και στη χώρα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, πρόσθεσε ότι η επέκταση θα καταστήσει τον Πειραιά σημαντικό κόμβο μετεπιβίβασης, εφόσον θα γίνει το σημείο σύνδεσης των γραμμών 1 και 3 του μετρό, του τραμ, του προαστιακού σιδηρόδρομου και του λιμανιού.

 Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, αυτή τη στιγμή, το ποσοστό της συνολικής προόδου του έργου βρίσκεται στο 67% με τα έργα πολιτικού μηχανικού να έχει έχουν ολοκληρωθεί κατά 82%, και τα ηλεκτρο-μηχανολογικά έργα (Η.Μ) με την σιδηροδρομική επιδομή, κατά 35%. Η μεγάλη κατασκευαστική εκκρεμότητα του έργου, είναι επί της ουσίας ο σταθμός του Πειραιά, ο οποίος και παρουσιάζει τις μεγαλύτερες τεχνικές δυσκολίες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, ανακοίνωσε πως οι 3 πρώτοι σταθμοί της επέκτασης (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια) θα τεθούν λειτουργία τον Ιούνιο 2019, ενώ οι 3 τελευταίοι (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), τον Ιούνιο 2021. Η επέκταση της γραμμής 3 αναμένεται να μειώσει τη χρήση των ΙΧ κατά 23.000 σε ημερήσια βάση, ενώ κάθε μέρα υπολογίζεται ότι θα πραγματοποιούνται 30.000 επιβιβάσεις. 

Επίσης, έκανε εκτενή αναφορά και στο επόμενο μεγάλο έργο της Αττικό Μετρό, τη γραμμή 4, που σε πρώτη φάση θα αναπτυχθεί στο τμήμα 'Αλσος Βεΐκου-Γουδή και θα έχει μήκος 12,8 χλμ. Όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, οι σταθμοί θα είναι εξοπλισμένοι με ειδικές θύρες επί των αποβαθρών, ενώ στη γραμμή θα λειτουργούν, 18 υπεραυτόματοι συρμοί. Το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 1,65 δισ. ευρώ, ενώ έχει προταθεί για συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ, στο πλαίσιο του ΥΜΕΠΕΡΑΑ. Για την κατασκευή της γραμμής υπάρχει εγκεκριμένη δανειακή πίστωση από την ΕΤΕπ, ύψους 730 εκατ. ευρώ. Η νέα γραμμή 4 θα εξυπηρετεί 311.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ θα δημιουργήσει συνολικά 1.500 θέσεις εργασίας. Ο εκτιμώμενος χρόνος κατασκευής είναι 96 μήνες.

Η Α' Φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας είναι σε εξέλιξη, με τις προσφυγές των ενδιαφερόμενων σχημάτων να βρίσκονται υπό εξέταση από το ΣτΕ. Ο κος Παπαδόπουλος ανακοίνωσε πως η διακήρυξη της επόμενης φάσης του διαγωνισμού, αναμένεται τον Ιούνιο 2018.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, στην πλήρη ανάπτυξή της η γραμμή 4 θα διαθέτει 33 σταθμούς, με το συνολικό κατασκευαστικό κόστος να ανέρχεται στα 2,5 δισ. ευρώ. 



 ΑΠΕ
Επόμενο Προηγούμενο
 

30 χρόνια πριν τον ΛΕΞ: Η ροκ συναυλία στο Καυτανζόγλειο με τις 80.000 κόσμου που παραμένει αξεπέραστη

30 χρόνια πριν τον ΛΕΞ: Η ροκ συναυλία στο Καυτανζόγλειο με τις 80.000 κόσμου που παραμένει αξεπέραστη

13:02 7/11/2022

«Καλώς τους, καλώς ήλθατε, πολύ καλοί είστε…»

Γιατί τέτοια σκ@τοψυχιά με την Βανδή ρε παιδιά;

Γιατί τέτοια σκ@τοψυχιά με την Βανδή ρε παιδιά;

13:01 7/11/2022

Δεν το ήξερε, να μας ρωτήσει τι θα κάνει στη ζωή της...

Παραχάραξη ιστορίας: Τη μεγαλύτερη ανακάλυψη της Ελλάδος οι 9 στους 10 την έχουν μάθει λάθος. Εσύ;

Παραχάραξη ιστορίας: Τη μεγαλύτερη ανακάλυψη της Ελλάδος οι 9 στους 10 την έχουν μάθει λάθος. Εσύ;

13:01 7/11/2022

Σήμερα η ιστορία αναγνωρίζει στο πρόσωπο του Άρθουρ Έβανς

Όλοι μιλάνε γι' αυτήν: Η σειρά 4 επεισοδίων του Netflix που έχει κάψει το μυαλό των πάντων

Όλοι μιλάνε γι' αυτήν: Η σειρά 4 επεισοδίων του Netflix που έχει κάψει το μυαλό των πάντων

22:13 6/11/2022

Στάνλεϊ Τούτσι και ξερό ψωμί

Τους… ξεγελασε ολους ο Παπακαλιάτης: Πού βρίσκεται το επιβλητικό σπίτι της Κλέλιας που όλοι νομίζουν ότι είναι στους Παξούς

Τους… ξεγελασε ολους ο Παπακαλιάτης: Πού βρίσκεται το επιβλητικό σπίτι της Κλέλιας που όλοι νομίζουν ότι είναι στους Παξούς

18:40 6/11/2022

Επίσημο: Αυτές είναι οι ώρες που θα σβήνει το φως από χειμώνα

Επίσημο: Αυτές είναι οι ώρες που θα σβήνει το φως από χειμώνα

13:57 6/11/2022

Η απάντηση του Τριαντάφυλλου: Αυτοί είναι οι 5 πρώτοι Διάσημοι που μπαίνουν στο Survivor All Star (Vid)

Η απάντηση του Τριαντάφυλλου: Αυτοί είναι οι 5 πρώτοι Διάσημοι που μπαίνουν στο Survivor All Star (Vid)

23:37 5/11/2022

Σε συζητήσεις βρίσκονται και τρία ζευγάρια του ριάλιτι!

Ξεχύνεται το λιωμένο τυρί με το γύρο: Ένα σουβλατζίδικο στον Βύρωνα ξεπουλάει κάθε βράδυ με αυτό το έργο τέχνης (Pics)

Ξεχύνεται το λιωμένο τυρί με το γύρο: Ένα σουβλατζίδικο στον Βύρωνα ξεπουλάει κάθε βράδυ με αυτό το έργο τέχνης (Pics)

14:54 5/11/2022

Στην Παλιά Γευστική Γωνιά θα το βρεις και μετά θα χάσεις τη μιλιά σου.

Έξι επιδόματα μέσα στο Νοέμβρη: Η χώρα με τα 1850€ βασικό μισθό που μπήκε μαζί με την Ελλάδα στο ΔΝΤ

Έξι επιδόματα μέσα στο Νοέμβρη: Η χώρα με τα 1850€ βασικό μισθό που μπήκε μαζί με την Ελλάδα στο ΔΝΤ

10:23 5/11/2022

Όταν μιλάμε εφεξής για κοινωνική πρόνοια το μυαλό μας πρέπει να πηγαίνει και σε αυτήν

Επίσημο: Αυτές είναι οι ώρες που θα σβήνει το φως από χειμώνα

Επίσημο: Αυτές είναι οι ώρες που θα σβήνει το φως από χειμώνα

10:10 5/11/2022

Το μέτρο θα τους αφορά όλους!

Κλασικά Έπιπλα